جاذبه های روسیهدیدنی‌ها

میدان سرخ مسکو | Red square

این میدان قلب توریستی صنعت توریسم روسیه است شاید برای هر توریستی که به روسیه سفر می کنید اولین اولویت سفر وی بازدید از میدان سرخ مسکو سومین میدان بزرگ تاریخی جهان و کلیسای زیبای واسیلی آن باشد. این میدان نماد توریسم روسیه شده است و آثار شاخص آن همچون برج های کرملین و زنگ ساعت برج اسپاسکایا و مقبره لنین و … تصاویری که از رژه های بزرگ تاریخی در این میدان در زمان اتحاد جماهیر شوروی در ذهن ها به یادگار مانده از این میدان میدانی تاریخ ساز ساخته است. روزگاری مرکز قدرت نمایی ابرقدرت شرق عالم همین میدان بود و رهبران اتجاد جماهیر شوروی از همین میدان سخنرانی های آتشین خود را خطاب به رهبران امپریالیسم غرب ایراد می کردند.
سرخ در فرهنگ مردم روسیه به معنای زیبا است و کلمه سرخ این میدان اشتباهاً به کمونیست ها و یا آجرهای سرخ دیوارهای کرملین نسبت داده می شود. میدان سرخ در حال حاضر از نظر وسعت بعد از میدان تیان آمن پکن و میدان نقش جهان اصفهان سومین میدان بزرگ دنیا محسوب می شود.

تاریخچه

میدان سرخ مسکو که از مشهورترین میادین جهان است، قلب شهر مسکو و نماد کشور روسیه به شمار می رود. در سند مربوط به میدان سرخ که در شهرداری مسکو نگهداری می گردد، مشخصاتش چنین ثبت شده است: طول ۶۹۵ متر و عرض ۱۳ متر. هم زمان با کرملین میدانی در کنار آن به وجود آمد که بازرگانان در آن جا بساط خود را پهن می کردند و این میدان یک میدان بازرگانی بود. در آنجا قراردادهای بازرگانی و خرید و فروش به صورت خرده و عمده منعقد می-گردید. در همین میدان بود که بازرگانان ماورای دریا را می پذیرفتند. اما سرنوشت می خواست که این میدان اهمیت بیشتری یابد. این امر در پاییز سال ۱۴۸۰ که حکومت روسیه تصمیم گرفت با تاتارهای مهاجم مقابله کند محقق گردید. آن روزی که در میدان بازرگانی، در پای دیوارهای کرملین نیروهای ملی جمع و جهت حمله آماده شدند تا خاک روسیه را از چنگ تاتارها آزاد کنند، در میدان بازرگانی نه تنها مسکوی ها (اهالی مسکو) بلکه هزاران نفر از شهرهای دیگر روسیه جمع شدند. پدران روحانی به درگاه خداوند دعا می کردند تا هر چه زودتر پیروزی را نصیب آنها نماید. زنان با همسران، پدران، پسران و نوه های خود خداحافظی می کردند. سربازان پس از راهی شدن به میدانهای جنگ دلیرانه در برابر دشمن به نبرد پرداختند و پیروز و سربلند به مسکو بازگشتند. روز اول اکتبر سال ۱۴۸۰ نخستین گروه آنان وارد شهر شدند و به میدان کرملین رسیدند.
معمار مشهور ژوزف بویوف (۱۸۳۴- ۱۷۸۴) یکی از استادان برجسته کلاسیک روسی نیمه دوم قرن نوزدهم در طراحی و بازسازی میدان سرخ و بازار آن نقشی اساسی داشت. در سالهای بعد از انقلاب اکتبر، میدان سرخ اهمیت بیشتری پیدا کرد، زیرا از یک سو آرامگاه لنین در آن جا ساخته شد و از سوی دیگر رژه های ارتش سرخ و راهپیمایی های میلیونی مردم در آن انجام می شد.
امروزه میدان سرخ بیش از جنبه سیاسی، وجه تفریحی و تاریخی دارد. در این میدان، جهانگردان می توانند از کلیسای قدیمی و زیبای واسیلی مقدس، موزه انقلاب، موزه لنین و هم چنین آرامگاه لنین بازدید نمایند.
بازارچه موسوم به گوم (GUM) در مجاورت این میدان قرار دارد که از گرانترین بازارهای مسکو به شمار می رود.
میدان سرخ در دروان گورباچف بار دیگر شهرت فوق العاده ای پیدا کرد. دلیل این شهرت، فرود یک هواپیمای یک موتوره توسط جوان آلمانی ماجراجو در آن جا بود.
برای کسب اطلاعات بیشتر درباره تور روسیه (کلیک کنید)
برای کسب اطلاعات بیشتر درباره سایر جاذبه های گردشگری روسیه (کلیک کنید)
برای کسب اطلاعات بیشتر درباره هتل های روسیه (کلیک کنید)
سایت انگلیسی زبان ما : (کلیک کنید)

برچسب ها
تاریخچه میدان سرخ تصاویر میدان سرخ تور ارزان قیمت روسیه تور روسیه تور روسیه ارزان قیمت تور روسیه با پرواز امارات تور روسیه با پرواز ایرفلوت تور روسیه با پرواز ماهان تور روسیه با پرواز معراج تور روسیه با پرواز نورد ویند تور سنت پترزبورگ تور مسکو تور مسکو و سنت پترزبورگ جاذبه های تاریخی مسکو جاذبه های توریستی مسکو جاذبه های سفر به مسکو جاذبه های گردشگری مسکو جاذبه های مسکو دیدنی های روسیه دیدنی های مسکو دیدنیهای مسکو عکس از میدان سرخ قیمت تور روسیه کلیسای واسیلی مساحت میدان سرخ میدان سرخ میدان سرخ روسیه میدان سرخ مسکو میدان سرخ مسکو روسیه نرخ تور روسیه همه چیز درباره میدان سرخ

کارشناس گردشگری

دفتر خدمات مسافرتی و گردشگری شیوار سیاوشان متشکل از متخصصین مجرب گردشگری در نظر دارد پایه گذار خدمات دهی با استانداردهای بین المللی باشد. ما آنچه شما می خواهید را برنامه ریزی خواهیم کرد و بهترین پیشنهادات را با شعار مشاور امین سعی می کنیم به شما ارایه کنیم. چون ما معتقدیم ما امانت دار وقت و هزینه شما هستیم تلفن تماس : 91014574 021 موبایل پشتیبانی تورهای در حال اجرا : 09192120524

یک نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا
بستن