دیدنی های تانزانیا

کوه کلیمانجارو بلندترین کوه آفریقاو بزرگترین کوه مجزا جهان| دیدینی های تانزانیا

Mount Kilimanjaro

• کوه کلیمانجارو |عکس+موقعیت مکانی+ تاریخچه

کوه کلیمانجارو ،واقع در تانزانیا، شرق آفریقا، بلندترین کوه آفریقا با ارتفاع ۱۹٫۳۴۱ فوت (۵۸۹۵ متر) است. این بزرگترین کوه مجزا و مستقل در جهان است و یکی از هفت قله جهان است. قله‌های پوشیده از برف آن بر فراز دشت های بی درخت اطراف دیده می شود.این کوه بخشی از پارک ملی کلیمانجارو است که خانه انواع گیاهان و جانوران منحصربه‌فرد نیز می باشد. در حالی که این کوه یک آتشفشان خاموش است، اما هنوز به عنوان محلی مهم برای کوهنوردان و علاقه مندان به فضای باز از سراسر جهان عمل می کند.

۱) چه کسانی می توانند به کوه کلیمانجارو سفر کنند؟

همه از کودکان بالای ۱۰ سال تا افراد بزرگتر با سن ۶۰ و ۷۰ سال می توانند به این کوه سفر داشته باشند.  تنها چیزی که نیاز دارید عزم و اراده برای رسیدن به قله است. 

۲) مسیرهای پیاده روی کلیمانجارو :

هفت مسیر اصلی کوه کلیمانجارو وجود دارد که به قله اوهورو (Uhuru Peak) منتهی می شود. یکی از آنها از سمت شمالی کوه و بقیه از سمت جنوبی شروع می شود. مسیرها عبارتند از Marangu، Machame، Lemosho، Shira، Rongai، North Circuit و Umbwe. پیاده روی در کوه کلیمانجارو بین پنج تا نه روز طول می کشد. در این زمان شما می توانید به قله برسید. هر چه روزهای بیشتری را در کوه سپری کنید، احتمال اینکه قله را با موفقیت بپیمایید بیشتر می شود زیرا به ارتفاع بیشتر عادت خواهید کرد.

۳) بهترین زمان برای صعود به قله کلیمانجارو چه زمانی است؟

آب و هوای کوهستانی می تواند غیرقابل پیش بینی باشد. بهترین زمان برای پیاده روی کلیمانجارو در فصول خشک عبارت است از: دسامبر تا اوایل مارس و ژوئن تا اکتبر. توصیه می شود در اوج فصول بارندگی به دلایل ایمنی کوهنوردی نکنید.

 

• جاذبه های دیگری از تانزانیا که ممکن است برایتان جالب باشد:

شهر موشی پایتخت منطقه کلیمانجارو با ۶۰ کیلومتر مساحت | دیدنی های تانزانیا

دهانه آتش فشان گرونگرو با مساحت ۲۶۴ km جنگل و تالاب| دیدنی های تانزانیا

سافاری پارک ملی تارانگیره |از پربازدید ترین مناطق حفاظت شده|دیدنی های آفریقا

پارک ملی دریاچه مانیارا دوست داشتنی ترین دریاچه آفریقا | دیدنی های تانزانیا

دفتر خدمات مسافرتی شیوار سیاوشان آپارات


• کوه کلیمانجارو :

کوه کلیمانجارو در ارتفاع ۵۸۹۵ متری (۱۹۳۴۱ فوت) از سطح دریا، بلندترین کوه قاره آفریقا و بلندترین کوه  مستقل جهان با سه مخروط آتشفشانی است .Kibo خاموش هست اما می تواند دوباره فوران کند. Mawenzi و Shiraبه صورت کامل خاموش شده اند. بیایید به حقایق جالب در مورد کوه کلیمانجارو نگاهی کنیم:

۴) بررسی کوه از منظر زمین شناسی آن:

کلیمانجارو با ارتفاع ۵۸۹۵ متر از سطح دریا، بلندترین کوه مستقل( یعنی بخشی از رشته کوهی مانند هیمالیا نیست) در جهان است. در واقع شامل سه قله آتشفشانی است که بزرگترین آنها Kibo است. دو مخروط دیگر Mawenzi و Shira هستند. طبق مجله تحقیقات آتشفشان شناسی و زمین گرمایی (۲۰۰۸)، Shira حدود ۲٫۵ میلیون سال پیش شروع به فوران کرد و فعالیت اصلی آن حدود ۱٫۹ میلیون سال پیش بود.

۵) فلات Shira کنونی : 

گفته می شود که پس از این مدتی فعالیت آتشفشانی به سمت Mawenzi و Kibo حرکت کرد. تصور می‌شود که فلات Shira کنونی، در واقع دهانه‌ای بوده که در خود فرو ریخته است . و فرسایش های بعدی، دیواره‌های جانبی آن را صاف کرده است.

از طرف دیگر، Mawenzi و Kibo در مقایسه با آن بسیار جوان هستند. صدا های آتشفشانی آنها در حدود یک میلیون سال پیش شروع شدند. در بالای Kibo یک دهانه بزرگ وجود دارد که پس از فوران آتشفشان شکل گرفته است، مانند Shira ، آن نیز به خودی خود فرو ریختند و اکنون یک منطقه مسطح هستند که حاوی یخچال های طبیعی است. قله اوهورو در لبه دهانه قرار دارد. یک نکته جالب این است که ماونزی و شیرا هر دو منقرض شده اند اما کیبو خفته است. این را می توان به وضوح مشاهده کرد اگر به گودال خاکستر (Ash Pit) بروید از اینجا می توانید بوی گازهای گوگردی منتشر شده در اعماق پوسته زمین را حس کنید. 

 ۶) یخچال های طبیعی:

تخمین زده می شود که یخچال های کلیمانجارو حدود ۱۱۷۰۰ سال قدمت داشته باشند. در اواخر قرن نوزدهم، کل قله Kibo پوشیده از یخبندان بود و به وضوح امروزه اینطور نیست. بر اساس مطالعه ای که توسط اتحادیه علوم زمین اروپا انجام شده است، بین سال های ۱۹۱۲ تا ۲۰۱۱، ۸۵ درصد از یخ های یخبندان ناپدید شده اند. در سال ۱۹۱۲ پوشش یخبندان ۱۱٫۴ کیلومتر مربع بود. تا سال ۲۰۱۱ تنها ۱٫۷۶ کیلومتر مربع یخ از یخبندان باقی مانده است. تخمین زده می شود که اگر شرایط آب و هوایی کنونی ادامه یابد، تا سال ۲۰۶۰ کلاهک یخی دیگر روی کیبو وجود نخواهد داشت.

۷) هفت قله بلند جهان:

بلندترین کوه آفریقا بودن به کوه کلیمانجارو موقعیتی در میان یکی از “هفت قله بلند جهان” را می دهد. صعود به این قله از دیرباز هدف بسیاری از کوهنوردان بوده است، فتح هر کدام از اینها یک شاهکار است. شش مورد دیگر عبارتند از:

  • آسیا:  قله اورست (۸۸۴۸ متر)
  • آمریکای جنوبی: کوه آکونکاگوا (۶۹۶۱ متر)
  • آمریکای شمالی: کوه مک کینلی – همچنین به نام دنالی (۶۱۹۴ متر) شناخته می شود.
  • اروپا: کوه البروس (۵۶۴۲ متر)
  • قطب جنوب: کوه وینسون (۴۸۹۲ متر)
  • استرالیا: کوه Kosciuszko (2228 متر)
  • اگر دقت کرده باشید، متوجه خواهید شد که با ارتفاع ۵۸۹۵ متر، کلیمانجارو چهارمین قله بزرگ در بین این هفت قله است.

۸) کلیمانجارو در تاریخ :

بسیاری از جغرافی دانان کلاسیک به قاره آفریقا علاقه مند بودند و اولین مورد ثبت شده از کلیمانجارو در تاریخ در قرن دوم بود. ریاضیدان یونانی، بطلمیوس اسکندریه به “کوه بزرگ برفی” اشاره می کند. بعداً، تاجران شرقی خبری از «کوه بزرگ در غرب زنزیبار» را گزارش کردند. فرناندز د انسیسکو، نویسنده اسپانیایی در «Suma de Geographia» از «کوه Olympus اتیوپیایی» پس از سفر به بندر مومباسا در کنیا و ظاهراً صحبت با افرادی که از داخل کشور بازدید کرده بودند، نام می برد.

جغرافی دانان بریتانیایی در اوایل قرن نوزدهم هرگونه تصور از قله پوشیده از برف در آفریقا را قبول نمی کردند. تا زمانی که ویلیام دزبورو کولی در سال ۱۸۴۴ نوشت: «مشهورترین کوه آفریقای شرقی کلیمانجارو است». تصور می‌شود که این اولین باری باشد که از کلیمانجارو در زمان مدرن نام بردند.

۹) قله اول(Hans Meyer and Yohani Lauwo)

 اولین تلاش های ثبت شده توسط کاشفان اروپایی برای صعود به کلیمانجارو در اواسط اواخر قرن نوزدهم آغاز شد. یک کاشف آلمانی به نام Baron Carl Claus von der Decken در سال ۱۸۶۱ به داخل کشور سفر کرد و با یک زمین شناس بریتانیایی به نام Richard Thornton ملاقات کرد. آنها با هم سفر خطرناکی را به کلیمانجارو انجام دادند. آنها منطقه را بررسی کردند و ظاهراً تا حدود ۸۲۰۰ فوت صعود کردند.


۱۰) تخمین ارتفاع کوه کلیمانجارو :

آنها تخمین زدند که ارتفاع این کوه حدود ۲۰۰۰۰ فوت است. جالب اینجاست که ریچارد تورنتون اولین کسی بود که گفت این کوه در واقع یک آتشفشان است. هانس مایر کسی بود که مدعی شد اینجا اولین قله واقعی کوه کلیمانجارو است. هرچند این ادعا بدون مشکل نبود. اولین تلاش او در سال ۱۸۸۷ بود که طبق گزارش ها به حدود ۱۸۰۰۰ فوت رسید و مجبور شد به عقب برگردد. زیرا نمی توانست از دیوار یخی عظیم روبروی خود بالا برود.

۱۱) اولین بار صعود به قله : 

Meyer از Ludwig Purscheller( یک کوهنورد بسیار با تجربه آلپ ) کمک گرفت و در سال ۱۸۸۹ به تانزانیا بازگشت. او تیمی از باربرها و راهنمای خود، مردی جوان به نام Yohani Lauwo که در مارانگو زندگی می کرد، تاسیس کرد. در ۶ اکتبر ۱۸۸۹، آنها برای اولین بار به قله صعود کردند. یوهانی لاوو به مدت ۷۰ سال به هدایت سفرها در کلیمانجارو ادامه داد و تا سن ۱۲۵ سالگی زندگی کرد.

۱۲) اولین زنی که به قله صعود کرد: Sheila MacDonald

شیلا مک دونالد اولین زنی که به قله رسید، یک خانم اسکاتلندی بود که در دوران کودکی خود زمان زیادی را به همراه پدرش در قله های اسکاتلندی گذرانده بود. پس از صعود به کوه اتنا در سیسیل، ظاهراً او برای دیدار اقوام به آفریقا سفر کرد. او به گروهی از ماجراجویان پیوست و سفر خود به کوه کلیمانجارو شروع کرد. حتی پس از اینکه همراهانش در سفر از تلاش برای رسیدن به قله دست کشیدند، او ادامه داد و ظاهراً در ۲۷ سپتامبر ۱۹۲۷ موفق شد!


۱۳) بلندترین درخت آفریقا :

Andreas Hemp از دانشگاه Bayreuth در آلمان بیش از ۲۰ سال است که درختان برخی از دره‌های دورافتاده کلیمانجارو را مورد مطالعه قرار داده است. این درخت ها بسیار دور تر از مسیرهای صعود قرار داشتند. محدودیت‌ها در ابزار اندازه‌گیری و مسیر دشوار به این معنا بود که تا همین اواخر، آنها فقط می‌توانستند ارتفاع این درختان را تخمین بزنند.

۱۴) ابزارهای لیزری برای اندازه گیری درخت :

با این حال، با استفاده از ابزارهای لیزری، مشخص شده است که بلندترین درخت آفریقا، Entandrofragma excelsum در واقع ۸۱٫۵ متر ارتفاع دارد. Hemp تخمین می زند که این درخت تقریباً ۶۰۰ سال سن دارد. دانشمندان خواستار حفاظت از دره ای هستند که این درخت خاص در آن پیدا شده است.


۱۵) عکس هایی از کوه کلیمانجارو :

دیدنی های تانزانیا
دیدنی های تانزانیا

کوه کلیمانجارو
کوه کلیمانجارو

دیدنی های آفریقا
دیدنی های آفریقا

قله کوه کلیمانجارو
قله کوه کلیمانجارو

کوه های تانزانیا
کوه های تانزانیا

دیدنی های آفریقا
دیدنی های آفریقا

جاذبه های آفریقا
جاذبه های آفریقا

دیدنی های تانزانیا
دیدنی های تانزانیا

کوه های تانزانیا
کوه های تانزانیا


• موقعیت مکانی:

 

برچسب ها
تانزانیا سافاری تانزانیا کجا بریم تانزانیا کجاست جاذبه در تانزانیا جاذبه های آفریقا جاذبه های آفریقای شرقی جاذبه های تانزانیا جاذبه های دیدنی تانزانیا جاذبه های کلیمانجارو دیدنی در آفریقا دیدنی در شرق آفریقا دیدنی در کلیمانجارو دیدنی های آفریقای شرقی دیدنی های تانزانیا دیدنی های تانزانیا آفریقا دیدنی های تانزانیا کلیمانجارو دیدنی های کلیمانجارو سافاری سافاری آفریقا سافاری تانزانیا سافاری تانزانیا در آفریقا سافاری در آفریقا ُسافاری در شرق آفریقا سافاری در کوه های تانزانیا سافاری در کوه های تانزانیا شرق آفریقا سافاری های آفریقا سافاری های آفریقا تانزانیا سافاری های تانزانیا شرق آفریقاپ کارهایی که می توان در کلیمانجارو انجام داد کلیمانجارو کلیمانجارو آفریقا کلیمانجارو تانزانیا کلیمانجارو تانزانیا آفریقا کلیمانجارو در شرق آفریقاپ کلیمانجارو دیدنی کلیمانجارو دیدنی در تانزانیا کوه کلیمانجارو مکان های دیدنی تانزانیا مکان های دیدنی تانزانیا در آفریقا

کارشناس گردشگری

دفتر خدمات مسافرتی و گردشگری شیوار سیاوشان متشکل از متخصصین مجرب گردشگری در نظر دارد پایه گذار خدمات دهی با استانداردهای بین المللی باشد. ما آنچه شما می خواهید را برنامه ریزی خواهیم کرد و بهترین پیشنهادات را با شعار مشاور امین سعی می کنیم به شما ارایه کنیم. چون ما معتقدیم ما امانت دار وقت و هزینه شما هستیم تلفن تماس : 91014574 021 موبایل پشتیبانی تورهای در حال اجرا : 09192120524

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا
بستن