دیدنی های تانزانیا

پارک ملی دریاچه مانیارا دوست داشتنی ترین دریاچه آفریقا | دیدنی های تانزانیا

LAKE MANYARA NATIONAL PARK

• پارک ملی دریاچه مانیارا |دیدنی های دریاچه+موقعیت مکانی+ جاذبه ها

پارک ملی دریاچه مانیارا واقع در دره گریت ریفت، فقط ۲ ساعت از آروشا و در مسیر گورونگورو/سرنگتی، در میان تپه های زیبا، پوشیده از توده های آبی درخشان و سایبان های سبز، قرار دارد. زیبایی این دریاچه باعث شد که حتی ،الگو ادبیات آمریکایی، ارنست همینگوی، مکث کند و با صدای بلند «دوست‌داشتنی‌ترین دریاچه آفریقا» را به اینجا نسبت دهد.


۱) گیم درایو (ماجراجویی در طبیعت با یک سافاری ۴*۴) :

دریاچه مانیارا به دلیل زیستگاه های متنوع و اکوسیستم های متعددش محبوب است. در اطراف دریاچه می‌توانید جنگل‌های بارانی انبوه، ساوانا، تالاب‌ها و جنگل‌های اقاقیا را پیدا کنید که مجموعه‌ای از حیوانات را در خود جای داده اند. بخش عمده‌ای از پارک در زیر آب غوطه‌ور است، بنابراین گیم درایو(ماجراجویی در طبیعت با یک سافاری ۴*۴) در مقایسه با پارک‌های دیگر کوتاه‌تر خواهد بود، اما در این منطقه کوچک نیز تنوعی را خواهید یافت که شبیه هیچ مکان دیگری نیست.

۲) این پارک را به چه کسانی پیشنهاد می کنیم؟ 

اگر از کاوش در زیستگاه های متنوع، مناظر زیبا، گیاهان و پرندگان لذت می برید، پارک ملی دریاچه مانیارا مکانی عالی برای بازدید است. در داخل پارک بیش از ۶۰۰ گونه گیاهی و صدها هزار پرنده را خواهید دید. اگرچه چندین گونه از حیوانات، از خزندگان کوچک مانند مارمولک ها گرفته تا حیوانات دیگر مانند شیر، فیل و زرافه نیز موجود است، اما تعداد آنها به اندازه پارک های دیگر نیست.

بنابراین اگر بیشتر به حیات وحش علاقه مند هستید، شاید بهتر است به فکر بازدید از پارک های دیگر در منطقه به جای دریاچه مانیارا باشید.


دیدنی های دیگری از تانزانیا که ممکن است برایتان جالب باشد:

سافاری پارک ملی تارانگیره |از پربازدید ترین مناطق حفاظت شده|دیدنی های آفریقا

 دفتر خدمات مسافرتی شیوار سیاوشان آپارات


• حیات وحش در پارک ملی مانیارا:

به دلیل زیستگاه های مختلف، مانیارا می تواند حیوانات مختلفی داشته باشد. پارک دارای چهار تا از پنج حیوان بزرگ فیل، شیر، بوفالو و پلنگ است. اما تعداد همه اینها در مقایسه با آنچه در پارک های دیگر مانند Tarangire، Ngorongoro، Serengeti یافت می شود، کم است.

اگر خوش شانس باشید، حتی می‌توانید شیرهایی را ببینید که در شاخه‌های اقاقیا در حال بررسی منطقه و جستجوی طعمه هستند. شانس دیدن آنها در طول فصل بارانی افزایش می یابد.

۳) مشاهده فیل ها در پارک ملی مانیارا:

فیل ها را می توان در نزدیکی آب، جنگل ها یا در حال قدم زدن در دشت های سیلابی مشاهده کرد. ممکن است آنها را در حال خوردن برگها یا لذت بردن از یک حمام خنک بیابید. اگرچه، شانس دیدن یک فیل منفرد بیشتر از کل گله است. در برخی موارد، حتی ممکن است یک فیل مادر را با نوزاد فیلش ببینید!

۴) بوفالوها در همین منطقه حضور دارند!

آبی که از دره ها به داخل سرازیر می شود، سیلی در مانیارا می سازد و استخرهای کوچکی ایجاد می کند. در داخل این استخرها می‌توانید اسب آبی‌هایی را ببینید که با خوشحالی بالا و پایین می‌پرند. اگرچه اسب های آبی بسیار تهاجمی هستند، بنابراین ممکن است بهترین رفتار خود را نداشته باشند.

۵) پستانداران نخستین پایه در پارک :

در جنگل‌های بارانی مانیارا، تعداد زیادی از پستانداران نخستین پایه وجود دارند: بابون‌ها، وروت ها و میمون‌های آبی. در واقع مانیارا دارای یکی از بزرگترین جمعیت های بابون ها را در سراسر جهان داراست. در جنگل های بارانی مانیارا، بابون ها و میمون های آبی با هم زندگی می کنند. بابون ها ساختارمندتر و قدرتمندتر از میمون های آبی هستند. بابون ها در حالی که به دنبال غذا می گردند، ممکن است در هنگام پایین آمدن امنیت بیشتری داشته باشند.

۶) مارمولک مانیتور نیل :

به همین دلیل، بابون ها موفق به ایجاد خانه در تمام زیستگاه های مانیارا شده اند، در حالی که میمون های آبی ترک جنگل های بارانی انبوه را خطرناک می دانند. در داخل این جنگل‌های بارانی، ممکن است بتوانید مارمولک مانیتور نیل را ببینید که در کنار جریانی از آب زیر نور خورشید فرو می‌رود. یا موریانه‌هایی که روی زمین مشغول تجزیه مواد هستند، ببینید.

۷) علاقه مندان به صخره ها می توانند چه چیز هایی در این پارک مشاهده کنند :

اگر به صخره‌ها علاقه‌مند هستید، می‌توانید در نزدیکی بوته‌های زیر درختان ایمپالاها، بوته‌ها، غزال‌ها و کلیپس‌پرینگرها را بیابید که از سایه خنک و تازه لذت می‌برند. یا گاهی اوقات در بالای صخره‌ها هستند و محیط اطراف را بررسی می‌کنند. زرافه‌ها نیز معمولاً در جنگل‌های سرسبز یا بیرون در علفزارهای باز دیده می‌شوند و در حال تغذیه از برگ‌های اقاقیا هستند.


• پرنده ها :

دریاچه مانیارا بهشت ​​پرندگان است. حدود ۴۰۰ گونه در این پارک ثبت شده است. مثل فلامینگوها، باربت ها، زنبور خواران، مرغان آبی، پلیکان ها، حواصیل ها، لک لک ها، شاه ماهی ها. ممکن است پرندگان بزرگی را ببینید که از جریان های حرارتی برای اوج گرفتن استفاده می کنند، یا ممکن است پرندگان آبی را ببینید که با خوشحالی در آب شنا می کنند.

۸) مشاهده لانه پرندگان در این پارک:

لانه پرندگان را نیز می توان در چندین مکان مشاهده کرد. در زمین یا در درختان. در حالی که مانیارا در طول سال برای پرنده‌داری عالی است، نوامبر تا آوریل شاهد ورود تعداد زیادی از پرندگان مهاجر به اینجا خواهید بود و پرندگان در بهترین حالت خود قرار دارند.
متأسفانه در سال‌های اخیر، به دلیل رسوبات و بقایای آفت‌کش‌ها/کودهای حاصل از فعالیت‌های کشاورزی در ارتفاعات اطراف، جمعیت پرندگان در دریاچه مانیارا، به‌ویژه فلامینگوها کاهش چشمگیری داشته است و به نظر می‌رسد این روند هر سال بدتر می‌شود!


۹) زندگی گیاهی:

پارک ملی دریاچه مانیارا امکان زندگی انواع درختان و گیاهان را فراهم می کند. چشمه‌های طبیعی داخل پارک و رودخانه‌هایی که از دره به پایین سرازیر می‌شوند، به درختانی مانند انجیر چنار، ماهون، درختان وزغ، کینین اجازه رشد می‌دهند. جنگل‌هایی نیز وجود دارد که توسط آب‌های زیرزمینی تغذیه می‌شوند.

اقاقیاها را می توان در چنین مکان هایی پر رونق یافت. لایه های پوشش گیاهی این منطقه تکه تکه و منحصر به فرد است و توسط دانشمندان بررسی می شود. گونه‌های نیلوفر آبی، و کاهوی آبی و مرداب‌ها پراکنده شده و از حیوانات کوچک آبزی محافظت می‌کنند.


• کارهایی که در دریاچه و اطراف دریاچه مانیارا انجام می شود:

۱۰) گیم درایو :

گیم درایو تمام روز وجود دارد، که در آن به مناطق مختلف پارک می روید و زیستگاه‌های مختلف، ساحل دریاچه، چشمه‌های آب گرم را کشف می‌کنید و فرصتی برای تحسین حیات وحش موجود در آنجا خواهید داشت.

۱۱) پیاده‌روی :

علاوه بر گیم درایو، می‌توانید در جنگل‌های انبوه پیاده‌روی کنید، مسیرها را با کمک راهنمای خود دنبال کنید و مناطقی را که امکان کاوش در وسایل نقلیه وجود ندارد، کاوش کنید. شما فرصتی خواهید داشت که نگاهی دقیق تر به پوشش گیاهی و حیواناتی مانند میمون ها داشته باشید.

۱۲) قایق رانی:

از آنجایی که بیشتر پارک در زیر آب غوطه ور است، قایق رانی یکی دیگر از فعالیت های محبوب موجود در پارک است. قایق رانی به شما کمک می کند تا به پرندگان و حتی حیواناتی مانند زرافه ها و گاومیش هایی که در نزدیکی آب اند، نزدیک شوید.

۱۳) دوچرخه سواری :

دوچرخه سواری نیز یک فعالیت عالی است که می توان در دریاچه مانیارا انجام داد. هنگام رفتن به پارک ملی یا هنگام بیرون آمدن از پارک ملی می توانید دوچرخه سواری کنید. در حین دوچرخه سواری، فرصت بازدید از مزارع، مدارس، مغازه ها، کلیساهای Mto Wa Mbu و لذت بردن از مناظر خیره کننده پارک ملی را خواهید داشت.

۱۴) دریاچه مانیارا نیز فعالیت نسبتاً منحصربه‌فردی دارد:

پیاده‌روی در بالای درخت.
مجموعه ای از پل های معلق متصل در جنگل نصب شده است که شما را به بالای سایبان های بلند آسمان می برد. شما دید پرنده ای از جنگل خواهید داشت و دریاچه های پر زرق و برق، گیاهان و جانوران را خواهید دید.


۱۵) آب و هوا در پارک :

دریاچه مانیارا به طور کلی آب و هوای معتدلی دارد. روزها گرم است اما عصرها ممکن است کمی سرد شود. در طول گرم ترین ماه ها ، ژانویه تا مارس ، درجه حرارت می تواند تا ۳۰ درجه سانتیگراد/۸۶ درجه فارنهایت برسد. در طول سردترین ماه ها ، ژوئن تا ژوئیه ، ممکن است درجه حرارت تا ۲۲ درجه سانتیگراد/۷۱ درجه فارنهایت کاهش یابد.


۱۶) محل پارک و نحوه رسیدن به آن: 

دریاچه مانیارا در شمال تانزانیا و در جنوب غربی شهر آروشا قرار دارد. شما می توانید از طریق جاده به دریاچه مانیارا برسید. از آروشا، سفر جاده ای حدود دو ساعت و نیم طول می کشد و می توانید از طریق شهر Mto Wa Mbu واقع در نزدیکی پارک به مقصد برسید. همچنین می توانید به پارک پرواز کنید. از فرودگاه بین المللی کلیمانجارو و فرودگاه آروشا پروازهای اتصالی به فرودگاه مانیارا وجود دارد.


• محل اقامت در نزدیکی دریاچه مانیارا:

انتخاب گسترده ای از گزینه های اقامتی از کمپینگ اولیه تا اقامتگاه های لوکس برای شما در دسترس است. تعداد کمی از این هتل ها در داخل یا هم مرز پارک هستند، اما اکثر این هتل ها در حدود ۳۰ دقیقه رانندگی از دروازه اصلی پارک قرار دارند.

همچنین می‌توانید در هتل‌های شهر Karatu اقامت کنید، که حدود ۴۵-۶۰ دقیقه از دروازه مانیارا فاصله دارد و در جهت Ngorongoro و Serengeti است. بنابراین برای مشتریانی که بعد از Manyara به این پارک ها می روند یا از این پارک ها به Manyara می آیند، اقامتگاه های Karatu می تواند انتخاب مناسبی باشد.

۱۷) اقامتگاه ها

  • Basic Camping Outside Park
  • Twiga Lodge
  • Nsya Lodge
  • Basic camping
  • Africa Safari Lake Manyara
  • Migombani Cottage
  • Manyara Wildlife Safari Camp
  • Burudika Manyara Lodge
  • Escarpment Luxury Lodge
  • Lake Manyara Serena Safari Lodge
  • Manyara’s Secret
  • Lake Manyara Tortilis Camp
  • Manyara Best View Lodge
  • Lake Manyara Kilimamoja Lodge

• عکس هایی از پارک در تانزانیا :

پارک های تانزانیا
پارک های تانزانیا

پارک درتانزانیا
پارک درتانزانیا

حیات وحش تانزانیا
حیات وحش تانزانیا

پارک ملی تانزانیا آفریقای شرقی
پارک ملی تانزانیا آفریقای شرقی

تانزانیا آفریقای شرقی
تانزانیا آفریقای شرقی

پارک ملی دریاچه مانیارا
پارک ملی دریاچه مانیارا

پارک ملی دریاچه مانیارا تانزانیا
پارک ملی دریاچه مانیارا تانزانیا

پارک ملی مانیارا تانزانیا
پارک ملی مانیارا تانزانیا

پارک ملی تانزانیا
پارک ملی تانزانیا

دیدنی های تانزانیا
دیدنی های تانزانیا

تانزانیا پارک
تانزانیا پارک

حیات وحش پارک در تانزانیا
حیات وحش پارک در تانزانیا

پارک های تانزانیا
پارک های تانزانیا

پارک های ملی تانزانیا
پارک های ملی تانزانیا


• موقعیت مکانی پارک :

برچسب ها
آفریقای شرقی پارک در تانزانیا پارک ملی در تانزانیا پارک ملی دریاچه مانیارا پارک ملی دریاچه مانیارا تانزانیا پارک ملی ماریانا در تانزانیا پارک های تانزانیا پارک های ملی تانزانیا تانزانیا آفریقا تانزانیا در آفریقا جاذبه در آفریقا جاذبه های تانزانیا جاذبه های تانزانیا آفریقا دریاچه تانزانیا ماریانا دریاچه مانیارا دریاچه مانیارا آفریقا دریاچه مانیارا در تانزانیا دیدنی های پارک های ملی تانزانیا دیدنی های تانزانیا سافاری در پارک ملی مانیارا سافاری در تانزانیا سافاری در تانزانیا آفریقا سافاری در تانزانیا آفریقای شرقی مکان های دیدنی تانزانیا

کارشناس گردشگری

دفتر خدمات مسافرتی و گردشگری شیوار سیاوشان متشکل از متخصصین مجرب گردشگری در نظر دارد پایه گذار خدمات دهی با استانداردهای بین المللی باشد. ما آنچه شما می خواهید را برنامه ریزی خواهیم کرد و بهترین پیشنهادات را با شعار مشاور امین سعی می کنیم به شما ارایه کنیم. چون ما معتقدیم ما امانت دار وقت و هزینه شما هستیم تلفن تماس : 91014574 021 موبایل پشتیبانی تورهای در حال اجرا : 09192120524

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا
بستن