دیدنی های چین

کوه زرد (کوهستان هونگ شان) |میراث جهانی یونسکو | دیدنی های چین

Yellow Mountain In China | Huangshan

کوه زرد چین |عکس+موقعیت مکانی+توضیحات

کوه زرد چین که به نام کوه هوانگشان نیز شناخته می شود در سال ۱۹۹۲ به عنوان میراث جهانی ثبت شد. این کوه به خاطر پنج عجایبش معروف است. که شامل کاج های عجیب و غریب، قله های سنگی، دریای ابرها، بهار گرم و زمستان برفی می شود.

نوع جاذبه: سایت میراث جهانی، سازندهای زمین شناسی
طبیعت و پارک بهترین زمان بازدید: از مارس تا نوامبر
مدت زمان بازدید توصیه شده: حدود ۲ روز
فعالیت های محبوب: پیاده روی، عکاسی، لذت بردن از چشمه های آب گرم
ساعت بازدید: ۰۶:۳۰ الی ۱۶:۳۰
 آدرس: منطقه Huangshan، شهر Huangshan، استان آنهویی؛ ۶۵ کیلومتری مرکز شهر Huangsha

۱) کوهستان هونگ شان | پارک ملی برتر چین :

کوه زرد که در استان آنهویی (Anhui) واقع شده است با نام های کوه هوانگشان و کوه هوانگ نیز شناخته می شود. این کوهستان یک سایت میراث جهانی معروف یونسکو و همچنین یکی از پربازدیدترین مقاصد دیدنی در چین است. کوه زرد که به عنوان دوست‌داشتنی‌ترین کوه چین ستایش می‌شود، میلیون‌ها مسافر را همه ساله به خود جذب می کند.

همانطور که ضرب المثل رایج چینی باستانی می گوید: “سفر به پنج کوه بزرگ چین باعث می شود از سفر به کوه های دیگر صرف نظر کنید. و سفر به هوانگشان باعث می شود از سفر به پنج کوه بزرگ چین صرف نظر کنید”. هر زمان که به این کوه می آیید، همیشه مناظر بصری ای برای لذت بردن پیدا می کنید. طلوع و غروب شگفت انگیز خورشید، دریای فوق العاده ای از ابرها و قله های سنگی باورنکردنی، درختان کاج زیبا، برف و هزاران زیبایی دیگر.


۲) مناطق دیدنی و اصلی در کوه هوانگشان :

جلوی کوه هوانگشان ( منظره Jade Screen

مکان: روبروی کوه هوانگ شان، نزدیک به ایستگاه کابلی Yuping
زمان توصیه شده برای بازدید: حدود ۳-۶ ساعت
دیدنی های اصلی: Greeting Guest Pine, Jade Screen Peak, Celestial Capital Peak, and Lotus Peak

«بدون بازدید از منظره Jade Screen، بازدید از کوه هوانگ شان کامل نمی شود». منطقه دیدنی Jade Screen در جلوی کوه واقع شده است. و دارای برخی از خیره کننده ترین مناظر، از جمله نماد کوه هونگ شان ،Greeting Guest Pine، و بلندترین قله کوه – قله لوتوس (۱۸۶۴٫۸ متر) می باشد. قله دیگر، Celestial Capital Peak نیز در بین دوستداران پیاده روی بسیار محبوب است. از منطقه Jade Screen، می توانید مستقیماً به سمت قله کوه مرکزی – Bright Summit بروید.

• پشت کوه هوانگشان (منطقه منظره Beihai) :

مکان: سمت شرقی کوه هونگ شان، نزدیک به راه یونگو (Cableway)
زمان توصیه شده برای بازدید: حدود ۲-۳ ساعت
دیدنی های اصلی: Lion Peak, Begin-to-believe Peak, Stone Monkey Watching the Sea, Refreshing Terrace

منطقه دیدنی Beihai منطقه ای وسیع و باز در بالای کوه زرد است که ارتفاعی بیش از ۱۶۰۰ متر دارد. این منطقه یکی از دو مرکز توریستی محبوب در قله کوه است که مسیر یونگو را به هم متصل می کند. در قله‌های مرتفع، ابرهایی که دریایی تشکیل می دهند، درختان کاج و مکان‌های تاریخی دیده می‌شود. بسیاری از گردشگران سفرکوه زرد را از منطقه دیدنی بیهای شروع می کنند و همچنین در اینجا به پایان می رسند. از این منطقه، Bright Summit و West Sea Grand Canyon در فاصله چند قدمی قرار دارند.

• قله کوه مرکزی هوانگشان (منطقه منظره تیانهای) :

مکان: در وسط کوه هونگشان، نزدیک به هتل بایون
زمان توصیه شده برای بازدید: حدود ۲ ساعت
دیدنی های اصلی: Bright Summit, Flying-over Rock

منطقه دیدنی تیانهای قله کوه مرکزی کوه زرد است. دومین قله مرتفع Bright Summit (1860 متر) بر مرکز همه قله های دیگر غالب است. همچنین این قله محل اتصال تمام جاده ها و مسیرهای روی کوه است. شما می توانید بدین واسطه به سمت کوه جلویی، کوه پشتی و تنگه بزرگ دریای غربی حرکت کنید. صخره معروف  Flying over تنها ۲۰ دقیقه پیاده تا قله Bright Summit فاصله دارد.

• West Sea Grand Canyon (دریای غربی تنگه بزرگ) :

مکان: سمت غربی کوه زرد، قابل دسترسی از دروازه غرب
زمان توصیه شده برای بازدید: حدود ۲ تا ۵ ساعت
دیدنی های اصلی:  ۱st Ring, 2nd Ring, Fairy-Walking Bridge

تنگه بزرگ دریای غربی سرزمینی رویایی در کوه هوانگ شان است و یکی از نقاط برجسته کوهنوردی هوانگشان هم می باشد. همچنین به دلیل حیات وحش و دره‌هایش به دره اسرار آمیز شهرت دارد. شما می توانید در نصف روز  از محل Dispelling Cloud شروع به پیاده روی کنید، سپس۱st Ring و  ۲nd Ring را کاوش کنید و به Dispelling Cloud Pavilion برگرذید که تمام این مسیر حدودا ۳ ساعت طول می کشد. اگر برای تمام روز میخواهید پیاده روی داشته باشید، از Dispelling Cloud Pavilion به پایین (یک مرکز توریستی) تنگه بزرگ دریای غربی بروید و سپس به مسیر جدید Baiyun (سه نهر – پل پری – هتل بایون) می رسید. پیاده روی برای تمام روز حدود ۶ تا ۷ ساعت طول می کشد.


۳) چهار تا از عجایب کاخ هوانگشان : 

• کاج های کوه زرد: 

به شکل عجیب و غریبی کاج ها در هوانگشان در ارتفاع ۸۰۰ متری رشد می کنند. در میان هزاران کاج، باید به کاج های معروف زیر توجه کنید که ممکن است از کنار آنها عبور کنید.

  • کاج Guest-Greeting :(واقع در Jade Screen Pavilion، نماد کوه هوانگشان، با بیش از ۱۰۰۰ سال قدمت)
  • کاج Farewell :(واقع در قله جید اسکرین، شکل آن مانند خداحافظی کردن با مهمانان است)
  • کاج  Accompany :(در مقابل قله Jade Screen)
  • کاج Black Tiger :( کاج ببر سیاه واقع در بین دریای شمال تا قله  Begin-to-believe)
  • کاج Leading :(واقع در قله Begin-to-Believe
  • کاج Phoenix :(جنوب Bright Summit (قله روشن) ،  شرق Central Sea Pavilion)
  • کاج Couple :(واقع بین کاج ببر سیاه تا کاجBegin-to-believe)
  • کاج Creeping :(واقع در Celestial Capital Pea)
  • کاج Putuan :(واقع بین غرفه Jade Screen Pavilion و Lotus Gully)

۴) قله های سنگی دیدنی (Spectacular Rocky Peaks) :

قله های سنگی تخیل شما را تحریک می کند. بیش از ۱۲۰ قله این کوهستان را تشکیل می دهند. ۷۲ قله مرتفع و شیب دار با بیش از ۱۰۰۰ متر ارتفاع به همراه صخره های بی تناسب گسترده وجود دارد.

سه قله مرتفع و شناخته شده عبارتند از: قله نیلوفر آبی، قله روشن و قله پایتخت آسمانی. قله‌های سر به فلک کشیده با شکلی عجیب و غریب، باشکوه و خارق‌العاده به همراه صخره هایی که انگار کنده کاری شده‌اند، حتما شما را شگفت زده خواهد کرد. نام سنگ ها و صخره ها بسیار جالب و افسانه ای است. برخی مانند پرندگان و حیوانات هستند، مثل سنجاب در حال پریدن بر قله پایتخت آسمانی، کرگدن در حال تماشای ماه، میمون سنگی در حال تماشای دریا، و….

• قله پایتخت آسمانی (Celestial Capital Peak) :

قله پایتخت آسمانی در ارتفاع ۱۸۱۰ متری، یکی از ۳۶ قله کوه زرد است. و آن را هیجان انگیزترین قله کوه هوانگ شان می نامند. این قله در حدود ۱ کیلومتری جنوب قله Jade Screen قرار دارد.

• قله نیلوفر آبی (Lotus Peak) :

قله لوتوس بلندترین قله با ۱۸۶۴ کیلومتری جنوب غربی قله جید اسکرین است. شکل آن شبیه نیلوفرهای شکوفه است. از قله، مسافران می توانند هزاران قله و دره های متعدد را در ابرهای مه آلود تماشا کنند. در یک روز آفتابی، مسافران حتی می توانند کوه تیانمو را در شرق، کوه لو را در غرب، کوه جیوهوا را در شمال بیابند. هنگام صعود به قله لوتوس، می توانید بسیاری از قفل های عشق را ببینید که برای همیشه روی زنجیر آهنی روی صخره قفل شده اند. آنها عمدتاً توسط عاشقان مهربون باقی مانده اند که امیدوارند عشق آنها برای همیشه باقی بماند.

• قله شروع باور (Begin to Believe Peak) :

در سلسله مینگ (A.D. 1368 – 1644)، مسافر معروف Xu Xiake (徐霞客) پس از بازگشت از سفر خودش به کوهستان هوانگ شان، از اینجا به عنوان زیبا ترین کوهستان نام برد و خیلی ها موافق بودند. اما یکی از مقامات سلسله چینگ (۱۶۴۴-۱۹۱۱ پس از میلاد) در این مورد تردید داشت. بنابراین تصمیم گرفت خودش به اینجا بیاید. و درست پس از دیدن مناظر خیره کننده، شروع به باور کرد که این مکان زیباترین کوه می باشد.

• قله شیر (Lion Peak) :

همانطور که از نامش پیداست، قله شیر واقعاً شبیه یک شیر خمیده به نظر می رسد که قله آن سر شیر، تراس به عنوان کمر و Dawn Pavilion به عنوان دم آن است. اینجا تنها حدود ۲۰ دقیقه پیاده تا هتل بیهای فاصله دارد. 

Bright Summit (قله روشن) :

قله روشن دومین قله مرتفع کوهستان با ارتفاع ۱۸۶۰ متر است. در نقطه مرکزی تمام قله ها قرار گرفته اند که آن را به مکانی ایده آل برای دیدن منظره ای پانوراما از کوهستان تبدیل می کند. از قله می توان به راحتی هم به سمت کوه جلویی و هم به سمت کوه پشتی کوهستان حرکت کرد. همچنین یک مکان عالی برای مشاهده طلوع و غروب خورشید است.

• دریای ابرها (Sea of Clouds) :

از نظر جغرافیایی، کوه هوانگشان را می توان به پنج منطقه دریایی تقسیم کرد. جنوب قله لوتوس و قله پایتخت آسمانی دریای جنوبی است که دریای جلو نیز نامیده می شود. شمال قله شیر و قله Begin-to-Believe دریای شمال است که به آن دریای عقب نیز می گویند. شرق قله غاز سفید را دریای شرقی و غرب قله ابر ارغوانی و قله Flying over دریای غربی است. جلوی Bright Summit، دریای بهشتی است. قبل از طلوع خورشید و بعد از غروب خورشید این مناظر بسیار باشکوه خواهند بود.

بهترین مکان ها برای مشاهده دریای ابرها:

  • Jade Screen Pavilion to see South Sea
    the Refreshing Terrace to see North Sea
    White Goose Ridge to see East Sea
    Cloud Dispelling Pavilion to see West Sea
    Bright Summit to see Heavenly Sea

• زمستان برفی (Winter Snow) :

معمولا زمستان در کوه هوانگشان از نوامبر تا مارس است. در این دوره، کوهستان به زیبایی سرزمین پریان و نقره‌ای می شود. اگر خوش شانس باشید، می توانید از “Buddhist Light” که یک رنگین کمان دایره ای کامل است را مشاهده کنید. این پدیده نوری را می توان اغلب در کوهستان پس از بارش برف مشاهده کرد. بهترین مکان ها برای تماشای مناظر برفی عبارتند از: قله پایتخت آسمانی، قله لوتوس، Xihai Grand Canyon، قله Jade Screen، معبد Cloud Valley و…


۵) بهترین مکان ها برای دیدن غروب و طلوع خورشید:

• طلوع خورشید 

مکان ها:
the Refreshing Terrace, Dawn Pavilion, Lion Peak, Begin-to-believe Peak, Purple Cloud Peak, Bright Summit, Turtle Peak, Jade Screen Pavilion و… در این بین بهترین مکان ها تراس Refreshing ، قله شیر هستند.  بعد از آنها بهترین مکان‌ها Bright Summit و Jade Screen Pavilion می باشند.

زمان تماشای طلوع آفتاب:
در بهار از ساعت ۰۵:۳۰ تا ۰۶:۰۰; در تابستان در ۰۴:۴۰-۰۵:۱۰; در پاییز از ساعت ۰۴:۵۰ تا ۰۶:۲۰، در زمستان از ساعت ۰۵:۳۰ تا ۰۶:۰۰٫

هتل های پیشنهادی برای اقامت:
برای تماشای طلوع خورشید در قله شیر، تراس Refreshing در هتل بیهای بمانید. همچنین می توانید در هتل Xihai یا هتل Paiyunlou اقامت کنید تا طلوع خورشید را در Purple Cloud Peak تماشا کنید. البته باید ۱۵ دقیقه در آنجا پیاده روی داشته باشید. علاوه بر این، برای تماشای طلوع خورشید در Bright Summit و Turtle Peak در هتل Baiyun اقامت کنید.

• غروب خورشید 

مسافران می توانند غروب خورشید را در Cloud Dispelling Pavilion، قله ابر بنفش، قله Flying over، قله روشن، قله لوتوس، و…تماشا کنند. بهترین آنها  Dispelling Pavilion در دریای غربی است.

زمان پیشنهادی برای تماشای غروب آفتاب:
در بهار از ساعت ۱۸:۰۰ تا ۱۹:۰۰٫ در تابستان در ساعت ۱۸:۳۰-۱۹:۲۰; در پاییز در ساعت ۱۷:۳۰-۱۸:۴۵; در زمستان از ساعت ۱۷:۰۰ تا ۱۷:۳۵٫


۶) چگونه به کوهستان هونگ شان برویم؟

راه هایی برای رسیدن به شهر هوانگشان وجود دارد. مسافران می توانند با هواپیما، قطار سریع السیر، قطار معمولی، اتوبوس سفر کنند. پروازهایی از شانگهای، پکن، چنگدو، شیان، شیامن، چونگ کینگ،گوانگژو و…وجود دارد. قطارهای پرسرعت هوانگشان را به شانگهای، هانگژو، هفی، پکن، شیامن، جینان و … متصل می کنند. البته توصیه می شود از شانگهای به هوانگشان با قطار سریع السیر در طول ۳٫۵ ساعت بروید. از منطقه مرکز شهر Huangshan، حدود ۱٫۵ ساعت تا منطقه دیدنی کوه Huangshan فاصله است.


۷) فاصله بین هر کدام از مقاصد دیدنی:

فواصل بین مقاصد دیدنی
فواصل بین مقاصد دیدنی

۸) عکس ها:

کوهستان زرد چین
کوهستان زرد چین

کاج visitor-greeting در کوهستان
کاج visitor-greeting در کوهستان

کوهستان زرد
کوهستان زرد

دیدنی های کوهستان هونگ شان
دیدنی های کوهستان هونگ شان

کوهستان هوانگشان
کوهستان هوانگشان

کوه هونگ شان
کوه هونگ شان

کوهستان در چین
کوهستان در چین

کوه هوانگشان چین
کوه هوانگشان چین

دیدنی های کوهستان
دیدنی های کوهستان

دریای ابرها در کوهستان
دریای ابرها در کوهستان

زمستان برفی کوهستان
زمستان برفی کوهستان

دریای ابر ها در کوهستان
دریای ابر ها در کوهستان

طلوع خورشید
طلوع خورشید

دریای ابر ها
دریای ابر ها

دریای ابرها کوهستان
دریای ابرها کوهستان


۹) موقعیت مکانی:

برچسب ها
جاذبه های چین دیدنی در چین دیدنی های چین قله های زرد چین قله های هوانگشان قله های هونگ شان قله های هونگشان کوه زرد چین کوهستان زرد چین کوهستان هوانگ شان چین کوهستان هوانگشان کوهستان هونگ شان کوهستان هونگ شان چین کوهستان هونگشان

کارشناس گردشگری

دفتر خدمات مسافرتی و گردشگری شیوار سیاوشان متشکل از متخصصین مجرب گردشگری در نظر دارد پایه گذار خدمات دهی با استانداردهای بین المللی باشد. ما آنچه شما می خواهید را برنامه ریزی خواهیم کرد و بهترین پیشنهادات را با شعار مشاور امین سعی می کنیم به شما ارایه کنیم. چون ما معتقدیم ما امانت دار وقت و هزینه شما هستیم تلفن تماس : 91014574 021 موبایل پشتیبانی تورهای در حال اجرا : 09192120524

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا
بستن