جاذبه های روسیهدیدنی‌ها

کلیسای عیسی منجی مسکو

این کلیسایکی از کلیساهای فعال و معروف مسکو است که مراسمات خاص مذهبی در صحن این کلیسا اجرا می گردد این کلیسای بازسازی شده از روی نسخه کلیسای اصلی که متعلق به دوران الکساندر اول است یکی از جاذبه های اصلی مسافرین تور مسکو به حساب می آید که در کرانه رود زیبای مسکو واقع شده است و مسافرین تورهای روسیه ما می توانند علاوه بر بازدید از حیات و صحن کلیسا از داخل قایق در تور قایق سواری در مسکو که یکی از گشت های تور روسیه است بازدید از این کلیسا را داشته و از آن نهایت لذت را ببرند. ورود به کلیسای عیسی منجی مسکو آداب خاص خود را دارد و همانطور که در مساجد باید حجاب اسلامی رعایت شود ورود به این کلیسا با هر پوشش نامتعارفی امکان پذیر نخواهد بود و تنها مسافرین که پوشیدگی لازم را داشته باشند امکان بازدید از کلیسای عیسی منجی مسکو را دارند.

تاریخچه

پس از شکست ناپلئون در جنگ ۱۸۱۲، الکساندر اول تصمیم گرفت به مناسبت این پیروزی کلیسای عیسی منجی مسکو را بسازد. قرار بود کلیسای عیسی منجی مسکو در تپه های وارابیف (که امروزه دانشگاه مسکو در آن جا قرار دارد) ساخته شود. ساخت بنای کلیسای عیسی منجی مسکو در سال ۱۸۲۶ به فرمان نیکلای اول متوقف و محل جدیدی برای آن در نظر گرفته شد. ساخت کلیسای عیسی منجی مسکو در ۱۸۳۹ آغاز شد و در ۱۸۸۳ به پایان رسید. ارتفاع بنا ۱۰۳/۵ متر، قطر بزرگترین گنبد آن ۲۵/۵ متر و مساحت آن برای پذیرش ۱۰ هزار نفر کافی بود.
در سال ۱۹۳۰ استالین تصمیم گرفت کلیسای عیسی منجی مسکو از بین برود و به جای آن کاخ شوراها ساخته شود. کاخ شوراها باید مرکز سیاسی و اجتماعی مسکو، کل اتحاد شوروی و نماد عظمت دوران سوسیالیسم می شد. طرح ساختمان شامل بنایی به ارتفاع ۴۰۰ متر بود که در بالای آن مجسمه ای ۱۰۰ متری از لنین قرار می گرفت که همچون مجسمه آزادی در نیویورک، داخل آن نیز قابل استفاده بود. طبق طرح باید گرداگرد آن میدان بسیار عظیمی ساخته می شد که کلیه خیابان های اصلی به آن ختم گردد. ۶ ساختمان دیگر در ۶ تپه مسکو ساخته می شد که مجموعه آنها و این کاخ، ارگ استالینی را می ساخت تا جانشین ارگ سابق یعنی کرملین شود.
کلیسای عیسی منجی مسکو در دسامبر ۱۹۳۱ به کلی ویران گردید و در اواخر این سال برنامه ساخت کاخ آغاز شد. اما بنا به دلایل مختلف این کاخ هرگز ساخته نشد. در سال ۱۹۳۷ کار ساخت بنا آغاز شد اما جنگ جهانی دوم کار را به تعویق انداخت و بعد از جنگ برای ساخت و ساز، محل های مهمتری در پیش بود. با مرگ استالین علاقه به طرح کاخ شورا به کلی از بین رفت و در محل خاک برداری گودال بزرگی احداث شد که بعدها به استخر تبدیل گشت. در سالهای بعد، کارشناسان نظر دادند بخار آب حاصل از این استخر به اشیاء موزه هنری پوشکین که در مجاورت آن قرار داشت صدمه می زند، لذا فکر استفاده از این محل برای کار دیگری قوت گرفت.
سقوط حکومت کمونیستی باعث شد که شهرداری مسکو درصدد احیای کلیسای قدیمی برآید. ساخت این کلیسا در سال ۱۹۹۲ مجدداً آغاز شد و دقیقاً مشابه کلیسای قدیمی طی چند سال با کمک مالی شهرداری، موسسات خیریه و مردم بنا شد و اینک در مراسم مذهبی مورد استفاده قرار می گیرد.
سایت رسمی: www.xxc.ru/english/index.htm
برای کسب اطلاعات بیشتر درباره تور روسیه (کلیک کنید)
برای کسب اطلاعات بیشتر درباره سایر جاذبه های گردشگری روسیه (کلیک کنید)
برای کسب اطلاعات بیشتر درباره هتل های روسیه (کلیک کنید)
سایت انگلیسی زبان ما : (کلیک کنید)

برچسب ها
Cathedral of Christ The Savior آثار تاریخی مسکو تاریخچه کلیسای عیسی منجی تصاویر کلیسای عیسی منجی تور ارزان قیمت مسکو و سنت پترزبورگ تور روسیه تور روسیه ارزان قیمت تور سنت پترزبورگ تور مسکو تور مسکو و سنت پترزبورگ جاذبه های سفر به روسیه جاذبه های سفر به مسکو جاذبه های سفر به مسکو روسیه جاذبه های گردشگری روسیه جاذبه های گردشگری مسکو دیدنی های روسیه دیدنی های مسکو دیدنیهای روسیه دیدنیهای مسکو سفرنامه روسیه سفرنامه مسکو عکس از کلیسای عیسی منجی عیسی منجی مسکو قیمت تور روسیه قیمت تور مسکو و سنت پترزبورگ قیمت تور مسکو و سنت پترزبورگ با پرواز ماهان کلیسای عیسی منجی کلیسای عیسی منجی مسکو کلیسای مسیح منجی مسکو مراکز تفریحی مسکو مراکز گردشگری مسکو نرخ تور روسیه نرخ تور مسکو و سنت پترزبورگ

کارشناس گردشگری

دفتر خدمات مسافرتی و گردشگری شیوار سیاوشان متشکل از متخصصین مجرب گردشگری در نظر دارد پایه گذار خدمات دهی با استانداردهای بین المللی باشد. ما آنچه شما می خواهید را برنامه ریزی خواهیم کرد و بهترین پیشنهادات را با شعار مشاور امین سعی می کنیم به شما ارایه کنیم. چون ما معتقدیم ما امانت دار وقت و هزینه شما هستیم تلفن تماس : 91014574 021 موبایل پشتیبانی تورهای در حال اجرا : 09192120524

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا
بستن