دیدنی های سریلانکا

رودخانه مادو در امتداد بزرگراه کلمبو گاله بیش از ۱۵۰ هکتار|جاذبه های سریلانکا

Madu River

رودخانه مادو | عکس+موقعیت مکانی+ جاذبه های رودخانه مادو

رودخانه مادو یک خور و تالاب در نزدیکی شهر Balapitiya در امتداد بزرگراه کلمبو – گاله است. این تالاب با بیش از ۱۵۰ هکتار مساحت، دومین تالاب بزرگ سریلانکا است. هنگامی که رودخانه مادو با اقیانوس هند برخورد می کند، از زمینی با تعداد زیادی جزیره عبور می کند.

این اکوسیستم شگفت انگیز یک تالاب زیبا با تنوع زیستی عظیم ایجاد می کند. این منطقه زیستگاه گیاهان و جانوران منحصر به فرد شامل ۳۰۰ گونه گیاهی و حدود ۲۵۰ گونه حیات وحش است.

راه های ارتباطی با شیوار

 شما همراهان گرامی شیوار می توانید از طریق راه های مختلفی با کارشناسان گردشگری ما در ارتباط باشید. و تور های گردشگری خود را سازماندهی کنید. همچنین می توانید با مراجعه به پلت فرم هایی که شیوار بر روی آن ها فعالیت می کند. به اطلاعات کامل از جاذبه های جهان دسترسی داشته باشید. هتل های لاکچری و اقتصادی، تور های ما و آخرین خبر های صنعت توریسم نیز وجود دارد. شیوار در خدمت شماست!

۱) قایق سواری در امتداد رودخانه مادو:

شما می توانید از قایق سواری در امتداد رودخانه مادو لذت ببرید و از طریق کانال های موجود در خور زیبایی های این منطقه را ببینید. معمولاً سافاری رودخانه مادو از دهانه رودخانه مادو در Balapitiya شروع می شود. تور سافاری با یک راهنمای محلی همراه است که در آن می توانید اطلاعات زیادی در مورد این پناهگاه زیبای زیست محیطی بیاموزید.

• این سفر چه قدر طول می کشد؟

این سفر بین ۱ تا ۲ ساعت به طول می انجامد و شما این فرصت را دارید که منطقه وسیعی از تالاب را تماشا کنید. این سفر با داشتن پوشش گیاهی و حیات وحش غنی طبیعی جذاب، برای دوستداران طبیعت جذاب است. اگر به ساحل خیره کننده بنتوتا سفر میکنید، رودخانه مادو تنها چند دقیقه با ماشین فاصله دارد. همچنین، یکی از بهترین مکان ها برای یک سفر یک روزه عالی از کلمبو است.


جاذبه های دیگری از سریلانکا که شاید برایتان جالب باشد!

پل ناین آرچ (نه قوس) در دمودارا در نزدیکی الا | جاذبه های سریلانکا

موزه دریایی گاله از آثار جهانی یونسکو ساخته شده در سال ۱۶۷۱| سریلانکا

قطار کندی به الا با مناظر سرسبز چای سبز، کوه ها و دره ها| طبیعت سریلانکا

برج لوتوس کلمبو بلندترین برج جنوب آسیا و ۱۱مین برج بلند آسیا| کلمبو سریلانکا

• دفتر خدمات مسافرتی شیوار سیاوشان بلاگفا

• دفتر خدمات مسافرتی شیوار سیاوشان آپارات


• گونه های گیاهی و حیات وحشی که در رودخانه مادو مشاهده خواهید کرد:

قطعا سافاری با قایق رودخانه مادو یکی از بهترین کارهایی است که می توان در سریلانکا انجام داد. این سافاری قایق به شما یک تجربه جذاب را هدیه میدهد. در اینجا می خواهیم لذت بخش ترین چیزهایی که در طول سافاری قایق رودخانه مادو می توانید تجربه کنید به شما پیشنهاد دهیم.

۲) گونه های گیاهی حرا (Mangroves):

رودخانه مادو یک کانون اکولوژیکی معروف با تعداد زیادی گونه های حرا در سواحل رودخانه است. از ۲۴ گونه حرا موجود در سریلانکا، ۱۴ مانگرو وجود دارد. سافاری قایق از میان جنگل های انبوه حرا عبور می کند و از گذرگاه های مخفی عبور می کند. گشت و گذار در میان این تونل های شگفت انگیز حرا یکی از بهترین تجربیات این سفر است.

• جنگل های حرا تالاب مادو گانگا در سریلانکا:

تالاب مادو گانگا یکی از آخرین جنگل های حرا می باشد که دست نخورده است و این آن را به بهشتی برای دوستداران طبیعت تبدیل می کند. مطمئناً این منطقه گنجینه ای برای زیست شناسان و بوم شناسان با بسیاری از گونه های کشف نشده در جنگل های حرا است. این تونل‌های حرا مناظر فتوژنیک فوق‌العاده‌ای را در رودخانه مادو ایجاد می‌کنند.


۳) گونه های گیاهی نخل حرا:

رودخانه مادو گانگا مکان خاصی است که در آن درختان نخل حرا به نام Gin Pol (Nypa fruiticans) در سواحل رودخانه فراوان هستند. تعداد زیادی از درختان جین پل در مادو گانگا و جزایر مرتبط به آن رشد می کنند. اگرچه این جین پل یک گونه مانگرو است، اما کاملاً شبیه درختان نارگیل می باشد. برگ های آنها به شکل نخل نارگیل هستند. از شاخه های آن برای کاهگلی کردن سقف استفاده می کنند‌.


۴) گونه ی گیاهی در حال انقراض راتامیلا(Rathamilla):

یکی از ویژگی‌های منحصربه‌فرد تالاب مادو گانگا، وجود گونه‌ای حرا می باشد که در معرض خطر انقراض است و نام آن Rathamilla (Lumnitzera littorea) می باشد. مهمتر از همه، این گونه حرا در جزیره بسیار نادر است و تنها تعداد کمی از این درختان در طبیعت وجود دارند. تنها جمعیت شناخته شده این نوع گونه تاکنون در جزیره Pathamulla در تالاب مادو گانگا یافت شده است.


۵) سیب حرا(Mangrove Apple):

سیب حراKirala (Sonneratia caseolaris) یک گونه گیاهی رایج در رودخانه مادو است. این درختان در کنار رودخانه ها به وفور رشد می کنند. میوه خوشمزه این درخت حرا در بین مردم سریلانکا محبوبیت بالایی دارد. به خصوص، میوه ای که در سینهالی به نام “Kirala gedi” شناخته می شود. از این میوه برای تهیه یک نوشیدنی میوه ای خوش طعم استفاده می کنند.

• نوشیدنی سیب حرا:

کرالا یک میوه سبز گرد کوچک با کاسبرگ ستاره ای شکل است. پوست ضخیم آن را کنده و گوشت میوه را به صورت تفاله با آب مخلوط می کنند. سپس آب را در یک لیوان صاف کرده و شکر به آن اضافه می کنند تا یک نوشیدنی با طراوت برای شما سرو کنند. گاهی اوقات کمی شیر نارگیل را با آن مخلوط می کنند تا طعمی خوشمزه به نوشیدنی اضافه شود.

• نوشیدنی ای خوش طعم که حتما باید امتحان کنید:

این آبمیوه یک مایع سفید شیری است که طعمی ترش و شیرین دارد. مطمئناً عطر فوق العاده و متمایزش شمارا حیرت زده میکند. بسیاری از استراحتگاه‌های توریستی و فروشگاه‌های تنقلات واقع در اطراف رودخانه مادو، این نوشیدنی میلک شیک خوش طعم را می‌فروشند.

بنابراین، فراموش نکنید که در حین لذت بردن از یک سافاری با قایق در رودخانه مادو، از این آبمیوه تازه تهیه شده و خوشمزه لذت ببرید.


۶) حیات وحش رودخانه مادو:

جنگل های حرا در رودخانه مادو زیستگاه تعداد زیادی از پرندگان آبزی هستند. این کشور ۴۳ درصد از پرندگان بومی سریلانکا را در خود جای داده است که ۶ گونه بومی و ۷ گونه در معرض انقراض هستند. همچنین ۱۰ درصد را پرندگان مهاجر زمستانی تشکیل می دهند.

ترکیبی از پوشش گیاهی یک زیستگاه ایده آل برای پرندگان ایجاد می کند. حواصیل‌ها، مرغ ماهی خوار، قره قاز ها، مرغابی ها و… معمولاً در حال تغذیه از موجودات آبزی دیده می‌شوند.

• تماشای حیات وحش مادو گانگا:

با قایقرانی در میان جنگل‌های حرا، فرصتی برای دیدن کروکودیل‌ها، مارهای آبی و… خواهید داشت. لنگورهای صورتی ارغوانی(یک نوع میمون)را معمولا در بالای درختان خواهید دید. علاوه بر این، حتی ممکن است سنجاب های غول پیکری را که در این منطقه فراوان هستند، مشاهده کنید. مطمئنا تماشای این حیات وحش شگفت انگیز در زیستگاه طبیعی، جالب ترین قسمت قایق سواری شماست.


۷) معبد کوتدووا در رودخانه مادو (Kothduwa):

یکی از توقف‌های اصلی ای که در سافاری رودخانه مادو، کوتدووا باید داشته باشید. در کنار یکی از بزرگترین جزایر مسکونی در مادو گانگا است. این جزیره یک معبد بودایی باستانی را در خود جای داده است که از ساختمان های زیادی تشکیل شده است و کل جزیره را در بر می گیرد. مکان های قابل توجه در معبد درخت بودهی، Image house و داگوبا زیبا است.


۸) جزیره Cinnamon در سریلانکا:

یکی از جزیره هایی که در طول قایق سواری در آن توقف خواهید کرد جزیره Cinnamon است. این جزیره کوچک حدود ۲۰۰ متر عرض دارد. همانطور که از نام آن پیداست، درختان دارچین در سراسر زمین آن پخش شده اند. قدمت این مزارع به دهه ۱۹۰۰ باز می گردد. این مزرعه دارچین چند صد ساله توسط یک خانواده برای نسل ها اداره می شود. قایق یا کشتی تنها وسیله حمل و نقل برای افرادی است که در آنجا زندگی می کنند.


• عکس هایی از رودخانه مادو در سریلانکا:

دیدنی های سریلانکا
دیدنی های سریلانکا

قایق سواری در رودخانه مادو سریلانکا
قایق سواری در رودخانه مادو سریلانکا

لاک پشت های موجود در سریلانکا
لاک پشت های موجود در سریلانکا

معابد موجود در نزدیکی رودخانه مادو سریلانکا
معابد موجود در نزدیکی رودخانه مادو سریلانکا

رودخانه مادو سریلانکا
رودخانه مادو سریلانکا

قایق سواری در سریلانکا
قایق سواری در سریلانکا

مادو گانگا در سریلانکا
مادو گانگا در سریلانکا

جاذبه های سریلانکا
جاذبه های سریلانکا

دیدنی های بنتوتا سریلانکا
دیدنی های بنتوتا سریلانکا

دیدنی های گاله سریلانکا
دیدنی های گاله سریلانکا

طبیعت سریلانکا
طبیعت سریلانکا

گونه های گیاهی موجود در سریلانکا
گونه های گیاهی موجود در سریلانکا

حیات وحش سریلانکا
حیات وحش سریلانکا

میوه های سریلانکایی
میوه های سریلانکایی


• موقعیت مکانی رودخانه:

 

برچسب ها
پایتخت سریلانکا تالاب مادو تالاب مادو سریلانکا جاذبه های تور سریلانکا جاذبه های توریستی در سریلانکا جاذبه های توریستی سریلانکا جاذبه های سریلانکا جاذبه های کشور سریلانکا جاذبه های گردشگری سریلانکا جاذبه های گردشگری کشور سریلانکا جاذبه های گردشگری کندی سریلانکا دیدنی های الا سریلانکا دیدنی های سریلانکا دیدنی های سریلانکا بنتوتا دیدنی های کشور سریلانکا دیدنی های کندی سریلانکا ررودخانه مادو رودخانه مادو رودخانه مادو در سریلانکا رودخانه مادو سریلانکا سری لانکا سریلانکا تور سریلانکا در نقشه سریلانکا کجاست سفر به سریلانکا شهر های دیدنی سریلانکا مکان های دیدنی الا مکان های دیدنی بنتوتا مکان های دیدنی سریلانکا مکان های دیدنی کشور سریلانکا

کارشناس گردشگری

دفتر خدمات مسافرتی و گردشگری شیوار سیاوشان متشکل از متخصصین مجرب گردشگری در نظر دارد پایه گذار خدمات دهی با استانداردهای بین المللی باشد. ما آنچه شما می خواهید را برنامه ریزی خواهیم کرد و بهترین پیشنهادات را با شعار مشاور امین سعی می کنیم به شما ارایه کنیم. چون ما معتقدیم ما امانت دار وقت و هزینه شما هستیم تلفن تماس : 91014574 021 موبایل پشتیبانی تورهای در حال اجرا : 09192120524

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا
بستن