دیدنی های چین

تالار اجدادی قبیله چن مروارید هنر معماری لینگنان | جاذبه های چین

Chen Clan Ancestral Hall

• چرا از تالار اجدادی قبیله چن باید دیدن کنید؟

تالار اجدادی قبیله چن نمایشی از هنر معماری عامیانه است و شهر ممنوعه هنر معماری امپراتوری را نشان میدهد. تالار اجدادی قبیله چن یا آکادمی قبیله چن یک معبد دانشگاهی در گوانگژو است که به عنوان مروارید هنر معماری لینگنان ستایش می شود. این معبد همچنین به عنوان یک موزه تحت نظارت موزه هنرهای عامیانه گوانگدونگ عمل می کند. و انواع هنرهای عامیانه و صنایع دستی را به نمایش می گذارد.

۱) هفت تزئین کلاسیک لینگنان :

ساختمان ها با کنده کاری روی چوب، کنده کاری سنگ، کنده کاری آجر، سفال، نقش برجسته گچبری، ریخته گری آهن و مس و نقاشی رنگی تزئین شده اند. که به عنوان «هفت تزئین کلاسیک لینگنان» شناخته شده است. همه این تزیینات داستان هایی درام و سنتی را به شما می گویند و تصویری بزرگ ترسیم می کنند تا فرهنگ جذاب چینی و استعدادهای صنعتگران چینی باستان را به شما نشان دهند.

۲) اثر فرهنگی مهم ملی تحت حمایت دولت:

این تالار در سال ۱۹۸۸ در فهرست «آثار فرهنگی مهم ملی تحت حمایت دولت» قرار گرفت. در سال ۲۰۰۲ و ۲۰۱۱ به عنوان یکی از هشت مکان دیدنی برتر گوانگژو انتخاب شد. تالار اجدادی قبیله چن که مملو از ویژگی های فرهنگی و هنری قوی است، به شما یک فرصت برای رفتن به بزرگترین خانواده در گوانگژو در دوران سلسله چینگ (۱۶۴۴ تا ۱۹۱۲) می دهد.

• چرا به آن “تالار اجداد قبیله چن” می گویند؟

نام های مختلف چینی به وضوح به ما می گویند که چگونه فرهنگ چینی از نسلی به نسل دیگر به ارث می رسد. می گویند همیشه یک نام خانوادگی دلیل بر یک جد است. «چن» یکی از نام‌های خانوادگی در چین است و در اواخر قرن نوزدهم به گروه زیادی از مردم تعلق داشت.
در سال ۱۸۸۸، چن لانبین، اولین سرپرست دانشجویان چینی تحصیل کرده در خارج از کشور و اولین فرستاده چین در ایالات متحده، و ۴۷ قبیله مشهور چن دیگر ، خواستار ساخت تالار اجدادی قبیله چن در گوانگژو شدند.

۳) تالار اجدادی قبیله چن مکانی برای آماده سازی امتحانات امپراتوری چین نوجوانان قبیله:

هر کسی که نام خانوادگی چن را داشته باشد، پس از پرداخت هزینه، اجازه دارد لوح های اجدادی را در تالار اجداد قبیله چن بگذارد. سالن اجدادی برای اسکان و آماده سازی امتحانات امپراتوری چین نوجوانان این قبیله در گوانگژو طراحی شده بود. کسانی از این قبیله که هزینه سالن را پرداخت کرده اند، می توانند با آمدن به گوانگژو در اینجا اقامت بگیرند.

۴) رتبه سوم در بررسی برای امپراتوری :

در طول زمان ساخت، یکی از ۴۸ قبیله چن در بالاترین سطح بررسی برای امپراتوری، رتبه سوم را کسب کرد که باعث شهرت و ثروت خانواده او شد. این امر باعث شد تا قبیله چن بیشتر از قبل برای این پروژه سرمایه گذاری کنند. در سال ۱۸۹۴، ساخت این تالار اجدادی به طور کامل به پایان رسید.


• جاذبه های دیگری از چین که ممکن است برایتان جالب باشد:

سالن یادبود سان یات سن گوانگژو به یاد پدر ملت چین | جاذبه های چین

تونگلی رویایی شاعرانه از شهر آبی چینی در سوژو | جاذبه های چین

رودخانه هوانگپو |بزرگترین رودخانه و رود مادر شانگهای | جاذبه های چین

نمایشگاه برنامه ریزی شهری شانگهای جاذبه گردشگری AAAA|جاذبه های چین

شانگهای شینتیاندی نقطه ای جذاب تاسیس شده در اوایل قرن ۲۱ |جاذبه های چین

معبد شش هارمونی( لیوهه) در کرانه شمالی رودخانه کیانتانگ| جاذبه های چین

ژینگ پینگ شهر باستانی در شمال شرقی شهرستان یانگشو| جاذبه های چین

کوه ها و غارهای کارست گویلین از بزرگترین توپوگرافی های جهان|جاذبه های چین

رودخانه لی با طول تقریبی ۸۰ کیلومتر در استان گوانگشی| جاذبه های چین

کوه شیان گونگ چشم اندازی پانوراما از یانگشو| جاذبه های چین

 دفتر خدمات مسافرتی شیوار سیاوشان آپارات


• چرا به آن “آکادمی قبیله چن” نیز می‌گویند:

دولت سلسله چینگ (۱۶۴۴-۱۹۱۲) اصرار داشت که تالار اجدادی باید بر اساس خویشاوندی ساخته شود. تالار اجدادی قبیله چن گروه بزرگی از مردم را با نام خانوادگی “چن” به هم وصل کرد و اکثر آنها هیچ نسبت خونی نداشتند. دولت نگران بود که این نوع سالن اجدادی ممکن است تهدیدی برای حاکمیت کشور باشد.

۵) آکادمی قبیله چن:

با توجه به این وضعیت، تالار اجدادی قبیله چن به نام آکادمی قبیله چن نامیده شد و در نزدیکی چند آکادمی ساخته شد. بالای دروازه ورودی یک تابلو با عبارت 陳氏書院 به معنی “آکادمی قبیله چن” آویزان شده است بعدها تالار اجدادی قبیله چن به کالج صنعتی قبیله چن و سپس به مدارس راهنمایی تغییر یافت. در دوران مدرن، آکادمی به عنوان موزه هنرهای عامیانه گوانگدونگ عمل می کند.


• ساختار و چیدمان تالار اجدادی قبیله چن:

تالار اجدادی قبیله چن با مساحت ۱۳۲۰۰ متر مربع از ۱۹ ساختمان با ۹ سالن و شش حیاط تشکیل شده است. ساختمان ها با “کوچه های Qingyun” از هم جدا شده اند و با راهروهایی به هم متصل می شوند.
آکادمی از شمال به جنوب در یک الگوی متقارن ساخته شده است که کاملاً با ساختار معماری سنتی چین مطابقت دارد. ساختمان‌های اصلی که روی محور اصلی قرار دارند عبارتند از: سردر ورودی، سالن اجتماعات و سالن پشتی. این روش طراحی به این معنی است که شما در شغل خود به موقعیت های بالاتری خواهید رفت.

۶) دروازه ورودی :

بالای دروازه ورودی یک تابلو با عبارت 陳氏書院 به معنی “آکادمی قبیله چن” آویزان شده است. در هر طرف دروازه ورودی یک طبل سنگی به ارتفاع ۲۵/۲ متر به قطر ۴/۱ متر قرار دارد. در سلسله چینگ، فقط افراد این سلسله حق استفاده از این نوع طبل را در کنار دروازه داشتند.

۷) تالار اجتماعات:

تالار اجتماعات برای ملاقات و عبادت طوایف چن بوده و اکنون به تالار اجدادی تبدیل شده است. عرض آن ۲۷٫۸۴ متر و عمق ۱۶٫۷ متر با ۲۱ تیر اصلی و ۶ ستون سنگی تراشیده شده است. در جلوی سالن یک آلاچیق سنگی قرار دارد که با نرده های سنگی احاطه شده است. در داخل سالن دوازده صفحه تاشو حکاکی شده قرار دارد.

۸) تالار پشتی:

در تالار پشتی، لوح های یادبود نیاکان در قفسه های چوبی ۲۱ پله ای قرار داده شده بود که زمانی برای عبادت اجداد استفاده می شد. در اتاق ها طاقچه هایی به ارتفاع ۷ متر با کنده کاری چوبی قرار دارد.


• در تالار اجدادی قبیله چن چه چیز هایی می توان دید؟

ساختمان های تالار اجدادی قبیله چن به طور کامل با کنده کاری روی چوب، کنده کاری روی سنگ، کنده کاری آجر، سفال، نقش برجسته گچبری، ریخته گری آهن و مس و نقاشی رنگی تزئین شده اند. محتوای این تزیینات بیشتر گل ها، پرندگان، میوه های کانتونی و صحنه هایی در نمایش های سنتی است. برخی از تزئینات حتی ترکیبی از فرهنگ چینی و غربی است که نشان دهنده جایگاه اجتماعی آن زمان است.

۹) مواد به کار برده شده در ساخت این آکادمی:

در ساخت این آکادمی بهترین مواد به کار گرفته شد که مقدار زیادی هزینه برد. این باعث شده است که در طول ۱۰۰ سال هنوز هم به شکل اصلی باشد. وقتی وارد سالن می شوید، هر قسمت از آکادمی داستانی در مورد یک خانواده بزرگ، حتی در مورد گذشته گوانگژو برای شما تعریف می کند.


• سه نوع حکاکی ظریف این معماری:

۱۲ صفحه تاشو حکاکی شده در داخل سالن اجتماعات، کار استادانه و کنده کاری های ماهرانه چوبی گوانگژو را نشان میدهد. که دارای سبک تیز، آزاد و ظریف است. ترکیب بندی تصویر به صورت زیگزاگ اعمال می شود، به طوری که می توان یک داستان کامل را از بالای صفحه به پایین خواند. این صفحات تاشو با تصاویری از داستان های کلاسیک از سلسله تانگ (۶۱۸ تا ۹۰۷ میلادی) تا سلسله سانگ جنوبی (۱۱۲۷ تا ۱۲۷۹) حکاکی شده است.

۱۰) پرستش عابد قبیله چن به اجداد و خدایان :

در حالی که به شیرهای سنگی، آلاچیق، استیلوبات(پایه های زیر ستون)، پله ها، نرده ها و مواردی از این دست نگاه می کنید، از کنده کاری های سنگی نفیس شگفت زده می شوید. در آلاچیق جلوی سالن اجتماعات از تکنیک های مختلفی مانند مجسمه سه بعدی، نقش برجسته، لو حک شده و غیره استفاده می شود.
نرده های آلاچیق با تصاویری از میوه ها، گل ها و پرندگان مختلف حک شده است. ستون های نرده ها با تصاویری از میوه های Lingnan مانند آناناس، کارامبولا، هلو و غیره خالی شده است. این نوع تصاویر نشان دهنده پرستش عابد قبیله چن به اجداد و خدایان خود است.

۱۱) دیوار بیرونی :

در دیوار بیرونی، شاه تیر و پیش امدگی، کنده کاری آجری را می بینید. دیوار بیرونی سمت راست تالار با ۶ کنده کاری آجری بزرگ که با آجر سیاه دونگوان ساخته شده است تزئین شده است.
آنها آنقدر بزرگ هستند که در آن زمان به ندرت می توان آنها را دید. دو مورد از آنها ۱٫۷۵ متر ارتفاع و ۳٫۶ متر عرض دارند. یکی از شش کنده کاری آجری، تصویر “لیو چینگ در حال رام کردن اسب آتشین” است که نشان می دهد ژنرال ارشد به نام لیو چینگ برای جلوگیری از جنگ بین کشورش با یک کشور مجاور، یک فولاد آتشین را رام کرده است. فیگورهای روی آن به قدری پر جنب و جوش است که هر فردی حالت چهره متمایز دارد.


• سفالگری با سبک چینی :

برجستگی های اصلی تالار اجدادی قبیله چن با ۱۱ تاج سفالی تزئین شده است که میزان و مقیاس آن نشان دهنده ثروت قبیله چن در آن زمان است. تاج تالار گردهمایی ۲۷ متر طول و ۲٫۹ متر ارتفاع دارد که در مجموع ۲۲۴ شکل روی آن وجود دارد و بزرگترین مقیاس تاج در تالار اجدادی قبیله چن است. این چهره ها شامل هشت جاودانه(گروهی از افسانه های چینی)، لی جینگ و دیگر شخصیت های افسانه چینی است. از تصاویر بسیار متفاوت شگفت زده خواهید شد.


• نقش برجسته گچبری رنگارنگ:

فراموش نشدنی ترین چیز در Chen Clan Ancestral سقف رنگارنگ آن است. این نقش برجسته گچبری به طور گسترده در دکوراسیون معماری PRD (دلتای رودخانه مروارید) استفاده می شود. عمدتاً در پی رج ها، رج های عمودی، شیروانی ها و غیره استفاده می شود. موضوعات این نقش برجسته‌های گچبری در آن زمان بسیار محبوب بودند، از جمله اسطوره‌ها و افسانه‌ها، داستان‌های تاریخی، شخصیت‌های درام‌های سنتی و غیره.


• ریخته گری آهن و مس و نقاشی رنگی:

ریخته گری آهن برخی از ویژگی‌های هنر معماری حیاط غربی را در خود دارد و در آلاچیق جلوی سالن اجتماعات به کار می‌رود. ریخته گری مس بیشتر روی سردر دروازه ورودی استفاده می شود. در حیاط ها چند مجسمه مسی هم دیده می شود.

نقاشی رنگی شامل “God of door” روی دروازه و نقاشی های دیواری در اتاق های غربی و شرقی است. این نقاشی ها صحنه هایی از درام های سنتی را به وضوح نشان می دهند. با دیدن این تصاویر می توانید از مهارت های نقاشان دیدن کنید. در این میان، صنایع دستی زیادی نیز در تالار اجدادی قبیله چن وجود دارد.


• تالار اجدادی قبیله چن کجاست و چگونه به آنجا برویم؟

تالار اجدادی قبیله چن در شماره ۳۴، En Longli، جاده Zhongshan 7، منطقه لیوان واقع شده است که در زبان چینی “Xiguan” نیز نامیده می شود. این تالار در منطقه مرکز شهر است. اگر با تاکسی، اتوبوس یا مترو به آنجا بروید، بسیار راحت خواهد بود.

  • ۳۴٫۶ کیلومتر از فرودگاه بین المللی گوانگژو بایون
  • ۲ کیلومتر از موزه Nanyue King Mausoleum فاصله دارد
  • ۲٫۱ کیلومتر از کلیسای Sacred Heart
  • ۲٫۱ کیلومتر از سالن یادبود سان یات سن
  • ۲٫۴ کیلومتری جزیره شامیان
  • ۲٫۵ کیلومتر از پارک یوشیو
  • ۱۱ کیلومتری برج کانتون

• عکس هایی از تالار اجدادی قبیله چن :

دیدنی های چین
دیدنی های چین

مکان های دیدنی گوانگژو
مکان های دیدنی گوانگژو

نقشه تالار اجدادی قبیله چن
نقشه تالار اجدادی قبیله چن

جاذبه های چین
جاذبه های چین

دیدنی های چین
دیدنی های چین

مکان های دیدنی
مکان های دیدنی

قبیله چن در گوانگژو چین
قبیله چن در گوانگژو چین

جاذبه های گوانگژو چین
جاذبه های گوانگژو چین


• موقعیت مکانی :

برچسب ها
از دیدنی های چین در جدول از مکان های دیدنی کشور چین برترین دیدنی های چین بهترین دیدنی های چین تالار اجدادی قبیله چن تالار اجدادی قبیله چن در چین تالار اجدادی قبیله چن در گوانگژو تالار اجدادی قبیله چن گوانگژو تالار اجدادی قبیله چن گوانگژو چین تالار اجدادی قبیله چن گوانگژو در چین جاذبه های چین جاذبه های چین گردشگری جاذبه های چین گوانگژو جاذبه های گوانگجو چین جاهای دیدنی چین چین گوانگژو دیدنی های باستانی گوانگژو دیدنی های چین دیدنی های چین در جدول دیدنی های چین شانگهای دیدنی های چین عجیب دیدنی های چین گوانگژو دیدنی های گوانگژو چین عکس مکان های دیدنی چین گوانگجو چین گوانگژو تالار اجدادی قبیله چن گوانگژو چین مکان های دیدنی چین مکان های دیدنی چین به انگلیسی مکان های دیدنی در چین گوانگژو مکان های دیدنی شهر چین مکان های دیدنی کشور چین مکان های دیدنی گوانجو چین مکان های دیدنی گوانگژو چین

کارشناس گردشگری

دفتر خدمات مسافرتی و گردشگری شیوار سیاوشان متشکل از متخصصین مجرب گردشگری در نظر دارد پایه گذار خدمات دهی با استانداردهای بین المللی باشد. ما آنچه شما می خواهید را برنامه ریزی خواهیم کرد و بهترین پیشنهادات را با شعار مشاور امین سعی می کنیم به شما ارایه کنیم. چون ما معتقدیم ما امانت دار وقت و هزینه شما هستیم تلفن تماس : 91014574 021 موبایل پشتیبانی تورهای در حال اجرا : 09192120524

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا
بستن