دیدنی های چین

تپه ببر سوژو | هو کیو در شمال غربی شهر سوژو | دیدنی های چین

Tiger Hill | Explore Suzhou History

• تپه ببر سوژو | عکس+موقعیت مکانی+جاذبه ها

تپه ببر (یا در زبان چینی هو کیو (虎丘)) یک نقطه توریستی جذاب است که در شمال غربی شهر سوژو قرار دارد. با سابقه بیش از ۲۵۰۰ سال، تپه ببر از تعداد زیادی ساختمان تاریخی و قدیمی ساخته شده. معبد کج مهم ترین قسمتی است که باعث می شود این تپه در لیست نقاط دیدنی شما باشد.

  • نوع جاذبه: طبیعت و پارک، کوه و باغ
  • بهترین فصل بازدید: همه فصل ها
  • مدت زمان توصیه شده برای بازدید: ۲ تا ۳ ساعت زمان
  • ساعت کاری: ۰۷:۳۰ الی ۱۷:۳۰ در ۱ می تا ۷ اکتبر و ۷:۳۰ الی ۱۷:۰۰ در ۸ اکتبر تا ۳۰ آوریل
  • آدرس: منطقه ۸ جین‌چانگ، شهر سوژو، استان جیانگ سو، چین

برای دریافت اطلاعات از هر بخش بر روی آن کلیک کنید

فرهنگی که تایگر هیل نمایانگر آن است:

جالب است بدانید، تپه ببر در Shih Chi که یک اثر تاریخی مشهور است ثبت گردیده. در دوره بهار و پاییز (۷۷۰ قبل از میلاد)، پادشاه ایالت وو به نام He Lu  در جنگ علیه ایالت یوئه (Yue) درگذشت. پسرش فو چای او را در تپه دریای مواج دفن کرد.

افسانه ای وجود دارد که سه روز بعد، یک ببر سفید به تپه آمد. بنابراین مردم نام آن را به تپه ببر تغییر دادند.  این مکان جذاب در شمال غربی سوژو، تپه‌ای به ارتفاع حدود ۳۰ متر است. درست است که کوچک است، اما مناظر طبیعی دلربا و ده ها اثر تاریخی و فرهنگی شما را به حیرت وا می دارد. بنابراین، این مکان به عنوان منظره شماره ۱ در سوژو و مکان ملی با رتبه AAAAA شناخته شده. سو شی، نویسنده بزرگ، می گوید که: اگر بدون دیدن تپه ببر، سوژو را ترک کنید، قطعا پشیمان خواهید شد.

با بازدید از تپه ببر هر آنچه که در نظرتان غیر ممکن است، ممکن می شود:

• معبد تپه ببر :

معبد هزار ساله که معبد صخره ابری نیز نامیده می شود و در بالای تپه قرار دارد، نماد سوژو است زیرا می توان آن را به ۲۵۰۰ سال پیش، زمانی که سوژو تأسیس شد، نسبت داد. به عنوان قدیمی ترین و بزرگترین معبد در منطقه جنوبی رودخانه یانگ تسه، جایگاه بالایی در زمینه معماری، تاریخ و هنر دارد. معبد حدودا ۴ درجه به سمت شمال متمایل است.

مردم آن را به عنوان برج کج پیزا در چین می شناسند. در واقع، معبد زودتر و بلندتر از برج کج پیزا ساخته شده. جدا از مقیاس بزرگ و تاریخ طولانی، طراحی این معبد نیز آن را بسیار متمایز می کند. با ۷ طبقه و ۸ ضلع، معبدی آجری و دو جداره است. بسیاری از آثار فرهنگی گرانبها در لایه های بین دو دیوار پیدا شدند و اکنون این آثار در موزه سوژو به نمایش گذاشته شده اند.


• سنگ امتحان شمشیر (شی جیان شی) :

سنگ امتحان شمشیر، یک سنگ شکافته شده در مسیر شرقی تا بالای تپه ببر است. در تاریخ چنین بیان شده که، هه لو، طرفدار شمشیر بوده و کلکسیونی از آن داشته. او همیشه به اطرافیان خود دستور می داد که برای او بهترین شمشیر را پیدا کنند. روزی، او از گان جیانگ و مو یه که زوجی معروف در زمینه ساخت شمشیر بودند، خواست که شمشیر بسیار تیزی برایش بسازند. هه لو برای اینکه تیزی شمشیر ساخته شده را بیازماید، شمشیر را به سنگ زد و سنگ شکافت.


• استخر شمشیر (جیانچی) :

 استخر شمشیر شکلی شبیه به شمشیر دارد که گویی از بالا به آن نگاه شده است. بنابراین چنین نامی به خود گرفت. همچنین گفته می شود که ۳۰۰۰ شمشیر با هه لو در اینجا دفن شده.

امپراتور Qinshihuang در سلسله Qin و امپراتور Sun Quan در سه دور پادشاهی، هر دو برای یافتن شمشیر ها به اینجا آمدند. روی دیوار سنگی بیرونی در استخر شمشیر، چهار حرف چینی “هو کیو جیان چی” (Hu Qiu Jian Chi) نوشته شده. این حروف را یان ژنکین نوشته است. روی دیوار نزدیک به استخر شمشیر، دو حرف قرمز دیگر “جیان چی” وجود دارد که گفته می شود وانگ زیزی آن ها را نوشته.


• تالار تیر شکسته (دوان لیانگ دیان) :

تالار تیر شکسته یک ساختمان تک لبه ای است که فقط از بامبو و چوب آن را ساخته اند. این بنا در سلسله یوان ساخته شد و سابقه ای بیش از ۶۰۰ سال دارد. تیر اصلی از دو بخش تشکیل شده که نشان دهنده خرد و فطرت سازندگان در دوران باستان است. چهار لوح سنگی در تالار قرار دارد که ساخت و بازسازی تپه ببر و معبد آن را نشانگر می شود. با کمی ضربه زدن به لوح ها، می توانید اکویی بشنوید. بنابراین، به این لوح ها، لوح های اکو نیز می گویند.


• سنگ هزاران مرد (کیان رن شی) :

سنگ هزاران مرد که در انتهای جاده سربالایی قرار دارد، سنگی بزرگ است. طبق افسانه ها، ۱۰۰۰ کارگر در تپه ببر باهم مقبره هه لو را ساخته بودند. هنگامی که آنها وظایف خود را به پایان رساندند، فو چای، پسر هه لو نگران شد که سارقان قبر، آرامگاه پدرش را خراب کنند پس نباید بدانند که پدرش در اینجا دفن شده. پس، فو چای همه آنها را کشت و از سرخی خون آنها سنگ هم سرخ شد. حتی هنوز هم، هر زمان که باران می بارد، سنگ به رنگ قرمز تیره در می آید.


• ویلا وانجینگ (وان جینگ شان ژوانگ) :

ویلا وانجینگ یک باغ باستانی در جنوب شرقی کوه پایه است. با عبور کردن از قاب بزرگ در، می توانید چشم اندازی زنده و درخشان، آبشاری پرشتاب و دریاچه ای مواج را مشاهده کنید. با بالا رفتن از پله های نزدیک دریاچه، تنوعی از درختان بونسای  چشمان شما را می نوازد. باغ درختان بونسای که توسط نرده ها به چندین بخش تقسیم شده، بیش از ۵۰۰ بونسای دارد. بهترین درختان بونسای سوژو همگی در اینجا دیده می شوند. یکی از بونسای ها به نام Ancient Sageretia گنج ویلا وانجینگ است. به عنوان پادشاه درختان بونسای، بیش از ۴۰ سال سن و ۲۰۰۰ کیلوگرم وزن دارد.


• جاذبه های دیگری از چین که ممکن است برایتان جالب باشد:

• نمایش هنری گل در سوژو :

چیزی که حتکا باید در سوژو ببینید، آمدن بهار در تپه ببر است. نمایش سالانه هنری گل، معمولاً از مارس تا می برگزار می شود. در این دوره، تپه ببر مملو از گل های خوشبو است. علاوه بر دیدن زیبایی گل ها، می توانید نمایش های جالبی مانند مراحل چای سازی، رقص محلی و  موسیقی را نیز تماشا کنید.

با تمرکز بر تم های مختلف، تپه ببر به سبک های مختلفی تزئین خواهد شد. برخی از فیگورهای کارتونی که از گل و بامبو ساخته شده اند، برایتان دست تکان می دهند. با لذت بردن از نمایش هنری گل، متوجه خواهید شد که تپه ببر نه تنها زیبا بلکه جالب هم است.

نمایشگاه پاییزی معبد :

به منظور پیشبرد فرهنگ سوژو، بازگرداندن ظاهر سنتی و نشان دادن احساسات عاشقانه، نمایشگاه پاییزی معبد همیشه از سپتامبر تا اکتبر در تپه ببر برگزار می شود. این بهترین نمایش برای مشاهده فعالیت های مردمی، حس کردن فرهنگ عامیانه و میل کردن غذاهای سوژو است.

رنگ های اصلی نمایشگاه طلایی و قرمز است که به معنای برداشت و شادی می باشند. هنگامی که نمایشگاه پاییزی معبد برگزار می شود، سبک های شمالی و جنوبی هنرهای نمایشی با گانگ و طبل در تپه ببر دیده می شود. رقص اژدها و رقص شیر هم انجام می شود. در ضلع غربی تالار تیر شکسته، یک خیابان وجود دارد که در آن می توانید غذاهای محلی مانند انواع شیرینی ها را میل کنید.

تپه ببر کجاست؟

تپه ببر در شمال غربی شهر سوژو، با فاصله کمی از برخی باغ های جذاب سوژو واقع شده است.

اگر خودتان بخواهید سفر کنید:

با مترو: می‌توانید ابتدا با خط ۴ مترو به ایستگاه سوجین (苏锦站، حدود ۲٫۳ کیلومتر تا تپه ببر) یا خط ۳ به ایستگاه شانتانجی (山塘街站، حدود ۲٫۵ کیلومتر تا تپه ببر) بروید و سپس با استفاده از امکانات حمل و نقل عمومی به تپه برسید.

با اتوبوس:

اتوبوس های شهری زیادی وجود دارند که مستقیماً به سمت تپه حرکت می کنند، اما برای رفتن با اتوبوس باید مدت زمان بیشتری صرف کنید.

دیدنی های سوژو
دیدنی های سوژو

تپه معروف در سوژو
تپه معروف در سوژو

سوژو چین
سوژو چین

معبد تپه ببر شوژو
معبد تپه ببر شوژو

سوژو چین
سوژو چین

دیدنی های سوژو چین
دیدنی های سوژو چین

سوژو چین
سوژو چین


موقعیت مکانی :

برچسب ها
Tiger Hill تپه ببر تپه ببر در سوژو تپه ببر سوژو دیدنی های چین دیدنی های سوژو معبد تپه ببر سوژو

کارشناس گردشگری

دفتر خدمات مسافرتی و گردشگری شیوار سیاوشان متشکل از متخصصین مجرب گردشگری در نظر دارد پایه گذار خدمات دهی با استانداردهای بین المللی باشد. ما آنچه شما می خواهید را برنامه ریزی خواهیم کرد و بهترین پیشنهادات را با شعار مشاور امین سعی می کنیم به شما ارایه کنیم. چون ما معتقدیم ما امانت دار وقت و هزینه شما هستیم تلفن تماس : 91014574 021 موبایل پشتیبانی تورهای در حال اجرا : 09192120524

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا
بستن