دیدنی های چین

معبد شش هارمونی( لیوهه) در کرانه شمالی رودخانه کیانتانگ| جاذبه های چین

Six Harmonies Pagoda

• معبد شش هارمونی ( لیوهه) |عکس+موقعیت مکانی+تاریخچه

معبد شش هارمونی که به نام معبد لیوهه نیز شناخته می شود، در تپه یوئلون در هانگژو در کرانه شمالی رودخانه کیانتانگ یافت می شود. نام آن به ۶ آیین بودایی یعنی بهشت، زمین، شمال، جنوب، شرق و غرب اشاره دارد. تاریخچه آن به بیش از ۱۱۰۰ سال قبل از سال ۹۷۰ در سلسله سانگ شمالی باز می گردد.

زمانی که پادشاه ایالت Wuyue می خواست با غلبه بر چاله جزر و مدی شیطانی رودخانه کیانتانگ اقتدار فانی خود را نشان دهد. این معبد به دلیل موقعیت استراتژیک درست در کنار رودخانه کیانتانگ زمانی به عنوان فانوس دریایی نیز عمل می کرد.

۱) معبد لیوهه به عنوان میراث جهانی یونسکو :

در سال ۱۹۶۱ به عنوان میراث جهانی یونسکو ثبت شد و محصولی است که امروزه می بینید. بازدیدکنندگان از مناظر تماشایی رودخانه خروشان کیانتانگ لذت می برند در حالی که معبد لیوهه در سکوت و با شکوه به عنوان نمادی از گذشته غنی چین باقی مانده است. بتکده اصلی دارای یک چراغ در بالای آن بود که به آن کمک می کرد تا به عنوان یک چراغ ناوبری عمل کند.
در سال ۱۱۵۶، به طور کامل بازسازی شد و در پایان سلسله چینگ، میزبان ۷ طبقه بود که در مجموع ۲۰۰ فوت بودند.

۲) ویران شدن معبد شش هارمونی در طی جنگ:

در ابتدا توسط Qian Hongjiao در محل باغی در سال سوم (۹۷۰) از دوره Kaibao از سلسله سانگ شمالی (۹۶۰-۱۱۲۷) برای از بین بردن حفره های جزر و مدی رودخانه کیانتانگ، این معبد (یا Liuhe Pagoda) ساخته شد.
در جنگ در سال سوم (۱۱۲۱) دوره Xuanhe از سلسله سونگ شمالی (۹۶۰-۱۱۲۷) ویران شد. در سال ۲۶ (۱۱۵۶) دوره شائوکسینگ بازسازی شد و در سال اول (۱۱۶۵) دوره کیاندائو از سلسله سانگ جنوبی (۱۱۲۷-۱۲۷۹) پایان یافت.

۳) بازسازی معبد شش هارمونی در چین:

معبد ۱۳ طبقه دارد. در بیست و ششمین سال سلطنت امپراتور گوانگسو در سلسله چینگ (۱۶۴۴-۱۹۱۱) بازسازی شد. اعتقاد بر این بود که بر اساس درک بودایی، هر پدیده طبیعی ناخواسته را می توان با ساختن بتکده ها مهار کرد. خوشبختانه برای گردشگری در هانگژو، به نظر نمی رسد که امواج جزر و مدی به طور قابل توجهی سرکوب نشده باشد و هنوز هم رکورد جهانی ۹ متر (۳۰ فوت) را در اختیار دارند.


جاذبه های دیگری از چین که ممکن است برایتان جالب باشد:

ژینگ پینگ شهر باستانی در شمال شرقی شهرستان یانگشو| جاذبه های چین

کوه ها و غارهای کارست گویلین از بزرگترین توپوگرافی های جهان|جاذبه های چین

یانگ شوو شهرستانی با کوه های کارست در نزدیکی گویلین| جاذبه های چین

رودخانه لی با طول تقریبی ۸۰ کیلومتر در استان گوانگشی| جاذبه های چین

• دفتر خدمات مسافرتی شیوار سیاوشان بلاگفا

• دفتر خدمات مسافرتی شیوار سیاوشان آپارات


۴) یکی از سه معبد مشهور در هانگژو:

معبد سیکس هارمونی یک برج باستانی به سبک غرفه نمایشگاه در چین است که در کوه یوئلون در جنوب دریاچه غربی و رو به رودخانه کیانتانگ واقع شده است. این معبد یکی از سه معبد مشهور در هانگژو به همراه دو معبد دیگر در اطراف دریاچه غربی، معبد بائوچو و معبد لیفنگ است.

به دلیل مزیت ارتفاع و موقعیت خاص، معبد سیکس هارمونی یکی از بهترین مکان ها برای تماشای جزر و مد رودخانه باشکوه کیانتانگ است. علاوه بر این، یک باغ از معبد های چین باستان در نزدیکی برج وجود دارد که مینیاتورهایی از معبد های معروف در سراسر کشور را به نمایش می گذارد.


۵) طراحی مبتکرانه معبد:

این معبد یک ساختمان هشت ضلعی با ارتفاع ۵۹٫۸۹ متر (۱۹۶٫۴۹ فوت) است. معبد ۱۳ طبقه دارد و ۱۰۴ ناقوس آهنی در هر گوشه بام آویزان است. به دلیل این ظاهر باشکوه، مردم محلی آن را یک ژنرال شجاع می دانند که در ساحل رودخانه کیانتانگ ایستاده است. با این حال، اگر وارد معبد شوید، تنها هفت طبقه در داخل آن خواهید یافت. یک پلکان مارپیچ در داخل برج ساخته شده است که به طبقه آخر منتهی می شود. هر طبقه از معبد از چهار قسمت تشکیل شده است: دیوار بیرونی، یک راهرو حلقه ای شکل، دیوار داخلی و یک اتاق کوچک.

۶) موضوعات آجرکاری های نفیس داخل معبد:

اتاق ها برای تثبیت پیکره های بودا استفاده می شوند. با نگاهی به پنجره‌های روی دیوارهای بیرونی، بازدیدکنندگان می‌توانند مناظر زیبای رودخانه عریض کیانتانگ و پل بزرگ این رودخانه را در مقابل کوه‌های سبز دوردست تماشا کنند. در داخل برج آجرکاری های نفیس زیادی با موضوعات مختلف از جمله انار، نیلوفر آبی، ققنوس، طاووس، شیر و… وجود دارد.


۶) معبد شش هارمونی بهترین سایت برای مشاهده جزر و مد رودخانه کیانتانگ:

این معبد منظره زیبایی که به عنوان شگفتی بزرگ جهان شناخته می شود را به شما نشان میدهد، رودخانه کیانتانگ، شاهکار طبیعت است. معبد شش هارمونی که در ساحل شمالی رودخانه قرار دارد، از زمان سلسله سانگ جنوبی (۴۲۰ – ۵۸۹ پس از میلاد) بهترین مکان برای تماشای این مکان دیدنی در نظر گرفته شده است.

۷) جشنواره نیمه پاییز در رودخانه کیانتانگ:

این صحنه حول و حوش جشنواره نیمه پاییز حتی با شکوه تر می شود. سالانه، مناطق اطراف معبد سیکس هارمونی در آن دوره بسیار شلوغ می شود. با دیدی که از بالای معبد دارید، منظره عالی جزر و مدهای متلاطم رودخانه کیانتانگ ممکن است نفس شما را بند بیاورد.


۸) باغ معبد های چین باستان:

گردشگران می توانند از برج های باستانی چین با سبک های مختلف در باغ بازدید کنند. با مساحت ۶۶۸۹ متر مربع (۸۰۰۰ یارد مربع)، حدود ۱۰۰ مینیاتور از معبد های قدیمی معروف کشور به نسبت ۱:۱۰ وجود دارد. از جمله معبد چوبی در شهرستان Yingxian در استان شانشی، داگوبا سفید در پارک بیهای در پکن ، بتکده Songyue در استان هنان و Big Wild Goose Pagoda و Small Wild Goose Pagoda شیان.


۹) بتکده شش هارمونی از ۴ بخش اصلی تشکیل شده است:

دیوار بیرونی، صومعه، دیوار داخلی و یک اتاق کوچک. همه اینها ۲ حلقه را تشکیل می دهند. حلقه داخلی دارای یک اتاق کوچک است که قلب معبد می باشد. حلقه بیرونی توسط دیواره بیرونی تشکیل شده است. وسط همه اینها راهرو و پله است. گذرگاه این راهرو به صومعه منتهی می شود و درهای دیوار داخلی امکان دسترسی به اتاق کوچک در هسته معبد را فراهم می کند.

۱۰) اتاق کوچک در هسته معبد:

این اتاق کوچک در ابتدا به عنوان خانه مجسمه بودا استفاده می شد. در کنار آن طاقچه هایی با ۴۲ بخش از سوترا حک شده است. دروازه هو یکی دیگر از جاذبه های معبد شش هارمونی است که به دلیل خطوط صاف و طراحی منحنی ارگانیک، سبک آن متعلق به سلسله سانگ جنوبی (۱۱۲۷-۱۲۷۹) است. گلدسته معبد در سلسله یوان (۱۲۷۱-۱۳۶۸) ساخته شد. یکی از برجسته‌ ترین نقاط معبد، بیش از ۲۰۰ حکاکی روی دیوار و آجر دارد که تصاویری مانند انار، شیر، تک شاخ و غیره را نشان می‌دهد که همگی بر روی پایه قرار دارند.

۱۱) پیاده روی در پشت معبد شش هارمونی:

این کنده کاری ها شبیه سبک محبوب سلسله سونگ است. در پشت معبد شش هارمونی، بازدیدکنندگان ممکن است یک پیاده‌روی طبیعی زیبا با تراس‌هایی با مجسمه‌ها، ناقوس‌ها، زیارتگاه‌ها و کتیبه‌ها پیدا می کنند.


۱۲) عکس هایی از معبد شش هارمونی در هانگژو:

معبد شش هارمونی
معبد شش هارمونی
رودخانه کیانتانگ
رودخانه کیانتانگ
معابد موجود در چین
معابد موجود در چین
معبد لیوهه
معبد لیوهه

مجسمه

مناظر قابل مشاهده از معبد
مناظر قابل مشاهده از معبد
معبد لیوهه
معبد لیوهه

۱۳) موقعیت مکانی معبد:

برچسب ها
آثار باستانی چین آثار تاریخی چین آثار تاریخی موجود در چین آثار چین از دیدنی های چین در جدول برترین دیدنی های چین برترین معابد چین برترین معبد چین بهترین دیدنی های چین بهترین معابد چین بهترین معبد چین جاذبه های چین جاذبه های چین گردشگری جاذبه های چین گویلین جاذبه های چینی جاذبه های دیدنی هانگژو جاذبه های دیدنی هانگژو در چین جاهای دیدنی چین جاهای دیدنی هانگژو دیدنی های چین دیدنی های چین عجیب دیدنی های چین گویلین دیدنی های هانگژو چین عکس مکان های دیدنی چین معابد چین معبد شش هارمونی چین معبد لیوهه چین مکان های دیدنی چین مکان های دیدنی چین به انگلیسی مکان های دیدنی چینی مکان های دیدنی در چین مکان های دیدنی هانگژو مکان های دیدنی هانگژو چین مکان های دیدنی هانگژو در چین هانگژو

کارشناس گردشگری

دفتر خدمات مسافرتی و گردشگری شیوار سیاوشان متشکل از متخصصین مجرب گردشگری در نظر دارد پایه گذار خدمات دهی با استانداردهای بین المللی باشد. ما آنچه شما می خواهید را برنامه ریزی خواهیم کرد و بهترین پیشنهادات را با شعار مشاور امین سعی می کنیم به شما ارایه کنیم. چون ما معتقدیم ما امانت دار وقت و هزینه شما هستیم تلفن تماس : 91014574 021 موبایل پشتیبانی تورهای در حال اجرا : 09192120524

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا
بستن