دیدنی های چین

میدان سنا یا سنادو در لاس وگاس شرق اسیا، ماکائو | دیدنی های چین

Senado Square

میدان سنا یا سنادو |عکس+موقعیت مکانی+جاذبه ها

میدان سنا یا سنادو (به چینی: 議事亭前地؛ به کانتونی: Yíh Sih Tìhng Chìhn Deih؛ به پرتغالی: Largo do Senado) می باشد. اینجا یک میدان شهری سنگفرش شده در ، ماکائو، چین و بخشی از مرکز تاریخی ماکائو است. همچنین به عنوان سایت میراث جهانی یونسکو شناخته می شود. این میدان به شکل مثلثی دراز است و Largo do São Domingos را در یک انتها و Avenida de Almeida Ribeiro را از طرف دیگر به هم متصل می کند. مساحت آن ۳۷۰۰ متر مربع (۴۴۲۵ یارد مربع) می باشد.

• Sé کجاست؟

Sé یک محله مدنی در جنوب شرقی شبه جزیره ماکائو است. این منطقه دومین ناحیه بزرگ شبه جزیره ای در ماکائو پس از محله مدنی Nossa Senhora de Fátima می باشد. این منطقه به نام Igreja da Sé نامگذاری شده است.

• خیابان Avenida de Almeida Ribeiro کجاست؟

Avenida de Almeida Ribeiro که معمولاً با نام San Ma Lo نیز شناخته می شود، خیابان اصلی در قلب شبه جزیره ماکائو می باشد. این خیابان به طول ۶۲۰ متر در سال ۱۹۲۰ ساخته شد و از بندر داخلی تا بیرونی امتداد دارد. خیابان دارای منطقه مسکونی قدیمی با ردیفی از مغازه های خیابانی رنگارنگ هست.

۱) تاریخچه ای مختصر از میدان در ماکائو :

میدان سنا به افتخار Leal Senado ساخته شده است. که محل ملاقات چینی‌ها و پرتغالی‌ها در قرن‌های ۱۶ تا ۱۸ بود، و دقیقاً در مقابل میدان، جایی که امروز ساختمان Leal Senado قرار دارد، واقع شده. در سال ۱۹۴۰، باغ کوچکی در مرکز میدان ساخته شد که مجسمه برنزی  Vicente Nicolau de Mesquita را نشان می‌دهد که بالای یک ستون سنگی ایستاده و شمشیرش را بیرون کشیده.

مجسمه در حادثه ۱۲-۳ پایین کشیده شد زیرا مسکیتا مسئول مرگ بسیاری از سربازان چینی چینگ بود. فواره ای در محل آن ساخته شد و هنوز پابرجاست. اکثر ساختمان های اطراف میدان به سبک اروپایی هستند و بسیاری از بناهای تاریخی حفاظت می گردند. میدان برای تردد و  به عنوان پارکینگ‌ استفاده می شد. با افزایش تعداد گردشگران، کل منطقه در اوایل دهه ۱۹۹۰ با سنگفرش پرتغالی پوشانیده شد.و منطقه ای فقط برای عابر پیاده تعیین شد.

بسیاری از رویدادهای بزرگ در ماکائو در این میدان رخ دادند. از جمله جشنواره ها، بازار ها و نمایش های مختلف. فرمانداران ماکائو نیز در اینجا سربازان خودشان را بازرسی می کردند. تعدادی از فیلم‌های هنگ‌کنگ در دهه‌های ۱۹۵۰ و ۱۹۶۰ صحنه‌هایی داشتند که در این میدان فیلمبرداری شده‌اند. اسکناس ۱۰۰ پاتاکای (patacas) 2005 که توسط بانک ملی اولترامارینو (Banco Nacional Ultramarino) صادر شده است، عکس میدان بر روی آن کشیده شده.

• ساختمان Leal Senado در میدان سنا ماکائو:

ساختمان Leal Senado مقر دولت پرتغال در ماکائو بود. در یکی از ضلع های انتهایی میدان سنادو در سائو لورنسو (São Lourenço)، ماکائو، چین واقع شده است. در حال حاضر دفتر امور شهرداری ماکائو در اینجا واقع شده.

• مجسمه برنزی  Vicente Nicolau de Mesquita در ماکائو نشان دهنده چه شخصی است؟

Vicente Nicolau de Mesquita افسر ارتش پرتغالی در ماکائو بود. او به طور گسترده ای به خاطر نقشش در حمله پرتغالی ها به Baishaling در سال ۱۸۴۹ شناخته می شود. او دو بار ازدواج کرد؛ ابتدا با Balbina Maria da Silveira . سپس با خواهر زنش Carolina Maria Josefa da Silveira.

• حادثه ۱۲-۳ به چه چیزی اشاره دارد؟

حادثه ۱۲-۳ (به چینی: 一二·三事件؛ پرتغالی: Motim 1-2-3) مجموعه ای از تظاهرات و شورش های سیاسی علیه حکومت استعماری پرتغال در ماکائو بود که در ۳ دسامبر ۱۹۶۶ روی داد. این حادثه الهام گرفته از انقلاب فرهنگی در جمهوری خلق چین بود و، به عنوان پاسخی مستقیم به سرکوب خشونت آمیز پلیس رخ داد که توسط مقامات استعماری علیه معترضان محلی چینی انجام شد. معترضان علیه فساد و استعمار در ماکائو اعتراض داشتند و تظاهرات می کردند.

• پاتاکا (patacas) واحد پول کجاست؟

پاتاکا ماکائو واحد پول منطقه اداری ماکائو در جمهوری خلق چین است. پاتاکا به ۱۰۰ avos تقسیم می‌شود که ۱۰ avos در کانتونی (گوانگژو) هو (毫) نامیده می‌شود.

• بانک Banco Nacional Ultramarino کجاست؟

این بانک یک شرکت خدمات مالی و بانکی در ماکائو است. از لحاظ تاریخی یک بانک پرتغالی بود که در سرتاسر جهان فعالیت داشت. پس از ادغام آن در سال ۲۰۰۱ با Caixa Geral de Depósitos، به عنوان یک نهاد حقوقی مستقل در پرتغال، فعالیت خود را متوقف کرد.


۲) ساختمان های اطراف میدان :

• Holy House of Mercy : 

خانه مقدس Mercy، یک ساختمان تاریخی در میدان سنا، Sé، ماکائو است. این بنا که به عنوان شعبه ای از سانتا کازا دا میسریکوردیا (Santa Casa da Misericórdia) تأسیس شد، اولین بار دستور ساختش را اسقف ماکائو، بلچیور کارنیرو لیتائو (Belchior Carneiro Leitão) در سال ۱۵۶۹ داد.

• هتل سنترال (Hotel Central) (به چینی: 新中央酒店) :

 هتل سنترال یک هتل ۱۱ طبقه در Avenida de Almeida Ribeiro در Sé، ماکائو است. از لحاظ تاریخی به هتل پرزیدنت (President) (به چینی: 總統酒店) نیز معروف بوده است. این ساختمان در سال ۱۹۲۸ شش طبقه داشت، اما پس از اضافه شدن ۵ طبقه دیگر در سال ۱۹۴۲، به بلندترین ساختمان ماکائو تبدیل شد. قبلاً در طبقات پنجم و هفتم این ساختمان کازینو وجود داشت. این ساختمان همچنین اولین ساختمان در ماکائو است که آسانسور داشت.

• اداره پست عمومی ماکائو : 

اداره پست عمومی ماکائو (به چینی: 澳門郵政局大樓؛ پرتغالی: Edificio Sede dos CTT) یک ساختمان ۳ طبقه در تقاطع میدان سنا و Avenida de Almeida Ribeiro در ماکائو است. ساختمان فعلی در سال ۱۹۲۹ ساخته شده است.

• ساختمان Leal Senado : 

اطلاعات در بالا گفته شده است.


• جاذبه های دیگری از چین که ممکن است برایتان جالب باشد:

۳) عکس هایی از میدان :

دیدنی های ماکائو
دیدنی های ماکائو

ماکائو چین
ماکائو چین

جاذبه های اطراف میدان سنا
جاذبه های اطراف میدان سنا

میدان سنا ماکائو
میدان سنا ماکائو

دیدنی های ماکائو
دیدنی های ماکائو

ماکائو چین
ماکائو چین

لاس وگاس چین، ماکائو
لاس وگاس چین، ماکائو


۴) موقعیت مکانی:

برچسب ها
Largo Do Senado Senado Square Senate Square The Largo Do Senado جاذبه در چین جاذبه های ماکائو دیدنی در چین دیدنی های چین دیدنی های ماکائو ماکائو میدان سنا میدان سنا در ماکائو میدان سنا ماکائو چین میدان سنادو میدان سنادو در ماکائو میدان سنادو ماکائو میدان سنادو ماکائو چین

کارشناس گردشگری

دفتر خدمات مسافرتی و گردشگری شیوار سیاوشان متشکل از متخصصین مجرب گردشگری در نظر دارد پایه گذار خدمات دهی با استانداردهای بین المللی باشد. ما آنچه شما می خواهید را برنامه ریزی خواهیم کرد و بهترین پیشنهادات را با شعار مشاور امین سعی می کنیم به شما ارایه کنیم. چون ما معتقدیم ما امانت دار وقت و هزینه شما هستیم تلفن تماس : 91014574 021 موبایل پشتیبانی تورهای در حال اجرا : 09192120524

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا
بستن