دیدنی های چین

مقبره سون یات سن (Sun Yat-sen) پدر چین مدرن در نانجینگ چین

Sun Yat-sen Mausoleum

• مقبره سون یات سن |عکس+موقعیت مکانی+جاذبه ها

اگر می خواهید بدانید که پدر چین مدرن چه کسی است و مقبره آن به چه شکل است، این نوشته هر آنچه که می خواهید را در اختیارتان قرار می دهد. مسافران می توانند برای گرامی داشت دکتر سون یات سن بزرگ، سفری آموزشی به این مقبره داشته باشند و درک عمیقی از تاریخ جمهوری چین به دست آورند.

  • نوع جاذبه: جاذبه گردشگری ملی AAAAA; محوطه تاریخی؛ آرامگاه
  • بهترین فصول برای بازدید: در تمام طول سال، به ویژه در فصل بهار و پاییز
  • زمان توصیه شده برای بازدید: ۲-۳ ساعت
  • ساعت کاری: ۰۸:۳۰ الی ۱۷:۰۰ (سالن یادبود دوشنبه تعطیل است.)
  • آدرس: خیابان شیشیانگ، منطقه Xuanwu، نانجینگ، جیانگ سو

برای دریافت اطلاعات کامل از هر بخش بر روی نام آن کلیک کنید

مقبره سون یات سن مقبره “پدر چین مدرن” و “پیشرو انقلاب” است. این مقبره با طراحی عالی و الهام بخشی که دارد، در سال ۱۹۲۶ آغاز ساختش رخ داد و در سال ۱۹۲۹ با مساحت ۸۰٫۰۰۰ متر مربع تکمیل شد. این مقبره در دامنه جنوبی کوه بنفش، رو به دشتی حاصلخیز واقع شده و نزدیک به مقبره Xiaoling در غرب و معبد Linggu در شرق است. در واقع آرزوی سون یات سن این بود که در نزدیکی کوه بنفش آرام بگیرد.

≡ جاذبه توریستی ملی AAAAA :

مقبره سون یات سن در سال ۲۰۰۶ به عنوان “جاذبه توریستی ملی AAAAA” و در سال ۲۰۱۶ “میراث معماری قرن بیستم چین” ثبت شد. این مقبره مکانی است که باید حتما در نانجینگ ببینید.


جاذبه های دیگری از چین که ممکن است برایتان جالب باشد:

• پیشرو انقلاب دموکراتیک :

برای اینکه بازدید بهتری  از مقبره سون یات سن داشته باشید، بهتر است که درک بیشتری از این شخص بزرگ در چین پیدا کنید. سان، انقلابی در چین به وجود آورد. او پزشک، اولین رئیس جمهور و بنیانگذار جمهوری چین بود. و به عنوان “پدر چین مدرن”و “پیشرو انقلاب دموکراتیک” در جمهوری خلق چین شناخته می شود.

≡ میراث اصلی سان :

دکتر سون یات سن نقش مهمی در سرنگونی سلسله چینگ (۱۶۴۴-۱۹۱۲) داشت. سان در سال ۱۹۱۲ به عنوان رئیس جمهور موقت جمهوری چین منصوب شد و بعداً کومینگتانگ را تأسیس کرد و به عنوان اولین رهبر آن خدمت کرد. زندگی سیاسی او همراه با مبارزه مداوم و تبعید مکرر بود. او به ژاپن، اروپا، آمریکا و کانادا تبعید شد، اما همیشه از حزب انقلابی و قیام چین حمایت می کرد. میراث اصلی سان در توسعه فلسفه سیاسی اش به نام “سه اصل مردم” – ناسیونالیسم (民族)، حقوق مردم (民权) و معیشت مردم (民生) می باشد.

• معماری ای به شکل زنگ هشدار در آرامگاه سون یات سن :

معماری ای که در این سازه می توانید ببینید با تکیه بر شیب کوه، در محور شمالی-جنوبی ساخته شده و سبکی از مقبره‌های سنتی امپراتوری و معماری مدرن را در هم می‌آمیزد. کل محوطه مقبره به مانند یک زنگ خطر است که با بک گراندی از رنگ سبز پوشیده شده. شیائو جینگ دینگ نوک این زنک خطر است، حالت مربعی که نصفه ماه در آن دیده می شود، قوس زنگ هشدار و سقف آرامگاه آونگ زنگ هشدار است.

≡ معنایی که پشت این معماری است :

این معماری به معنای “همه مردم را بیدار کنید و چین جدیدی بسازید” می تواند باشد. محبوب ترین مسیری که بازدیدکنندگان برای بازدید و کاوش در این سازه دنبال می کنند، بدین شکل است: کاخ Meiling – مقبره Sun Yat Sen (غرفه Xing Jian – Xiao Jing Ding – غرفه خیریه – دروازه مرمر سه طاقی – غرفه Stele – تالار قربانی – گنبد) – Yin Yue Tai – غرفه Guang Hua – سالن یادبود سان یات سن – غرفه یانگ ژی – غرفه Liu Hui.

• این بنا برای بزرگداشت چه کسی ساخته شده است ؟

برای بزرگداشت سون یات سن، دای جیتائو _ Dai Jitao (پیرو سان)، همه دانشجویان دانشگاه ملی سون یات سن تصمیم گرفتند یک مجموعه زنگ برنزی را در جلوی این طاق اهدا کنند. این دینگ به سه قسمت تقسیم می شود: پایه (شکل طبل با نقش های ظریف و یک ستاره در وسط)، بدنه (سه سر شیر) و قسمت سر.

Xiao Jing Ding
Xiao Jing Ding

• معماری گذرگاه طاق دار خیریه :

گذرگاه طاقدار خیریه ورودی طاق است. ارتفاع آن ۱۱ متر و عرض آن ۱۷٫۳ متر است و دارای سه طاق باستانی به سبک چهار دیرک است. سقف طاق نما از کاشی لعاب آبی و بدنه آن با گلبرگ های نیلوفر آبی، ابرها و نقوش رنگی معماری سنتی تزیین شده و روی گذرگاه “Bo Ai” حک شده که نمادی از قلب بزرگ و عشق عمیق است.

Philanthropic Archway
Philanthropic Archway

• دروازه مرمر سه قوسی (Tri-arched Marble Gate) :

پلکانی به طول ۴۸۰ متر و عرض ۵۰ متر وجود دارد که دارای ۳۹۲ پله می باشد و به طاق منتهی می شود. در دو طرف درختان کاج، سرو و جینکو دیده می شوند. در انتهای راه پله دروازه ای قرار دارد که ۱۶ متر ارتفاع و ۲۷ متر عرض دارد. دروازه مرمر سه قوسی، چهار حرف چینی توسط دکتر سان بر روی آن نوشته شده است، و آن “Tian Xia Wei Gong” (天下为公) است که به این معناست “آنچه در زیر بهشت ​​می بینید برای همه است”.

• غرفه استیل (Stele Pavilion) :

در پشت دروازه مرمر، غرفه لوح سنگی با ارتفاع ۱۷ متر و عرض ۱۲٫۲ متر قرار دارد. کتیبه روی لوح توسط وانگ جینگ‌وی، سنگ نگاره توسط هو هانمین، زندگی‌نامه‌ها توسط وو ژیهوی و نثر روایی توسط ژانگ جین‌جیانگ نوشته شده است.

• معماری اصلی مقبره سون یات سن :

تالار قربانی، معماری اصلی مقبره سون یات سن تلفیقی از سبک های چینی و غربی است. طرح سنتی مقبره در محور مرکزی به همراه سقف آبی و دیوار سفید خاکستری ای که دارد، نشان دهنده تمایل دکتر سون یات سن به دموکراسی است. روی سه در طاقدار تالار قربانی، «ناسیونالیسم»، «حقوق مردم» و «معیشت مردم» نوشته شده است.

≡ اصل ناسیونالیسم به چه معنی است ؟

اصل ناسیونالیسم، به معنای استقلال از سلطه امپریالیستی است. برای دستیابی به این، سون معتقد بود که چین باید تفکری بر اساس «چین ملت گرا» ایجاد کند تا همه اقوام مختلف را در برابر تهاجم امپریالیستی متحد کند.

≡ سون زندگی سیاسی خود را برای چین به دو دسته «قدرت» تقسیم کرد :

قدرت سیاست و قدرت حکومت. قدرت سیاست، قدرت مردم در بیان خواسته های سیاسی است و قدرت حکمرانی، قدرت اداره کشور است. اصل معیشت مردم را می توان به عنوان رفاه اجتماعی و به عنوان انتقاد مستقیم از نارسایی های سوسیالیسم و ​​سرمایه داری درک کرد.

≡ مجسمه مرمر سفید دکتر سون یات سن :

بر بالای سه در قوسی، «Tian Di Zheng Qi» نوشته شده که به معنای راست و قامت در آسمان و زمین است. با رفتن به داخل سالن قربانی، مجسمه مرمر سفید دکتر سون یات سن را به ارتفاع ۴٫۶ متر در وسط سالن می بینید که حالتی نشسته دارد.

≡ ستون‌های زینتی چینی باستانی :

در دیوار غربی و شرقی، قانون اساسی سون و اراده سیاسی او به صورت کوتاه نوشته شده. و روی گنبد، نشان بزرگی از کومینگتانگ نقاشی شده. علاوه بر این، یک جفت Huabiao (ستون‌های زینتی چینی باستانی) در جلوی سالن با ارتفاع ۱۲٫۶ متر قرار دارد. 

• موقعیت مکانی مقبره سون یات سن :

مقبره سون یات سن در منطقه دیدنی ژونگشان، دامنه جنوبی کوه بنفش واقع شده. از غرب به مقبره شیائولینگ سلسله مینگ و از شرق به معبد لینگگو بسیار نزدیک است. با نیم ساعت رانندگی، می‌توانید از جاذبه‌های گردشگری دیدنی ای بازدید کنید.

≡ فاصله تا مکان های دیگر :

  • حدود ۱۳ کیلومتر از معبد کنفوسیوس
  • حدود ۱۴٫۵ کیلومتر از دروازه Zhonghua
  • حدود ۱۳ کیلومتر از ایستگاه راه آهن نانجینگ
  • حدود ۱۸ کیلومتر از ایستگاه راه آهن جنوبی نانجینگ
  • حدود ۴۷ کیلومتر از فرودگاه بین المللی نانجینگ لوکو

دیدنی های چین
دیدنی های چین

مقبره سون یات سن
مقبره سون یات سن

مقبره سون یات سن چین
مقبره سون یات سن چین

جاذبه های تاریخی چین
جاذبه های تاریخی چین

مجسمه های موجود در مقبره
مجسمه های موجود در مقبره

دیدنی های چین
دیدنی های چین

دیدنی در چین
دیدنی در چین

مقبره در دبی
مقبره در دبی

موقعیت مکانی
موقعیت مکانی

دکتر سون یات سن
دکتر سون یات سن


موقعیت مکانی :

برچسب ها
Sun Yat-sen Mausoleum آرامگاه سون یات سن نانجینگ جاذبه های نانجینگ دیدنی های چین مقبره سون یات سن

کارشناس گردشگری

دفتر خدمات مسافرتی و گردشگری شیوار سیاوشان متشکل از متخصصین مجرب گردشگری در نظر دارد پایه گذار خدمات دهی با استانداردهای بین المللی باشد. ما آنچه شما می خواهید را برنامه ریزی خواهیم کرد و بهترین پیشنهادات را با شعار مشاور امین سعی می کنیم به شما ارایه کنیم. چون ما معتقدیم ما امانت دار وقت و هزینه شما هستیم تلفن تماس : 91014574 021 موبایل پشتیبانی تورهای در حال اجرا : 09192120524

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا
بستن