دیدنی های چین

دیوار بزرگ بادالینگ چین در پکن یکی از عجایب هفتگانه | دیدنی های چین

Badaling Great Wall

دیوار بزرگ بادالینگ | عکس+موقعیت مکانی+توضیحات جاذبه ها

دیوار بزرگ بادالینگ در بین مسافران داخلی و خارجی بسیار محبوب است زیرا نه تنها می توان از پکن به راحتی به آن رسید. بلکه بخشی است که می تواند نماینده برحق کل دیوار چین باشد. این دیوار قبلاً نقش مهمی در تاریخ چین باستان ایفا می کرد.

نوع جاذبه : سایت میراث جهانی، ویرانه های باستانی، مسیرهای پیاده روی، فعالیت در فضای باز
بهترین فصول برای بازدید: بهار/پاییز
زمان توصیه شده برای بازدید: نیمی از روز
ساعت بازدید: ۰۷:۳۰ الی ۱۶:۰۰
 آدرس: Badaling Timberland، Fangshan District، Beijing 102112، China

• چرا دیوار بزرگ بادالینگ چین ارزش دیدن دارد و خاص است؟

دیوار بزرگ بادالینگ به عنوان بخش برجسته ای از دیوار بزرگ و یک مکان تاریخی مهم در چین، شهرت و لطف بسیار درخشانی را از سراسر جهان به دست آورده است. هزاران گردشگر هر ماه به دیوار بزرگ بادالینگ می روند تا اهمیت آن را بهتر درک کنند. بسیاری از سیاستمداران مشهور نیز به دلیل شهرت عالی این دیوار جذب آن شده اند.

  • ثبت شده به عنوان میراث فرهنگی جهانی توسط UESCO.
  •  شناخته شده به عنوان یکی از عجایب هفتگانه جدید جهان.
  •  بخش نمایانگر دیوار بزرگ مینگ.
  • اولین بخش دیوار بزرگ برای بازدید گردشگران باز شد.
  •  بیشترین بازدید توسط چهره های مشهور بین المللی در اینجا رقم خورده.

• تاریخچه دیوار بزرگ بادالینگ چیست؟

۱) دوران قبل از سلسله مینگ :

«شیه چی»(Shih Chi) (史记) و دیگر موارد باقی مانده تاریخی چینی ثابت کرده‌اند که دیوارهای باستانی در دوره کشورهای متخاصم (战国时期۴۷۵-۲۲۱ قبل از میلاد) ساخته شده‌اند. نزدیک به ۱۵۰۰ سال پیش، سلسله وی شمالی(Wei ) (北魏) دیوار بزرگی را ساخت که از بادالینگ تا کرانه غربی رودخانه زرد (黄河) امتداد داشت. پادشاهی بعدی شمالی چی (Qi ) (北齐) دیوار بزرگ را تا منطقه شرقی نزدیک به دریا گسترش داد.

۲) سلسله مینگ:

در سلسله مینگ و زمان سلطنت امپراتور یونگل (Yongle ) (永乐皇帝) پایتخت را پکن در نظر گرفتند. برای  محافظت از پایتخت، امپراتوری مینگ بیش از ۸۰ سال زمان صرف بازسازی دیوار بزرگ بادالینگ به عنوان بخش مهمی از دیوار بزرگ سلسله مینگ کرد. که از گذرگاه Jiayuguan در غرب چین تا رودخانه یالو (Yalu ) امتداد داشت. که طولی بیش از ۶۳۰۰ کیلومتر را  در شرق چین در بر می گرفت. برخلاف سلسله‌های سابق، مینگ به این پروژه اهمیت زیادی می‌داد و در مورد هر جزئیات، از جمله ساختار دیوار، مصالح و غیره بسیار سخت‌گیر بود. بنابراین دیوارهای ساخته شده در سلسله مینگ بسیار محکم‌تر و باشکوه‌تر از دیوارهای سایر دوره‌ها بودند.

۳) بازسازی دیوار :

به دلیل جنگ های مداوم و خوردگی طبیعی که بیش از ۵۰۰ سال رخ داده بود، بیشتر از ۳۰ درصد دیوارهای بزرگ آسیب دیده اند. برای حفظ دیوار بزرگ، پروژه ای در سال ۱۹۵۳ برای بازسازی قلعه و برخی از قسمت های دیوارها راه اندازی شد. پس از چندین بار مرمت، اکنون بیش از ۳۷۴۱ متر دیوار از جمله ۱۶ برج و یک قلعه در دسترس گردشگران است.


• این بخش از دیوار بزرگ چین چه ویژگی هایی دارد؟

دیوار بزرگ به طور کامل نقش استراتژیک، دفاعی و نظامی خود را نشان می دهد. دیوارها بدون حتی وقفه ای کوچک بر روی رشته کوه های صخره ای ساخته شده اند. برج‌های دفاعی، برج‌های دیدبانی و برج‌های فانوس دریایی بخش های مختلف دیوار را به هم متصل می‌کند و تا دوردست‌ها کشیده می‌شوند. در دوران باستان، دیوار بزرگ Badaling از گذرگاه Juyongguan دفاع می کرد.

۱) دیوارها :

در مقایسه با بخش‌های دیگر دیوار بزرگ مانند موتیانیو، جین‌شانلینگ، دیوار بزرگ بادالینگ دیوارهای عریض‌تر و بالاتری دارد.  ارتفاع آنها معمولاً ۶ تا ۹ متر و  عرضشان ۶٫۵ تا ۷٫۵ است. در اینجا ده سرباز و یا پنج اسب می توانند عبور کنند.

۲) دژ :

دیوار بزرگ توسط قلعه ها و دژ ها به بخش های زیادی تقسیم شده است. قلعه بادالینگ در مقایسه با Jiayuguan و Juyongguan به شکل ذوزنقه در اندازه متوسط ​​ساخته شده است. دیوارها بلند و مستحکم هستند (تقریباً ۲۰ متر عرض و ۸ متر ارتفاع). دو قسمت بر روی قلعه به نگهبانان اجازه می دهد تا دشمنان را از فاصله دور مشاهده کنند. این قلعه دارای دو دروازه است که به دلیل کتیبه های تاریخی خود مشهور هستند. (دروازه شرقی: 居庸外镇 – Ju Yong Wai Zhen؛ دروازه غربی: 北门锁钥 – Bei Men Suo Yue).

۳) برج ها:

بیش از ۴۳ برج بر روی Badaling وجود دارد که نقش‌های مختلفی، مانند نگهبانی و دیدبانی، علامت دادن، نبرد و غیره بر عهده دارند. تاکنون تنها چهار برج در بخش جنوبی و ۸ برج در بخش شمالی وجود دارد. این برج ها برای بازدید عموم باز هستند.


• مسیر بازدید توصیه شده از دیوار:

اگر می‌خواهید در دیوار بزرگ بادالینگ پیاده‌روی کنید، می‌توانید از قلعه به محل اتصال بخش جنوبی و بخش شمالی شروع کنید. بخش جنوبی دارای ۴ برج کوتاه و بخش شمالی دارای ۸ برج است. اگر می‌خواهید در انرژی و زمانتان صرفه‌جویی شود، می‌توانید مستقیماً با تله کابین به برج‌های شماره ۷ در بخش شمالی بروید، سپس به سمت قسمت جنوبی بروید.

• سایر سایت های نزدیک :

اگر می‌خواهید در نزدیکی بادالینگ گشت و گذار داشته باشید، مکان‌های مختلفی برای رفتن وجود دارد. می توانید برای یادگیری تاریخچه و سایر حقایق کل دیوار چین به موزه دیوار بزرگ بروید یا از یک فیلم مستند در مورد دیوار بزرگ در تئاتر لذت ببرید. همچنین یک باغ وحش از خرس ها با نمایشی از خرس های سیاه وجود دارد.


• دیوار بزرگ بادالینگ کجاست:

مکان بادالینگ در شهرستان Yanqing (延庆) در حدود ۶۰ کیلومتری شمال غربی شهر پکن قرار دارد. به دلیل موقعیت استراتژیکش، قبلاً گذرگاه دفاعی ای برای پایتخت یعنی پکن بوده.


• بهترین زمان برای رفتن به این مکان کی است؟

 مارس تا مه و سپتامبر تا نوامبر بهترین زمان برای بازدید از دیوار بزرگ Badaling می تواند باشد. در بهار با جمعیت کمتری از بازدیدکنندگان و هوایی گرم و مطلوب می توانید بازدید داشته باشید. برگ های قرمز و طلایی در پاییز در اطراف دیوار شما را شگفت زده خواهد کرد. همچنین وقتی برف تمام شمال چین را می پوشاند، دیواربزرگ خیره کننده می شود.

• چه چیزی را باید با خود به این مکان بیاوریم؟

از آنجایی که دیوار بزرگ بر روی کوه های بلند ساخته شده است، پوشیدن کفش های راحت و سبک پیشنهاد می شود. ضد آفتاب، عینک آفتابی در روزهای تابستان هم لازم است.


• فکت های کوتاهی از بادالینگ چین:

۱) بیشتر قسمت های حفظ شده در طول سلسله مینگ (۱۳۶۸ – ۱۶۴۴ پس از میلاد) برای دفاع از پکن در برابر نفوذ مغولان شمالی ساخته اند.

۲) طول کل این بخش ۱۲ کیلومتر (۷٫۵ مایل) با ۴۳ برج مراقبت است، اما تنها ۳٫۷۴ کیلومتر (۲٫۳ مایل) و ۱۹ برج دیده بانی بازسازی و به روی بازدیدکنندگان باز است.

۳) در این بخش، دیوار به طور متوسط ​​حدود ۷٫۸ متر (۲۶ فوت) ارتفاع و ۶ متر (۲۰ فوت) عرض دارد که باعث می شود پنج اسب و یا ده سرباز در کنار هم حرکت کنند.

۴) داخل دیوار را با خاک و سنگ های کوچک پر می کردند تا محکم شود. تعدادی سوراخ در دیوار برای پرتاب تیر و تماشای دشمنان ایجا کرده بودند. برج های دیده بانی برای اسکان سربازان، ارسال پیام، مشاهده دشمن و ذخیره تدارکات ساخته شده بودند. همچنین دارای سوراخ هایی برای تیراندازی و دیدبانی هستند.


• جاذبه های دیگری از چین که ممکن است برایتان جالب باشد:

• عکس ها:

دیوار بزرگ بادالینگ چین
دیوار بزرگ بادالینگ چین

دروازه های دیوار
دروازه های دیوار

دیوار چین
دیوار چین

منظره ای از دیوار چین
منظره ای از دیوار چین

دیوار بزرگ چین
دیوار بزرگ چین

دیوار بادالینگ چین
دیوار بادالینگ چین

دیوار چین
دیوار چین

دیدنی های چین
دیدنی های چین

دیوار بزرگ چین
دیوار بزرگ چین

بادالینگ
بادالینگ

بادالینگ چین
بادالینگ چین

دیوار بادالینگ چین
دیوار بادالینگ چین

دیوار چین
دیوار چین


موقعیت مکانی:

برچسب ها
بادالینگ بادالینگ دیوار چین دیدنی های چین دیوار بادالینگ چین دیوار بزرگ بادالینگ دیوار بزرگ بادالینگ چین

کارشناس گردشگری

دفتر خدمات مسافرتی و گردشگری شیوار سیاوشان متشکل از متخصصین مجرب گردشگری در نظر دارد پایه گذار خدمات دهی با استانداردهای بین المللی باشد. ما آنچه شما می خواهید را برنامه ریزی خواهیم کرد و بهترین پیشنهادات را با شعار مشاور امین سعی می کنیم به شما ارایه کنیم. چون ما معتقدیم ما امانت دار وقت و هزینه شما هستیم تلفن تماس : 91014574 021 موبایل پشتیبانی تورهای در حال اجرا : 09192120524

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا
بستن