دیدنی های چین

رودخانه مروارید گوانگژو، سومین رودخانه طولانی چین| جاذبه های چین

pearl river

رودخانه مروارید| عکس+موقعیت مکانی+اسکله ها

رودخانه مروارید در گوانگژو بیش از ۲۰۰۰ کیلومتر (حدود ۱۲۴۳ مایل) طول دارد و سومین رودخانه طولانی در چین است. این رودخانه از چهار رودخانه مجزا تشکیل شده است: رودخانه شی (منشأ آن از فلات Yunnan-Guizhou)، رودخانه لیوکسی (منشأ آن از شهر Conghua در استان گوانگدونگ)، رودخانه  Bei ، و رودخانه دونگ (هر دو از استان جیانگشی سرچشمه می گیرند). این چهار رودخانه در گوانگژو به هم می پیوندند، حدود ۷۰ کیلومتر (۴۳٫۵ مایل) جریان دارند و سپس به دریای جنوب می ریزند.

۱) چرا به اینجا دریای مروارید می گویند؟

بخشی که از شهر گوانگژو می گذرد «رودخانه مروارید» است که بیشتر مردم با آن آشنا هستند. در زمان های قدیم، به دلیل کانال ۲۰۰۰ متری (حدود ۲۱۸۷ یارد) آن را “دریای مروارید”می نامیدند. بعداً کانال به تدریج کوچک شد و اکنون فقط ۱۸۰ متر عرض دارد (حدود ۱۹۷ یارد). گفته می شود نام آن از یک تخته سنگ بزرگ در بستر رودخانه گرفته شده است. این صخره با نام «مروارید دریا» به قدری گرد و صاف است که شبیه مروارید بزرگ و درخشانی است.

۲) مناظر رودخانه مروارید چه ویژگی هایی دارد؟

امروزه با توسعه مدرنیته در گوانگژو، ده پل بر روی رودخانه ساخته شده است. در امتداد هر دو طرف این رودخانه، ساختمان‌های مرتفعی مانند هتل‌های ستاره‌دار و مراکز خرید مدرن به تعداد زیاد قرار دارند. رودخانه مروارید برخلاف دیگر رودخانه‌هایی که فقط زیبایی طبیعی را به نمایش می‌گذارند، دارای مناظری است که فقط به یک منطقه شهری مدرن تعلق دارد. وقتی شب فرا می رسد، این ردوخانه بسیار جالب تر به نظر می رسد.

۳) فعالیت های شبانه ای که در دو طرف رودخانه انجام می شود؟

پل ها که با چراغ های نئونی درخشان رنگارنگ تزئین شده اند، مانند رنگین کمان های خارق العاده ای به نظر می رسند که رودخانه را پوشانده شده اند. در هر دو طرف رودخانه، فعالیت های شبانه شهر شروع می شود. آب در رودخانه نورهای باشکوه را در الگوهای درخشان منعکس می کند. کشتی های تفریحی پر از گردشگر با سرعتی آرام در آب ها تردد می کنند. بازدیدکنندگان از نسیم ملایم و خنک لذت می برند و از منظره رنگارنگ شب لذت می برند. صحنه شب در آنجا تقریباً با بندر ویکتوریا در هنگ کنگ برابری می کند.


جاذبه های دیگری که ممکن است برایتان جالب باشد:

جزیره شامیان با ساحلی شنی در رودخانه مروارید | جاذبه های چین

معبد شش هارمونی( لیوهه) در کرانه شمالی رودخانه کیانتانگ| جاذبه های چین

ژینگ پینگ شهر باستانی در شمال شرقی شهرستان یانگشو| جاذبه های چین

کوه ها و غارهای کارست گویلین از بزرگترین توپوگرافی های جهان|جاذبه های چین

رودخانه لی با طول تقریبی ۸۰ کیلومتر در استان گوانگشی| جاذبه های چین

کوه شیان گونگ چشم اندازی پانوراما از یانگشو| جاذبه های چین

 دفتر خدمات مسافرتی شیوار سیاوشان آپارات


۴) در«Scenery Corridor» کنار رودخانه مروارید قدم بزنید:

در طول روز، مردم می توانند در «Scenery Corridor» در کنار رودخانه مروارید قدم بزنند و از مناظر زیبای رودخانه لذت ببرند. این پیاده رو به طول حدود ۲۳ کیلومتر (۱۴ مایل) در واقع یک سد است که مخصوصاً برای دیدن این مناظر ساخته شده است. علاوه بر مناظر جذابی که رودخانه دارد، مردم همچنین می توانند ساختمان های تاریخی و هنری را در گوانگژو بیابند، از جمله آکادمی نظامی هوانگپو (اولین آکادمی نظامی در تاریخ چین)، سالن کنسرت Xinghai (که ظاهر زیبایی  دارد)، مکان تاریخی در شامیان (که شامل صدها ساختمان در سبک های مختلف معماری است) و بارانداز تیانزی (که صدها سال پیش برای خوشامدگویی به مقامات استفاده می شد).


۵) اسکله هایی که می توان به واسطه آن به کروز رودخانه مروارید رفت:

  • بندر Tianzi
  • بندر Xidi
  • بندرDashatou
  • بندر Fangcun
  • بندرZhongda

• عکس هایی از رودخانه مروارید:

رودخانه مروارید چین
رودخانه مروارید چین

رودخانه مروارید
رودخانه مروارید

دیدنی های گوانگژو چین
دیدنی های گوانگژو چین

جاذبه های چین
جاذبه های چین


• موقعیت مکانی :

برچسب ها
از دیدنی های چین در جدول برترین دیدنی های چین بهترین دیدنی های چین پل های دیدنی چین جاذبه های چین جاذبه های چین گردشگری جاذبه های چین گواگجو جاذبه های چین گوانگجو جاذبه های چین گوانگژو جاذبه های چینی جاذبه های دیدنی چین جاذبه های دیدنی شانگهای چین جاذبه های شهر گوانگژو جاذبه های گردشگری شهر گوانگژو جاذبه های گوانگژو جاهای دیدنی چین چین دیدنی های چین دیدنی های چین در جدول دیدنی های چین شانگهای دیدنی های چین عجیب دیدنی های چین گوانگژو دیدنی های کشور چین رودخانه مروارید رودخانه مروارید چین رودخانه مروارید در گوانگژو رودخانه مروارید گوانگژو چین شهر های دیدنی چین گوانگجو در چین گوانگژو چین گوانگژو در چین مکان های دیدنی در چین مکان های دیدنی در چین گوانگژو مکان های دیدنی کشور چین مکان های دیدنی گوانگجو مکان های دیدنی گوانگجو چین

کارشناس گردشگری

دفتر خدمات مسافرتی و گردشگری شیوار سیاوشان متشکل از متخصصین مجرب گردشگری در نظر دارد پایه گذار خدمات دهی با استانداردهای بین المللی باشد. ما آنچه شما می خواهید را برنامه ریزی خواهیم کرد و بهترین پیشنهادات را با شعار مشاور امین سعی می کنیم به شما ارایه کنیم. چون ما معتقدیم ما امانت دار وقت و هزینه شما هستیم تلفن تماس : 91014574 021 موبایل پشتیبانی تورهای در حال اجرا : 09192120524

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا
بستن