دیدنی های چین

کلیسای سنت پل ماکائو ترکیبی از سبک رنساس و معماری شرقی| دیدنی های چین

Ruins of St. Paul

• کلیسای سنت پل ماکائو |عکس+موقعیت مکانی+توضیحات

کلیسای سنت پل ماکائو نمونه ای بارز از نقاط دیدنی ماکائو است. و به جلوی کلیسای جامع سنت پل اشاره می کند که در سال ۱۵۸۰ تکمیل شد. این کلیسای جامع ، نفیس و باشکوه ترکیبی از سبک رنسانس و معماری های شرقی است. همچنین بزرگترین کلیسای کاتولیک، معروف به واتیکان شرقی و وابسته به کالج سنت پل بود. این کالج به عنوان اولین دانشگاه غربی در خاور دور، تعداد کمی از مبلغان خارجی را که در حال تحصیل زبان چینی بودند، از زمان افتتاحش در سال ۱۵۹۴ ثبت نام کرد. بنابراین به پایگاهی مهم برای تبلیغ دین و ترویج تبادلات بین چین و اروپا از نظر دین و فرهنگ تبدیل شد.

• دلیل اینکه کلیسای سنت پل شکلی ناکامل دارد؟

به دلیل آتش سوزی در سال ۱۸۵۳، کلیسای جامع به شکلی که اکنون به نظر می رسد تبدیل شد. باقی مانده کلیسای سنت پل به عنوان یکی از هشتمین جاذبه معروف ماکائو معماری عجیب و غریب دارد. کنده کاری های شرقی آن به وضوح دیده می شود، مانند گل صد تومانی، گل داودی چینی و ژاپنی، که آن را در بین کلیساهای کاتولیک در سراسر جهان برجسته و منحصر به فرد می کند.

اگرچه کلیسای جامع دیگر کاربرد عملی ندارد. اما برخی از فعالیت‌ها به‌صورت موقت در اینجا انجام می‌شوند، پله‌های جلویی به عنوان صندلی استفاده می شوند. اگر   از پله های آهنی پشت کلیسا بگذرید می توانید به طبقه دوم برسید. با ایستادن در طبقه دوم و نگاه کردن به اطراف، احساس می کنید که به شهر مشرف هستید.


• اطلاعات باقی مانده های کلیسای سنت پل به صورت مختصر:

نام چینی: 大三巴牌坊

مکان: در جاده سنت پل (Rua de Sao Paulo، ماکائو، چین)

 زمان بازگشایی: تمام روز در موزه هنر مقدس ( Museu de Arte Sacra) از ساعت ۰۹:۰۰ تا ۱۸:۰۰ باز است.

مسیر رفتن به کلیسا: با اتوبوس شماره ۱۰,۱۰A, 11, 21A, 2, 3, 3A, 4, 5, 6, 7, 8A, 26A, 33  در Avenida de Almeida Riberio ( San Man Lo) پیاده شوید و در امتداد میدان سنادو پیاده روی کنید. سوار اتوبوس شماره ۱۷، ۱۸، ۸A، ۲۶ شوید  و در ترمینال Jardim Camoes پیاده شوید. سپس در امتداد خیابان سنگفرش شده (石仔路) قدم بزنید.

بهترین زمان برای بازدید: در تمام طول سال.

زمان پیشنهادی برای بازدید: یک ساعت.


• ویژگی های باقی مانده کلیسای سنت پل:

باقی مانده کلیسای سنت پل از گرانیت ساخته شده، ۲۳ متر عرض، ۲۵٫۵ متر ارتفاع و به پنج طبقه تقسیم شده است. طبقه سوم و بالا مثلثی را تشکیل می دهد که پایه آن ۸٫۵ متر است. معماری به طور کلی عجیب و غریب است، اما برخی از الگوهای سنتی مانند گل های داوودی در چین یا ژاپن، نیز وجود دارد، بنابراین تبدیل به یک کلیسای کاتولیک منحصر به فرد در سراسر جهان می شود.


• ردیف اول و دوم کلیسا :

ردیف اول سه ورودی با ده راسته یونی (وابسته به یون) دارد. و تیر سردر ورودی های کوچک، با نقش برجسته IHS حکاکی شده است، ورودی اصلی نشان دهنده این است که مریم مقدس قبلاً در اینجا محفوظ بوده است. ردیف دوم شامل سه پنجره و ده راسته کرینتی است که هر لنگه با هفت گل رز حکاکی شده است.

• طبقه سوم کلیسا :

بین دو ستون کنار پنجره میانی، در دو طرف نقش درختان نخل وجود دارد، و چهار قدیس کاتولیک در طاقچه‌های پنجره‌های جانبی حکاکی شده اند. طبقه سوم به بهترین وجه تزئین شده است و از شش ستون ترکیبی تشکیل می شود. در وسط طاقچه ای وجود دارد که در آن مریم مقدس با سه نقش برجسته از فرشتگان در دو طرف آن دیده می شود. سمت چپ درخت خرد و pterosaur است که مریم مقدس روی آن قرار دارد.

• طبقه چهارم و پنجم :

سمت راست چشمه روح و یک قایق بادبانی غربی می باشد که Star of the Sea روی آن قرار دارد. در خارج از ستون‌ها تکیه‌گاه‌هایی وجود دارد که می‌توان روی آن‌ها برخی از حروف چینی‌ را خواند. (“念死者无为罪”، “鬼是诱人为恶”) طبقه چهارم که از چهار ستون ترکیبی تشکیل شده است با نقش عیسی مسیح تزیین شده که در طرفین آن نقش برجسته هایی از ابزار شکنجه وجود دارد. همنچنین بین ستون ها نقش برجسته فرشتگان را می توان دید. طبقه پنجم، پدالی مثلثی شکل است که در وسط آن کبوتری برنزی با صلیب در بالای آن قرار دارد.


• تاریخچه باقی مانده های کلیسا سنت پل :

باقی مانده کلیسای سنت پل تا حد زیادی نشان دهنده تاریخ چین است که تمدن غربی را در هم می آمیزد. چهارصد سال پیش، هنگامی که پرتغالی ها به ماکائو حمله کردند، کاتولیک را با خود آوردند. کلیسای جامع گوتیک که در سال ۱۵۶۲ ساخته شد، سال ها بعد تکمیل شد و سنت پل نام گرفت. متأسفانه این کلیسا دو بار در اثر آتش سوزی ویران شد.

در سال ۱۶۰۲، به مدت ۳۵ سال در دست بازسازی بود. در سال ۱۸۳۵، کلیسا، سوزانده شد و به شکی که الان می بینیم تبدیل شد. علاوه بر این، باقی مانده های سنت پل، تاریخ ملت چین را ثبت کرده است. تریاک ابتدا از پرتغال به چین صادر شد و تا سال ۱۹۴۶ مصرف تریاک همچنان قانونی بود. پس از جنگ تریاک، پرتغالی ها ماکائو را اشغال و مستعمره کردند و این شهر را به پایگاهی برای ورود بریتانیا به چین تبدیل کردند. نه چندان دور از سنت پل، “خیابان خوک” وجود داشت که در امتداد آن کارگران چینی در بیش از سیصد مکان فروخته می شدند. ماکائوی آن زمان قربانیان زیادی داشت که مربوط به قاچاق انسان توسط میلیون ها خارجی می شد.


• توصیه های سفر به ماکائو و کلیسا سنت پل:

پس از بازدید از باقی مانده های سنت پل، می‌توانید به موزه هنرهای مقدس بروید و اطراف آن را ببینید. اینجا صدرصد ارزش دیدن دارد، زیرا دارای مجموعه ای از نقاشی ها و مجسمه های معرف کلیساها و صومعه های ماکائو است. از میان آن‌ها، دسته‌ای از نقاشی‌های رنگ روغن با مضمون دین هستند که در خاور دور هم قدیمی محسوب می شوند.

• جاذبه های دیگری از چین که ممکن است برایتان جالب باشد:


• عکس هایی از کلیسا در ماکائو :

کلیسای سنت پل
کلیسای سنت پل

کلیساهای چین
کلیساهای چین

ماکائو در چین
ماکائو در چین

کلیسای سنت پل
کلیسای سنت پل

دیدنی های چین
دیدنی های چین

دیدنی های ماکائو
دیدنی های ماکائو

باقی مانده کلیسای سنت پل
باقی مانده کلیسای سنت پل

کلیسای سنت پل
کلیسای سنت پل

نقش و نگار های کلیسا
نقش و نگار های کلیسا

کلیسای سنت پل
کلیسای سنت پل


موقعیت مکانی :

برچسب ها
باقی مانده کلیسا سنت پل جاذبه های چین جاذبه های ماکائو دیدنی در چین دیدنی های چین دیدنی های ماکائو دیدنی های ماکائو چین سنت پل ماکائو کلیسا در ماکائو کلیساهای چین کلیساهای ماکائو کلیسای سنت پل ماکائو ماکائو

کارشناس گردشگری

دفتر خدمات مسافرتی و گردشگری شیوار سیاوشان متشکل از متخصصین مجرب گردشگری در نظر دارد پایه گذار خدمات دهی با استانداردهای بین المللی باشد. ما آنچه شما می خواهید را برنامه ریزی خواهیم کرد و بهترین پیشنهادات را با شعار مشاور امین سعی می کنیم به شما ارایه کنیم. چون ما معتقدیم ما امانت دار وقت و هزینه شما هستیم تلفن تماس : 91014574 021 موبایل پشتیبانی تورهای در حال اجرا : 09192120524

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا
بستن