دیدنی های چین

مرکز تجارت جهانی پینگ آن چهارمین ساختمان بلند جهان | دیدنی های چین

The Ping An IFC, Shenzhen

مرکز تجارت جهانی پینگ آن |عکس+موقعیت مکانی+توضیحات

مرکز تجارت جهانی پینگ آن یک آسمان‌خراش ۱۱۵ طبقه با ارتفاع ۵۹۹٫۱ متر (۱۹۶۶ فوت) در چین است. این ساختمان به سفارش بیمه Ping An Insurance و توسط شرکت معماری آمریکایی Kohn Pedersen Fox Associates طراحی شده است، در سال ۲۰۱۷ کار ساخت این بنا پایان یافت. بعد از ساخت به عنوان  بلندترین ساختمان در شنژن، دومین ساختمان بلند در چین و چهارمین ساختمان بلند در جهان شناخته شد. همچنین رکورد داشتن بالاترین عرشه رصد در ساختمان ها را با ارتفاع ۵۶۲ متر از آن خود کرد. این برج پس از برج اصلی آزابودای هیلز در توکیو، ژاپن، دومین آسمان‌خراش بزرگ جهان از نظر مساحت کف است.

• ویژگی های ساختمان مرکز تجارت جهانی پینگ آن چیست؟

این ساختمان شامل فضاهای اداری، هتل و خرده فروشی، یک مرکز کنفرانس و یک مرکز خرید گران قیمت است. یک عرشه رصد به نام آسمان آزاد در طبقه ۱۱۶ ساختمان قرار دارد. همانطور که از نامش پیداست، دفتر مرکزی بیمه پینگ آن نیز می باشد. طراحی ساختمان به گونه ای منحصر به فرد و زیباست که شما را شگفت زده می کند.

• مساحت برج به چه مقدار است؟

طراحی مدرن ساختمان به وسیله یک نمای فولادی ضد زنگ با وزن تقریبی ۱۷۰۰ تن ساخته شده است.  مساحت ناخالص ساختمان ۳۷۸۶۰۰ متر مربع می باشد. این برج ۱۱۵ طبقه، نسبت عرض به ارتفاع ۱:۱۰ دارد. با احتساب پایه ساختمان، این بنا دارای ۴۹۵۵۲۰ متر مربع مساحت است. زیرزمین پنج طبقه ۹۰۰۰۰ متر مربع به مساحت اضافه می کند. ازجمله دیگر ویژگی های برج ۶۲۰۰۰۰ متری داین است که دارای هشت ستون اصلی است و آن ها روبنا را تشکیل می دهند. ابعاد ستون از تقریباً ۶ در ۳٫۲ متر در پایین ترین سطح تا ۲٫۹ در ۱٫۴ متر در بالای برج متغیر است.


• تلاش هایی که برای صعود به برج صورت گرفت:

ساختمان مرکز مالی پینگ آن سوژه ای بوده که افرادی سعی کردند از آن بالا بروند و یا به اصطلاح روف تاپینگ انجام دهند. در ژانویه ۲۰۱۵، عکاس جسور مالزیایی Keow Wee Loong از ساختمان آن زمان بالا رفت و فیلم ویدئویی و عکسی را که از یک جرثقیل در بالای برج گرفته شده بود منتشر کرد. متعاقباً در طول سال نوی چینی در ۱۹ فوریه ۲۰۱۵ دو کاشف روسی و اوکراینی به نام‌های وادیم ماخوروف و ویتالی راسکالوف از آن بالا رفتند و آن را مستند کردند.


• اطلاعات خلاصه از مرکز تجارت جهانی پینگ آن : 

برج پینگ آن ۱۱۵ طبقه یا ۵۵۵ متر (۱۸۲۱ فوت) تا سقف دارد و یکی از برجسته ترین نقاط گردشگری شنژن است.

ارتفاع تا سقف: ۵۵۵ متر (۱۸۲۱ فوت)، ۱۱۵ طبقه از سطح زمین و ۵ طبقه زیر زمین.

ارتفاع کل: یک آنتن با ارتفاع ۴۵ متر ارتفاع کل را حتی به ۶۰۰ متر (۱۹۶۹ فوت) می رساند.

تکمیل پروژه: ۲۰۱۶ تا ۲۰۱۷٫

هزینه ساخت: حدود ۶۷۸ میلیون دلار.

ویژگی های خاص: چهارمین ساختمان بلند جهان، دومین ساختمان مرتفع چین، شناخته شده به عنوان عرشه رصد در سطح جهانی در ارتفاع ۵۵۰ متری (۱۸۰۴ فوت).


• جاذبه های مهم توریستی که در این برج باید ببینید:

یکی از مرتفع ترین عرشه های رصد جهان:

گردشگران می توانند از منظره عرشه در طبقه ۱۱۴ و ۱۱۵ لذت ببرند. عرشه در طبقه ۱۱۵  ارتفاع ۵۵۰ متر دارد. این تنها ۵ متر کمتر از عرشه ۵۵۵ متری برج خلیفه و ۱۱ متر کم تر از عرشه برج شانگهای است. همچنین ۱۲۳ متر بلندتر از عرشه ۴۲۷ متری KK 100 می باشد.

بلندترین ساختمان در شنژن:

این ساختمان در چهار کیلومتری ساختمان ۴۴۲ متری KK100، بلندترین ساختمان شنژن تا سال ۲۰۱۵ است. پینگ آن حدود ۱۰۸ متر (۳۵۴ فوت) بلندتر از مرکز مالی جهانی شانگهای و تایپه ۱۰۱ نیز  می باشد.

دومین هتل بلند جهان:

برخی از گردشگران ممکن است از اقامت در اینجا در هتل لوکس طبقات بالا لذت ببرند. Ritz Carleton در برج ICC هنگ کنگ که در ارتفاع ۴۸۴ متری (۱۵۸۷ فوت) قرار دارد. هتل در پینگ آن از سال ۲۰۱۶ مقام دوم بلندترین هتل جهان را بعد از هتل ریتز کارلتون برج ICC هنگ کنگ از آن خود کرد. قبل از آن، هتل J در برج شانگهای دومین هتل مرتفع جهان بود.

مرکز خرید بزرگ:

همراه با برج اصلی، یک مرکز خرید پنج طبقه وجود دارد که فروشگاه‌های خرده‌فروش در برج جنوبی کوتاه‌تر را به برج اصلی متصل می‌کند.

آسانسورها با کلاس جهانی:

شرکت Schindler هشتاد آسانسور شیندلر ۷۰۰۰ دو طبقه، ساخته است.


• تاریخچه این مجموعه:

این مجموعه توسط Kohn Pedersen Fox طراحی شده است. ساخت برج اصلی در سال ۲۰۰۹ و برج کوچکتر در سال ۲۰۱۴ آغاز شد. در اصل، این برج بلندترین ساختمان چین و بلندتر از برج شانگهای بود. اما ارتفاع برنامه ریزی شده مسیرهای پرواز هواپیما را مسدود میکرد، بنابراین دکل بلند بالای آن برداشته شد. همچنین در مورد استفاده از ماسه دریا برای بتن ساختمان در سال ۲۰۱۳ اختلاف نظر وجود داشت که باعث تاخیر در ساخت شد. در سال ۲۰۱۴ ساخت برج سرعت یافت به گونه ای که هر چهار روز یک طبقه اضافه می شد.


• طراحی ویژه ساختمان با فناوری پیشرفته :

این ساختمان بر اساس نوآوری ای که اخیرا در طراحی آسمان خراش های بسیار بلند رخ داده، ساخته شده است. مانند بقیهساختمان‌های بلند دنیا که در چند سال اخیر ساخته شده‌اند، به جای داشتن یک چهارچوب فولادی ساده برای اسکلت، دارای یک هسته بتنی ضخیم است. در کنار هسته مرکزی ضخیم، ۸ ابر ستون وجود دارد که قاب برج را تقویت می کند. ساخت و ساز در شنژن دشوار است زیرا سازه ها باید طوری طراحی شوند که در برابر طوفان مقاومت کنند. شنژن یکی از شهرهای بزرگ جهان است که بیشتر در معرض خطر آسیب باد و طوفان قرار دارد. مرکز تجارت جهانی پینگ آن نمونه ای از مهندسی قرن ۲۱ است.

در کمال تعجب، برج نیز به طور غیرعادی ای اقتصادی ساخته شده. هزینه کل حدود ۷۰۰ میلیون دلار شد که کمتر از هزینه ساخت KK 100  است.


• جاذبه های دیگری از چین که ممکن است برایتان جالب باشد:

• عکس هایی از مرکز تجارت جهانی پینگ آن :

پینگ آن
پینگ آن

ساختمان های چین
ساختمان های چین

آسانسور های موجود در ساختمان
آسانسور های موجود در ساختمان

ساختمان پینگ آن
ساختمان پینگ آن

چهارمین ساختمان بلند جهان
چهارمین ساختمان بلند جهان

ساختمان های چین
ساختمان های چین

پینگ آن چین
پینگ آن چین

شنزن چین
شنزن چین

ساختمان پینگ آن
ساختمان پینگ آن

دیدنی های چین
دیدنی های چین

ساختمان های بلند چین
ساختمان های بلند چین

دیدنی های چین
دیدنی های چین

آسانسور های موجود در مرکز مالی تجاری پینگ آن
آسانسور های موجود در مرکز مالی تجاری پینگ آن

آسانسور های ساختمان
آسانسور های ساختمان

طبقات داخلی ساختمان
طبقات داخلی ساختمان

ساختمان های شنزن
ساختمان های شنزن


موقعیت مکانی :

برچسب ها
برج پینگ آن برج پینگ ان برج پینگان بیمه پینگ آن بیمه پینگ ان بیمه پینگان پینگ ان چهارمین ساختمان بلند جهان دومین ساختمان بلند چین دومین هتل بلند در جهان دومین هتل مرتفع جهان دیدنی های چین دیدنی های شنزن دیدنی های شنزن چین دیدنی های شنژن دیدنی های شنژن چین عرشه رصد در سطح جهانی مرکز تجارت جهانی پینگ آن مرکز تجارت جهانی پینگ ان مرکز تجارت جهانی پینگان

کارشناس گردشگری

دفتر خدمات مسافرتی و گردشگری شیوار سیاوشان متشکل از متخصصین مجرب گردشگری در نظر دارد پایه گذار خدمات دهی با استانداردهای بین المللی باشد. ما آنچه شما می خواهید را برنامه ریزی خواهیم کرد و بهترین پیشنهادات را با شعار مشاور امین سعی می کنیم به شما ارایه کنیم. چون ما معتقدیم ما امانت دار وقت و هزینه شما هستیم تلفن تماس : 91014574 021 موبایل پشتیبانی تورهای در حال اجرا : 09192120524

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا
بستن