دیدنی های چین

موزه بیلین (Stele Forest) شامل ۱۱۰۰۰ اثر باستانی| دیدنی های چین

Stele Forest - Beilin Museum

• موزه بیلین |موقعیت مکانی+عکس+جاذبه ها

موزه بیلین ، موزه‌ای تم محور است که بر  مجسمه های سنگی، کتیبه‌ها و… از سلسله‌های گذشته تمرکز دارد. موقعیت مکانی آن در خیابان Sanxue، داخل دروازه Wenchang دیوار شهر شیان است. بنای آن بر اساس معبد شیان کنفوسیوس(Xi’an Confucius Temple) ساخته شده. که به سال ۱۰۸۷ و سلسله سانگ شمالی (۹۶۰-۱۱۲۷)بر می گردد.

بنای موزه برای نمایش ادبیات باستانی Kaicheng (گروهی از لوح های سنگی) و Filial Piety شکل گرفت. در حال حاضر موزه بیلین شامل ۱۱۰۰۰ یادگار است، از جمله سه هزار لوح سنگی یا سنگ نگاره که در هفت اتاق نمایشگاه جداگانه نگهداری می شوند. در میان این آثار گرانبها، ۱۹ گروه به عنوان گنجینه ملی وجود دارند که بازدیدکنندگان حتما باید از آن دیدن کنند.

۱) در مقایسه با موزه های دیگر، این موزه چه ویژگی ای دارد؟

در مقایسه با موزه های دیگر، ویژگی مهم موزه بیلین، مجموعه لوح های کتیبه ای آن است. کتیبه‌ها به طور واضح در مورد ادیان، سبک زندگی و حقایق تاریخی دوران باستان به ما می‌گویند. آنها درکی از طرح کلی تاریخ چین و تعامل چین و سایر کشورها را در اختیار گردشگران قرار می دهند. برای طرفداران خوشنویسی چینی، این کتیبه ها بسیار جالب هستند زیرا نمونه های خوبی از سبک های متنوع حروف چینی را نشان می دهند.

موزه بیلین توسط دروازه Halberd به دو قسمت تقسیم می شود. که ساخت و سازهای قدیمی در معبد کنفوسیوس در جلو و اتاق های نمایشگاه در پشت آن قرار دارد. بعد از ورود، معبد کنفوسیوس، از جمله طاق نما و دروازه های Lingxing و… پیش روی شماست.

۲) کتیبه ای از گفتگوهای کنفوسیوس و شاگردانش :

دروازه Halberd به عنوان یک تقسیم کننده، دو غرفه ایجاد می کند. یک اسب سنگی از ایالت Daxia (یک ایالت قومی اقلیت از ۴۰۷ تا ۴۳۱) در سمت شمالی و یک زنگ ساخته شده در سلسله تانگ (۶۱۸ – ۹۰۷) در جنوب قرار دارد. اسب سنگی در واقع یک گنج ملی است زیرا بسیار کمیاب و به سبک سلسله هان (۲۰۶ قبل از میلاد – ۲۲۰ پس از میلاد) ساخته شده.

همانطور که به جلو می روید از کنار شش غرفه و چندین نمایشگاه موقت می گذرید که در امتداد مسیری باریک قرار گرفته اند. در حال حاضر تمامی این غرفه ها به روی عموم بسته است. در انتهای این مسیر غرفه ای وجود دارد که لوح سنگی Filial Piety در آن نمایش داده می شود. این لوح در زمان سلسله تانگ حک شده و دارای کتیبه ای از گفتگوهای کنفوسیوس و شاگردانش است.


۳) هفت اتاق نمایشگاه برای نشان دادن لوح های سنگی:

> اولین اتاق :

اولین اتاق درست پشت لوح سنگی Filial Piety است. نمایشگاه های اصلی این اتاق، آثار ادبیات باستانی Kaicheng را به نمایش می گذارند که در سال ۸۳۷ پس از میلاد در زمان سلسله تانگ حک شده اند. این نمایشگاه مجموعه ای از لوح های سنگی دارد که بر روی آنها ۱۲ کتاب برای مطالعه روشنفکران حک شده اند. مردم چین باستان برای جلوگیری از اشتباهات در کپی، چنین کتاب هایی را روی سنگ حک می کردند. در نتیجه مدل هایی ارائه می کردند که دانش آموزان می توانستند به صحت متون بازتولید شده اعتماد کنند.

> دومین اتاق :

اتاق دوم، لوح های سنگی با تمرکز بر خط چینی سلسله تانگ را به نمایش می گذارد. بیشتر اینها نمونه هایی هستند که امروزه توسط کسانی که خوشنویسی می آموزند استفاده می شوند. لوح سنگی Nestorian و لوح سنگی Bukong Monk در این اتاق منابع ارزشمندی برای مطالعه در مورد ارتباطات فرهنگ بین چین و کشورهای خارجی در دوران سلسله تانگ هستند.

> سومین اتاق :

لوح های سنگی خوشنویسی در سلسله های دیگر از سلسله هان تا سلسله سونگ (۹۶۰ – ۱۲۷۹) اینجا قابل رویت است. اینها عمدتاً بر سبک های مختلف خوشنویسی چینی مانند خط معمولی تمرکز دارند. به عنوان مثال، لوح سنگی Cao Quanبر خط روحانی متمرکز است و لوح سنگی معبد Duobao و لوح سنگی معبد Xuanmi نشان دهنده خط معمولی هستند.

> چهارمین اتاق :

موزه بیلین، لوح های سنگی منقوش به اشعار بسیاری از خوشنویسان و همچنین اطلاعات تاریخی زیادی را در خود جای داده است. بیشتر اینها در طول سلطنت سلسله سونگ تا سلسله چینگ (۱۶۴۴ – ۱۹۱۱) حک شده اند. علاوه بر این، تصاویر بسیاری از کاخ های باستانی و مناظر طبیعی بر روی لوح ها حجاری شده. تصویر سنگی کاخ Xingqing که در سلسله سونگ حکاکی شده و تصویر هشت نما از دشت گوانژونگ (در مرکز شانشی) که در سلسله چینگ حکاکی شده در این اتاق یافت می شود.

> پنجمین اتاق :

در اتاق پنجم، بیشتر لوح های سنگی از سلسله چینگ، اطلاعات تاریخی از مکان های مختلف را ارائه می دهند. این نه تنها برای خوشنویسان بلکه برای مورخان نیز ارزشمند است. اطلاعات تاریخی شامل موضوعاتی مانند تاریخ محلی، جامعه و سوابق مربوط به ساخت معابد، شهرها و… است.

> ششمین اتاق :

بیشتر لوح های سنگی دارای اشعاری اند که از سلسله چینگ به جای ماندند. حتی می‌توانید سنگ‌هایی حکاکی شده با نوشته های امپراتور کانگشی، چهارمین امپراتور سلسله چینگ، و  Lin Zexu، قهرمان ملی سلسله چینگ را ببینید.

> آخرین اتاق :

اتاق هفتم جایی است که نسخه‌ای از کتاب های Chunhua در آن نگهداری می‌شود. کتاب‌های اصلی چونهوا، که ۹۹۲ سال پس از میلاد در دوران سلسله سونگ حکاکی شدند، گروهی از تخته‌های چوب خرما بودند که توسط امپراتوران، وزرای مشهور و دیگر خوشنویسان ماهر نوشته شده بودند. این کتاب ها در آتش سوزی از بین رفتند. بعداً در طول سال ۱۶۱۵ پس از میلاد در سلسله مینگ (۱۳۶۸ – ۱۶۴۴)، کنده کاری های جدیدی بر اساس نمونه های اصلی ساخته شدند و اکنون در این اتاق نشان داده می شوند.


۴) چگونه به موزه بیلین برویم:

اتوبوس شماره ۲۵۸ را سوار شوید و در ایستگاه Wen Chang Men (دروازه ون چانگ) پیاده شوید. ۱۰۰ متر (۱۰۹ یارد) به سمت جنوب پیاده روی کنید و به راست بپیچید تا موزه را پیدا کنید.

یا از خط ۲ مترو به Yongningmen بروید و از خروجی D1 خارج شوید، ۴۰۰ متر (۴۳۷ یارد) به سمت شمال پیاده روی کنید، به راست بپیچید و در امتداد خیابان Shuncheng جنوبی قدم بزنید تا موزه را ببینید.


• جاذبه های دیگری از چین که ممکن است برایتان جالب باشد:

۵) عکس هایی از اتاق های موزه:

اتاق دوم در موزه
اتاق دوم در موزه

موزه بیلین
موزه بیلین

اتاق دوم موزه
اتاق دوم موزه

موزه بیلین در چین
موزه بیلین در چین

موزه بیلین در شیان
موزه بیلین در شیان

فضای داخلی اتاق اول
فضای داخلی اتاق اول

فضای داخلی
فضای داخلی

فضای داخلی اولین اتاق
فضای داخلی اولین اتاق

اولین اتاق نمایشگاه
اولین اتاق نمایشگاه


موقعیت مکانی :

برچسب ها
Beilin Museum دیدنی های چین موزه بیلین چین موزه بیلین در شیان چین موزه بیلین شیان موزه بیلین شیان در چین

کارشناس گردشگری

دفتر خدمات مسافرتی و گردشگری شیوار سیاوشان متشکل از متخصصین مجرب گردشگری در نظر دارد پایه گذار خدمات دهی با استانداردهای بین المللی باشد. ما آنچه شما می خواهید را برنامه ریزی خواهیم کرد و بهترین پیشنهادات را با شعار مشاور امین سعی می کنیم به شما ارایه کنیم. چون ما معتقدیم ما امانت دار وقت و هزینه شما هستیم تلفن تماس : 91014574 021 موبایل پشتیبانی تورهای در حال اجرا : 09192120524

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا
بستن