دیدنی های چین

میراث جهانی Kaiping Diaolou | روستاهای لینگنان گوانگدونگ| دیدنی های چین

Kaiping Diaolou and Villages

میراث جهانی Kaiping Diaolou |عکس+موقعیت مکانی+توضیحات 

میراث جهانی Kaiping Diaolou به عنوان یکی از آثار فرهنگی جهانی یونسکو به ثبت رسیده است. زیرا ساخت و سازی خاص دارد که نمایانگر هنر معماری چینی و غربی و  زندگی مردم محلی می باشد. برای درک فرهنگ و تغییرات تاریخی چینی های خارج از کشور، بازدید از این مکان در گوانگدونگ ضروری است.

  • نوع جاذبه: میراث فرهنگی جهانی، ساختمان های معماری، مکان های تاریخی، روستاهای لینگنان
  • بهترین فصول برای بازدید: در تمام طول سال
  • زمان توصیه شده برای بازدید: ۱-۲ روز
  • ساعت کاری: حدود ۰۸:۳۰ الی ۱۷:۳۰
  • آدرس: شهر کایپینگ، شهر جیانگمن، استان گوانگدونگ، چین

• چرا باید از میراث جهانی Kaiping Diaolou و روستاهایش دیدن کرد؟

میراث جهانی Kaiping Diaolou، واقع در کایپینگ (هوی پینگ)، جیانگمن، گوانگدونگ، چین، از ژوئن ۲۰۰۷ در سی و یکمین فهرست میراث فرهنگی جهانی یونسکو ثبت شده است. که از آنجا به اولین میراث جهانی در رابطه با مردمان چینی خارج از کشور در کل چین تبدیل شد. قبل از آن در سال ۲۰۰۶، جایزه طلایی “۵۰ مکان برتر در چین برای خارجی ها” را به دست آورده بود.

۱) ریشه معماری استفاده شده در ساختمان های منطقه از کدام کشور ها است؟

این ساختمان ها در اصل یک نوع ساختمان محلی چینی بودند که برای دفاع در برابر راهزنان و فرار از سیل و طوفان مکرر استفاده می شدند. اما با گذشت زمان، سبک‌های مختلف معماری را از بسیاری از مکان‌های غربی، از جمله یونان باستان، روم باستان، آمریکا، کانادا، سایر مناطق اروپایی، منطقه اسلامی و …در خود جای دادند. که نه تنها زیبایی عجیب و غریبی به این روستای سنتی در جنوب چین می بخشید، بلکه نماد اولین پذیرش مثبت فرهنگ غربی ها توسط چینی ها از لحاظ تاریخی است.

۲) فرهنگ و تاریخ چینی های خارج از کشور را درک کنید! :

 کایپینگ دیائولو به عنوان آثار چینی‌های خارج از کشور که در جنوب آسیا، آمریکا در اواسط قرن شانزدهم به ثروت رسیدند و موفق شدند. مکانی برای درک فرهنگ و تاریخ چینی‌های خارج از کشور است. با بازدید از این مکان، بیش از ۱۸۰۰ برج دیده بانی را می توانید ببینید تا ترکیبی از هنرهای عجیب و غریب را درک کنید و مناظر دوست داشتنی روستاهای محلی با مزارع برنج، پل ها، نهرها، استخر، آسمان نیلگون و … را مشاهده کنید.


• علت ساخت Kaiping Diaolou چه بود؟

در طول سالهای ۱۳۶۶ – ۱۶۴۴ در سلسله مینگ، راهزنان در اطراف کایپینگ بیداد می کردند، و به علت سیل و طوفان و باران های شدید، مردم محلی آرامش نداشتند. بنابراین آنها مجبور به ساختن برج مراقبت دیائولو (碉楼) شدند تا از خود محافظت کنند. و در قرون بعد، روستاییان محلی ساختمان های محکم تری ساختند که از آنها در برابر دزدان، راهزنان و سیل محافظت می کرد.

۳) برگشت ثروت چینی های خارج از کشور به کایپینگ :

بعداً در طول سالهای ۱۹۱۲ – ۱۹۲۶، چندین حادثه و دزدی رخ داد و نورافکن روستای Yingcun گروه راهزنان را پیدا کرد و رئیس مدرسه و دانش آموزان نجات یافتند. چنین اتفاقی در کل استان سر و صدای زیادی به پا کرد. چینی‌های خارج از کشور پس از شنیدن این خبر، این ساختمان ها را برای محافظت از خانواده‌شان در چین بسیار مهم می‌دانستند. بنابراین پس‌انداز و ثروت خود را به کایپینگ برگرداندند تا طیف وسیعی از ساختمان ها در سبک‌های مختلف بسازند. بیش از ۳۰۰۰ ساختمان در کایپینگ در دوره اوج خود وجود داشت و تا سال ۲۰۰۷، ۱۸۳۳ ساختمان تاریخی باقی مانده بود.


• برترین برج های مراقبت برای بازدید در Kaiping Diaolou و روستاهایش:

بیش از ۱۸۰۰ نقطه با نظم عجیبی بر روی دهکده‌های طبیعی در شهر کایپینگ دیده می شود که با انواع عناصر و سبک‌های مختلف از بسیاری از کشورها و مناطق جهان ادغام شده اند. می‌توانید گنبدی به سبک روم باستان، سقفی آمریکایی، قلعه، ویلاهای اروپایی آمریکایی، تراس، حیاط و… که در منطقه روستایی سنتی چینی به ندرت دیده می شود، مشاهده کنید.

۴) روستای زیلی :

روستای زیلی (自力村) در کایپینگ، به نام “زندگی بر روی برآمدگی ها” یا “وابستگی به خود” نامگذاری شده است. دیدن از این روستا ضروری است، زیرا این دهکده قلعه ای غربی و خاص با ساخت ویژه حومه شهر Lingnan است. مشاهده مناظر شاعرانه، حوضچه نیلوفر آبی، مزارع برنج و علفزار ها به شما احساس فوق العاده ای می دهد.

۵) تعداد اقامتگاه های موجود روستای زیلی در میراث جهانی Kaiping Diaolou :

۹۲ اقامتگاه در مجموع، ۷۷ خانه سنتی ، ۹ ساختمان به سبک دیالو و ۶ ویلا به سبک کلبه وجود دارد.

۶) ساختمان مینگشی :

در میان تمام ساختمان ها، ساختمان مینگشی (铭石楼)، دیائولویی معمولی است که، توسط فردی چینی از خارج از کشور به اسم Runwen Fang (方润文) که در سال ۱۹۲۵ از شیکاگو، آمریکا برگشت، ساخته شد. این ساختمان ۵ طبقه، ۶۰۰ متر مربع مساحت دارد و چشم اندازی زیبا و تزئینات مجلل خود را به نمایش می گذارد، مانند ستون رومی Ionic Order، سنگ فرش به سبکی عجیب و غریب، آلاچیق شش ضلعی به سبک چینی، کاشی کاری با لعاب سبز، بام ها و طاق ها و ….

۷) موزه “complete museum of overseas Chinese family” :

وقتی وارد این ساختمان می شوید، فضای زندگی چینی های خارج از کشور جلوی چشمتان می آید، با چیدمانی که به خوبی حفظ شده، لوازم زندگی آن ها مانند ساعت زمینی وارداتی، گرامافون، سنسور، روزنامه و مجله، اسناد حواله خارج از کشور، تصاویر قدیمی، و … را خواهید دید. موزه “complete museum of overseas Chinese family” مطمئناً برای مشاهده فرهنگ سنتی و همه گیری فرهنگ غربی در آن زمان می تواند گزینه مناسبی باشد. 

۸) کلبه های موجود در Kaiping Diaolou :

علاوه بر این، می‌توانید به ویلاهای کلبه‌ای مانند عمارت یشنگ (叶生居庐)، عمارت لان‌شنگ (澜生居庐) و عمارت گوان‌شنگ (官生居庐) که برای ۳ پسر صاحب ویلای یانگ شیان هستند، بروید. 

۹) خانه های سنتی به سبک Lingnan :

همچنین، خانه های سنتی به سبک Lingnan با تمرکز بر معماری “سه اتاق و دو راهرو” را می توان در روستای زیلی مشاهده کرد. تا بتوان از چیدمان اتاق اصلی که در آن پذیرایی از مهمانان، غذا خوردن و عبادت اجداد انجام می شد. و اتاق خواب و آشپزخانه در آن بود، آگاه شوید. از آنجایی که روستای زیلی بر حفاظت و استفاده از سیستم آبی تاکید دارد. و روستاییان خانه خود را بر اساس محیط طبیعی توسعه می دادند، مناظر روستایی ای شگفت انگیز شکل گرفته که توجه و رضایت بازدیدکنندگان مختلف را جلب می کند. آب اطراف دهکده را احاطه کرده است، گل‌های golden rape در اوایل بهار شکوفا می‌شوند، نیلوفرهای سرخ و سفید در زیر آسمان آبی تابستان می‌رقصند و…


• باغ لی یا باغ لیوان:

باغ لی (立园) یا باغ لیوان در اوایل قرن بیستم توسط فردی چینی از خارج از کشور به اسم Weili Xie  (谢维立) بر اساس باغ داگوان (大观园) ساخته شد. که اندیشه پشت آن “رویایی در عمارت های قرمز (红楼梦)”  یکی از چهار رمان کلاسیک بزرگ در چین است. علاوه بر این، به طرز ماهرانه‌ای جذابیت باغ های کلاسیک در چین باستان و ویژگی‌های محبوب و معاصر ویلاهای اروپا و آمریکا را ترکیب کرده است. 

۱۰) سه قسمت اصلی در  باغ لی :

در این باغ نفیس که مضمونی مبنی بر «پل های کوچک، نهر ها و خانه‌ها» دارد. باغ‌ها در داخل باغ‌ها نشان داده می‌شوند. با مجسمه‌های غنی، نقاشی‌های دیواری و هنر خوشنویسی و فرهنگی که در همه جا دیده می شود. قدم زدن در باغ لی مانند استراحت در سرزمین عجایب می باشد. کل باغ لی عمدتاً از سه قسمت تشکیل شده است. یعنی باغ بزرگ، باغ کوچک و ویلاها که به ترتیب از هم جدا شده. و به طور هماهنگ به هم متصل شده اند.

۱۱) ساختمان پانلی :

ساختمان پانلی (泮立楼) در سال ۱۹۲۶ ساخته شد. و این ویلا ها به نام مالک Weili Xie و پدرش Shengpan Xie (谢圣泮) نامگذاری شدند. در این ساختمان، عناصر ظاهری کاخ چینی باستانی را می‌توان به وسیله دیوارهای زرد بیرونی، کاشی‌های سبز ،کنده کاری از چائوژو و تزئینات گچ بری لینگنان مشاهده کرد.

۱۲) باغ بزرگ و باغ کوچک:

جدای از این، جذابیت غنی ای از جمله پنجره‌های آمریکایی، ستون‌های رومی باستان و…در آنجا وجود دارد. تمام دکوراسیون داخلی و امکانات رفاهی از خارج از کشور آورده شده است. مانند کف ترازو ایتالیایی، سقف‌های نفیس شرقی، ظروف نقره ای غربی، وان حمام، و…. علاوه بر این، با پرسه زدن در باغ بزرگ و باغ کوچک، می توانید شگفتی های بیشتری در باغ های سنتی چینی پیدا کنید.


• نقشه Kaiping Diaolou و روستاها+ نحوه رسیدن به این مکان:

میراث جهانی Kaiping Diaolou در شهر Kaiping، شهر Jiangmen در استان گوانگدونگ واقع شده است. که باید حدود ۱۸-۲۰ کیلومتر (۴۰ دقیقه) از مرکز شهر Kaiping، حدود ۷۰ کیلومتر (۱٫۵-۲ ساعت) از مرکز شهر Jiangmen 160  فاصله دارد.  همچنین در ۱۳۵-۱۶۰کیلومتری (۲-۲٫۵ ساعت) از مرکز شهر گوانگژو، و در ۲۱۵-۲۲۰ کیلومتری (۳٫۵ ساعت) از مرکز شهر شنژن  قرار دارد.

مردم معمولاً از سایر مقاصد چین مانند گوانگژو، شنژن و هنگ کنگ به Kaiping Diaolou و روستاها می روند. با این حال، هیچ وسیله حمل و نقلی مستقیمی به این منطقه دیدنی وجود ندارد. بنابراین باید ابتدا به شهر Kaiping بروید و با ماشین یا تاکسی به سفر خود ادامه بدهید.  اتوبوس های محلی Kaiping را توصیه نمیکنیم زیرا بیش از ۲ ساعت طول خواهند کشید. اگر با قطار سریع السیر بروید، ایستگاه جنوبی Kaiping (开平南站) بهتر است. و اگر با اتوبوس می روید، ایستگاه Kaiping Yici (开平义祠客运站) با فاصله کمتری در دسترس است.


• جاذبه های دیگری از چین که ممکن است برایتان جالب باشد:

• عکس ها:

chikan-old-town
chikan-old-town

درون لی گاردن در میراث جهانی کایپینگ
درون لی گاردن در میراث جهانی کایپینگ

دریاچه لی گاردن
دریاچه لی گاردن

روستای maxianglong
روستای maxianglong

روستای maxianglong
روستای maxianglong

روستای zili
روستای zili

روستای zili ساختمان mingshi
روستای zili ساختمان mingshi

درون ساختمان mingshi
درون ساختمان mingshi

روستای زیلی ثبت شده به عنوان میراث جهانی
روستای زیلی ثبت شده به عنوان میراث جهانی


موقعیت مکانی:

برچسب ها
Kaiping Diaolou Kaiping Diaolou و روستاهای آن Kaiping Diaolou و روستاهای آن حذف شرط: Kaiping Diaolou و روستاهای آ« Kaiping Diaolou و روستاهای آن جاذبه های چین جاذبه های گوانگدونگ چین دیدنی های چین دیدنی های گوانگدونگ میراث جهانی Kaiping Diaolou میراث جهانی Kaiping Diaolou چین میراث جهانی Kaiping Diaolou در چین میراث جهانی ثبت شده توسط یونسکو در چین میراث جهانی ثبت شده در چین

کارشناس گردشگری

دفتر خدمات مسافرتی و گردشگری شیوار سیاوشان متشکل از متخصصین مجرب گردشگری در نظر دارد پایه گذار خدمات دهی با استانداردهای بین المللی باشد. ما آنچه شما می خواهید را برنامه ریزی خواهیم کرد و بهترین پیشنهادات را با شعار مشاور امین سعی می کنیم به شما ارایه کنیم. چون ما معتقدیم ما امانت دار وقت و هزینه شما هستیم تلفن تماس : 91014574 021 موبایل پشتیبانی تورهای در حال اجرا : 09192120524

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا
بستن