دیدنی های چین

موزه تاریخ شانشی با آثار بی نظیر از سلسله تانگ | دیدنی های چین

Shaanxi History Museum

 موزه تاریخ شانشی |عکس+موقعیت مکانی+بخش های مختلف

موزه تاریخ شانشی یکی از مکان‌های مهمی است که تمدن چینی در آن نشان داده شده است. سیزده سلسله امپراتوری از جمله سلسله های پررونق چین، هان و تانگ در اینجا پایه گذاری شده اند. در نتیجه، بقایای فرهنگی فراوان و تاریخ عمیق موجود، فرهنگ برجسته شانشی را ایجاد کرد. موزه تاریخ شانشی با مساحت ۶۵۰۰۰ متر مربع و ۸۰۰۰ متر مربع محوطه آثار فرهنگی، اولین موزه ملی مدرن در مقیاس بزرگ در چین است.

۱) مروارید درخشانی در پایتخت باستانی و گنجینه گرانبها چین :

مردم موزه تاریخ شانشی را “مروارید درخشانی در پایتخت باستانی و گنجینه گرانبها چین” می نامند، زیرا این یک قصر هنری است که به طور کامل تاریخ و فرهنگ شانشی و همچنین تمدن باستانی چین را نشان می دهد. در سال ۲۰۰۸ به عنوان موزه سطح اول ملی نام گذاری شد. مجموعه‌های موجود در موزه تاریخ شانشی انواع مختلف و ارزش بالایی دارند و شامل ابزارهای سنگی در دوران باستان تا ابزارهای مختلف در ۱۸۴۰ سال پیش می شوند.

موزه های چین
موزه های چین

۲) چیدمان و ساخت موزه تاریخ شانشی :

ساختمان‌های اصلی موزه تاریخ شانشی شامل تالار Preface ، سالن‌های پایه نمایشگاه، سالن‌های ویژه نمایشگاه و سالن‌های موقت نمایشگاه است. سالن های اصلی به سه سالن نمایشگاهی با ۲۰۰۰ اثر فرهنگی تقسیم شده اند تا تاریخ دوران باستان را به ترتیب زمانی نمایش دهند. سالن اول نمایشگاه در طبقه همکف و دو سالن دیگر در طبقه دوم قرار دارند.

• معماری برگرفته شده از سلسله تانگ:

سالن‌های نمایشگاهی دیگری هم هستند. و شامل گنجینه‌های تانگ بزرگ در طبقه زیرزمینی غربی، همچنین نقاشی‌های دیواری تانگ در طبقه زیرزمینی شرقی هستند. هنگام طراحی ساختمان های موزه تاریخ شانشی، طراح بزرگ از ساخت کاخ های سنتی سلسله تانگ به عنوان مرجع استفاده کرد. رنگ های غالب ساختمان ها سفید، خاکستری و سیاه است که فضایی با وقار را ایجاد می کند.

موزه شانشی چین
موزه شانشی چین

• نکات مهمی در رابطه با موزه تاریخ شانشی :

۳) اولین سالن نمایشگاه:

شما می توانید تاریخ را از دوران ماقبل تاریخ تا سلسله Qin به ترتیب در این مجموعه های ارزشمند ببینید. اولین واحد در این سالن همه چیز را  از میمون ها تا انسان ها است. بقایای اجدادی که در ۱۱۵۰۰۰۰ سال پیش زندگی می کردند، نمایانگر کامل دوران پر جنب و جوش و طلوع تمدن چین است.

۴) واحد دوم نمایشگاه:

واحد دوم، نهاد سیاسی و الگوی اقتصادی دولت چین باستان را توسط آثار غنی امپراتوران سلسله ژو نشان می دهد. ظروف برنزی معمولی ترین آثار هستند. در سال ۲۲۱ قبل از میلاد، ایالت کین بخش‌های مختلف چین را متحد کرد و اولین امپراتوری فئودالی متمرکز چند قومیتی را ایجاد کرد.

East Empires سومین واحدی است که بر مجسمه‌های جنگجویان سفالی سلسله Qin تمرکز دارد و تصویری فوق‌العاده‌ای را نشان می‌دهد.

موزه های چین
موزه های چین

موزه در شانشی
موزه در شانشی


۵) سالن دوم نمایشگاه :

دو بخش در سالن دوم نمایشگاه وجود دارد، سلسله نیرومند هان | درگیری و هم جوشی. اولین خیزش توسعه اجتماعی چین، در سلسله نیرومند هان تجسم یافت. در اینجا می توانید به مجموعه ای از گنجینه ها نگاه کنید که برخی از آنها گنجینه ملی هستند. از جمله: نشان ابریشمی از هوانگ هو ژی شی. مشعل برنزی به شکل بامبو از جنس طلا و نقره طلاکاری شده، دیسک های طلا، ظرف برنزی طلاکاری شده و غیره.

• درگیری و هم جوشی :

بسیاری از بقایای فرهنگی و یادگارهای مذهبی ملت کشاورز را جمع آوری می کند. مجموعه‌های بزرگی مانند مهر طلایی از شخصیت‌هایی مثل «جین گی یی کیانگ وانگ»، مهر سیاه از ۲۶ چهره دوگو شین (独孤信)، هیولای طلایی سلسله هان و غیره. همه این اشیا هماهنگی چند ملت و شکوفایی بودیسم و ​​هنر هان را منعکس می‌کنند.


آثار موجود در موزه
آثار موجود در موزه

آثار تاریخی موجود
آثار تاریخی موجود

مهر های موزه
مهر های موزه

مهره سیاه
مهره سیاه


۶) سومین سالن نمایشگاه :

سومین سالن نمایشگاه در رابطه با تانگ و خداحافظی با پایتخت امپراتوری است. نمایشگاه Thriving Tang، سلسله تانگ را در اوج قدرت و شکوه به شما نشان میدهد. شیان که زمانی پایتخت سلسله تانگ بود، مکانی است که بیشتر آثار از سلسله تانگ از آن حفاری شده است. هر یک از شترهای خمیده با سه رنگ، کاسه طلایی با طرح گلبرگ های نیلوفر آبی و اردک ماندارین، اژدهای برنزی طلاکاری شده، آینه ی منبت کاری شده با چهار ققنوس و… همگی گنجینه ای گرانبها هستند.

با خداحافظی از پایتخت امپراتوری، می‌توانید این مفهوه را متوجه شوید که استان شانشی علیرغم اینکه دیگر پایتخت نبود، جذابیت های خود را حفظ کرد.

آثار موزه
آثار موزه

۷) سالن نقاشی دیواری مقبره سلسله تانگ در نمایشگاه

نقاشی های دیواری مقبره سلسله تانگ برجسته ترین مجموعه های موزه تاریخ شانشی هستند. با پوشش بیش از ۱۰۰۰ متر مربع، حدود ۶۰۰ نقاشی دیواری با مضمون معماری به سبک تانگ، پیکره های انسانی و مناظر طبیعی بی نظیر وجود دارد. این آثار سهم زیادی در فهم زندگی اجتماعی به ویژه زندگی مادی و معنوی اشراف دارند.


۸) سالن گنج های تانگ بزرگ در نمایشگاه :

سلسله تانگ قدرتمندترین سلسله در تاریخ چین است و ظروف طلا، ظروف نقره و یشم نماد سلسله تانگ هستند. در سال ۱۹۷۰، بیش از ۱۰۰۰ یادگار در روستای Hejia در شانشی کشف شد و در موزه تاریخ شانشی به نمایش گذاشته شد. این نمایشگاه ها با کیفیت بالا، تنوع فراوان و حفاظت خوب، انبوهی از علاقه مندان به تاریخ را به خود جذب می کنند. جام عقیق از سر جانور با ارزش ترین گنج موزه تاریخ شانشی است. با کالیبر ۵٫۹ سانتی متر، در اندازه جیبی، فقط ۶٫۵ سانتی متر ارتفاع و ۱۵٫۶ سانتی متر طول دارد. 

جام عقیق از سر جانور
جام عقیق از سر جانور

۹) چگونه به موزه تاریخ شانشی برویم؟

موزه تاریخ شانشی که در شهر شیان واقع شده است، دسترسی به آن بسیار آسان است. ۶ کیلومتر دورتر از ایستگاه راه آهن Shaanxi می باشد و با ۲۵ دقیقه رانندگی می توانید به مقصدتان بروید. ۴۰ کیلومتر دورتر از فرودگاه بین المللی Xi’an Xi’anyang است که با رانندگی به مدت ۱ ساعت به آن دسترسی خواهید داشت. ۴۳ کیلومتر دورتر از جنگجویان و اسب‌های تراکوتا است. که با ۵۰ دقیقه رانندگی میتوان به آن رسید.


• موقعیت مکانی:

برچسب ها
آثار تاریخی سلسله های چین آثار تاریخی شانشی آثار موجود در موزه تاریخ شانشی برترین دیدنی های چین بهترین دیدنی های چین چین دیدنی های چین دیدنی های چین شانشی شانشی شانشی چین شانشی در کشور چین موزه تاریخ شانشی موزه تاریخی شانشی موزه در چین موزه در شانشی موزه شانشی موزه های تاریخی چین موزه های چین موزه های چین شانشی موزه های شانشیپ موزه های موجود در چین نمایشگاه آثار تاریخی موجود در شانشی

کارشناس گردشگری

دفتر خدمات مسافرتی و گردشگری شیوار سیاوشان متشکل از متخصصین مجرب گردشگری در نظر دارد پایه گذار خدمات دهی با استانداردهای بین المللی باشد. ما آنچه شما می خواهید را برنامه ریزی خواهیم کرد و بهترین پیشنهادات را با شعار مشاور امین سعی می کنیم به شما ارایه کنیم. چون ما معتقدیم ما امانت دار وقت و هزینه شما هستیم تلفن تماس : 91014574 021 موبایل پشتیبانی تورهای در حال اجرا : 09192120524

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا
بستن