بلیط هواپیما

هواپیمایی قطر | هواپیمایی Qatar

این هواپیمایی،شرکت هواپیمایی کشور  قطر است که جزو برترین ایرلاین های منطقه و جهان به حساب می آید و از نظر سرویس دهی و کیفیت در سطح کیفی بسیار مطلوب به سر می برد و رعایت اصول و قوانین مشتری مداری و بهره مندی از هواپیماهای بروز و با کیفیت و خلبانان و کادر پروازی متبحر و مدیریت خوب این ایرلاین را به عنوان یک مدعی در بین خطوط مختلف هواپیمایی جهان مطرح کرده است . شرکت ما به عنوان نماینده رسمی فروش هواپیمایی قطر ایرویز امکان صدور پروازهای هواپیمایی قطر ایرویز را به تمامی نقاط جهان داراست. به توجه به اینکه این شرکت به عنوان یکی از اصلی ترین و پرفروش ترین نمایندگان دفتر هواپیمایی قطر ایرویز است قیمت های استثنایی قطر ایرویز را از ما جویا شوید

آخرین آفر قطر ایرویز تخفیف ۳۵% برای پرواز به تمامی مقاصد دنیا برای ۱ سال آینده برای تمامی خرید هایی است که ما بین تاریخ ۲۱ تا ۲۷ دیماه انجام شود . جهت کسب اطلاعات بیشتر تماس بگیرید .  

تاریخچه هواپیمایی قطر ایرویز :

قطر ایرویز (به انگلیسی: Qatar Airways) شرکت هواپیمایی حامل پرچم قطراست، که از ماه اکتبر ۲۰۱۳ به‌عنوان یکی از اعضای اصلی اتحادیه وان‌ورلد به‌حساب می‌آید.

شرکت قطر ایرویز در سال ۱۹۹۳ راه‌اندازی شد و در حال حاضر روزانه به ۱۳۳ مقصد درآفریقا، آسیای میانه، اروپا، خاور دور، آسیای جنوبی، خاورمیانه، آمریکای شمالی،آمریکای جنوبی و اقیانوسیه، پروازهای مستقیم دارد.

دفتر مرکزی این شرکت در شهر دوحه، قطر قرار دارد و فرودگاه بین‌المللی دوحه،قطب این شرکت هواپیمایی به‌شمار می‌آید.

شمار کارکنان شرکت هواپیمایی قطر در سال ۲۰۱۳ بیش از ۳۰٫۰۰۰ نفر اعلام شد. قطر ایرویز هم‌اکنون در ناوگان هوایی خود، دارای ۱۳۰ فروند هواپیمای جت مسافربری می‌باشد.

کد یاتا هواپیمایی قطر ایرویز :  QR

کد ایکائو هواپیمایی قطر ایرویز : QTR

شناسه :  QATARI

سال تأسیس هواپیمایی قطری :  ۲۲ نوامبر ۱۹۹۲

آغار فعالیت :  ۲۰ ژانویه ۱۹۹۴

شماره ناوگان قطر ایرویز : ۱۳۱

مقاصد پروازی قطر ایرویز : ۱۳۳

مالک شرکت :  دولت قطر

دفتر مرکزی :  دوحه پایتخت قطر

مدیر عامل شرکت :  اکبر الباکر

وب سایت شرکت قطر ایرویز :  www.qatarairways.com

قطر ایرویز در تاریخ ۲۲ نوامبر ۱۹۹۳ رسماً تأسیس شد و اولین پرواز خود را با یک فروند بوئینگ ۷۶۷، که از کویت ایرویز قرض گرفته بود، انجام داد. قطر ایرویز در اصل متعلق به خاندان آل ثانی بود ولی در سال ۱۹۹۷ توسط یک تیم مدیریتی جدید، دوباره سازماندهی شد و ۵۰٪ درصد از سهام آن به سرمایه‌گذاران خصوصی فروخته شد. بعد از چند سال قطر ایرویز به یکی از رقابتی‌ترین شرکت‌های هواپیمایی تبدیل شد.

قطر ایرویز در سال ۲۰۱۰ میلادی، ۱۷ مقصد جدید را به فهرست مقصدهای خود اضافه کرد، که شامل: آنکارا، حلب، بنگلور، بارسلون، بروکسل، بخارست، بوداپست،بوینس آیرس، کپنهاگ، هانوی، مونترال، نیس، پوکت، سائوپائولو، شیراز، اشتوتگارتو توکیو را افتتاح کرد، همچنین تا پایان سال ۲۰۱۱ نیز خطوط باکو، تفلیس، کلکته،مدینه، اسلو، صوفیه و ونیز نیز گشایش یافت.

ساختار سازمانی :

خطوط هوایی قطر ایرویز از بخش‌های مختلفی تشکیل شده‌است که عبارتند از: قطر کریتینگ کمپانی، فرودگاه بین‌المللی دوحه، قطر ایرویز تعطیلات، دیوتی فری قطر، رسانهٔ متحد قطر، حمل و نقل هوایی قطر، شرکت توزیع و اجرایی قطر.

حمل‌ونقل بار

قطر ایرویز برای جابجایی بار، سه فروند بوئینگ ۷۷۷ سفارش داد که اولین آن‌ها در ۲۴ مه ۲۰۱۰ تحویل داده شد. این شرکت توانایی سرویس دادن به ۷۵۰٬۰۰۰ تن بار در سال توسط فاز اول توسعهٔ آن را دارد.

از بوئینگ ۷۷۷ معمولاً در مسیر آسیای دور و اروپا استفاده می‌شود، در بقیهٔ مسیرها از ایرباس استفاده می‌شود. شرکت باربری در ۱۸ اوت ۲۰۱۰ افتتاح شد و اولین پرواز خود را با یک بوئینگ ۷۷۷ از دوحه به شیکاگو که در آمستردام یک توقف داشت، انجام داد.

سازمان اجرایی قطر

سازمان اجرایی قطر تابع قطر ایرویزاست که دارای چند هواپیمای جت بسیار سریع است که مخصوص امیر قطر خریداری شده‌اند. رنگ این هواپیماها معمولاً خاکستری ویا کبود هستند و روی آن‌ها یک غزال آفریقایی که الهام گرفته از پرچم ملی قطر است و نماد قطر ایر است نقاشی می‌شود.

سوخت جدید هواپیماها

در ۱۹ اکتبر ۲۰۰۹ قطر ایرویز به علت گران شدن نفت سوخت جدیدی را برای ناوگان خود به کار برد. این سوخت که ترکیبی از گاز طبیعی و بنزین سفید بود برای قطر بسیار مقرون به صرفه‌است زیرا قطر دارای سومین منابع گاز طبیعی دنیا بعد از روسیه و ایران است. اولین هواپیمایی که با این سوخت پرواز کرد یک ایرباس A۳۴۰–۶۰۰ بود که از دوحه تا لندن با موفقیت پرواز کرد. اما کارشناسان این سوخت را به علت آن که فرایند تولید آن پیچیده‌است آنقدر که مدیرعامل قطر ایرویز آقای اکبر آل باکر ادعا مکند به صرفه نمی‌دانند.

خدمه و مهمانداران

قطر ایرویز یکی از سخت گیرترین شرکت‌های هوایی در استخدام مهمانداران و خلبانان مورد نیاز خود است. از این رو هفت سال متوالی در خاور میانه و از سال۲۰۰۹ تا هم اکنون نیز در دنیا توسط مؤسسهٔ Skytrax برندهٔ بهترین خدمه شد.

مقاصد هواپیمایی قطر ایرویز :

قطر ایرویز از معدود شرکت‌های هوایی است که به طور مداوم به هر شش قارهٔ دنیا پرواز دارد. خطوط هوایی دیگر که به هر شش قاره پرواز دارند عبارتند از: ایر فرانس، بریتیش ایرویز، دلتا ایرلاینز، هواپیمایی امارات، هواپیمایی کره، سنگاپور ایرلاینز، هواپیمایی مالزی، کانتاس و یونایتد ایرلاینز.

مقاصد جابجایی مسافری شرکت تا پایان سال ۱۱۰٬۲۰۱۱ مقصد خواهد بود. مقاصد پروازهای باری قطر ایرویز ۵۵ مقصد است تقریباً بیشتر پروازهای قطر ایر از دوحه‌است و در مناطق مختلفی از آمریکا، آسیا، آفریقا، اقیانوسیه و اروپا قرار دارند. قطر ایر در تلاش است تا مقاصد خود را افزایشی چشمگیر دهد همان‌طور که توانسته‌است مقاصد خود را از ۸۵ در سال ۲۰۰۹ به ۱۱۰ در ۲۰۱۰ برساند. همچنین بر اساس گفته‌های مدیر قطر ایرویز مسیر دوحه-لندن که برای مدتی بسته شده بود دوباره باز خواهد شد. کارشناسان این تغییرات را بر اساس درآمد ناکافی قطر ایرویز می‌دانند. قطر ایرویز تنها شرکت هواپیمایی غیر اسرائیلی است که پرواز روزانه به اسرائیل (تل آویو) دارد.

ایران

از دوحه به:

  • فرودگاه شیراز
  • فرودگاه مشهد
  • فرودگاه امام خمینی تهران

کابین ها :

قطر ایرویز در چهار کلاس سدر(First)، تجاری(Business)، اقتصادی(Economy)و مهمانان ویژه(VIP) پرواز می‌کند که بلیط‌های بخش مهمانان ویژه رسماً به فروش نمی‌رسد.

فرست کلس

در فرست کلاس صندلی‌ها مجهز به ماساژور، سیستم حرارتی و برودتی، سیستم سرگرمی، تلویزویون لمسی، حمام، تخت خواب و در بعضی موارد اتاق خصوصی هستند. البته مدیرعامل قطر ایرویز اعلام کرد که به زودی در بوینگ ۷۷۷ سدر کلاس حذف خواهد شد چرا که این نوع هواپیماها پتانسیل سدر کلاس را ندارند. در خطوط قطر ایرویز تنها ۲۳ بوینگ پرواز می‌کنند بیشتر ناوگان این ایرلاین از ایرباس تشکیل شده‌است.

کلاس تجاری

صندلی که تا ۱۸۰ درجه خم می‌شود و می‌تواند به یک تخت تبدیل شود،IPTV در ایرباس‌ها، کافه، شراب‌های مرغوب از جمله خدمات کلاس تجاری قطر ایرویز هستند. قطر ایرویز از سال ۲۰۰۴ رسماً شروع به فروش عمومی بلیط‌های قسمت تجاری کرد. استانداردهای قطر ایرویز در مورد کلاس تجاری با استانداردهای Skytrax تفاوت دارد و قطر ایرویز از استانداردهای بالاتری پیروی می‌کند. در نتیجه کلاس‌های تجاری برای پرواز با قطر ایرویز به صرفه تر هستند.

کلاس اقتصادی

تمامی کلاس‌ها برای هر صندلی صفحه نمایش مخصوص دارند که شبکه‌های مختلف اروپایی و عربی را می‌گیرند. این صفحه‌های نمایش در بین تمام ایرلاین‌ها در کلاس اقتصادی بزرگترین هستند و ۳۴ اینچ طول دارند

سرگرمی های داخل هواپیماهای قطر ایرویز :

در هواپیماهایی که در مسافت‌های طولانی پرواز می‌کنند صفحه‌های نمایش به مجموعهٔ فیلم، موسیقی، برنامه‌های تلویزیونی، بازی، نقشه‌های جهانی، اطلاعاتی دربارهٔ کشور و شهر مقصد و یک تلفن شخصی مجهز شده‌اند. البته صفحه‌ها در مدت فرود و بلند شدن خاموش می‌شوند. هواپیماهای قطر ایرویز مجهز به سالن سمینار، کافی شاپ و نایت کلاب هستند.

تاریخ های مهم برای هواپیمایی قطر ایرویز :

  • ۲۲ نوامبر، ۱۹۹۳: قطر ایرویز (قطر ایر) افتتاح شد.
  • ۲۰ ژانویه، ۱۹۹۴: اولین پرواز قطر ایرویز از دوحه به مقصد اسلام‌آباد انجام شد.
  • اکتبر ۱۹۹۶: تیم مدیریتی جدیدی منصوب شد.
  • ۲۴ مارس، ۱۹۹۷: قطر ایرویز اولین هواپیما ی خصوصی خود که یک ایرباس A۳۰۰–۶۰۰ بود را دریافت کرد.
  • ۱ فوریه، ۱۹۹۹: خرید چند ایرباس مدرن از خطوط هوایی سنگاپور ایر.
  • می۲۰۰۰: دولت قطر تمام سهم خود در گلف ایر بحرین را فروخت تا فقط روی قطر ایرویز تمرکز داشته باشد.
  • ۱۰ می، ۲۰۰۳: قطر ایرویز اولین محمولهٔ ایر باس را که شامل ایرباس A۳۳۰–۲۰۰ بود را دریافت کرد.
  • ۱۱ ژانویه، ۲۰۰۴: در نمایشگاه هوایی دبی، قطر چند ایرباس A۳۸۰ و A۳۴۰–۶۰۰ سفارش داد.
  • ۱۳ ژوئن، ۲۰۰۵: در نمایشگاه هوایی پاریس، قطر ایرویز اولین مشتری سری جدید ایرباس‌ها بود. ارزش محموله در حدود ۱۵ میلیارد دلار آمریک برآورد می‌شود.
  • ۸ سپتامبر، ۲۰۰۶: اولین محمولهٔ ایرباس A۳۴۰–۶۰۰ به فرودگاه دوحه رسید.
  • ۱۸ ژوئن، ۲۰۰۷: در نمایشگاه هوایی پاریس، قطر ایرویز با سفارش ۸۰ ایرباس A۳۵۰ به ارزش ۱۶ میلیارد دلار آمریکا، تبدیل به بزرگترین مشتری این سری از هواپیماها تبدیل شد.
  • ۲۷ ژوئن، ۲۰۰۷: اولین پرواز قطر ایرویز به ایالات متحدهٔ آمریکا با موفقیت از دوحه به نیویورک انجام شد.
  • ۱۱ نوامبر، ۲۰۰۷: قطر ایرویز درخواست ۶۰ بوینگ ۷۸۷ و ۷۷۷ را به شرکت بوینگ ارائه کرد.
  • ۲۲ نوامبر، ۲۰۰۷: اولین بوینگ ۳۰۰–۷۷۷ وارد فرودگاه دوحه شد.
  • ۱۵ زوئن، ۲۰۰۹: در نمایشگاه هوایی پاریس، قطر ایرویز ۲۰ ایرباس A۳۲۰ و ۴ ایرباس A۳۲۱ را با قیمت ۲ میلیارد دلار آمریکا پیش خرید کرد.
  • ۳ فوریه، ۲۰۰۹: اولین بوینگ ۷۷۷-LR وارد فرودگاه دوحه شد.
  • ۱ دسامبر، ۲۰۰۹: اولین پرواز قطر ایرویز به قارهٔ اقیانوسیه به مقصد ملبورن انجام شد.
  • ۱۸ می، ۲۰۰۹: اولین پرواز با بوینگ ۷۷۷ به مقصد آمستردام از دوحه انجام شد. قبل از این در قطر ایرویز از بوینگ‌ها فقط برای جابجایی بار استفاده می‌شد.
  • ۲۲ ژوئن، ۲۰۱۰: در نمایشگاه هوایی پاریس، قطر ایرویز عنوان بهترین ایرلاین جهان را از آن خود کرد

وبلاگ ما : (کلیک کنید)

برچسب ها
خرید آنلاین بلیط هواپیمایی قطر ایرویز خرید اینترنتی بلیط هواپیمایی قطر ایرویز دفتر هواپیمایی قطر ایرویز در تهران رزرو آنلاین بلیط قطر ایرویز رزرو آنلاین بلیط هواپیمایی قطری رزرو اینترنتی بلیط هواپیمایی قطر ایرویز رزرواسیون آنلاین بلیط هواپیمایی قطر ایرویز رزرواسیون اینترنتی بلیط هواپیمایی قطر ایرویز سایت قطر ایرویز شرکت قطر ایرویز شرکت هواپیمایی Qatar Airways شرکت هواپیمایی قطر ایرویز شرکت هواپیمایی کشور قطر کد ایکائو هواپیمایی قطر ایرویز کد یاتا هواپیمایی قطر ایرویز لوگو هواپیمایی قطر ایرویز مقاصد هواپیمایی قطر ایرویز موقعیت مکانی دفتر قطر ایرویز تهران هواپیمایی قطر ایرویز

کارشناس گردشگری

دفتر خدمات مسافرتی و گردشگری شیوار سیاوشان متشکل از متخصصین مجرب گردشگری در نظر دارد پایه گذار خدمات دهی با استانداردهای بین المللی باشد. ما آنچه شما می خواهید را برنامه ریزی خواهیم کرد و بهترین پیشنهادات را با شعار مشاور امین سعی می کنیم به شما ارایه کنیم. چون ما معتقدیم ما امانت دار وقت و هزینه شما هستیم تلفن تماس : 91014574 021 موبایل پشتیبانی تورهای در حال اجرا : 09192120524

یک نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن