جاذبه های روسیهدیدنی‌ها

قلعه پتروپاول سنت پترزبورگ در جزیره زایچی

این مکان هسته شکل گیری شهر زیبای سنت پترزبورگ هستند و این جزیره که نخستین قلمرو پترکبیر بود رخداد های تاریخی بزرگی را به خود دیده است که در تاریخ روسیه بسیار تاثیر گذار بودند. پیدایش شهر سنت پترزبورگ به واسطه مالیات ها و خراجی است که در دوران ابتدایی حکومت پترکبیر در این جزیره و بر مالیات کشتی های گذری از رودخانه نوا گرفته می شد شکل گرفت و سنت پترزبورگ که تا قبل آن باتلاقی بود به واسطه همین سنگ ها که به عنوان مالیات از کشتی های گذری گرفته می شد و زه کشی هایی که به دستور پترکبیر انجام شد خشک و شهر فعلی سنت پترزبورگ شکل گرفت. قلعه پتروپاول سنت پترزبورگ در جزیره زایچی ساخته شده است و زایچی در زبان روسی به معنی خرگوش است از آنجایی که این جزیره شباهت به خرگوش دارد به این نام مشهور شده است. بلند ترین بنای شهر سنت پترزبورگ کلیسای پتروپاول جزیره زایچی است که به عبارتی تنها بنای سبک گوتیک شهر سنت پترزبورگ به حساب می آید.

تاریخچه

قلعه پتروپاول اولین ساختمان و اثر معماری شهر سنت پترزبورگ می­ باشد و به منظور کنترل رودخانه­ ی نیوا و دسترسی به دریای بالتیک احداث گردید. به همین دلیل پترکبیر این قلعه را در جزیره ­ی زایاچی احداث نمود.
تاریخ شروع احداث قلعه پتروپاول سنت پترزبورگ ۱۶ می سال ۱۷۰۳ می­باشد که تاریخ تأسیس شهر سن پترزبورگ نیز محسوب می­گردد. قلعه پتروپاول سنت پترزبورگ به منظور برخورداری از توان دفاعی بالا، به صورت شش ضلعی ساخته شد و در جریان جنگ شمال بین روسیه و سوئد نقش مهمی را ایفا نمود.
سازندگان آن دومنیکو ترزینی (معمار مشهور ایتالیایی) و کریستوفر مینیخ (معمار نظامی آلمانی) می باشند. هرچند که معماران دیگری نیز در تکمیل و تزئین این بنا سهم داشتند. ارتفاع متوسط دیوارهای قلعه ۱۲ متر و ضخامت آن­ها حدود ۱۰ متر می­باشد. در مرکز قلعه کلیسای پتر مقدس قرار دارد که ساختمان آن با ارتفاع ۱۲۲/۵متر اکنون نیز بلندترین ساختمان شهر به حساب می­آید. این کلیسا از آن لحاظ دارای اهمیت می باشد که آرامگاه تمام امپراتورهای روسیه و خانواده­ی رومانوف ها در آن­جا قرار دارند.
از ساختمان های مهم دیگر در محوطه­ ی قلعه­ ی پتر و پاول می­توان به ضرابخانه­ ی روسیه اشاره کرد. این ضرابخانه از دوران قدیم تا حال، مسئول ضرب مسکوکات و انتشار اسکناس روسیه می­باشد.
از ساختمان­های دیگر قلعه پتروپاول سنت پترزبورگ، زندان قلعه پتروپاول می­ باشد که به زندان باستیل روسیه معروف است. یکی از زندان­های آن ولیعهد الکسی پسر پتر کبیر بود و به زندانیانی دیگر مثل داستایوسکی، برادر بزرگ لنین، گورکی و … می­توان اشاره نمود. زندان باسیل زندان سیاسی دوران حکومت تزاری بود و در آن زندانیان معروف سیاسی به طرز بسیار ظالمانه ای شکنجه می شدند و این قلعه دروازه ی مشهوری دارد که به نام دروازه مرگ مشهور است و معروف بود اگر زندانی از این دروازه رد می شد همه می دانستند آن روز حکم اعدام او توسط گیوتین های ترسناک تزاری صادر شده است.
در بازدید از این قلعه سعی کنید ساعت ۱۲ ظهر در آن­جا حضور داشته باشید، چون توپ ­های این قلعه رأس ساعت ۱۲ ظهر هر روز شلیک می­ نمایند.
دیدار از سنت پترزبورگ بدون دیدار از داخل این قلعه همانند دیدار از شهر اصفهان بدون دیدار از نقش جهان است.
سایت انگلیسی زبان ما (کلیک کنید)

کلیسای پتروپاول سنت پترزبورگ
کلیسای پتروپاول سنت پترزبورگ

موقعیت مکانی قلعه پتروپاول سنت پترزبورگ در نقشه سنت پترزبورگ :

برچسب ها
پلن معماری کلیسای واسیلی مقدس تاریخچه کلیسای واسیلی مقدس تصاویر کلیسای واسیلی مقدس تور روسیه تور روسیه با پرواز ماهان تور روسیه تابستان 1395 تور روسیه تابستان 95 تور روسیه تابستان 96 تور روسیه تابستان 97 تور روسیه تیر ماه 95 تور روسیه تیر ماه 96 تور روسیه خرداد 95 تور روسیه خرداد 96 تور روسیه شب های سفید تور روسیه شهریور 95 تور روسیه شهریور ماه 96 تور روسیه مرداد ماه 95 تور روسیه مرداد ماه 96 تور روسیه مهر ماه 95 تور سنت پترزبورگ تور مسکو جاذبه های توریستی روسیه جاذبه های توریستی سنت پترزبورگ جاذبه های سفر به روسیه جاذبه های سفر به سنت پترزبورگ جاذبه های گردشگری روسیه جاذبه های گردشگری سنت پترزبورگ جزیره خرگوش ها جزیره زایاچی جزیره زایچی جزیره زایچی سنت پترزبورگ درباره کلیسای واسیلی مقدس دیدنی های روسیه دیدنی های سنت پترزبورگ زندان باستیل زندان باستیل سنت پترزبورگ عکس کلیسای واسیلی بلاژنوا قلعه قلعه پتر و پاول قلعه پتر و پاول سنت پترزبورگ قلعه پترو پاول قلعه پترو پاول سنت پترزبورگ قلعه پتروپاول قلعه پتروپاول سنت پترزبورگ قیمت تور روسیه کامل ترین برنامه گشت تور روسیه کلیسای پتر مقدس کلیسای سنت باسیل مسکو کلیسای قلعه پتروپاول کلیسای میدان سرخ کلیسای واسیلی مقدس

کارشناس گردشگری

دفتر خدمات مسافرتی و گردشگری شیوار سیاوشان متشکل از متخصصین مجرب گردشگری در نظر دارد پایه گذار خدمات دهی با استانداردهای بین المللی باشد. ما آنچه شما می خواهید را برنامه ریزی خواهیم کرد و بهترین پیشنهادات را با شعار مشاور امین سعی می کنیم به شما ارایه کنیم. چون ما معتقدیم ما امانت دار وقت و هزینه شما هستیم تلفن تماس : 91014574 021 موبایل پشتیبانی تورهای در حال اجرا : 09192120524

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا
بستن