دیدنی های قرقیزستان

دیدنی های بیشکک | مکان هایی که در بیشکک باید ببینید| دیدنی های قرقیزستان

things you’ll love to do in Bishkek

• دیدنی های بیشکک |عکس+موقعیت مکانی+جاذبه ها

دیدنی های بیشکک آنقدر جالب است که در این نوشته برای راحتی بیشتر بازدیدکنندگان تعدادی از جاذبه ها گرد هم آورده شدند. بیشتر مردم به خاطر کوه های باشکوه ، پیاده روی، اسب سواری و خوابیدن در خیمه های مغولی در کنار دریاچه های زیبا و مناظر طبیعی عالی ای که از قرقیزستان دیدند به اینجا می آیند. اما به هر حال،  یک یا دو روز در پایتخت، بیشکک خواهید بود و اینجا شهر کوچکی برای گشت و گذار است.

برای دریافت اطلاعات کامل از هر جاذبه بر روی نامش کلیک کنید

10 جاذبه از بیشکک قرقیزستان

• نقطه مرکزی بیشکک :

میدان آلا تو نقطه مرکزی بیشکک است. قبلاً میدان لنین نام داشت و مجسمه ای به ارتفاع ۱۰ متر از خود ولادیمیر (Vladimir) به عنوان قسمت مرکزی اینجا وجود داشت. امروزه، نقطه مرکزی میدان، ماناس هست. ماناس قهرمان یک افسانه قرقیزستانی قرن هجدهمی می باشد که در قالب یک شعر، با نیم میلیون بیت بیان شده است.

هر کشوری یک انقلاب داشته، برای مثال چکسلواکی انقلاب مخملی (Velvet) خود را داشت، گرجستان انقلاب گل رز (Rose) و اوکراین انقلاب نارنجی (Orange) داشت. قرقیزستان هم انقلابی به نام انقلاب لاله (Tulip) داشت که با برکناری عسکر آقایف (Askar Akayev)، رئیس جمهور اول قرقیزستان همراه شد و او به سوی ولادیمیر پوتین رفت.

میدان آلا تو، محل اصلی اعتراضات گسترده در آن روزهای مارس در سال ۲۰۰۵ بود. امروزه، این میدان مکانی برای دیدن معماری رئالیسم شوروی، تخت های گل و فواره هایی است که با موزیک در آمیخته شده اند. و در شب روشن می شوند. 

در رابطه با نام آلا تو، به معنی کوه بزرگ است. کوه هایی که اطراف شهر را در بر گرفته اند.

• از عصر برنز تا زمان شوروی :

در انتهای میدان آلا تو، موزه تاریخی دولتی قرقیزستان با ابهت و مقتدرانه ساخته شده، که تاریخ کشور را از عصر برنز تا زمان شوروی نشان می دهد. این موزه نشان دهنده ی شکلی غار مانند، خیمه های مغولی، و موارد دیگر است. مجسمه ماناس هم در مقابل، و با ارتفاع ۱۷ متری از زمین قرار گرفته است. این مجسمه کاملا با داربست پوشیده شده است، البته این موضوع برای قبل بود، در حال حاضر ممکن است که داربستی نباشد.

• مجسمه لنین :

برای پیدا کردن مجسمه لنین کمی کاوش و جست و جو نیاز است. احتمال دارد که بخش مورد علاقه تان سر بزرگ لنین باشد که در ایروان قابل مشاهده است. مجسمه لنین را می توان در بیشکک دید و این جالب است. این مجسمه از جلوی موزه تاریخی باشکوه به پشت ساختمان منتقل شده. با این حال، این مجسمه مانند بسیاری از جمهوری های شوروی سابق به جایی دور از دسترس منتقل نشده. فقط به یک مکان کوچکتر با میدانی کوچکتر منتقل شده. و در میان درختان و گل های اطراف قرار گرفته است و به عنوان یک جاذبه عمل می کند.

• سینما آلا تو :

از بین همه چیزهایی که در بیشکک باید دید، این سینما مورد علاقه بسیاری از گردشگران بوده به خصوص نمای منحنی جالبی که دارد و موزاییک های دیوار که نشان دهنده فضانوردان دوران شوروی هستند، جلوه ای خاص به این مکان می دهند. ساختمان های مشابه به این مکان، سینمای شوروی در ایروان و ساختمان دیگری در تالین است.

• ساختمان مدرن و استالینیستی :

ساختمان جالب دیگر در بیشکک، کاخ سفید است. در این ساختمان می توانید سبکی مدرن و استالینیستی، با الگوبرداری از Duma در مسکو ببینید. در زمان شوروی، این ساختمان مقر کمیته مرکزی حزب کمونیست بود. امروزه هم دفاتر رئیس جمهور در آن قرار دارد.

• بنای یادبود دوستی مردم در نزدیکی میدان آلا تو :

هنوز هم بقایای اتحاد جماهیر شوروی تمام نشده است. در نزدیکی کاخ سفید و میدان آلا تو، بنای یادبود دوستی مردم را می توانید ببینید که یک سازه بزرگ است. دو ستون مرمر با حدودا ۲۸ متر ارتفاع قرار دارند که توسط ۱۳ نفر که در سنگ هستند احاطه شده اند.

در سال ۱۸۷۶ روسیه قرقیزستان را تصاحب کرد، یا شاید قرقیزستان داوطلبانه به آن پیوست. در هر حال، این مجسمه برای صدمین سالگرد آن رویداد، به عنوان نمادی از پیوند قرقیزستان و روسیه ساخته شده است.

• جاذبه های دیگری از قرقیزستان که ممکن است برایتان جالب باشد:

اگر تا به اینجا، دیدنی های بیشکک برایتان جالب بوده، پس همراه ما باشید که هنوز جاذبه های این شهر کوچک اما زیبا ادامه دارد.

• بنای یادبود پیروزی در میدان پیروزی :

بنای یادبود پیروزی به عنوان احترامی برای  کسانی که در جنگ جهانی دوم جان باختند ساخته شده. این بنا از ۳ طاق و یک خیمه که نماد ملی قرقیزستان است، به همراه یک تاج گل تشییع جنازه در بالای آن تشکیل شده. مجسمه ی خانمی که در وسط قرار دارد، مادر هر سربازی را نشان میدهد که منتظر بازگشت پسرش از جنگ است. همچنین شعله ای جاودانه در پای مجسمه می سوزد. این بنای یادبود در سال ۱۹۸۵ یعنی ۴۰ سال بعد از پایان جنگ ساخته شد.

مجسمه شهدای انقلاب در سال ۱۹۷۸ ساخته شد و زنی را در قسمت جلویی نشان می دهد که ارتشی سوسیالیستی دقی در پشت سر خود دارد. و این ارتش به دست بورژوازی از دنیا رفته اند.

• ملکه آلای :

در رابطه با زنان قدرتمند و زبانزد باید به کورماجان داتکا، اولین رهبر زن قرقیزستان هم اشاره کنیم. او یک سیاستمدار بسیار محترم در نزد مردم در قرن نوزدهم بود. او به عنوان ملکه آلای (Tsaritsa of Alai) شناخته می شد. همچنین، این جا مکانی است مجسمه ولاد تا سال ۱۹۸۴ قرار داشت،تا اینکه به میدان آلا تو منتقل شد.

از بناهای دوران مدرن تر، می توان به بنای یادبود انقلاب دوم قرقیزستان در سال ۲۰۱۰ اشاره کرد. انقلابی که باعث تبعید رئیس جمهور Kurmanbek Bakiyev  در Minsk شد. شاید جالب باشد برایتان که این انقلاب به نام انقلاب Melon و با همان خربزه شناخته می شود. سنگ مرمر سفیدی که در این بنا می بینید نشان دهنده آینده است، که در برابر سیاهی، یعنی گذشته قرار گرفته است. این بنا در میان بناهای دیگر می تواند برایتان جالب تر باشد.

• بزرگترین حمام عمومی بیشکک :

Zhirgal Banya بزرگترین حمام عمومی بیشکک است. مطمعنا که اینجا تجربه آرامش بخشی خواهد بود. همچنین، یک کافه کوچک در پشت بخش مردانه وجود دارد، جایی که ممکن است با افرادی قرقیزستانی در حال نوشیدن kumis  (شیر اسب تخمیر شده) روبرو شوید.

حالا که به سراغ دیدنی های بیشکک رفتیم، جا دارد که یک کافه با قهوه های خوش طعم هم به شما معرفی کنیم. شما می توانید چندین ساعت در کافه Sierra بنشینید و استراحت کنید. قهوه تازه، بو داد و محلی، در کنار مردم دوست داشتنی، فضایی شاد و آرام برایتان به ارمغان می آورند. و اگر هوس غذای مکزیکی کردید، می توانید به اینجا سر بزنید. 

• عکس هایی از دیدنی های بیشکک :

دیدنی های بیشکک
دیدنی های بیشکک

بیشکک قرقیزستان
بیشکک قرقیزستان

بیشکک در قرقیزستان
بیشکک در قرقیزستان

دیدنی های بیشکک
دیدنی های بیشکک

طبیعت قرقیزستان
طبیعت قرقیزستان

بیشکک قرقیزستان
بیشکک قرقیزستان

دیدنی های قرقیزستان
دیدنی های قرقیزستان

بیشکک قرقیزستان
بیشکک قرقیزستان

دیدنی های بیشکک
دیدنی های بیشکک

بناهای یادبود در بیشکک
بناهای یادبود در بیشکک

بیشکک قرقیزستان
بیشکک قرقیزستان

دیدنی های بیشکک
دیدنی های بیشکک

قرقیزستان
قرقیزستان

طبیعت بیشکک
طبیعت بیشکک

بناهای یادبود بیشکک
بناهای یادبود بیشکک


موقعیت مکانی :

برچسب ها
Bishkek جاذبه های بیشکک جاذبه های بیشکک قرقیزستان دیدنی های بیشکک دیدنی های بیشکک در قرقیزستان دیدنی های بیشکک قرقیزستان دیدنی های قرقیزستان

کارشناس گردشگری

دفتر خدمات مسافرتی و گردشگری شیوار سیاوشان متشکل از متخصصین مجرب گردشگری در نظر دارد پایه گذار خدمات دهی با استانداردهای بین المللی باشد. ما آنچه شما می خواهید را برنامه ریزی خواهیم کرد و بهترین پیشنهادات را با شعار مشاور امین سعی می کنیم به شما ارایه کنیم. چون ما معتقدیم ما امانت دار وقت و هزینه شما هستیم تلفن تماس : 91014574 021 موبایل پشتیبانی تورهای در حال اجرا : 09192120524

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا
بستن