دیدنی های قرقیزستان

دره چونکورچاک |Chunkurchak در ۲۵ کیلومتری بیشکک| دیدنی های قرقیزستان

Chunkurchak valley

دره چونکورچاک | عکس+ موقعیت مکانی+ جاذبه ها

دره چونکورچاک، یکی از جذاب‌ترین مقاصد قرقیزستان، در ۲۵ کیلومتری جنوب پایتخت، بیشکک است. و در میان رشته‌ کوه‌های تماشایی قرار گرفته. دره چونکورچاک با محیطی زیبا، دره‌های وسیع، کوه‌های برافراشته و آبشارهایی که دارد. یادآور زیبایی خیره‌کننده و طبیعی ای می شود که قرقیزستان بدان معروف است.

Chunkurchak با داشتن رنگ های زنده از مناظر خیره کننده و محیطی آرام در حومه شهر، یکی از زیباترین و آرام ترین مقاصد در قرقیزستان است. در اینجا گردشگران زیادی نخواهید دید و همین باعث می شود غرق در آرامش شوید. این دره یک جواهر پنهان است که بسیاری از فعالیت های لذت بخش و منحصر به فرد از جمله پیاده روی ،کاوش در تنگه ها و دریاچه های یخی را به ارمغان می آورد.

آب و هوای دره چونکورچاک قاره ای است. بدین گونه که در بیشتر سال روزها صاف و آفتابی خواهد بود و بارش برف در قله های بلند رخ می دهد. این موضوع آن را به مکانی ایده آل برای گذراندن اوقات فراغت تبدیل می کند. تابستان‌ها طولانی و به دنبال آن زمستان‌ها کوتاه هستند و بارندگی در تمام سال بسیار کم است.

> یخچال های طبیعی چونکورچاک :

تنگه چونکورچاک یکی از نزدیکترین دره ها به بیشکک در قرقیزستان است. چونکورچاک بین پارک ملی Ala-Archa و دره Alamedin قرار دارد. و طول تنگه تنها حدود ۳۰ کیلومتر می باشد. در انتهای جنوبی و بالاتر تنگه، قله‌های برفی و یخچال‌های طبیعی Kurgak-Tor،  Scriabin ، Baychichikey و Komsomolets در رشته کوه اوچیتل به ارتفاع ۳۷۰۰-۴۷۰۰ متر وجود دارد.

قله های برفی به همراه چمنزارهای سبز، گل های شکوفه زده، جنگل های صنوبر ترکیب شده اند و قسمتی از تیان شان را می سازند که نادر است زیرا که حتی خاک تیان شان اینجا قرمز است. و ترکیب منحصر به فردی را به خصوص همراه با سبز در فصل بهار تشکیل می دهند.

> چشمه سیاه در قرقیزستان :

قسمت شمالی چونکورچاک به سمت غرب به دره های کوچکتر (Tatyr) متصل است که به خاطر لاله های بزرگ سلطنتی که در این منطقه می رویند مشهور است. همچنین یک پایگاه اسکی کوچک در منطقه پایینی چونکورچاک وجود دارد. به نام پایگاه اسکی Tatyr که در کنار روستای کوچک Tatyr در ارتفاع ۱۴۸۰ متری از سطح دریا است. در غرب روستا، صخره هایی در کنار رودخانه چونکورچاک وجود دارد که کوهنوردان به آن علاقه مند هستند و مسابقات کوهنوردی برگزار می کنند.

صخره ها ارتفاعی در حدود ۱۰۰ تا ۲۰۰ متر دارن که برای کوهنوردان جذاب است. در سمت غرب، محلی به نام کارا بولاک (Kara-Bulak) (چشمه سیاه در قرقیزستان) وجود دارد که در آن آبشاری محبوب به نام آبشار Pidgeon وجود دارد. همچنین یک چشمه کوچک در یک استراحتگاه وجود دارد که می توان در آن شنا کرد.


> پایگاه اسکی چونکورچاک :

یکی از محبوب ترین پایگاه های اسکی در بین ساکنان بیشکک، پایگاه اسکی چونکورچاک است که به سرعت در حال توسعه می باشد. پیست اسکی چونکورچاک دارای پنج تله کابین مدرن دو نفره، سه نفره و چهار نفره است که طول کل آنها بیش از ۴٫۵ کیلومتر می باشد. حداکثر طول مسیرها بیش از ۱۰ کیلومتر و اختلاف ارتفاع حدود ۳۷۰ متر است.

برای راحتی بازدیدکنندگان، همه آسانسورها نام مخصوص به خود را دارند. این پایگاه مکانی برای اجاره تجهیزات ورزشی، کمک های اولیه، پارکینگ رایگان، کافه رستوران، مکانی برای کودکان و حمام های آب گرم دارد. این پایگاه دارای سطوح مختلفی از مسیرهای پیاده‌روی هست که از سطح مبتدی شروع می‌شود تا سطح کاملا شیب‌دار.


مجموعه ای دستچین شده از تجربیاتی که می توانید انجام دهید، اینجا در کنار هم قرار گرفته اند:

۱) چونگ-تاش :

این روستای عجیب و غریب درست در جنوب پایتخت واقع شده و مکانی با اهمیت فرهنگی در قرقیزستان است. این روستا زمانی که مردم کوچ نشین مجبور به اسکان در دهه ۱۹۳۰ شدند شکل گرفت و همچنین محلی بود که توسط NKVD اعدام گروهی از افراد صورت گرفت. یادبودهایی برای بازدید از آن دوران وجود دارد و جنبه های تاریخی روستا آن را به مکانی قابل توجه برای بازدید تبدیل کرده است.

۲) تنگه چونکورچاک :

این تنگه مکانی با زیبایی غیرقابل انکار است. رودخانه ها، دریاچه های عمیق و اسرارآمیز و صخره های باشکوه شما را شگفت زده می کند. همچنین یک ذخیره‌گاه زیست کره ای است که به حفظ گل لاله سلطنتی اختصاص داده شده، گلی نادر و ظریف که در آستانه انقراض می باشد. اما در اینجا به وفور رشد می کند و ارتفاع آن به ۱۸ اینچ می‌رسد.

۳) اسب سواری :

اسب سواری راهی آرام برای کشف حومه سرسبز و مناظر وسیع چونکورچاک است. این مسیر از پارک ملی حفاظت شده می گذرد و از مناطقی با مناظر دیدنی و زیبایی طبیعی کمیاب عبور می کند. از جمله زمین هایی که با رنگ های قرمز و بنفش لاله معروف سلطنتی پوشیده شده اند، دره ه و رودخانه ها.

۴) اسکی :

اسکی بر روی کوه های پوشیده از برف، مناظر خیره کننده ای از منطقه را به شما نشان می دهد. هوا بسیار تازه و برف بسیار سفید و تقریباً دست نخورده است. کوه ها تا ارتفاع ۴۰۰۰ متری با یخچال های طبیعی به چشم می خورند.

۵) کوهنوردی:

یکی از بهترین راه‌ها برای گشت و گذار در حومه شهر و لذت بردن از زیبایی مناظر، رفتن به یک سفر کوهنوردی است. در واقع شما می توانید با انجام یک فعالیت تفریحی کم تلاش مناظر زیبایی را ببینید. از جمله مناظر بدیع با پس زمینه ای از کوه های پوشیده از برف، جنگل های سبز کاج و گل های چند رنگ در چمنزارها.


• جاذبه های دیگری از قرقیزستان که ممکن است برایتان جالب باشد:

• عکس هایی از دره چونکورچاک :

دره چونکورچاک
دره چونکورچاک

دیدنی های قرقیزستان
دیدنی های قرقیزستان

چونکورچاک
چونکورچاک

دیدنی های قرقیزستان
دیدنی های قرقیزستان

قرقیزستان
قرقیزستان

بیشکک قرقیزستان
بیشکک قرقیزستان

قرقیزستان
قرقیزستان

دره چونکورچاک
دره چونکورچاک

دره های چونکورچاک
دره های چونکورچاک

چونکورچاک
چونکورچاک

بیشکک چونکورچاک
بیشکک چونکورچاک

گل های لاله
گل های لاله

اسکی
اسکی


موقعیت مکانی :

برچسب ها
Chunkurchak valley اسکی چونکورچاک چونکورچاک در قرقیزستان دره چونکورچاک دره چونکورچاک قرقیزستان دیدنی های قرقیزستان

کارشناس گردشگری

دفتر خدمات مسافرتی و گردشگری شیوار سیاوشان متشکل از متخصصین مجرب گردشگری در نظر دارد پایه گذار خدمات دهی با استانداردهای بین المللی باشد. ما آنچه شما می خواهید را برنامه ریزی خواهیم کرد و بهترین پیشنهادات را با شعار مشاور امین سعی می کنیم به شما ارایه کنیم. چون ما معتقدیم ما امانت دار وقت و هزینه شما هستیم تلفن تماس : 91014574 021 موبایل پشتیبانی تورهای در حال اجرا : 09192120524

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا
بستن