دیدنی های چین

شهر چونگ کینگ معروف به هنگ کنگ کوچک+ جاذبه ها| دیدنی های چین

Chongqing Travel Guide

• شهر چونگ کینگ |عکس+موقعیت مکانی+جاذبه های شهر

شهر چونگ کینگ به “هنگ کنگ کوچک” شهرت دارد. چونگ کینگ در سال های اخیر با منظره شهری جذاب و عناصر فرهنگی سنتی به شهر با سریع ترین رشد در گردشگری جهان تبدیل شده است. این کلان شهر وسیع که در بالادست رودخانه یانگ تسه در جنوب غربی چین قرار دارد. نقطه آغازین سفرهای تفریحی رودخانه یانگ تسه از طریق  سد the Three Gorges Dam است. 

۱) چونگ کینگ به عنوان یکی از چهار شهر بزرگ و اصلی چین :

چونگ کینگ به عنوان یکی از چهار شهر بزرگ و اصلی چین (سه شهر دیگر پکن، شانگهای، تیانجین) است. چونگ کینگ با سیچوان در غرب، هوبی و هونان در شرق، شانشی در شمال همسایه است که توسط قطارها و پروازهای پرسرعت متعدد به هم متصل می شوند. چندین نام مستعار چونگ کینگ را توصیف می کند. “شهر کوهستانی” اولین برداشتی است که از چونگ کینگ معمولا دارند. این شهر در منطقه کوهستانی ساخته شده است، جاده ها و معماری ها همگی به گونه ای اند که با پستی بلندی های زمین هماهنگی دارند.

۲) شهر مه :

«شهر مه» نام دیگری است که به این منطقه نسبت می دهند. این شهر در محل تلاقی رودخانه یانگ تسه و رودخانه جیالینگ قرار دارد. و صحنه ای از چونگ کینگ که همیشه در مه کمی فرو رفته است را توصیف می کند. نام مستعار دیگر چونگ کینگ “کوره” است. عجیب به نظر می آید ولی دقیقا به همین نام است. به خاطر تابستان ممکن است اینجا بسیار گرم باشد و بالاترین دمای هوای بیرون بیش از ۴۰ درجه سانتیگراد بوده است.

علاوه بر ورود به این ابرشهر برای سفر دریایی در رودخانه یانگ تسه، در چونگ کینگ شما می توانید از غذاهای خوشمزه، موزه های فرهنگی، مناظر پانورامای شهر کوهستانی و حتی سایت های میراث جهانی یونسکو  دیدن کنید. 

رودخانه یانگ تسه
رودخانه یانگ تسه

• چرا باید از شهر چونگ کینگ دیدن کنید؟

۳) نقطه شروع / پایان سفر کروز رودخانه یانگ تسه :

دلیل اصلی سفر مسافران به چونگ‌کینگ، گذراندن  ۳ شب در کروز رودخانه یانگ تسه است. همچنین، در صورت تمایل می توانید از یک کشتی دریایی استفاده کنید و از Yichang به Chongqing بروید. این شهر بسیار آرامش‌بخش است و در طول طولانی‌ترین رودخانه چین قرار دارد و به همین علت خوش منظره و فرهنگی می باشد.

۴) جغرافیای کاریزماتیک و افق شگفت‌انگیز:

چرا این کلان شهر مدرن شهر کوهستانی نامیده می شود و چرا بازدید از آن  اینقدر خاص است؟ مرکز شهر بر روی یک ناودیس عظیم در خمیدگی لبه شرقی حوضه سیچوان واقع شده است. ازجمله ویژگی های اصلی جغرافیایی در مرکز شهر چونگ کینگ و اطراف آن، ۴ کوه اصلی موازی و ۲ رودخانه اصلی (رود یانگ تسه و رودخانه جیالینگ) است.  این دو رودخانه از میان کوه ها می گذرند و شش دره بزرگ را در اطراف منطقه شهری تشکیل می دهند.

۵) چونک کینگ شهری تشکیل شده از معماری مدرن و فرهنگ سنتی است.

چونگ کینگ، بر خلاف شانگهای تشکیل شده از فرهنگ غربی و شرقی، شهری زیبا با بسیاری از ساختمان های مدرن و برجسته است که در منطقه کوهستانی قرار دارند. در عین حال، یافتن معماری سنتی چینی که در این شهر شلوغ به خوبی نگهداری شده است  امکان پذیر است.

۶) دو سایت میراث جهانی یونسکو در این شهر :

در عرض ۲ تا ۳ ساعت رانندگی، می توانید به راحتی به دو سایت میراث جهانی یونسکو بروید. یکی از آن‌ها حکاکی‌های صخره‌ای دازو نام دارد که شامل مجموعه‌ای استثنایی از کنده کاری‌های صخره‌ای است و مربوط به قرن نهم تا سیزدهم می باشد . سایت دیگر Wulong Karst Landscape است که در آن می توانید پل های صخره ای باشکوه طبیعی، دره های خیره کننده، غارهای رنگارنگ و کوه های زیبا را ببینید.

شهر کوهستانی چونگ کینگ
شهر کوهستانی چونگ کینگ

منظره از شهر
منظره از شهر


جاذبه های دیگری از چین که ممکن است برایتان جالب باشد:


 

• برترین جاذبه ها و بهترین چیزهایی که در چونگ کینگ می توانید تجربه کنید:

جاذبه هایی که در امتداد رودخانه یانگ تسه در بخش چونگ کینگ هستند در این قسمت بررسی می شوند.

۷) سه دره (Three Gorges) :

سه دره زیباترین و باشکوه ترین منظره تنگه است. این تنگه از تنگه کوتانگ، تنگه وو و دره زیلینگ تشکیل شده است. بیشتر مسافران برای دیدن این منظره با کشتی کروز سفر می کنند.

۸) شهر ارواح فنگدو :

فرهنگ مربوط به ارواح را می توانید در این شهر ببینید. این شهر به دلیل داشتن فرهنگی ترکیبی از فرهنگ های کنفوسیوس، تائوئیسم و ​​بودیسم با رمز و راز ارواح مشهور است.

۹) معبد Shibaozhai :

معبد Shibaozhai که در امتداد صخره شیب دار ساخته شده است به دلیل طراحی فوق العاده برج به یکی از هشت سازه عجیب و غریب طراحی شده در جهان تبدیل شده است.

۱۰) شهر امپراتور سفید :

اینجا بهترین مکان برای قدردانی از شکوه دروازه Kui دره کوتانگ است. این شهر به خاطر داستان لیو بی که پسرانش را به ژوگه لیانگ سپرد، مشهور است.

• جاذبه های برتر اطراف:

علاوه بر سفر دریایی، می‌توانید در شهر چونگ کینگ و اطراف آن به گشت و گذار بپردازید. در واقع، خود شهر به نوعی یک جاذبه بزرگ است. دیدن یک شهر کوهستانی بسیار جالب خواهد بود. علاوه بر این، چونگ کینگ همچنین دارای جاذبه های فرهنگی و طبیعی بسیاری است، مانند شهر باستانی چیکیکو، موزه سه دره چونگ کینگ ، پارک ایلینگ، حکاکی های صخره ای دازو، منظره کارست وولنگ و غیره.

۱۱) شهر باستانی Ciqikou :

شهر باستانی Ciqikou با قدمت هزار ساله به نوعی نقطه عطف در چونگ کینگ است. اینجا مظهر چونگکینگ قدیمی است و می توانید زندگی اصیل محلی را در اینجا ببینید.

۱۲) موزه سه دره (Three Gorges Museum) :

موزه رایگان سه دره مکان خوبی برای آشنایی با تاریخ و فرهنگ چونگ کینگ است. علاوه بر آن، گردشگران می توانند اطلاعاتی در مورد Three gorges نیز بیاموزند.

۱۳) غار هونگیا (Hongya Cave) :

غار هونگیا که در سمت صخره رو به رودخانه جیالینگ است، بزرگترین مجتمع ساختمانی است که می توانید در شب از منظره نور های آن، مغازه ها و رستوران ها لذت ببرید.

۱۴) میدان و اسکله چائوتیانمن (Chaotianmen Square & Dock) :

در محل تلاقی رودخانه جیالینگ و رودخانه یانگ تسه، اسکله Chaotianmen قرار دارد و مکانی است که در آن مسافران از کشتی های دریایی یانگ تسه را پییاده و یا سوار می شوند. 

۱۵) کنده کاری های صخره ای دازو :

حکاکی‌های صخره‌ای ظریف و زیبای دازو به‌عنوان میراث جهانی ثبت شده است و نشان‌دهنده آخرین نقطه برجسته در تاریخ هنر سنگ‌تراشی چینی است.

۱۶) منظره کارست ولونگ :

اینجا محل فیلمبرداری Transformers: Age of Extinction بوده است. Wulong دارای مناظر کلاسیک کارست جنوب چین است و مناظر طبیعی خیره کننده متعددی را در خود جای داده است.

۱۷) پارک الینگ :

هنگامی که به کمی استراحت نیاز دارید و می خواهید  از شلوغی دور باشید، پارک E’ling یک نقطه سبزو آرام در شهر است. نقطه دید خوبی هم دارد و از آنجا می توانید به شهر و رودخانه جیالینگ دید داشته باشید.

۱۸) باغ وحش چونگ کینگ :

اگر قبلاً پانداهای دوست داشتنی را ندیده اید، می توانید از باغ وحش چونگ کینگ که بیش از ۱۰ پاندا در این باغ وحش بزرگ دارد دیدن کنید. بسیاری از حیوانات نادر دیگر را هم می توانید ببینید.


• آب و هوا و بهترین زمان برای رفتن به شهر :

شهر دارای آب و هوای کلاسیک نیمه گرمسیری موسمی مرطوب با میانگین دمای سالانه از ۱۶ تا ۱۸ درجه است. میانگین دما در گرمترین ماه از ۲۶ درجه سانتیگراد تا ۲۹ درجه سانتیگراد می باشد، در حالی که متوسط ​​دما برای سردترین ماه از ۴ تا ۸ درجه سانتیگراد است. بارندگی فراوان است و از ماه می تا سپتامبر فصل بارانی است. چونگ کینگ به دلیل تأثیر زمین و آب و هوا، سرشار از مه است. میانگین روزهای مه آلود ۱۰۴ روز می باشد.

۱۹) سفر در تابستان و زمستان :

 در مناطق کوهستانی، روزهای مه آلود سالانه می تواند به ۲۰۴ روز برسد. بهار و پاییز بهترین زمان برای سفر به چونگ کینگ است. آب و هوا در این زمان بهتر است.  اگرچه تابستان گرم است، اما در مقایسه با فصول دیگر مه کمتری دارد و بهترین زمان برای تماشای منظره شبانه خیره کننده چونگ کینگ است. زمستان برای بازدید از موزه سرپوشیده یا کوه پری در منظره کارست Wulong مناسب تر است، و زمان بسیار خوبی برای دیدن مناظر برفی و لذت بردن از حمام چشمه آب گرم است.

• عکس هایی از چونگ کینگ :

منظره شب در چونگ کینگ
منظره شب در چونگ کینگ

یانگ تسه ریور
یانگ تسه ریور

جاذبه های چین
جاذبه های چین

شهر های چین
شهر های چین

دیدنی های چونگ کینگ
دیدنی های چونگ کینگ

چونگ کینگ
چونگ کینگ

منظره شهر چونگ کینگ
منظره شهر چونگ کینگ

منظره شهر
منظره شهر

شهر چونگ کینگ
شهر چونگ کینگ

رودخانه یانگ تسه
رودخانه یانگ تسه


• موقعیت مکانی:

برچسب ها
جاذبه های چین چونگ کینگ جاذبه های دیدنی چونگ کینگ جاذبه های شهر چونگ کینگ جاذبه های شهر چونگکینگ چونگ کینگ دیدنی های چونگ کینگ دیدنی های چین شهر چونگ کینگ شهر چونگ کینگ چین شهر های چین شهر های دیدنی چین مکان های دیدنی چونگ کینگ

کارشناس گردشگری

دفتر خدمات مسافرتی و گردشگری شیوار سیاوشان متشکل از متخصصین مجرب گردشگری در نظر دارد پایه گذار خدمات دهی با استانداردهای بین المللی باشد. ما آنچه شما می خواهید را برنامه ریزی خواهیم کرد و بهترین پیشنهادات را با شعار مشاور امین سعی می کنیم به شما ارایه کنیم. چون ما معتقدیم ما امانت دار وقت و هزینه شما هستیم تلفن تماس : 91014574 021 موبایل پشتیبانی تورهای در حال اجرا : 09192120524

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا
بستن