ویزا

ویزای آمریکا | روادید امریکا

مدارک لازم جهت اخذ ویزای امریکا

 

ویزای امریکا

همان طور که می‌دانید متاسفانه دسترسی به سفارت آمریکا در داخل ایران مقدور نبوده و متقاضیان درخواست ویزای آمریکا باید از طریق سفارت‌های مستقر در کشورهای همسایه نظیر ترکیه، ارمنستان و دبی پروسه ویزای آمریکا خود را پیگیری کنند و یا این‌که از خدمات آژانس‌های مسافرتی معتبر استفاده نموده و از خدماتی نظیر پیکاپ ویزا در این شرکت‌ها بهره‌مند شوند.

انواع ویزای آمریکا

نزدیک به ۱۸۵ نوع ویزا برای ورود به ایالات متحده آمریکا وجود دارد که تمامی آن‌ها در دو شاخه اصلی ویزای مهاجرتی و ویزای غیر مهاجرتی تقسیم‌بندی می‌شوند. ویزای مهاجرتی آمریکا همانگونه که از نامش پیداست با هدف مهاجرت و اقامت دائم این کشور صادر می‌شود و ویزای غیرمهاجرتی انواع ویزاهای توریستی، تحصیلی، کاری و … آمریکا را در بر می‌گیرد.

ویزای توریستی آمریکا

بر اساس آخرین آپدیت وب‌سایت رسمی سفارت ایالات متحده، ویزای توریستی آمریکا (Visitor Visa) موسوم به ویزای تایپ B، نوعی از ویزای غیرمهاجرتی و موقت آمریکا است که خود به سه دسته تقسیم بندی می‌شود:

  • ویزای B1 آمریکا
  • ویزای B2 آمریکا
  • ویزای B1/B2 آمریکا

ویزای B1 آمریکا عموما برای قرادادهای تجاری و شرکت در کنفرانس‌ها صادر می‌شود حال آنکه ویزای B2 برای گردش، دیدار اقوام و آشنایان و یا انجام معاینات پزشکی و اقدامات درمان در آمریکا صادر می‌گردد. ویزای B1/B2 نیز نوعی ویزای توریستی-تجاری است و در واقع تلفیقی از ویزای B1 و B2 خواهد بود.

ویزای تحصیلی آمریکا

تحصیل در آمریکا و یا تکمیل تحصیلات آکادمیک در این کشور، رویای بسیاری از علاقمندان علم و دانش است. از این رو می‌توان برای ادامه تحصیل در ایالات متحده آمریکا از ۳ طریق اقدام کرد:

  • ویزای نوع F  مخصوص متقاضیان ادامه تحصیل در آمریکا در مقاطع دانشگاهی (فوق دیپلم تا دکترا) و دوره‌های آمورش زبان انگلیسی است.
  •  ویزای نوع J که به ویزای مبادلۀ بازدیدکنندگان نیز مشهور است، برای شرکت در دوره تحقیق، آموزش و یا تدریس در آمریکا صادر می‌شود. دوره مذکور از طرف کارفرمای آمریکایی به متقاضی پیشنهاد شده که می‌تواند شرکت و یا دانشگاهی آمریکایی باشد.
  • ویزای نوع M  ویژه افرادی است که قصد تحصیل در دوره‌های غیرآکادمیک کاربردی و کوتاه مدت همچون دوره‌های آموزشی هنرستان‌ها و یا مؤسسات غیر علمی در زمینه هایی مانند: طراحی لباس، عکاسی، مدلینگ و … را دارند.

ویزای کار آمریکا

ویزای H1 یا ویزای کار آمریکا برای متقاضیانی صادر می‌شود که ضمن دارا بودن یک تخصص حرفه‌ای، از طرف یک کارفرمای آمریکایی دعوت به کار شوند. از شرایط اصلی اخذ این نوع ویزای کار آمریکا داشتن حداقل مدرک لیسانس از سوی متقاضی و هم‌چنین وجود کارفرمای واجد شرایط اداره مهاجرت آمریکا است.

انواع دیگر ویزای موقت آمریکا با عنوان های O,K,R,E است که هر کدام برای یک موضوع مشخص صادر می‌شود.

مراحل تعیین وقت سفارت آمریکا

مجموعه شیوار سیاوشان سرویس تعیین وقت سفارت آمریکا را در یکی از کشورهای ترکیه، امارات و ارمنستان به متقاضیان عزیز ارائه می‌نماید. مراحل تعیین وقت سفارت آمریکا با ثبت‌نام آنلاین در وب‌سایت کنسولگری مجازی آمریکا آغاز شده و در نهایت با حضور در سفارت آمریکا در کشور موردنظر و مصاحبه حضوری پایان خواهد یافت. به طور کلی مراحل را می‌توان به صورت زیر عنوان کرد:

  • ثبت نام آنلاین در وب‌سایت کنسولگری مجازی آمریکا
  • پر کردن فرم درخواست صدور ویزای غیرمهاجرتی به صورت آنلاین
  • پرداخت آنلاین هزینه وقت سفارت و انگشت‌نگاری
  • تعیین وقت مناسب سفارت

یکی از اصلی ترین نکات موثر در برنامه‌ریزی سفر به ایالات متحده امریکا، آگاهی از اولین فرصت موجود برای وقت سفارت کنسولگری موردنظر است. اغلب اوقات فاصله زمانی تا اولین وقت موجود، با توجه به تعداد متقاضیان دریافت ویزا و محدودیت پذیرش کنسولگری موردنظر متغیر است. از این رو گاهی می‌توان برای روز بعد وقت مصاحبه دریافت کرد اما در مواردی هم پیش می‌آید وقت سفارت آمریکا تا چندین ماه پر باشد.

مدارک لازم ویزا آمریکا


* اصل گذرنامه امضاء شده با شش ماه اعتبار از پایان سفر
*اصل تمامی گذرنامه های قدیمی
*اصل شناسنامه، کارت ملی و کارت پایان خدمت
*اصل سند ملکی
*اصل سند ازدواج
*اصل دعوت نامه (در صورت وجود)
*روادیدهای قبلی آمریکا (در صورت وجود)
*گواهی اشتغال به کار یا تحصیل به زبان انگلیسی
*دو قطعه عکس تمام رخ ۵*۵ تمام رخ و زمینه سفید
*گواهی تمکن مالی به زبان انگلیسی
*گردش حساب شش ماه اخیر به زبان انگلیسی
*سوابق بیمه تأمین اجتماعی ممهور شده
*فیش های حقوقی شش ماه اخیر
*تکمیل فرم مشخصات

وقت سفارت آمریکا از ترکیه

تیم شیوار سیاوشان در دو شهر آنکارا و استانبول آماده ارائه خدمات وقت سفارت امریکا خواهد بود که کارگزاری فعال در آن دارد و رزرو هتل، بلیط رفت و برگشت، لیدر و راهنمای ایرانی همگی از مزایای تور ترکیه برای وقت سفارت آمریکا محسوب می شود.

وقت سفارت آمریکا از امارات

شهرهای دبی و ابوظبی دو شهر دیگری هستند که تیم شیوار سیاوشان  خدمات وقت سفارت آمریکا را به مشتریان خود ارائه می‌دهد. یکی از مواردی که باید برای تعیین وقت سفارت آمریکا در دبی یا ابوظبی به آن توجه داشت، نیاز به ویزا برای ورود به امارات است که طبعا هزینه مضاعفی در پی داشته و هماهنگی برنامه کاری را برای زمان موردنظر کمی دشوارتر می‌کند.

باید به این نکته نیز اشاره کنیم که عموما پیگیری وقت سفارت آمریکا برای متقاضیان ایرانی ویزای توریستی و تحصیلی در شهر دبی به انجام می‌رسد و شهر ابوظبی بیشتر مربوط به امور ویزای اقامتی ایرانیان است.

وقت سفارت آمریکا از ارمنستان

ارمنستان و شهر ایروان یکی دیگر از گزینه‌های موجود برای وقت سفارت آمریکا است که شیوار سیاوشان کارگزاری فعال در آن دارد. علاوه بر این، مجموعه شیوار با توجه به ویژگی‌های مثبت کنسولگری آمریکا در ایروان و استقبال بسیاری از متقاضیان ایرانی برای تعیین وقت سفارت آمریکا و حتی انگلیس در این شهر، خدمات تور ارمنستان را نیز با هدف رفاه حال مشتریان عزیز ارائه می‌دهد.

رزرو هتل، بلیط رفت و برگشت، لیدر و راهنمای ایرانی همگی از مزایای تور ارمنستان برای وقت سفارت آمریکا و وقت سفارت انگلیس محسوب می‌شوند.

 

 

 

 

برچسب ها
تور آنکارا تور ارمنستان تور استانبول تور امارات تور ترکیه تور دبی روادید امریکا مدارک لازم جهت اخذ ویزای ویزای آمریکا ویزای امریکا

کارشناس گردشگری

دفتر خدمات مسافرتی و گردشگری شیوار سیاوشان متشکل از متخصصین مجرب گردشگری در نظر دارد پایه گذار خدمات دهی با استانداردهای بین المللی باشد. ما آنچه شما می خواهید را برنامه ریزی خواهیم کرد و بهترین پیشنهادات را با شعار مشاور امین سعی می کنیم به شما ارایه کنیم. چون ما معتقدیم ما امانت دار وقت و هزینه شما هستیم تلفن تماس : 91014574 021 موبایل پشتیبانی تورهای در حال اجرا : 09192120524

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا
بستن