دیدنی های چین

پارک مردم چنگدو مکانی برای تجربه فرهنگ محلی مردم چنگدو| دیدنی های چین

Renmin Park Chengdu

پارک مردم چنگدو |عکس+موقعیت مکانی+جاذبه های اطراف

پارک مردم چنگدو در جاده شانگ چنگ در مرکز شهر چنگدو واقع شده است. این پارک، پارکی جامع است که فرهنگ محلی را با سرگرمی ترکیب می کند. پارک مردم با مساحت ۱۱۲۶۳۹ متر مربع برای اولین بار در سال ۱۹۱۱ ساخته شد. ابتدا پارک شائوچنگ (Shaocheng Park) نام داشت، زیرا در زمان های قدیم، چنگدو به دو قسمت تقسیم می شد.  داچنگ و شائوچنگ، و پارک در منطقه شائوچنگ قرار داشت.

۱) مردم در این پارک چه فعالیت هایی انجام می دهند؟

پارک مردم اولین پارک در چنگدو است و در حال حاضر مکانی آرامش بخش برای مردم محلی در نظر گرفته می شود. در روز های آفتابی، تعداد زیادی از مردم محلی را خواهید دید که در زیر سایه نشسته اند، یک فنجان چای سبز سفارش می دهند و صحبت می کنند. کتاب می خوانند یا با دوستان، فال ماهجونگ بازی می کنند. بسیاری از افراد محلی، به ویژه افراد مسن، انواع فعالیت ها مانند رقص، آواز خواندن یا بازی شطرنج را در پارک انجام می دهند. پارک مردم یک جاذبه گردشگری نیست، بلکه مظهر زندگی محلی است.

پارک مردم چنگدو
پارک مردم چنگدو

پارک های چنگدو
پارک های چنگدو


۲) مشاهده مناظر زیبا در پارک:

پارک مردم به عنوان یک پارک سبز در مرکز شهر دارای مناظر طبیعی بسیار زیبایی است. جریان ۳۵۵ متری Jinshui منظره ای زیبا از آب آرام می سازد. در تپه مصنوعی موجود در دروازه شرقی پارک، آبشاری صخره ای به عرض ۴۳ متر و ارتفاع ۱۲ متر وجود دارد. باغ ارکیده بیش از ۱۲۰۰ گلدان دارد و بزرگترین گلدان آن در مرکز شهر چنگدو قرار دارد.

باغ بونسای بیش از ۲۰۰ بونسای دارد که بهترین فرصت برای مشاهده هنر بونسای چینی است. دریاچه مصنوعی این پارک ۱٫۵ هکتار وسعت دارد و گردشگران می توانند برای درک مناظر زیبای دریاچه یک قایق کوچک اجاره کنند. پیدا کردن چنین مکانی با این همه سرسبزی در مرکز شهر واقعاً سخت است.


۳) نمایش گل ها را ببینید :

یکی از قسمت های جذاب پارک، نمایشگاه های مختلف گل است. نمایش گل داوودی در پاییز محبوب ترین نمایش گل است. گل داودی یکی از ۱۰ گل معروف چین است و بیش از ۳۰۰۰ سال است که در چین کاشته می شود. چنگدو یکی از مراکز کشت گل داوودی است. به طور معمول، نمایش گل های داوودی از اواخر مهرماه شروع می شود و پایان آبان ماه به پایان می رسد. نمایشگاه گل نیلوفر آبی این یک نوع جشن گل در چنگدو است.

• نمایشگاه گل نیلوفر آبی

علاوه بر نمایش گل داوودی، پارک در تابستان نمایشگاه گل نیلوفر آبی را نیز برگزار خواهد کرد. چه چیزی می تواند آرامش بخش تر از گل خیره کننده نیلوفر آبی در نسیم تابستانی باشد؟ بهار همچنین زمان خوبی برای تماشای نمایش گل است. بیشتر گل ها در بهار شکوفا می شوند و برای استقبال از بهار، در پارک اغلب نمایشگاه گل های بهاری را برگزار  خواهد شد و گردشگران می توانند از آفتاب گرم با گل های رنگارنگ در پارک لذت ببرند.

پارک در چنگدو
پارک در چنگدو

اجاره قایق در پارک
اجاره قایق در پارک


۴) مانند مردم محلی چای بنوشید :

در واقع، برای بیشتر گردشگران، یکی از کارهایی که باید در پارک مردم انجام دهند، سفارش یک فنجان چای و گذراندن یک بعد از ظهر در پارک است. اینجا مکان عالی ای برای تجربه زندگی محلی مردم چنگدو است. وقتی که مدتی را در اینجا سپری کنید، متوجه خواهید شد که چرا چنگدو “سرزمین سهولت” نامیده می شود. در این پارک چایخانه های زیادی وجود دارد و شما می توانید یک فنجان چای سبز با قیمت مناسب میل کنید.

• چایخانه Heming :

در میان تمام چایخانه ها، چایخانه Heming معروف ترین آن است. چایخانه همینینگ بهترین و بزرگترین چایخانه پارک است که سابقه ای نزدیک به صد ساله دارد. علاوه بر نوشیدن چای، می‌توانید فال ماهجونگ بازی کنید. این چایخانه همچنین تنقلات معروف چنگدو مانند ژونگ دامپلینگ و پنکیک مخصوص هاوس را برای مشتریان سرو می کند.


۵) فعالیت‌های روزانه محلی را تماشا کنید:

این پارک اغلب به عنوان مکانی آزاد برای سالمندان محلی در نظر گرفته می شود تا از اوقات فراغتشان لذت ببرند. دیدن مردان و زنانی که سرگرمی‌های زیادی انجام می‌دهند، با تماشای رقص و آواز ، بازی تای چی قدیمی، شطرنج، چی‌گونگ، ورق، فال ماهجونگ، آلات موسیقی، نقاشی و غیره روحتان آرامش کسب خواهد کرد. یکی دیگر از ویژگی های پارک مردم ، «بخش خواستگاری چینی» است که در آن عکس‌ و بیوگرافی از پسران و دختران مجرد به چشم می خورد. آنها از این روش قدیمی به جای برنامه های آنلاین برای جستجوی شخص مناسب استفاده می کنند.


جاذبه های دیگری از چین که ممکن است برایتان جالب باشد:

فرهنگ موجود در پارک
فرهنگ موجود در پارک

پارک های چنگدو
پارک های چنگدو

فعالیت های موجود در پارک
فعالیت های موجود در پارک

پارک های چنگدو
پارک های چنگدو

پارک های چین
پارک های چین

فعالیت های روزانه
فعالیت های روزانه


۶) چگونه به پارک برویم؟

رفتن به پارک و به دیگر جاذبه های مرکز شهر بسیار راحت است. اگر در منطقه مرکزی اقامت دارید، می توانید به راحتی با اتوبوس شهری، مترو (خط ۲ مترو چنگدو، در ایستگاه پارک مردمی پیاده شوید) یا تاکسی به پارک  بروید.

  • حدود ۲۰ کیلومتر/۴۰ تا ۵۰ دقیقه رانندگی از فرودگاه Chengdu Shuangliu 
  • حدود ۱۲ کیلومتر/۳۳-۴۰ دقیقه رانندگی از ایستگاه راه آهنChengdu East
  • حدود ۱٫۵ کیلومتر/ ۲۰ دقیقه پیاده روی از میدان Tianfu 
  • حدود ۱ کیلومتر/۱۵ دقیقه پیاده تا کوچه Kuanzhai 
  • حدود ۲ کیلومتر/ ۱۵ دقیقه رانندگی تا خیابان Jinli Old Street
  • حدود ۵ کیلومتر / ۲۰ دقیقه رانندگی تا کلبه کاهگلی Du Fu
  • حدود ۶ کیلومتر/۲۰ دقیقه رانندگی تا موزه Jinsha Site Museum
  • حدود ۱۶ کیلومتر/ ۵۰ دقیقه رانندگی تا مرکز نگهداری پانداهای چنگدو

۷) جاذبه های نزدیک پارک :

• کوچه Kuanzhai:

این یک جاذبه گردشگری معروف است که در  واقع سه کوچه تاریخی موازی از سلسله چینگ می باشد. اینجا بلوکی آرام و به‌سبک قدیمی در میان مرکز شهر شلوغ است. شما می توانید ساختمان های سبک باستانی، زندگی محلی چنگدو، تنقلات خوشمزه سیچوان، صنایع دستی نفیس سیچوان و دیگر عناصر فرهنگی  را اینجا ببینید.

خیابان قدیمی جینلی:

جینلی چیزی شبیه محله مسلمانان در شیان است. جایی که مردم محلی و گردشگران برای خوردن تنقلات و غذاهای محلی در آن گرد هم می آیند. هنگام شب نور لامپ ها و چراغ ها نمای بسیار زیبایی می سازد. در اینجا می توانید فروشگاه های هدیه و سوغاتی نیز پیدا کنید.

• کلبه کاهگلی دو فو:

این کلبه محل اقامت سابق شاعر بزرگ چین، دو فو، شاعر واقع گرای برجسته سلسله تانگ است. در این چهار سال زندگی در اینجا، او بیش از ۲۴۰ شعر نوشت و نشاط تازه ای به فرهنگ چنگدو بخشید. بازدید از کلبه به شما کمک می کند تا در مورد شعر چینی بیشتر بدانید.

موزه سایت جینشا:

به عنوان یک موزه ملی، موزه سایت جینشا آثار فرهنگی خارق العاده ای را به نمایش می گذارد که تاریخ طولانی و تمدن درخشان چنگدو را نشان میدهد.

برچسب ها
بهترین دیدنی های چین پارک مردم پارک مردم چنگدو پارک مردم چنگدو چین پارک های محلی چین جاذبه های چنگدو جین جاذبه های چین جاذبه های شهر چنگدو چنگدو پارک مردم دیدنی های چنگدو دیدنی های چنگدو چین دیدنی های چین

کارشناس گردشگری

دفتر خدمات مسافرتی و گردشگری شیوار سیاوشان متشکل از متخصصین مجرب گردشگری در نظر دارد پایه گذار خدمات دهی با استانداردهای بین المللی باشد. ما آنچه شما می خواهید را برنامه ریزی خواهیم کرد و بهترین پیشنهادات را با شعار مشاور امین سعی می کنیم به شما ارایه کنیم. چون ما معتقدیم ما امانت دار وقت و هزینه شما هستیم تلفن تماس : 91014574 021 موبایل پشتیبانی تورهای در حال اجرا : 09192120524

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا
بستن