دیدنی های تانزانیا

شهر موشی پایتخت منطقه کلیمانجارو با ۶۰ کیلومتر مساحت | دیدنی های تانزانیا

Moshi Town

• شهر موشی | عکس+موقعیت مکانی+ جاذبه ها

شهر موشی شهری با میراث، تاریخ و ترکیبی از فرهنگ ها شما را به خود قطعا جذب می کند. این شهر مکانی عالی برای استراحت شما، قبل و بعد از ماجراجویی کیلیمانجارو یا سافاری خواهد بود. شهر موشی دومین مرکز بزرگ گردشگری تانزانیا و پایتخت منطقه کلیمانجارو می باشد.  این شهر که در اوایل قرن نوزدهم توسط استعمارگران آلمانی در آفریقا ساخته شد، تاریخچه ای غنی و پرتلاطم دارد که ارزش دانستن دارد.

۱) فرهنگ سواحلی (Swahili) را بیشتر بشناسید:

اگرچه به ندرت به موشی به عنوان یک مقصد سفر نگاه می شود، اما کسانی که علاقه مند به دانستن بیشتر در مورد فرهنگ سواحلی (Swahili) هستند، قطعا باید به این شهر سفر داشته باشند. کافه‌های محلی متعدد این شهر برای چشیدن طعم غذاهای تانزانیا گزینه ی مناسبی هستند. فروشگاه‌های هنری Moshi curio یکی از بهترین مکان‌ها برای خرید سوغاتی‌های خاطره‌انگیز با نمادهایی از این کشور هستند.

جاذبه های دیگری از تانزانیا که ممکن است برایتان جالب باشد:

دهانه آتش فشان گرونگرو با مساحت ۲۶۴ km جنگل و تالاب| دیدنی های تانزانیا

سافاری پارک ملی تارانگیره |از پربازدید ترین مناطق حفاظت شده|دیدنی های آفریقا

پارک ملی دریاچه مانیارا دوست داشتنی ترین دریاچه آفریقا | دیدنی های تانزانیا

دفتر خدمات مسافرتی شیوار سیاوشان آپارات


۲) فعالیت های شبانه در موشی:

فعالیت های شبانه در موشی همیشه انجام می شود و فضایی پرهیاهو می سازد. کافه ها و رستوران‌ها به شما امکان کمی استراحت می دهند. این مکان ها همیشه مکانی برای استراحت پس از پیاده‌روی یا سافاری در کیلیمانجارو در نظر گرفته می شوند. شهر موشی در تانزانیا نیز مکانی است که بیشتر پیاده روی های روزانه کلیمانجارو از آنجا شروع می شود.

۳) آب و هوای شهر موشی:

 فصل خشک از اواخر ژوئن تا اواخر اکتبر و از اوایل ژانویه تا اوایل مارس در نظر گرفته می شود. در این زمان، خیابان‌های شهر موشی مملو از گردشگرانی با انرژی بالا از تمام نقاط جهان است. فضای پرنشاط و شاد باعث می شود که این زمان برای معاشرت، یافتن دوستان جدید و ماجراجویی عالی به نظر برسد. 

فصل بارانی در تانزانیا دارای دو بخش است: از اوایل مارس تا اواخر ژوئن و از اواخر اکتبر تا اوایل ژانویه. اگرچه هوا ابری و مرطوب است، اما این زمان برای کسانی که به دنبال یک تجربه فرهنگی و مسافرتی با فضایی خلوت تر هستند توصیه می شود.


۴) بافت موشی قدیمی :

بافت موشی قدیمی جایی است که همه چیزاز آنجا شروع شده است. پس از تأسیس این شهر، مقامات استعماری آلمان مجبور شدند شهر را نزدیک‌تر به راه‌آهن بازسازی کنند تا حمل و نقل کالا را آسان‌تر شود. با این حال، آنها نتوانستند باعث شوند که فرهنگ محلی خود را نشان ندهد. بافت موشی قدیم مهد تمدن Chagga است: در اینجا حال و هوای فرهنگ سواحلی را می توانید با بازارهای شلوغ، فروشندگان خیابانی، گپ زدن با مردم محلی و کافه‌های باربیکیو معتبر، در اوج خود ببینید.

۵) مکان فوق العاده برای عکاسانی که به دنبال سوژه های فرهنگی هستند:

 ردپای پاک نشدنی تاریخ در اینجا وجود دارد. و گذشته استعماری با زمان حال پویا در می آمیخته است. لباس های سنتی زنان تانزانیا، تاجران با کت و شلوار و کشیشان مبلغ در لباس، همه اینها به همراه معماری استعماری و ساختمان های مدرن نشانگر این منطقه اند. اینجا یک مکان فوق العاده برای عکاسانی است که به دنبال سوژه های فرهنگی هستند.

۶) نقشه جغرافیایی موشی:

این شهر که مرکز منطقه کلیمانجارو است یکی از پرجمعیت ترین مناطق این کشور نیز می باشد. بر اساس سرشماری سال ۲۰۱۷، بیش از ۲۰۰٫۰۰۰ نفر در آنجا زندگی می کنند. علیرغم جمعیت قابل توجه آن، این منطقه تنها حدود ۶۰ کیلومتر مربع را مساحت دارد، که آن را از نظر وسعت تبدیل به کوچکترین شهر در تانزانیا می کند. از نظر اداری، موشی به ۲۱ بخش تقسیم می شود. تمام فروشگاه‌های اصلی، شرکت‌های مسافرتی، کافه‌ها،رستوران ها و مشاغل در امتداد جاده‌های آروشا و Mawenzi در موشی قدیمی قرار دارند.

۷) شانتی تاون:

این مناطق همیشه مملو از فروشندگان خیابانی است که کالاهای خود را تبلیغ می کنند. در اینجا ایستگاه اتوبوس را برای کسانی که از طریق زمینی به Dar es Salaam، آروشا یا سایر شهرهای تانزانیا سفر می کنند، پیدا خواهید کرد. در سمت غرب محله ای بسیار آرام تر خواهید دید که به نام شانتی تاون شناخته می شود. بهترین هتل های موشی در آنجا واقع شده اند و این منطقه برای استراحت، قبل یا بعد از ماجراجویی های حیات وحش در پارک های ملی ایده آل است.


کارهایی که می توانید در شهر موشی انجام دهید:

۱) صعود به قله کلیمانجارو

بسیاری از افرادی که به موشی سفر می کنند این کار را با یک هدف انجام می دهند: بالا رفتن از بلندترین کوه آفریقا و بلندترین کوه مستقل جهان. صعود می تواند از پنج تا هشت روز طول بکشد. این تعداد روز به شما کمک می کند تا به آرامی با ارتفاع سازگار شوید و به طور کلی سفر لذت بخش تری داشته باشید.

۲) در ایستگاه راه آهن قدیمی نوشیدنی بنوشید

حتی اگر به بالا رفتن از کوه‌های بلند علافه مند نیستید. احتمالاً همچنان دوست دارید که در موشی کوه کلیمانجارو را ببینید.  پس روز را با تماشای آخرین پرتوهای آفتاب که بر قله های پوشیده از برف «بام آفریقا» می درخشد، با نوشیدنی ای خنک در دستتان به پایان برسانید. یک مکان عالی برای انجام این کار، ایستگاه راه آهن قدیمی است، یادگاری جذاب از دوران استعمار که به یک کافه کوچک تبدیل شده است.

۳) با رفتن به دریاچه Chala’s Deep Blue Hues حیرت زده شوید.

برای دور شدن از شلوغی شهر موشی، به دریاچه چالا بروید. مکانی آرام که در آن از پیاده روی در طبیعت لذت می برید. این دریاچه با دهانه کوچک باستانی که از جریان های زیرزمینی کوه کلیمانجارو تغذیه می شود، نزدیک به ۱۰۰ متر عمق دارد. این ممکن است دلیل رنگ آبی عمیق سوررئال آن باشد، چیزی که به محض اینکه به این دریاچه آبی زیبا نگاه کنید، شما را شگفت زده خواهد کرد. در این دریاچه شنا نکنید زیرا ممکن است کروکودیل ها در زیر سطح کمین کرده باشند.

۴) انجام رقص ماسایی :

هنگام اقامت در شهر موشی، باید از یک روستای ماسایی (Maasai boma) دیدن کنید. حتی نگاهی اجمالی به فرهنگ اصیل ماسایی و چگونگی شکوفایی آن، بر خلاف دیگر کارهار می تواند به شما درکی از فرهنگ آنها بدهد و برای علاقه مندان به فرهنگ می تواند گزینه ی مناسبی باشد. به احتمال زیاد، با یک رقص پرشی مواجه خواهید شد. افراد جوان به نوبت به صورت ریتمیک بالا و پایین می پرند. ساده تر از آنچه هست به نظر می رسد.

۵) در زیر آبشارهای Materuni شیرجه بزنید:

روستاییان به صورتی دوستانه هنگام عبور از مزارع کشت شده برای رسیدن به استخری که در پایه آبشار ۱۵۰ متری قرار دارد، از شما استقبال خواهند کرد. اینجا برای یک غواصی  در گرمای روز عالی است. شما می توانید پس از صرف ناهار سنتی در خانه محلی چاگا، در مورد فرآوری قهوه، محصول اصلی این منطقه،بیاموزید.

۶) در بازار ها، خرید کنید.

 اگر به دنبال تجربه حال و هوای  آفریقایی هستید، بازار Mbuyuni، در مرکز موشی، مکانی عالی برای شروع است. به معنای واقعی کلمه می توانید هر چیزی  را در اینجا بخرید. فروشگاه هایی که kitenge رنگارنگ می فروشند را حتما ببنید. این پارچه های بسته بندی شده سوغاتی های دوست داشتنی می سازند.

۷) در چشمه های آب گرم Kikuletwa شنا کنید

یکی از محبوب ترین کارهایی که در شهر موشی انجام می شود، سفر به چشمه های آب گرم Kikuletwa است. فقط باید حدود یک ساعت از شهر رانندگی کنید تا به این محل شگفت‌انگیز برسید، که در میان بوته‌زارهای غبارآلود قرار گرفته است. استخر آب گرم توسط درختان انجیر بزرگ احاطه شده است که میمون های آبی و انواع پرندگان رنگارنگ را در آن اطراف ممکن است ببینید. اگرچه به آن چشمه های آب گرم می گویند، اما در واقع آب ولرم است و برای شنایی دل پذیر در پایان یک سافاری یا کوهنوردی عالی است. اگرچه بهتر است که مراقب موجودات آبزی باشید و به صورت تنها این کار را انجام ندهید.

۸) در کلاب موشی گلف بازی کنید.

هر کسی که عاشق بازی گلف است، خوب است بداند که موشی یکی از زیباترین زمین های گلف در شرق آفریقا را دارد. مسیر نه سوراخی در پایه کوه کلیمانجارو توسط کلاب موشی، یک انجمن معتبر که در سال ۱۹۲۰ تأسیس شد، مدیریت می شود. سایر امکانات ورزشی در این باشگاه شامل تنیس و اسکواش است.

۹)  Chipsi Mayai را در یک فروشگاه کنار جاده میل کنید

چیپسی مایای (چیپس و تخم مرغ) یک غذای خیابانی محبوب تانزانیا است که تقریباً در هر گوشه دیگری از موشی موجود است. املت چیپس اغلب با یک ظرف کاچمبری (گوجه فرنگی و پیاز) سرو می شود.


۱۰) عکس هایی از شهر موشی:

دیدنی های تانزانیا
دیدنی های تانزانیا

دیدنی های موشی تانزانیا
دیدنی های موشی تانزانیا

جاذبه های تانزانیا
جاذبه های تانزانیا

خرید در تانزانیا
خرید در تانزانیا

دریاچه شهر موشی
دریاچه شهر موشی

اقامتگاه های موشی
اقامتگاه های موشی

آبشار در تانزانیا
آبشار در تانزانیا

• موقعیت مکانی :

برچسب ها
جاذبه های تانزانیا جاذبه های تانزانیا آفریقا جاذبه های کلیمانجارو دیدنی در کلیمانجارو دیدنی های آفریقا دیدنی های آفریقا تانزانیا دیدنی های تانزانیا دیدنی های تانزانیا آفریقا دیدنی های کلیمانجارو دیدینی در آفریقا سافاری سافاری در تانزانیا سافاری در شهر موشی سافاری در موشی سافاری های آفریقا سافاری های تانزانیا شهر موشی شهر موشی تانزانیا شهر موشی در کلیمانجارو شهر موشی کلیمانجارو شهر های آفریقا شهر های تانزانیا شهر های تانزانیا آفریقا کارهایی که می توان در کلیمانجارو انجام داد کلیمانجارو مکان های دیدنی در تانزانیا موشی در آفریقا موشی در تانزانیا موشی کلیمانجارو

کارشناس گردشگری

دفتر خدمات مسافرتی و گردشگری شیوار سیاوشان متشکل از متخصصین مجرب گردشگری در نظر دارد پایه گذار خدمات دهی با استانداردهای بین المللی باشد. ما آنچه شما می خواهید را برنامه ریزی خواهیم کرد و بهترین پیشنهادات را با شعار مشاور امین سعی می کنیم به شما ارایه کنیم. چون ما معتقدیم ما امانت دار وقت و هزینه شما هستیم تلفن تماس : 91014574 021 موبایل پشتیبانی تورهای در حال اجرا : 09192120524

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا
بستن