دیدنی های تانزانیا

دهانه آتش فشان گرونگرو با مساحت ۲۶۴ km جنگل و تالاب| دیدنی های تانزانیا

Ngorongoro Crater

• دهانه آتش فشان گرونگرو | عکس+ موقعیت مکانی+ فکت 

دهانه آتش فشان گرونگرو از ۲۶۴ کیلومتر مربع (۱۰۲ مایل مربع) تالاب، جنگل و علفزار تشکیل شده است. این مقصد سافاری که در جهان بسیار مشهور است. ماجراجویی فوق‌العاده‌ای را در محیطی باورنکردنی و منحصربه‌فرد به بازدیدکنندگانش ارائه می‌دهد. این دهانه در منطقه حفاظت شده گورونگورو، تانزانیا قرار دارد که شامل بخش بزرگی از دشت های چمن در قسمت جنوبی سرنگتی، ارتفاعات نگورونگورو و طیفی از آتشفشان های باستانی در سمت غربی دره بزرگ ریفت است.

۱) سوالاتی که ممکن است در رابطه با دهانه آتش فشان گرونگرو داشته باشید:

دهانه گورونگورو به عنوان یکی از منحصر به فردترین شگفتی های طبیعی آفریقا شهرت افسانه ای به دست آورده است. این منطقه دارای تجمع قابل توجهی از حیوانات است که در زیستگاه های متنوع زندگی می کنند. اما دهانه انگورونگورو چگونه ایجاد شد؟ و چه چیزی در مورد دهانه انگورونگورو منحصر به فرد است؟ ما به این سوالات پاسخ می دهیم.

دیدنی های دیگری از تانزانیا که ممکن است برایتان جالب باشد.

سافاری پارک ملی تارانگیره |از پربازدید ترین مناطق حفاظت شده|دیدنی های آفریقا

پارک ملی دریاچه مانیارا دوست داشتنی ترین دریاچه آفریقا | دیدنی های تانزانیا

دفتر خدمات مسافرتی شیوار سیاوشان آپارات


۲) دهانه آتش فشان گورونگورو چگونه ایجاد شد؟

گمان می رود دهانه آتش فشان گورونگورو حدود ۲٫۵ میلیون سال پیش زمانی که مخروط یک آتشفشان فعال پس از یک فوران عظیم به سمت داخل فرو ریخت، شکل گرفته است. دهانه بزرگ و شکسته نشده ای که امروز می بینیم، باقیمانده اصلی این انفجار است.


۳) Caldera چیست؟

کالدرا در زبان اسپانیایی به معنای «دیگ»، یک حفره آتشفشانی کاسه ای شکل است که قطر آن معمولاً بیش از یک کیلومتر (۰٫۶ مایل) می باشد و لبه بیرونی آن توسط شیب های تند تشکیل شده است. کالدرا معمولاً زمانی تشکیل می شود که بالای یک مخروط آتشفشانی (یا گروهی از مخروط ها) فرو می ریزد زیرا دیگر توسط بدنه ای از ماگما پشتیبانی نمی شود.

پس از اتمام تمام فوران‌های بزرگ، قله کوه آتشفشانی ناپدید می‌شود و حفره‌ای عظیم در جای خود باقی می‌ماند. فوران‌های جزئی ممکن است پس از انفجار بزرگ رخ دهند و مخروط‌های کوچک‌تری در کف دهانه ایجاد کنند. اینها ممکن است بعداً با آب پر شوند و دریاچه هایی را تشکیل دهند.


۴) چه چیزی در دهانه گورونگورو منحصر به فرد است؟

دهانه آتشفشانی گورونگورو به غیر از اینکه بزرگترین دهانه آتشفشانی دست نخورده (ناشکسته) روی زمین است، یک پناهگاه طبیعی برای برخی از متراکم ترین جمعیت های پستانداران بزرگ در آفریقا نیز می باشد. دهانه Ngorongoro به دلیل ماهیت محصور خود، اکوسیستم منحصر به خود را تشکیل داده است.


۵) دهانه Ngorongoro چند ساله است؟

اعتقاد بر این است که بین دو تا سه میلیون سال قدمت دارد.


۶) دهانه گورونگورو به چه دلیل شناخته شده است؟

این منطقه به دلیل شکوه زمین شناسی و تنوع جانوران و گیاهان موجود در یک منطقه به طرز شگفت انگیزی فشرده است. تضمین می کنیم که تعداد زیادی از حیوانات را در یک سافاری گیم درایو در دهانه آتش فشان مشاهده کنید. این منطقه همچنین برخی از بزرگترین حیوانات که به عنوان big5 (فیل، بوفالو، کرگدن، شیر و پلنگ) معروف هستند را در شرق آفریقا داراست.


۷) Ngorongoro به انگلیسی به چه معناست؟

اعتقاد بر این است که Ngorongoro یک کلمه onomatopoeic است که توسط مردم ماسایی منطقه برای توصیف صدای زنگی که به دور گردن گاو ها در گله آویزان است، استفاده می شود. زنگ صدای “ngor ngor” را می دهد که باعث شد دامداران محلی منطقه را Ngorongoro نامگذاری کنند.


۸) بهترین زمان برای بازدید از دهانه گورونگورو چه زمانی است؟

از آنجایی که حیات وحش در تمام طول سال در دهانه‌های شیب‌دار باقی می‌مانند. این سوال که چه زمانی به دهانه گورونگورو بروید، بیشتر به این موضوع می‌پردازد که می‌خواهید با چند نفر و یا چند وسیله نقلیه دیگر به اینجا سفر کنید. ماه‌های فصل خشک بین ژوئن و اکتبر است، زمانی که دما خنک‌تر است و مشاهده حیوانات فوق‌العاده است.

• فصل اوج سافاری در دهانه آتش فشان گرونگرو :

به راحتی می‌توان آنها را در امتداد دشت‌های بایر مشاهده کرد. آن ها از چاله‌های آبی دور نمی‌شوند. اما این فصل اوج سافاری است که باعث می شود انبوهی از گردشگران از سراسر جهان به اینجا بیایند. دو فصل بارانی تانزانیا از آوریل تا مه و نوامبر تا دسامبر است. دما گرم است و جاده های اطراف دهانه می توانند نسبتاً گل آلود شوند. اما در طول فصول مرطوب، بازدیدکنندگان بسیار کمتری وجود دارد و دهانه گورونگورو به طرز شگفت انگیزی سرسبز و زمردی می شود.


• فکت هایی در مورد دهانه گورونگورو :

۹) بزرگترین دهانه آتشفشانی دست نخورده جهان :

دهانه گورونگورو تقریباً ۱۶ تا ۱۹ کیلومتر (۱۰ تا ۱۲ مایل) قطر دارد و ارتفاع دیوارهای آن بین ۴۰۰ تا ۶۱۰ متر (۱۳۱۲ تا ۲۰۰۰ فوت) – بیش از ۱٫۵ برابر بلندتر از ساختمان امپایر استیت است. چند کالدرا در سرتاسر جهان وجود دارد، اما دهانه گورونگورو منحصر به فرد است، زیرا بزرگترین دهانه با دیواره‌های کاملاً سالم  است و از آب پر نشده است.

۱۰) یکی از عجایب هفتگانه طبیعی آفریقا :

دهانه گورونگورو یکی از عجایب هفتگانه طبیعی آفریقا به همراه دریای سرخ، کوه کلیمانجارو، صحرای Sahara، رودخانه نیل و دلتای Okavango، گاومیش Wildebeest Migration است. این دهانه در منطقه حفاظت شده Ngorongoro، یک قلمرو حفاظت شده در آروشا تانزانیا و یک سایت میراث جهانی یونسکو است.

۱۱) خانه متراکم ترین جمعیت شکارچیان آفریقا :

به لطف خاک آتشفشانی غنی از مواد معدنی، دشت های کوتاه چمن در کف دهانه رشد می کنند. که منبع مغذی ای را برای تعداد زیادی از گیاهخواران فراهم می کند. این گله‌های بزرگ به نوبه خود تعداد قابل توجهی از شکارچیان را جذب می‌کنند.
جمعیت شیرهای ساکن دهانه احتمالاً یکی از بالاترین تراکم ها در جهان است. این یکی از حقایق دهانه Ngorongoro است که آن را به یک مقصد محبوب سافاری تبدیل می کند. در نتیجه، شیرها در اینجا به وسایل نقلیه سافاری بی توجهی کامل دارند. آنها حتی ممکن است در فاصله چند متری یک وسیله نقلیه شکار کنند.

۱۲)  تقریبا ۳۰۰۰۰ پستاندار بزرگ در دهانه گورونگورو زندگی می کنند.

مطمئناً حیوانات زیادی را در سافاری دهانه گورونگورو خواهید دید. کف حاصلخیز کالدرا عمدتاً مسطح، باز و پوشیده از علف‌های مغذی است. که تعداد زیادی چرنده مانند گورخر، غزال، تامسون و گرانت، گاومیش و… در اینجا زندگی می کنند. در شرق دریاچه ماگادی، یک دریاچه کم‌عمق در دهانه، چشمه‌های  Ngoitokitok و باتلاق Gorigor را می‌بینید که در آن  اسب های آبی پرهیاهو در حال شنا هستند. دهانه گورونگورو همچنین یک مقصد فوق العاده برای تماشای پرندگان است که بیش از ۵۰۰ گونه از جمله شترمرغ،  کوری بوستارد و فلامینگوی بزرگ را در خود جای داده.

۱۳)  بهترین مقصد آفریقای شرقی برای دیدن پنج حیوان بزرگ :

دهانه به بازدیدکنندگان شانس زیادی برای دیدن همه حیوانات بزرگ در این مکان را می دهد.  جمعیت شیرهای ساکن این منطقه زیاد است.گله‌های گاومیش، پلنگ‌ها عموماً در اطراف مناطق جنگلی دیده می‌شوند و گله‌های بزرگ فیل در ماه‌های مرطوب‌تر (نوامبر، دسامبر، آوریل و می) وجود دارند. اما تعداد کمی از کرگدن‌های سیاه در خطر انقراض در این منطقه زندگی می کنند.

۱۴) هیچ زرافه و ایمپالایی در دهانه گورونگورو زندگی نمی کند:

 بیش از ۲۵۰۰۰ پستاندار در اینجا زندگی می کنند به جز زرافه و ایمپالاها. فقدان جنگل‌های باز و برخی گونه‌های درختی که مورد علاقه این حیوانات است، دلیل کمبود آنها است.

۱۵) یکی از مهم ترین مکان های ماقبل تاریخ جهان

برای مسافرانی که علاقه زیادی به باستان شناسی دارند این منطقه می تواند جذاب باشد. دره  Olduvai در منطقه حفاظت شده گورونگورو دارای برخی از جامع ترین تاریخ هر مکان روی زمین است. فسیل‌هایی در سنگ‌های آتشفشانی Olduvai کشف شده‌اند که قدمت آن‌ها به حدود ۳٫۶ میلیون سال پیش بازمی‌گردد. که در درک تکامل انسان مؤثر بوده‌اند.

• موزه  Olduvai:

اعتقاد بر این است که این فسیل‌های انسان‌نما، نخستین شواهد شناخته شده از گونه‌ی انسان هستند. کپی برخی از فسیل‌های کشف‌شده در این منطقه را می‌توان در موزه  Olduvai و همچنین ردپاهای لائتولی (قدیمی‌ترین ردپایی که تاکنون پیدا شده است) دید. فسیل‌های واقعی برخی از حیوانات منقرض شده‌ای که قبلاً در این منطقه زندگی می‌کردند نیز در این موزه قابل مشاهده است.

۱۶)  می توانید روی لبه دهانه بمانید.

مقامات منطقه حفاظت شده دهانه گورونگورو فقط مجوزهای شش ساعته برای بازدید از کف دهانه را صادر می کنند. این بدان معناست که هیچ گزینه اقامتی در داخل دهانه وجود ندارد. با این حال، اقامتگاه‌ها و کمپ‌های مختلف سافاری در لبه دهانه قرار دارند. مسافران همچنین می توانند در دره ریفت اسکارپمنت یا در شهر نزدیک کاراتو اقامت کنند.


• عکس هایی از دهانه آتش فشانی :

دیدنی های تانزانیا
دیدنی های تانزانیا

دهانه آتش فشانی گرونگرو تانزانیا
دهانه آتش فشانی گرونگرو تانزانیا

حیوانات تانزانیا آفریقا
حیوانات تانزانیا آفریقا

تانزانیا
تانزانیا

دیدنی های تانزانیا
دیدنی های تانزانیا

دیدنی های تانزانیا آفریقا
دیدنی های تانزانیا آفریقا

آثار باستانی دهانه
آثار باستانی دهانه

دهانه آتش فشانی گرونگرو
دهانه آتش فشانی گرونگرو

دهانه آتش فشان گرونگرو
دهانه آتش فشان گرونگرو

• موقعیت مکانی:

برچسب ها
آفریقای شرقی تانزانیا تانزانیا آفریقای شرقی جاذبه های تانزانیا جاذبه های دیدنی آفریقا جاذبه های سفر به آفریقای شرقی حیات وحش تانزانیا حیات وحش در تانزانیا دهانه آتش فشان گرونگرو دهانه آتش فشان گرونگرو تانزانیا دیدنی های آفریقا دیدنی های تانزانیا سافاری حیات وحش در تانزانیا سافاری در تانزانیا سافاری در تانزانیا آروشا سافاری دهانه آتش فشان گرونگرو تانزانیا آفریقا سافاری های تانزانیا سفر به آفریقا مکان های دیدنی آفریقا مکان های دیدنی آفریقای شرقی مکان های دیدنی تانزانیا مکان های دیدنی در آفریقای شرقی

کارشناس گردشگری

دفتر خدمات مسافرتی و گردشگری شیوار سیاوشان متشکل از متخصصین مجرب گردشگری در نظر دارد پایه گذار خدمات دهی با استانداردهای بین المللی باشد. ما آنچه شما می خواهید را برنامه ریزی خواهیم کرد و بهترین پیشنهادات را با شعار مشاور امین سعی می کنیم به شما ارایه کنیم. چون ما معتقدیم ما امانت دار وقت و هزینه شما هستیم تلفن تماس : 91014574 021 موبایل پشتیبانی تورهای در حال اجرا : 09192120524

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا
بستن