دیدنی های چین

سد سه دره بزرگترین پروژه آبی با رکورهای جهانی بی شمار | دیدنی های چین

Three Gorges Dam

سد سه دره |عکس+موقعیت مکانی+امکانات هتل

سد سه دره بزرگترین پروژه هیدرولیک در جهان است. این سد مخزنی به طول ۶۰۰ کیلومتر دارد. اگر از نزدیک به سد نگاه کنید، قطعاً تحت تأثیر عظمت آن قرار خواهید گرفت. نوع جاذبه: سد، طبیعت و پارک / بهترین زمان بازدید: مارس تا نوامبر / ساعات بازدید توصیه شده: ۲ تا ۳ ساعت/ ساعت بازدید: ۸:۰۰ الی ۱۷:۳۰/ آدرس: شهر ساندوپینگ، شهرستان ووشان ۴۰۴۷۰۰، شهر ییچانگ، استان هوبی، چین


اطلاعاتی کلی از سد سه دره :

سد سه دره که درSandouping، شهر Yichang، استان هوبی، ۳۸ کیلومتری پروژه کنترل آب Gezhouba در پایین دست واقع شده است. کار اصلی پروژه Three Gorges است که بزرگترین پروژه انرژی آبی در جهان می باشد. سد سه دره ۲۳۰۸ متر طول و ۱۸۵ متر ارتفاع دارد. این پروژه از ۱۴ دسامبر ۱۹۹۴ آغاز شده است و از ۴ جولای ۲۰۱۲ تکمیل شده و به طور کامل عملیاتی شده است(به جز بالابر کشتی که در دسامبر ۲۰۱۵ تکمیل شد).

• جاذبه های اصلی سد:

پس از ساخت این سد، مجموع ظرفیت تولید برق ۲۲۵۵۰ مگاوات شد. منطقه دیدنی سد سه دره ۱۵٫۲۸ کیلومتر مربع مساحت دارد. با در نظر گرفتن خود سد به عنوان یک جاذبه اصلی، این منطقه دیدنی اکنون دارای سه بخش برای بازدید عموم است: Tanziling Ridge، ۱۸۵ Platform و Commemorating Park.

بازدید از سد یک تجربه چند منظوره است که گردشگری، آموزش، اوقات فراغت و سرگرمی را به گردشکران نشان می دهد.  همچنین ترکیبی عالی از مهندسی مدرن، مناظر طبیعی و چشم انداز انسانی را ایجاد می کند.

کلیپی از سد:

جاذبه های قابل مشاهده:

پس از رسیدن به مرکز پذیرش گردشگران، گردشگران می توانند با اتوبوس به سه جاذبه قابل مشاهده بروند. هر کدام از آنها چشم انداز خاصی از سد سه دره دارند: خط الراس Tangziling می تواند به سد مشرف شود. سکوی ۱۸۵ نمای سطحی از سد را به شما نشان می دهد. در حالی که از Commemorating Park می توانید به سد نگاه کنید.

• خط الراس تنگزیلینگ (Tangziling):

پس از ورود به منطقه، اولین جاذبه ای که با آن روبرو می شوید خط الراس تانگزیلینگ (坛子岭) است که اولین جاذبه توسعه یافته می باشد. از سال ۱۹۹۷ افتتاح شد و به دلیل سکوی رصد، مانند یک کوزه وارونه است، بنابراین به نام تانزیلینگ (Tanzi به معنی کوزه در چینی) نامگذاری شده است. تنگزیلینگ با ارتفاع ۲۶۲.۴۸ متری بهترین مکان برای مشاهده سد سه دره است.

• جاذبه های اصلی در Tangziling :

گردشگران می توانند قفل کشتی‌های سد Three Gorges را از اینجا ببینند. قفل کشتی پنج سطحی بزرگترین قفل کشتی در جهان است. تانزیلینگ را می توان بر اساس ارتفاع از بالا به پایین به سه لایه تقسیم کرد، که توسط آسانسور به هم متصل می شوند. جاذبه های اصلی در خط الراس تنگزیلینگ، سالن نمایشگاه، سکوی مشاهده، سنگ قبر سه دره و غیره است.

• سکوی ۱۸۵ :

سکوی ۱۸۵ در سمت چپ در کنار تاج سد سه دره سد قرار دارد. این سد در ارتفاع ۱۸۵ متری قرار دارد و به همین دلیل سکوی ۱۸۵ نامگذاری شده است. در اینجا گردشگران می‌توانند سطح آب رودخانه یانگ تسه در بالادست، ورودی قفل‌های کشتی و معماری‌های اصلی سد را ببینند. ایستادن روی سکوی ۱۸۵ و نگاه کردن به آن، درست مانند ایستادن روی تاج سد است.

• پارک بزرگداشت (Commemorating Park) :

این پارک در کرانه جنوبی و پایین دست رودخانه یانگ تسه وجود دارد که گردشگران می توانند از آنجا به سد سه دره نگاه کنند. در پارک بزرگداشت، سالن نمایشگاهی ای وجود دارد که می توانید اطلاعات دقیق تری از پروژه سد سه دره در آن کسب کنید.

 علاوه بر این، گردشگران می توانند تپه مصنوعی و نمایشگاه ماشین آلات ساختمانی در مقیاس بزرگ را نیز مشاهده کنند. این مکان از آنجایی که در پایین دست واقع شده است، مکان عالی برای عکس گرفتن با منظره پانوراما از سد Three Gorges وجود دارد.

• قفل آب بند سه دره چین چگونه است؟

قفل آب بند سد سه دره، قفل کشتی‌های بزرگ جهان در حال حاضر است که طول کلی آن ۶٫۴ کیلومتر می باشد و اختلاف سطح آب آن به ۱۱۳ متر می‌رسد، یعنی زمانی که کشتی‌ها باید از ارتفاع ۴۰ طبقه بالا و پایین بروند، از قفل آب بند عبور می کنند. این رکورد به عنوان رکورد جهانی انتخاب شده است.

مسافرانی که در بالادست رودخانه یانگ تسه به پایین دست سفر می‌کنند، می‌توانند از طریق قفل‌های آب بند پنج مرحله‌ای جا به جا شوند. از آنجایی که کل حمل و نقل حدود ۳٫۵ ساعت طول می کشد، می توانید برای دیدن عبور کشتی از یک مرحله به مرحله بعدی زمانی اختصاص دهید. علاوه بر این، هنگامی که از خط الراس Tanziling بازدید می کنید، می توانید نمای کاملی از پروژه “World MOST” داشته باشید.

• آسانسور کشتی در چین :

آسانسور کشتی سد Three Gorges در ۱۸ سپتامبر ۲۰۱۶ افتتاح شد. از آن زمان به بعد، این آسانسور کشتی بزرگ در سطح جهانی، دارای پیچیده ترین تکنیک ها است. علاوه بر این، آسانسور کشتی آخرین مورد ساخت و ساز در پروژه سه دره می باشد. اکنون کشتی‌ها تنها در عرض ۴۰ دقیقه از سد توسط آسانسور کشتی عبور کنند.

در مقایسه با عبور از قفل آب بند کشتی، که کمک زیادی به عبور کشتی‌ها از سد Three Gorges می‌کند. این آسانسور در مجموع حدود ۵۰۰۰ متر طول دارد، حداکثر ارتفاع آن ۱۱۳ است و کشتی‌های ۳۰۰۰ تنی هم به واسطه آن می توانند از سد عبور کنند. بنابراین در حال حاضر، تنها بخشی از کشتی‌های تفریحی رودخانه یانگ تسه با وزن کمتر می‌توانند با آسانسور در این مسیر حرکت کنند.


اهمیت سد سه دره برای چین :

پروژه سد سه دره از بدو تاسیس مزایای زیادی برای چین به ارمغان آورده است.

• عملکرد تولید:

سد سه دره بزرگترین نیروگاه برق آبی جهان است. با ۳۴ ژنراتور، تولید برق سالانه بیش از ۱۰۰ تراوات ساعت خواهد بود. با توجه به این ظرفیت تولید، سد سه دره تا حد زیادی تنش برق را در پایین دست رودخانه یانگ تسه مانند شانگهای و هوبی (Hubei) کاهش می دهد.

• مزایای کنترل سیل:

هنگامی که مخزن سد سه دره کار می کند، ظرفیت کنترل سیل ذخیره شده ۲۲٫۱۵ میلیارد متر مکعب است. و اوج دبی آب (واحد اندازه گیری) می تواند به ۲۷۰۰۰ تا ۳۳۰۰۰ متر مکعب در ثانیه برسد. سد سه دره توانایی کنترل سیل در چین را تا حد زیادی بهبود بخشیده است.

• مزایای ناوبری :

از شهر چونگ کینگ تا مخزن سه دره، این پروژه مسیر حمل و نقل ۶۶۰ کیلومتری را بهبود می بخشد. توانایی ناوبری یک طرفه، سالانه از ۱۰ میلیون تن به ۵۰ میلیون تن بهبود یافته است.

• توانایی مقاومت در برابر خشکسالی:

اگر پایین دست رودخانه با خشکسالی مواجه شود، سد می تواند آب بیشتری برای رفع خشکسالی برداشت کند.


رکورد های جهانی سد سه دره چین چیست؟

  • نیروگاه بزرگ جهان
  • بزرگترین و پیچیده ترین پروژه حفاظت از آب در جهان
  • بزرگترین مقیاس جهانی مهندسی ادغام
  • بزرگترین ساخت و ساز انفرادی جهان
  • بزرگترین مقادیر سازه های فلزی جهان
  • پروژه صرفه جویی در مصرف آب با اثری مهم در کنترل سیل
  • دریچه با قوی ترین ظرفیت تخلیه سیل

بهترین زمان برای رفتن به این سد :

بهار و پاییز راحت ترین فصل ها برای سفرند. اب وهوا گرم و با طراوت است و آفتاب نیز در این دوره ها فراوان است. با این حال، در مورد بهترین زمان برای بازدید از سد Three Gorges، ژوئن تا جولای ممکن است بهترین زمان در سال باشد.  البته که تابستان فصل بارانی است و بارندگی در این زمان فراوان است، بنابراین گردشگران ممکن است مناظر معروف سد سه دره – مناظر تخلیه سیل را ببینند.

عکس هایی از سد:

پارک بزرگداشت
پارک بزرگداشت

قفل آب بند سد سه دره در چین
قفل آب بند سد سه دره در چین

قفل آب بند در یانگ تسه
قفل آب بند در یانگ تسه

خط الراس tanziling
خط الراس tanziling

سد سه دره از سکوی 185
سد سه دره از سکوی ۱۸۵

آسانسور سد تری جورجز دارم
آسانسور سد تری جورجز دارم


موقعیت مکانی سد:

برچسب ها
Three Gorges Dam Three Gorges Dam در چین آسانسور کشتی در چین برترین دیدنی های چین بزرگترین پروژه برقی در چین بهترین دیدنی های چین جاذبه های چین جاذبه های رودخانه یانگ تسه چین دیدنی های چین سد سه دره سد سه دره در چین قفل آب بند در سد سه دره

کارشناس گردشگری

دفتر خدمات مسافرتی و گردشگری شیوار سیاوشان متشکل از متخصصین مجرب گردشگری در نظر دارد پایه گذار خدمات دهی با استانداردهای بین المللی باشد. ما آنچه شما می خواهید را برنامه ریزی خواهیم کرد و بهترین پیشنهادات را با شعار مشاور امین سعی می کنیم به شما ارایه کنیم. چون ما معتقدیم ما امانت دار وقت و هزینه شما هستیم تلفن تماس : 91014574 021 موبایل پشتیبانی تورهای در حال اجرا : 09192120524

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا
بستن