دیدنی های چین

مقبره شیائولینگ سلسله مینگ از بزرگترین مقبره های امپراطوری در چین

Xiaoling Mausoleum of Ming Dynasty

• مقبره شیائولینگ |عکس+موقعیت مکانی+جاذبه ها

مقبره شیائولینگ سلسله مینگ یکی از بزرگترین مقبره های امپراتوری در چین است. این مکان در حومه شرقی شهر نانجینگ در دامنه جنوبی کوه بنفش قرار دارد. امپراتور چنگزو (Chengzu)، ژو یوانژانگ (Zhu Yuanzhang)، اولین امپراتور سلسله مینگ (۱۳۶۸-۱۶۴۴) و ملکه Ma در آنجا به خاک سپرده شدند.

مقبره شیائولینگ، به دلیل طراحی منحصر به فرد، موقعیتش، زیبایی شگفت انگیز و مقیاس باشکوه اش مشهور است. اینجا نقطه عطفی در توسعه تاریخی مقبره های چینی است. این بنا به عنوان «آرامگاه‌های امپراتوری سلسله‌های مینگ و چینگ»، توسط یونسکو به عنوان میراث فرهنگی جهانی ثبت شده .

≡ چرا به معبد، این نام را دادند؟

ساخت مقبره شیائولینگ سلسله مینگ در سال ۱۳۸۱ آغاز شد و در سال ۱۴۳۱ به پایان رسید. در سال ۱۳۸۴ ملکه Ma درگذشت و در آنجا به خاک سپرده شد. امپراتور چنگزو لقب “ملکه Xiao Ci” را به او داده بود که به معنای “ملکه فرزند پرستی و مهربانی” است. از این رو، نام شیائولینگ از نام او گرفته شده است.

مقبره شیائولینگ از سلسله مینگ دارای دو بخش مجزا است: اول منطقه راه مقدس و دیگری بدنه اصلی خود مقبره است.

برای دریافت اطلاعات کامل از هر بخش بر روی نام آن کلیک کنید

≡ لوح های سنگی ای که در این مکان وجود دارد ؟

در ورودی مقبره شیائولینگ سلسله مینگ، گذرگاه طاقدار را خواهید دید. برای ادا کردن احترام عمیقی که به این مقبره داشتند، بازدیدکنندگان اسب‌ها و تخت های روان خود را در این نقطه قرار می‌دادند. Tablet Pavilion نه چندان دور از ورودی وجود دارد، که به آن سی فانگ چنگ قرار دارد. در اینجا لوحی باشکوه به دستور امپراتور ژو دی، چهارمین پسر ژو یوانژانگ، برای تمجید از شایستگی ها و فضایل پدرش نصب شده است. این تبلت توسط Bixi، حیوانی افسانه ای به شکل لاک پشت حمل می شود.

• راه مقدس :

با قدم زدن به سمت شمال غربی روی پل، راه مقدس ۱۸۰۰ متری (۱٫۱ مایلی) ای را در مقبره شیائولینگ سلسله مینگ خواهید دید. بخش میانی آن از شرق به غرب امتداد دارد و جاده شی ژیانگ نامیده می شود. در کناره، چند جفت حیوانات مجسمه‌سازی و سنگی قرار دارد که نمادی از محافظت از آن مکان است.

• هر مجسمه در راه مقدس نشان دهنده چیست ؟

شکل هر حیوان متفاوت است و هر یک معنای خاصی را منتقل می کند. به عنوان مثال، شیرها، پادشاه حیوانات، وقار امپراطوران را نشان می دهند، شترها نماد مناطق بیابانی و گرمسیری، قلمرو وسیع سلسله را نشان می دهند و فیل ها دلالت بر این دارند که سیاست های سلسله بر برآوردن خواسته هاست. از ریشه علف ها هم به عنوان نمادی برای  تثبیت سلسله ها یاد می شود.

• تفاوت راه مقدس مقبره شیائولینگ و راه های مقدس دیگر :

فراتر از بخش حیوانات، یک جفت ستون تزئینی به نام Hua Biao وجود دارد که با اشکال اژدها تزیین شده . از اینجا راه مقدس از سمت شمال به جنوب تبدیل می شود و به نام جاده ونگ ژونگ شناخته می شود. این مکان با مجسمه های سنگی تراشیده شده وزرا و ژنرال ها خودش را در یاد همگان تثبیت کرده است. راه مقدس در مقبره شیائولینگ، برخلاف راه های مقدس مستقیم در سلسله‌های سابق، در جهت‌های مختلفی ساخته شده که باعث شده آن در تاریخ چین منحصر به فرد و بی‌سابقه باشد.


جاذبه های دیگری از چین که ممکن است برایتان جالب باشد:

• تالار شیائو لینگ :

با ادامه مسیر به سمت شمال در امتداد راه مقدس، به بدنه اصلی مقبره Xiaoling خواهید رسید. در آنجا از پل آبی طلایی (Jin Shui Qiao) می توانید شروع به حرکت کنید و به دروازه اصلی ای به نام Wen Wu Archway می‌رسید. بیرون دروازه، لوحی سنگی با کلمات حک شده به شش زبان وجود دارد که بازدیدکنندگان را از اهمیت مقبره آگاه می‌کنند. سپس به تالار شیائو لینگ، ساختار اصلی مقبره می‌رسید. این بنا در سلسله چینگ (۱۶۴۴-۱۹۱۱) بازسازی شده و از نظر اندازه کوچکتر از نمونه اصلی بوده . اشکال امپراتور چنگزو و ملکه Ma در داخل روی دیوار قرار داده شده.

≡ مجسمه های مختلفی که به اشکال مختلف هستند:

همچنین مجسمه‌های مختلفی وجود دارد که صحنه‌های مختلفی مانند «دو اژدها در حال بازی با مروارید»، «اسب‌های آسمانی در حال پرواز در آسمان» و «خورشید فروزان بر فراز کشور» را به تصویر می‌کشد. سپس به Fang Cheng (ساختمانی شبیه قلعه) و Ming Lou (ساختاری که به سبک کاخ ساخته شده است و فقط چهار دیوار از آن باقی مانده) خواهید رسید. آنها هر دو نوآوری هایی از سلسله مینگ هستند. قسمت آخر آن Bao Cheng است که شبیه یک سد می باشد و مقبره امپراتور چنگزو و ملکه ما درست در زیر آن قرار دارد.

۱) از خط ۲ مترو به سمت Muxuyuan بروید و از خروجی ۱ حرکت کنید. برای رسیدن به مقصد ۲۰ دقیقه به سمت شمال پیاده روی کنید.
۲) با اتوبوس ۲۰، ۳۱۵ یا G5 به مینگ شائولینگ بروید.

شیائولینگ
شیائولینگ

مقبره شیائولینگ
مقبره شیائولینگ

جاذبه های چین
جاذبه های چین

چین
چین

دیدنی های چین
دیدنی های چین

جاذبه های چین
جاذبه های چین

دیدنی های مقبره شیائولینگ
دیدنی های مقبره شیائولینگ

مقبره شیائولینگ
مقبره شیائولینگ

شیائولینگ
شیائولینگ

مقبره شیائولینگ چین
مقبره شیائولینگ چین

دیدنی های چین
دیدنی های چین

جاذبه های مقبره
جاذبه های مقبره

نقشه مقبره
نقشه مقبره

مقبره شیائولینگ سلسله مینگ چین
مقبره شیائولینگ سلسله مینگ چین

مقبره شیائولینگ چین
مقبره شیائولینگ چین

جاذبه های چین

دیدنی های چین
دیدنی های چین

موقعیت مکانی :

برچسب ها
جاذبه های نانجینگ دیدنی های چین معبد شیائولینگ معبد مینگ شیائولینگ مقبره شیائولینگ مقبره شیائولینگ سلسله مینگ

کارشناس گردشگری

دفتر خدمات مسافرتی و گردشگری شیوار سیاوشان متشکل از متخصصین مجرب گردشگری در نظر دارد پایه گذار خدمات دهی با استانداردهای بین المللی باشد. ما آنچه شما می خواهید را برنامه ریزی خواهیم کرد و بهترین پیشنهادات را با شعار مشاور امین سعی می کنیم به شما ارایه کنیم. چون ما معتقدیم ما امانت دار وقت و هزینه شما هستیم تلفن تماس : 91014574 021 موبایل پشتیبانی تورهای در حال اجرا : 09192120524

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا
بستن