دیدنی های چین

میدان تیان آنمن در مرکز شهر پکن هفتمین میدان بزرگ جهان| جاذبه های چین

Tian'anmen Square

• میدان تیان آنمن|عکس+ موقعیت مکانی+ بخش های مختلف میدان

میدان تیان آنمن در مرکز شهر پکن و در وسط خیابان چانگان، واقع شده است. جایی که می توانید از برج تیان آنمن، بنای یادبود قهرمانان خلق، تالار بزرگ مردم، تالار یادبود رئیس مائو تسه تونگ(Mao Zedong)دیدن کنید و از مراسم ملی برافراشتن پرچم لذت ببرید. هر روز هزاران نفر به این میدان می آیند. این میدان یک محل ضروری در شهر پکن است.


۱) برج تیان آنمن:

در انتهای شمالی میدان، برج تیان آنمن قرار دارد. این میدان که در ابتدا در سال ۱۴۱۷ در زمان سلسله مینگ (۱۳۶۸ پس از میلاد – ۱۶۴۴ پس از میلاد) ساخته شد، درب ورودی شهر ممنوعه بود.

مهمترین کاربرد این برج در گذشته این بود که در یک مراسم بزرگ به مردم عادی اعلام کردند که چه کسی امپراتور و چه کسی شهبانو شد. تا سال ۱۹۱۱ که آخرین پادشاهی فئودالی به پایان رسید، هیچ کس نمی توانست به جز خانواده سلطنتی و اشراف وارد برج شود.

راه های ارتباطی با شیوار

 شما همراهان گرامی شیوار می توانید از طریق راه های مختلفی با کارشناسان گردشگری ما در ارتباط باشید. و تور های گردشگری خود را سازماندهی کنید. همچنین می توانید با مراجعه به پلت فرم هایی که شیوار بر روی آن ها فعالیت می کند. به اطلاعات کامل از جاذبه های جهان، هتل های لاکچری و اقتصادی، تور های ما و آخرین خبر های صنعت توریسم دسترسی داشته باشید. شیوار در خدمت شماست!

۲) بنای یادبود قهرمانان خلق:

بنای گرانیتی یادبود قهرمانان خلق درست در مرکز میدان تیان آنمن قرار دارد. این بنا که در سال ۱۹۵۲ ساخته شد، بزرگترین بنای تاریخی در تاریخ چین است. “قهرمانان خلق جاودانه هستند” نوشته رئیس مائو بر روی این بنای تاریخی حک شده است. هشت مجسمه برجسته بزرگ پیشرفت تاریخ مدرن چین را به مردم در این مکان نشان می دهد. دو ردیف نرده مرمر سفید، بنای یادبود را در بر گرفته است.


۳) تالار بزرگ مردم:

در غرب میدان تیان آنمن، تالار بزرگ مردم قرار دارد. این ساختمان که در سال ۱۹۵۹ ساخته شده است، محل جلسات کنگره ملی خلق چین است و مکانی چشمگیر برای سایر فعالیت های سیاسی و دیپلماتیک فراهم می کند. دوازده ستون مرمری در جلوی سالن قرار دارد که دارای سه قسمت است. تالار مرکزی، سالن بزرگ تالار، و یک تالار ضیافت. کف تالار مرکزی با سنگ مرمر سنگ فرش شده و لامپ های کریستالی از سقف آویزان هستند. سالن بزرگ پشت سالن مرکزی ۱۰۰۰۰ صندلی دارد. تالار ضیافت یک سالن بزرگ با ۵۰۰۰ صندلی است.


جاذبه های دیگری از چین که ممکن است برایتان جالب باشد:

پارک المپیک پکن محل اصلی بازی های المپیک ۲۰۰۸ | جاذبه های چین

دیوار موتیانیو (دیوار بزرگ چین) بخشی بازسازی شده |جاذبه های چین

معبد بهشت در پکن یکی از درخشان ترین معماری های باستانی|جاذبه های چین

• دفتر خدمات مسافرتی شیوار سیاوشان بلاگفا

• دفتر خدمات مسافرتی شیوار سیاوشان آپارات


۴) سالن یادبود رئیس مائو(Chairman Mao):

سالن یادبود رئیس مائو در ضلع جنوبی میدان تیان آنمن قرار دارد. این سالن به سه سالن تقسیم شده است و پیکر رئیس مائو در یک تابوت کریستالی در یکی از سالن ها قرار دارد که با دسته های تازه از گل ها احاطه شده است.


۵)موزه ملی چین:

یکی دیگر از مکان های مهم برای بازدید گردشگران، موزه ملی چین در ضلع شرقی میدان تیان آنمن است. این موزه به تازگی در سال ۲۰۰۳ به وجود آمده و ترکیبی از موزه تاریخ چین و موزه انقلاب چین است. این موزه ملی رو به تالار بزرگ مردم می باشد. در داخل موزه انقلاب چین، اشیاء مختلف، تصاویر، کتاب‌ها و مدل‌های زیادی برای ارائه توسعه چین مدرن وجود دارد.
موزه تاریخ چین تعداد زیادی از آثار فرهنگی را نشان می دهد که تاریخ طولانی و فرهنگ باشکوه چین را از ۱۷۰۰۰۰۰ سال پیش تا سال ۱۹۲۱ هنگامی که آخرین امپراتور تاج و تخت را ترک کرد، نشان می دهد.


۶) مراسم برافراشتن پرچم:

پرچم ملی چین، بر فراز میدان تیان آنمن در آسمان برافراشته است. برای توریستی که از شهر پکن بازدید می کند، دیدن این مکان ضروری است. باید خیلی زود بیدار شوید و قبل از طلوع آفتاب به میدان برسید. فقط با این کار می توانید مراسم را به وضوح ببینید زیرا هر روز انبوهی از مردم در مراسم شرکت می کنند. غرفه‌هایی که در دو طرف برج تیانانمن در سمت‌های غربی و شرقی قرار داشتند، در اولین روز سال ۲۰۱۲ برای تماشای مراسم برافراشتن پرچم، به‌صورت رایگان به روی عموم باز شد.


۷) چگونه به میدان تیانانمن برویم؟

با مترو:

  • با مترو خط ۱ به سمت شرق تیانانمن یا ایستگاه تیانانمن غربی بروید.
  • سوار خط ۲ مترو شوید و در ایستگاه Qianmen پیاده شوید. از خروجی A یا B خارج شوید و به سمت شمال بروید.

با اتوبوس:

  • با اتوبوس ۱، ۵، ۵۲، اتوبوس گشت و گذار خط ۱، اتوبوس گشت و گذار در خط ۲ : در غرب تیانانمن پیاده شوید.
  • با اتوبوس ۱، ۲، ۵۲، ۸۲، ۱۲۰، اتوبوس گشت و گذار در خط ۱ و ۲: به شرق تیانانمن بروید.
  • از اتوبوس شماره ۲، ۵، ۱۲۰ یا اتوبوس های گشت و گذار در خط ۱ و ۲ استفاده کنید: در میدان تیان آنمن شرقی پیاده شوید.
  • با اتوبوس ۲، ۱۲۰ یا اتوبوس خط کشت و گذار ۱ و ۲ : به میدان تیانانمن غربی بروید.
  • با اتوبوس ۲۲، ۸۲، ۱۳۷ یا ۵۹۹ به ایستگاه شرقی Qianmen بروید، سپس به سمت شمال به سمت میدان Tiananmen بروید.

۸) میدان تیان آنمن: معنی در چینی و تلفظ

میدان تیانانمن، از دروازه تیانانمن در شمال آن نامگذاری شده است که آن را از شهر ممنوعه جدا می کند. نام تحت اللفظی دروازه “دروازه صلح بهشت” می باشد (天安门 Tiān’ānmén /tyen-an-mnn/) که معمولاً “دروازه صلح بهشتی” ترجمه می شود.


۹) اندازه میدان تیان آنمن:

میدان تیانانمن بزرگترین میدان معروف جهان است که مجتمع دروازه هند دهلی و میدان رژه ورشو را تحت الشعاع قرار داده است، و در سال ۱۹۵۹ گسترش یافته. این میدان در حال حاضر هفتمین میدان بزرگ در جهان (و چهارمین میدان بزرگ در چین )، با مساحت ۴۴۰۰۰۰ متر مربع (۱۰۹ هکتار) است. می تواند حدود ۱ میلیون نفر را برای جشن ها یا گردهمایی های عمومی در خود جای دهد.


۱۰) چهار واقعیت جالب در مورد رژه نظامی میدان تیانانمن از سال ۱۹۴۹ تا ۲۰۱۵:

  1. نیروهای هوایی در واقع در رژه نظامی که در ۱ اکتبر ۱۹۴۹ برگزار شد مسلح شدند، زیرا آنها در مأموریت امنیتی برای اعلام تأسیس جمهوری خلق چین بودند.
  2. حدود ۲۴۲۰۹ سرباز در جریان رژه نظامی در روز ملی در سال ۱۹۵۰، که اولین رژه پس از اعلام جمهوری خلق چین بود، بازرسی شدند.
  3. سربازان زن برای اولین بار در رژه ای که در روز ملی در سال ۱۹۸۴ در آنجا برگزار شد، بازرسی شدند.
  4. کهنه سربازان جنگ جهانی دوم برای اولین بار در ۳ سپتامبر ۲۰۱۵ – هفتادمین سالگرد جنگ جهانی دوم – به رژه پیوستند.

۱۱) کارهای برتری که در میدان تیانانمن می توان انجام داد:

  1. از منبر Tian’anmen برای تماشای منظره پانوراما از بزرگترین میدان عمومی جهان بالا بروید.
  2. هر روز صبح هنگام طلوع آفتاب در مراسم برافراشتن پرچم کشور شرکت کنید.
  3. از موزه ملی چین دیدن کنید.
  4. به آرامگاه مائو تسه تونگ بروید، جایی که پیکر رهبر بزرگ چین را خواهید دید.
  5. از شهر ممنوعه باشکوه دیدن کنید.

۱۲) عکس هایی از میدان تیان آنمن:

تور های چین
تور های چین

میدان تیانانمن
میدان تیانانمن

جاذبه های چین
جاذبه های چین

مراسم بر افراشتن پرچم در پکن
مراسم بر افراشتن پرچم در پکن

میدان تیان آنمن
میدان تیان آنمن

جاذبه هایی چین
جاذبه هایی چین

میدان تیانانمن
میدان تیانانمن

چین
چین


• موقعیت مکانی میدان در چین:

برچسب ها
ارزان ترین قیمت تور چین از دیدنی های چین در جدول برترین تور چین برترین تور چین ایران کدامست برترین مجری تور چین برج تیانانمن بلیط سفر چین بهترین مجری تور چین بهترین هتل چین پل های دیدنی چین تور چين تور چین تور چین ارزان تور سفر چین تیان آن من تیان آنمن تیانآنمن تیانانمن جاذبه های پکن چین جاذبه های چین جاذبه های دیدنی شانگهای چین جاهای دیدنی چین چین و جاذبه های آن چین و دیدنی های آن چینی ها خرید تور چین دیدنی های پکن چین دیدنی های چین دیدنی های چین عجیب دیدنی های شانگهای چین دیدنی های کشور چین رزرو هتل چین سفارت چین سفر چین سفر چین به ایران شهر های دیدنی چین قیمت تور چین قیمت تور چین ۱۴۰۲ قیمت تور چین گوانجو قیمت سفر چین قیمت هتل چین کارگزار هتل چین مراسم برافراشتن پرچم ملی مکان های دیدنی چین مکان های دیدنی کشور چین مکان های دیدنی گوانجو چین میدان تیان آنمن میدان تیانانمن هتل چین هتل چین پکن هتل چین شانگهای هزینه تور چین ۱۴۰۲ هزینه سفر به چین هزینه سفر چین هزینه سفر چین با تور

کارشناس گردشگری

دفتر خدمات مسافرتی و گردشگری شیوار سیاوشان متشکل از متخصصین مجرب گردشگری در نظر دارد پایه گذار خدمات دهی با استانداردهای بین المللی باشد. ما آنچه شما می خواهید را برنامه ریزی خواهیم کرد و بهترین پیشنهادات را با شعار مشاور امین سعی می کنیم به شما ارایه کنیم. چون ما معتقدیم ما امانت دار وقت و هزینه شما هستیم تلفن تماس : 91014574 021 موبایل پشتیبانی تورهای در حال اجرا : 09192120524

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا
بستن