دیدنی های تانزانیا

سافاری پارک ملی تارانگیره |از پربازدید ترین مناطق حفاظت شده|دیدنی های آفریقا

Tarangire National Park

• سافاری پارک ملی تارانگیره |عکس+موقعیت مکانی+ جاذبه ها:

سافاری در پارک ملی تارانگیره  که یکی از پربازدیدترین مناطق حفاظت شده است می تواند تجربه جالبی باشد. این پارک در بخش شمالی تانزانیا و جنوب پارک ملی دریاچه مانیارا قرار دارد. این پارک ملی در سال ۱۹۷۰ تاسیس شد و مساحتی بالغ بر ۲۸۵۰ کیلومتر مربع را پوشش می‌دهد که شامل دشت‌های چمن‌زار، زمین هموار و گیاهان جنگلی مخلوط، بائوباب و درختان اقاقیا است که آن را به بهترین مقصد برای تماشای حیات وحش تبدیل می‌کند.

۱) چرا این پارک معروف است؟

پارک ملی Tarangire به خاطر دارا بودن گله های بزرگ فیل ها، حیوانات دیگر مانند کودو بزرگ و کوچک، بوش باکس، ایمپالا، الندز(همگی نوعی از بز کوهی اند)، غزال، گاومیش، گاومیش آبی، گونه های مختلف پرندگان معروف است.
نام تارانگیره از نام رودخانه ای گرفته شده است که از قبیله Wambugwe سرچشمه می گیرد و به معنای پیچ در پیچ است. رودخانه تارانگیره یک منبع آبی دائمی است که از جنوب به شمال می گذرد و پناهگاه گونه های مختلف حیات وحش می باشد.

• جاذبه های پارک ملی تارانگیره:

۲) حیات وحش:

پارک ملی تارانگیره حیوانات فراوانی را در خود جای داده است از جمله گله های بزرگ فیل، گورخر، الندز، ایمپالا، کودوس بزرگ، گاومیش هارتبیست، غزال، وارتاگ ها(نوعی خوک)، سگ های وحشی، گرنوک گردن دراز(نوعی غزال)، اوریکس گوش حاشیه ای(نوعی غزال)، دیک دیک(نوعی بز کوهی)، زرافه و حیوانات وحشی.

۳) پرندگان:

پارک ملی Tarangire خانه ای با بیش از ۵۵۰ گونه پرنده است که آن را به یکی از پناهگاه های پرندگان در تانزانیا تبدیل می کند. گونه‌های پرنده در پارک از گونه‌های مهاجر، گونه‌های آبزی، گونه‌های بومی و غیره شامل مرغ دریایی کلاه‌دار، پرنده شکم‌سفید، پرنده زرد، فرانکولین کاکلی، پرستوهای راه راه، کوری بوستارد، عقاب‌های باتلور، لیلک برستد رولر، مرغ عشق یقه دار زرد می شوند.

۴) رودخانه تارانگیره:

این یک رودخانه دائمی است که از جنوب به شمال از پارک عبور می کند. نام این رودخانه از کلمه Tara a Mbugwe به معنی رودخانه و Ngire a Hadzabe به معنی وارتوگ(یک نوع خوک) گرفته شده است. رودخانه تارانگیره پناهگاهی برای گله های بزرگ فیل ها، وارتوگ ها و سایر حیوانات وحشی مانند، گورخر، گاومیش، غزال، شیر، پلنگ و غیره است که در اطراف سواحل رودخانه جمع می شوند تا آب بنوشند به خصوص در فصل خشک.


• کارهای برتری که در پارک ملی تارانگیره باید انجام داد:

۵) گیم درایو:

این یکی از فعالیت‌های مهمی است که انجام می‌شود زیرا پارک ملی تارانگیره خانه گونه‌های حیات وحش فراوان است. گیم درایو به وسیله یک وسیله نقلیه سافاری راحت با سقفی پاپ آپ انجام می شود. در طول بازدید می‌توانید گله‌های بزرگی از فیل‌ها، گاومیش‌ها، زرافه‌ها، گورخرها، ایمپالاها، شیرها، سگ‌های وحشی، واترباکها، بوش‌باکس‌ها، ایلند، گونه‌های مختلف پرندگان، منظره‌های زیبا، انواع پوشش گیاهی، طلوع خورشید را ببینید.

۶) بهترین زمان برای انجام گیم درایو در پارک ملی تارانگیره تانزانیا :

بهترین زمان برای انجام این کار اوایل صبح است. تا با شکارچیان قبل از بازگشت به مخفیگاه خود برخورد کنید. همچنین اواخر عصر برای مشاهده حیواناتی که به مکان های استراحت خود باز می گردند،می توانید این کار را انجام بدهید.

۷) طبیعت گردی هدایت شده در پارک ملی تارانگیره :

این یک فعالیت ماجراجویانه است که در آن بازدیدکنندگان از وسیله نقلیه پیاده می شوند و با پای پیاده در پارک به گشت و گذار می پردازند. طبیعت گردی در پارک معمولاً صبح ها و اواخر عصر با همراهی یک پارکبان مسلح انجام می شود تا از شما در برابر هر خطری محافظت کند.

۸) در این فعالیت چه چیز هایی را مشاهده خواهید کرد؟

در طول پیاده روی در طبیعت مسیرهای مختلفی را در پارک دنبال خواهید کرد که به شما کمک می کند از حیوانات مختلف مانند گورخر، زرافه، فیل، گاومیش، ایمپالا، واترباک دیدن کنید و از نسیم خنک لذت ببرید، همچنین می توانید مناظر زیبا، غروب یا طلوع خورشید را ببینید. امکان مشاهده گونه های مختلف گیاهی و درختی، پروانه ها، شنیدن آواز پرندگان شیرین وجود دارد.

۹) تماشای پرندگان:

پارک ملی تارانگیره خانه بیش از ۵۵۰ گونه پرنده از جمله گونه های آبزی، پرندگان بومی و مهاجر است که تارانگیره را به یکی از بهترین مقاصد پرندگان در تانزانیا تبدیل می کند. بهترین مناطق پرنده نگری در پارک، باتلاق ها، دشت های اقاقیا، جنگل ها، درختان بائوباب، مناطق نزدیک رودخانه تارانگیره اند.

۱۰) در طول بازدید باید مراقب چه پرندگانی باشید:

در طول مشاهده پرندگان باید مراقب گونه های مختلف پرنده مانند پرنده شمالی، کرکس، مرغ عشق یقه زرد، روفئوس تیلد ویور، سار خاکستری، مگس گیر آفریقایی، پلیکان سفید بزرگ، شترمرغ، چکاوک سینه صورتی، بوبو به رنگ تخته سنگ، دونالدسون اسمیت نایتجر، bare-faced go away bir و mouse colored penduline tit.

۱۱) بالون هوای گرم پارک ملی تارانگیره:

این یکی از فعالیت های هیجان انگیز و ماجراجویانه ای است که نباید در سافاری تانزانیا در پارک ملی تارانگیره از دست داد. سافاری با بالون هوای گرم صبح زود در حدود ساعت ۶ صبح شروع می شود و حدود یک ساعت طول می کشد، در طول پرواز با بالون مناظری دیدنی از پارک، بالای درختان، طلوع خورشید، حیواناتی مانند فیل، بوفالو، زرافه، گورخر، پرنده رنگارنگ خواهید داشت.

پس از انجام بالون هوای گرم گواهینامه ای به شما اعطا خواهد شد‌. صبحانه bush به شما سرو می‌شود که یک بخش محبوب از سافاری است و سپس به فعالیت های جالب دیگری مشغول می شوید.


۱۲) بهترین زمان برای بازدید از پارک ملی تارانگیره:

پارک ملی تارانگیره را می توان در هر زمان در طول سال بازدید کرد، اگرچه بهترین زمان در فصل خشک در ماه های ژوئن تا اکتبر است. در طول فصل خشک بارندگی کمتری در پارک وجود دارد، بنابراین پوشش گیاهی کوتاه خواهد بود که به شما امکان می دهد حیوانات مختلف را به وضوح مشاهده کنید.

پارک ملی تارانگیره را می توان در فصل بارندگی در ماه های اسفند تا اردیبهشت و آبان نیز بازدید کرد زیرا فصل بارندگی بهترین زمان برای دیدن گونه های پرندگان مهاجر است.


۱۳) در پارک ملی تارانگیره کجا در سافاری اقامت داشته باشید: 

پارک ملی تارانگیره دارای طیف گسترده ای از امکانات اقامتی است که به واسطه آنها در سافاری خود اقامت خواهید داشت. این اقامتگاه ها لوکس، متوسط، مناسب بودجه شما و کمپینگ هستند. اقامتگاه ها شامل:

  • اقامتگاه Tarangire Sopa
  • اقامتگاه Tarangire Simba
  • اردوگاه رودخانه Tarangire
  • اردوگاه چادری Maramboi
  • اقامتگاه علمی بومگردی
  • اقامتگاه Sangaiwe Tente
  • کمپ مجلل Tarangire Acacia
  • اقامتگاه کمپ Tarangire Safari
  • کمپ چادری Roika Tarangire
  • کمپ Olivers Asilia Africa
  • اقامتگاه Naitolia Eco
  • کمپ چادری Mawe Ninga
  • اقامتگاه چادری Lemala Mpingo Ridge
  • اقامتگاه چادری Burunge
  • کمپ بالن
  • کمپ Tarangire Kichuguu
  • کمپ Kikoti
  • کمپ چادری Kikoti
  • کمپ رودخانه Mbali Mbali Tarangire
  • کمپ چادری بائوباب
  • اقامتگاه Tarangire Osupuko
  • اقامتگاه Tarangire Kuro بالای درختان

۱۴) عکس هایی از پارک ملی:

اقامتگاه little Oliver
اقامتگاه little Oliver

اقامتگاه nomad kuro
اقامتگاه nomad kuro

اقامتگاه olivers
اقامتگاه olivers

سافاری در پارک ملی تارانگیره
سافاری در پارک ملی تارانگیره

اقامتگاه swala
اقامتگاه swala

پرندگان تارانگیره
پرندگان تارانگیره

پارک ملی تارانگیره
پارک ملی تارانگیره

تانزانیا
تانزانیا

پارک ملی تارانگیره
پارک ملی تارانگیره

جاذبه های آفریقا
جاذبه های آفریقا

مکان های دیدنی تارانگیره
مکان های دیدنی تارانگیره

سافاری در تانزانیا
سافاری در تانزانیا

سافاری آفریقا
سافاری آفریقا

حیات وحس در سافاری پارک تارانگیره
حیات وحس در سافاری پارک تارانگیره

دیدنی های آفریقا
دیدنی های آفریقا

تارانگیره سافاری
تارانگیره سافاری

آپارات شیوار: کلیک کنید

صفحه اصلی سایت: کلیک کنید


۱۵) موقعیت مکانی:

برچسب ها
پارک ملی تارانگیره تارانگیره تانزانیا جاذبه های تارانگیره تانزانیا جاذبه های دیدنی آفریقا جاذبه های دیدنی آفریقای شرقی جاهای دیدنی آفریقا دیدنی های آفریقا دیدنی های آفریقا تانزانیا دیدنی های آفریقای شرقی دیدنی های پارک ملی تارانگیره دیدنی های تارانگیره دیدنی های تانزانیا دیدنی های جذاب تانزانیا دیدنی های شاخ آفریقا دیدنی های صحرای آفریقا رودخانه تارانگیره مکان های دیدنی آفریقا مکان های دیدنی آفریقا شرقی مکان های دیدنی آفریقای شرقی

کارشناس گردشگری

دفتر خدمات مسافرتی و گردشگری شیوار سیاوشان متشکل از متخصصین مجرب گردشگری در نظر دارد پایه گذار خدمات دهی با استانداردهای بین المللی باشد. ما آنچه شما می خواهید را برنامه ریزی خواهیم کرد و بهترین پیشنهادات را با شعار مشاور امین سعی می کنیم به شما ارایه کنیم. چون ما معتقدیم ما امانت دار وقت و هزینه شما هستیم تلفن تماس : 91014574 021 موبایل پشتیبانی تورهای در حال اجرا : 09192120524

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا
بستن