دیدنی های چین

سه دره کوتانگ، وو و شیلینگ در مسیر رودخانه یانگ تسه | دیدنی های چین

Three Gorges Facts

سه دره | عکس+ موقعیت مکانی+ جاذبه ها

سه دره اصطلاحی عمومی برای تنگه کوتانگ، وو و شیلینگ است که زیباترین دره های رودخانه یانگ تسه هستند. علاوه بر مناظر باشکوه و مسحورکننده در امتداد رودخانه یانگ تسه، مکان‌های تاریخی و فرهنگی بسیاری نیز در مسیر سه دره وجود دارد.

جاذبه قابل مشاهده: سازندهای زمین شناسی، ,پهنه های  آبی، طبیعت و پارک ها /  بهترین زمان سفر: مارس تا می، سپتامبر تا نوامبر / مقدار زمان توصیه شده برای بازدید : ۲ تا ۳ روز / آدرس: بین چونگ کینگ و ییچانگ، رودخانه یانگ تسه، چین


• اطلاعات کلی از سه دره :

سه دره به عنوان تنها تنگه بزرگی شناخته می شود که می توان با کشتی کروز از آن بازدید کرد. و یک مقصد طلایی در چین است. سه دره به تنگه کوتانگ، وو و شیلینگ اشاره دارد. این مکان ها به دلیل اینکه مسیر رودخانه یانگ تسه از لبه شرقی حوضه سیچوان است، تشکیل شده اند. سه دره باشکوه که از شهرستان Fengjie، چونگ کینگ در غرب شروع شده و به Nanjingguan، شهر Yichang در شرق می رسد. طول کلی این دره ها ۱۹۳ کیلومتر و زمانی یکی از زادگاه های فرهنگ چینی بوده است. سه دره زمانی میدان نبرد سه پادشاهی بوده است، بنابراین هنوز مکان های تاریخی زیادی وجود دارد که در میان سه دره در امتداد رودخانه یانگ تسه قرار دارند.

تنگه کوتانگ :

از غرب به شرق، تنگه کوتانگ اولین تنگه در سه دره است. از کوه Baidi ، شهرستان Fengjie در غرب شروع می شود و به شهر Daxi، شهرستان Wushan در شرق ختم می شود. تنگه Qutang هشت کیلومتر طول دارد که کوتاه ترین دره در بین این سه تنگه است. اما به عنوان پرشیب ترین و باشکوه ترین تنگه شناخته می شود. کوه‌های دره کوتانگ در این تنگه شیب‌دار هستند و ارتفاع برخی از آن‌ها به ۱۵۰۰ متر می‌رسد. رودخانه در این قسمت عریض نیست و عریض‌ترین قسمت آن حدود صد متر دارد. و باریک‌ترین قسمت آن تنها چند ده متر دارد که باعث می‌شود صخره‌های کنار رودخانه پرشتاب‌تر به نظر برسند. تنگه کوتانگ یک گالری هنری از مناظر طبیعی و فرهنگ چینی است. زیرا نقاط دیدنی و مکان‌های تاریخی زیادی در آن وجود دارد. معروف‌ ترین آنها مانند شهر باستانی Fengjie، White Emperor City، Kuimen و… هستند.

دروازه Kuimen :

دروازه Kuimen به بخش ورودی و غربی تنگه کوتانگ اشاره دارد و این نقطه عطف نمادین در رودخانه یانگ تسه است. کوه Chijia در جنوب و کوه Baiyan در شمال، فاصله بین این دو کوه پرشتاب، نسبتا نزدیک است و باریک‌ترین قسمت آن کمتر از ۵۰ متر می شود. این درحالیست که ارتفاع صخره‌های کنار رودخانه به ۳۵۰ متر می‌رسد. تصویر موجود در اسکناس RMB 10 yuan منظره دروازه کویمن، باشکوه و باشکوه است.


• تنگه وو :

تنگه وو به عنوان زیباترین تنگه در میان این سه دره شناخته می شود. از رودخانه Daning شهرستان Wushan شروع می شود و با طول کلی ۴۶ کیلومتر به شهرستان Badong ختم می شود. تنگه وو به نام Daxia (دره بزرگ) نیز نامیده می شود و به خاطر مناظر آرام خود مشهور است. این بخش پر از قله ها و صخره های عجیب و غریب است. درست مانند یک گالری هنری زیگزاگ در دل طبیعت نمایان می شود. 

مشهورترین مناظر در تنگه وو دوازده قله ووشان است و در میان آنها قله Shennv زیباترین منظره را دارد. که گردشگران می توانند در پاییز از برگ های قرمز زیبای آن دیدن کنند. علاوه بر رودخانه اصلی، تنگه وو دارای نهرهای کوچک زیادی است که ارزش دیدن دارند. مانند جریان های Shennv، Shennong، Lianzi ، Shamurang و ….

رود Shennong :

این رود در شهرستان Badong ، استان Hubei واقع شده است. با طول کلی ۶۰ کیلومتر، از جنوب Shengnongjia سرچشمه می گیرد و از شمال به جنوب و در نهایت به وسیله تنگه وو از رودخانه یانگ تسه می گذرد. این رود به علت مناظر طبیعی بدوی و خالص، فرهنگ محلی و فرهنگ قومی اش شناخته شده است. 

رود Shennv :

این رود در کرانه جنوبی تنگه وو، در ۲۰ کیلومتری شهرستان ووشان قرار دارد. رود Shennv به نام «رود زیبایی» نیز نامیده می شود. کل این منطقه دیدنی پوشیده از درختان سرسبز، آب زلال و صخره های عجیب و غریب در حاشیه رودخانه است. از آنجایی که این یک منطقه توریستی تازه افتتاح شده است بنابراین، رود Shennv ساکت تر از مکان های دیگر در رودخانه یانگ تسه است.


• دره شیلینگ :

دره شیلینگ با طول کلی ۱۲۰ کیلومتر طولانی ترین دره است. از غرب به شرق، از شهرستان Badong در استان هوبی شروع می شود و به نانجینگ گوان در شهر ییچانگ، استان هوبی (Hubei) ختم می شود. کل منطقه از کوه‌های مرتفع و صخره‌های ناهموار شکیل شده است و دره‌های کوچک زیادی مانند تنگه Poshui، Bingshu Baojian، Dengying و …وجود دارد.

سد سه دره :

در قسمت شرقی دره شیلینگ سد سه دره ( Three Gorges dam) ساخته شده است که اکنون بزرگترین پروژه برق آبی در جهان می باشد و  نیروی برق فوق العاده ای را برای چین تولید می کند. همچنین به عنوان پروژه کنترل سیل عمل می کند. این سد ۱۸۵ متر ارتفاع و ۲٫۳ کیلومتر طول و یک مخزن به طول ۶۰۰ کیلومتر دارد. این سد دارای پنج قسمت است: سالن نمایشگاه سه دره، پارک Tanziling، پارک ۱۸۵، پارک Jinba و پارک یادبود  Cut-off. در میان اینها، گردشگران می توانند به منظره پانوراما رودخانه یانگ تسه در پارک تانزیلینگ دید داشته باشند، همچنین سکوی تماشای پارک ۱۸۵ منظره ای عالی از کل سد دارد.


• فعالیت هایی که می توانید انجام دهید:

بانجی جامپینگ :

گردشگران می‌توانند بانجی جامپینگ را از بلندترین ارتفاع تجربه کنند که ۶۱ متر ارتفاع دارد، در معنی دیگر شما می توانید از ارتفاعی بالاتر از ۲۰ طبقه بانجی جامپینگ داشته باشید. علاوه بر این، تاب پرواز وجود دارد که در فاصله ۱۸ متری آب می باشد و بلندترین ارتفاع تاب می تواند به ۶۸ متر برسد. همه این امکانات در Happy Valley در منطقه دیدنی سه دره در شهر Yichang واقع شده است.

زمان بازدید از Happy دره : ۸:۰۰ الی ۱۷:۰۰ / 

 اپرای تالار Badong :

مردم Tujia در منطقه Three Gorges در آواز خواندن و رقصیدن مهارت دارند و اپراهای محبوب بسیاری نیز وجود دارد. در میان آنها، اپرا بادونگ هال محبوب ترین است. این اپرا از اجرای زنگ و طبل که برای پرستش خدا اجرا می شود و رقص های محلی تشکیل می شود. اپرا تالار بادونگ هیچ سالن نمایش ثابتی ندارد و گردشگران می توانند این اجرا را در بسیاری از نقاط منطقه سه دره تماشا کنند.


جاذبه های دیگری از چین که ممکن است برایتان جالب باشد:

• عکس هایی از این دره ها :

دره های چین
دره های چین

تنگه کوتانگ
تنگه کوتانگ

تنگه وو از سه دره
تنگه وو از سه دره

رود shennong
رود shennong

رود shennv در سه دره
رود shennv در سه دره

سد سه دره در چین
سد سه دره در چین

دره شیلینگ
دره شیلینگ

برچسب ها
برترین دیدنی های چین بهترین دیدنی های چین جاذبه های چین جاذبه های طبیعی چین جاذبه های گردشگری چین دره شیلینگ دره کوتانگ دره های چین دره های در مسیر رودخانه یانگ تسه چین دره وو دیدنی های چین دیدنی های طبیعی چین سه دره چین طبیعت چین

کارشناس گردشگری

دفتر خدمات مسافرتی و گردشگری شیوار سیاوشان متشکل از متخصصین مجرب گردشگری در نظر دارد پایه گذار خدمات دهی با استانداردهای بین المللی باشد. ما آنچه شما می خواهید را برنامه ریزی خواهیم کرد و بهترین پیشنهادات را با شعار مشاور امین سعی می کنیم به شما ارایه کنیم. چون ما معتقدیم ما امانت دار وقت و هزینه شما هستیم تلفن تماس : 91014574 021 موبایل پشتیبانی تورهای در حال اجرا : 09192120524

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا
بستن