دیدنی های قرقیزستان

دریاچه کول اکوک (Kol Ukok) با آبی سرد در نارین | دیدنی های قرقیزستان

Kol-Ukok Lake, Kyrgyzstan

دریاچه کول اکوک |عکس+موقعیت مکانی+جاذبه ها

دریاچه کول اکوک (Kol Ukok) در منطقه نارین و در ناحیه شمال شرقی رشته کوه ترسکی آلا تو واقع شده است. این دریاچه کوهستانی ۱۷ متر عمق دارد و بسیار سرد است. مردم به اینجا برای لذت بردن از شنا نمی آیند، بلکه برای لذت بردن از سکوت و زیبایی می آیند. ماهی قزل آلای ساوان وارد شده از ارمنستان، در آب های کولو کوک زندگی می کنند. در مراتع واقع در کنار دریاچه، می توانید گل سپیدگوهر (Edelweiss) را پیدا کنید. و در مجاورت آن حیوانات وحشی ای وجود دارد مثل: گرگ، روباه، خرگوش و بز کوهی. می گویند که کاروان های راه بزرگ ابریشم از اینجا می گذشتند تا از گذرگاه تورگارت (Torugart ) به کاشغر چینی (Kashgar) بروند.

۱) نقش جایلو ها در زندگی چوپانان قرقیزستانی :

در تابستان، چوپانانی در اینجا زندگی می کنند که گاوها را به جایلو (به معنای مرتع تابستانی) می آورند. جایلو برای قرقیزها فقط مراتع تابستانی نیست، بلکه رفتن به این مراتع یک سنت چندین ساله است. مردم وسایلی را با خود می آورند که روش استفاده از آنها برای سال هاست که یاد گرفتند، یورت ها (خیمه کروی قرقیزها) را راه اندازی کرده و چندین ماه در اینجا زندگی می کنند. جالب است بدانید که، چوپانان همه را با کیمیز (kymyz )( شیر مادیان) و همچنین کوروت (kurut)( توپ های نمکی خشک شده شیر ترش) درمان می کنند.


۲) ماندن در کنار دریاچه کول اکوک :

برای مشاهده کول اکوک، باید خود را آماده کنید. کسانی که می خواهند همه فصل ها را یکجا باهم ببینند، اینجا مکانی درست برایشان است. این همان چیزی هست که کول اوکوک سرد به آن مشهور است. می توانید شب را در کنار دریاچه بمانید. ساکنان محلی به مهمانان پیشنهاد می کنند خیمه های ملی دنج قرقیزستانی را اجاره کنند. در مجاورت دریاچه می توانید یک کوه پیمایی کوچک هم با پای پیاده و هم با اسب انجام دهید. طبیعت زیبا و هوای پاک به شما حسی فوق العاده خواهد داد.


۳) روستای کوچ کرکا در قرقیزستان :

نه چندان دور از کول اکوک روستای کوچ کرکا (Kochkorka) قرار دارد که در آن می توانید با آداب و رسوم و سنت های محلی آشنا شوید. لطفا توجه داشته باشید که بهتر است در آب و هوای خوب به کول اوکوک بروید، زیرا بارندگی جاده های آسفالت نشده رابا خود می برد و پس از آن سفر ممکن است برایتان دوست داشتنی نباشد. نه چندان دور از دریاچه کوه، آب انبار اورتو توکوی (Orto-Tokoy) قرار دارد. این مکان زیبا ۱۷۰ متر بالاتر از سطح دریا است. که نه تنها مردم محلی، بلکه گردشگران نیز شیفته آنند. طول این آب انبار ۱۸ کیلومتر، عرض آن ۵ کیلومتر و حداکثر عمق آن ۴۷ متر است.


۴) دریاچه ای در خزانه :

دریاچه Kol-Ukok، به معنی “دریاچه ای در خزانه “، دریاچه ای زیبا است که بین دو دامنه شیب دار قرار گرفته است. به آب شیرین و سردش معروف است و حداکثر عمق آن ۱۷ متر می رسد . این دریاچه زیستگاه دو گونه اصلی ماهی است: ماهی سفید و قزل آلای ساوان که ماهی ای شاهانه و چند رنگ است. ساحل دریاچه کول اکوک، محیطی آرام و بی سر و صدا دارد. هنگامی که به سمت دریاچه می روید، ممکن است با موش خرمای کوهی و گورکن ها روبرو شوید و می توانید آوازهای خوش آهنگ پرندگان کوهستانی یا صدای عقاب ها و شاهین ها را بشنوید. 


۵) گل های اطراف دریاچه کول اکوک :

اطراف دریاچه با گل‌های متنوع و منحصربه‌فرد، از گل ظریف فراموشم نکن گرفته تا سپید گوهر افسانه‌ای،مزین شده است. زیبایی مسحور کننده این گل ها مطمئنا شما را مجذوب خود خواهد کرد. بسیاری از گیاهانی که در اینجا یافت می شوند، مانند ریواس و سیر وحشی، برای گذشتگان منبعی از ویتامین ها بوده اند.


۶) سنت ها و آدام و رسوم مردم عشایر در قرقیزستان :

یکی از نکات جالب بازدید از کول اوکوک، مهمان نوازی گرم مردم محلی است که از نوادگان عشایر قدمی هستند. آنها گاوهای خود را از ماه می تا اکتبر به این منطقه می آورند و سبک زندگی سنتی چوپانی را در پیش می گیرند. در طول سفر خود فرصتی برای مشاهده آداب و رسوم، سنت های خانوادگی و فرآیند تولید شیرهای سنتی قرقیزستان خواهید داشت، مانند کیمیز (شیر مادیان تخمیری)، آیران (ماست قرقیزی) و کوروت (پنیر شور خشک).


۷) فرهنگ غذایی سنتی مردم عشایر در کنار دریاچه کول اکوک :

علاوه بر مشاهده زندگی چوپانان، می توانید شاهد دوشیدن گاو و اسب و تهیه نان باشید و بینشی در مورد فرهنگ غذایی سنتی منطقه ارائه دهید. ترکیبی از زیبایی های طبیعی، تجربیات فرهنگی و مهمان نوازی گرم، اینجا را به مقصدی لذت بخش برای کسانی که به دنبال تجربه ای آرام در کوه های قرقیزستان هستند، تبدیل می کند.


فعالیتی که می توان اینجا انجام داد: کوهنوردی
فصل مناسب برای بازدید: جولای – پایان سپتامبر
ارتفاع از سطح دریا: ۳۶۰۰ متر
شرایط برای سفر : مسیر از میان کوه ها می گذرد. همراه داشتن چکمه های کوهنوردی ضد آب، بارانی، لباس گرم، عینک آفتابی، ضد آفتاب و چراغ قوه ضروری است.
سطح دشواری : متوسط
پیاده روی: ۵-۶ ساعت در روز


•  جاذبه های دیگری از قرقیزستان که ممکن است برایتان جالب باشد:

۸) عکس هایی از دریاچه :

طبیعت قرقیزستان
طبیعت قرقیزستان

دیدنی های قرقیزستان
دیدنی های قرقیزستان

دریاچه کول اکوک
دریاچه کول اکوک

دریاچه های قرقیزستان
دریاچه های قرقیزستان

کول اکوک در قرقیزستان
کول اکوک در قرقیزستان

دریاچه کول اکوک در قرقیزستان
دریاچه کول اکوک در قرقیزستان

دریاچه در نارین
دریاچه در نارین

دریاچه های قرقیزستان
دریاچه های قرقیزستان

Kol Ukok Lake Kyrgyzstan
Kol Ukok Lake Kyrgyzstan

Kol Ukok Lake in Kyrgyzstan
Kol Ukok Lake in Kyrgyzstan

دریاچه های قرقیزستان
دریاچه های قرقیزستان

دریاچه کول اکوک
دریاچه کول اکوک

کول اکوک
کول اکوک

دیدنی های قرقیزستان_ کول اکوک
دیدنی های قرقیزستان_ کول اکوک

دیدنی های نارین
دیدنی های نارین

دریاچه در نارین
دریاچه در نارین

دریاچه های نارین
دریاچه های نارین

دریاچه های نارین قرقیزستان
دریاچه های نارین قرقیزستان

قرقیزستان
قرقیزستان

کول اکوک قرقیزستان
کول اکوک قرقیزستان

دیدنی های قرقیزستان
دیدنی های قرقیزستان

قرقیزستان
قرقیزستان

دریاچه در قرقیزستان
دریاچه در قرقیزستان

دریاچه در نارین قرقیزستان
دریاچه در نارین قرقیزستان

kyrgyzstan -kol ukok
kyrgyzstan -kol ukok


• موقعیت مکانی :

برچسب ها
Kol-Ukok Lake in Kyrgyzstan دریاچه کول اکوک قرقیزستان دریاچه کولو کوک قرقیزستان دریاچه های قرقیزستان دیدنی های قرقیزستان

کارشناس گردشگری

دفتر خدمات مسافرتی و گردشگری شیوار سیاوشان متشکل از متخصصین مجرب گردشگری در نظر دارد پایه گذار خدمات دهی با استانداردهای بین المللی باشد. ما آنچه شما می خواهید را برنامه ریزی خواهیم کرد و بهترین پیشنهادات را با شعار مشاور امین سعی می کنیم به شما ارایه کنیم. چون ما معتقدیم ما امانت دار وقت و هزینه شما هستیم تلفن تماس : 91014574 021 موبایل پشتیبانی تورهای در حال اجرا : 09192120524

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا
بستن