دیدنی های سیشل

جزیره پراسلین دومین جزیره بزرگ بعد از ماهه | دیدنی های سیشل

Praslin island

• جزیره پراسلین |عکس+موقعیت مکانی+ جاذبه ها

جزیره پراسلین دومین جزیره بزرگ سیشل است و این جزیره در حدود ۳۷ کیلومتری شمال شرقی ماهه قرار دارد. در هنگام سفر از ماهه به پراسلین با قایق، یک تپه‌ ی بلند خواهد دید که به نظر سبز روشن می آید. با عبور از سواحل جنوبی جزیره، به خلیجی وسیع و طبیعی خواهید رسید، جایی که لازار پیکو، کسی که جزیره را در سال ۱۷۴۴ کشف کرد، قبل از اکتشاف ماهه، کشتی خود را در آنجا لنگر انداخته بود. او بلافاصله نام پراسلین “Ile des Palmes” را روی  آن گذاشت، اما در آن زمان نمی دانست که با مهد نخل Coco de Mer، یکی از کمیاب ترین و غیرمعمول ترین گیاهان جهان روبرو شده است.


۱) پراسلین از نظر جمعیت و اندازه :

از نظر جمعیت و اندازه، پراسلین دومین جزیره بزرگ در سیشل با حدود ۸۰۰۰ ساکن همیشگی است. در مقایسه، ماهه با حدود ۷۷۰۰۰ نفر پرجمعیت ترین جزیره است. پراسلین با در اختیار داشتن دومین جایگاه در میان جزایر سیشل، پذیرای گردشگرانی از سراسر جهان است که طرفدار پوشش گیاهی منحصر به فرد، سواحل زیبا و آب شفاف هستند.

۲) پراسلین به دو ناحیه تقسیم می شود:

از لحاط سیاسی، پراسلین به دو ناحیه تقسیم می شود: Grand Anse و Baie Sainte Anne. راه معمول برای رفتن به پراسلین از طریق یک هواپیمای ملخی از ماهه است که تنها پانزده دقیقه طول می کشد. مردم جزیره علاوه بر گردشگری، از کشاورزی و ماهیگیری امرار معاش می کنند. پراسلین خوشبختانه چندان شلوغ نیست و توانسته جذابیت خود را حفظ کند و این اطمینان را ایجاد کند که هرکسی که آرامش و طبیعت را دوست دارد می تواند در تعطیلات خود به اینجا سفر کند.

۳) مناظر نفس گیر پراسلین :

مناظر نفس گیر زیادی نیز وجود دارد که می توانید از آن لذت ببرید، مخصوصاً در هنگام پیاده روی یا به همراه تور. این مناظر شامل سواحل زیبا و شنی با آب های شفاف، جنگل های انبوه، درختان نخل، درختان تاکاماکا، آبشارها و موارد دیگر است. در مقایسه با ماهه، این جزیره بیشتر از تپه های کوتاه و پشت سر هم تشکیل شده است تا کوه های سر به فلک کشید.

حداکثر ارتفاع تپه در پراسلین، مختص به Fond Azore است که به ۳۶۷ متر می رسد. با این حال، مزیتی که دارد این است که در Praslin به اندازه ماهه باران نمی بارد.


۴) بندرگاه کوچک Ste. Anne Bay :

 Ste. Anne Bay بندرگاه کوچکی است که خدمات کشتی را از ماهه و La Digue ارائه می‌کند. در همین شهر، در دو کیلومتری شمال محل فرود هواپیما، کلیساها، بیمارستان ها، بانک ها، اداره پست، پمپ بنزین و مدرسه، مینی مارکت ها و اجاره ماشین وجود دارد. اکثر هتل ها در پراسلین بزرگ هستند. 

۵) میراث جهانی یونسکو Vallée de Mai :

جاذبه اصلی این جزیره میراث جهانی یونسکو Vallée de Mai است، در این منطقه می توانید کوکو دو مر معروف هم مشاهده کنید (Coco de Mer). علاوه بر این، در این میراث طبیعی می توانید علاوه بر گیاهان، پرندگان کمیاب مانند طوطی زاغ را تماشا کنید.


۶) مناظر و فعالیت هایی که در ساحل شمال شرقی پراسلین انجام می شود( Côte d’Or & Anse Volbert) :

صخره های مرجانی وسیع وظیفه ی حفظ سواحل شرقی و غربی را دارند. Anse Lazio و Anse Georgette اغلب در بین زیباترین سواحل جهان قرار می گیرند، حتی گاهی اوقات در لیست ده مورد برتر دیده شده اند.

ساحل شمال شرقی، که به نام Côte d’Or (ساحل طلایی) نیز شناخته می شود، دارای سواحل بسیار جذابی است و مرجان ها و شبه جزیره جنوب شرقی در Morne نقش تاثیر گذاری در حفظ آن دارند.

۷) فصل باران های موسمی در این منطقه :

ساحل شمال شرقی قبل از فصل باران های موسمی محلی ایده آل می تواند باشد. بادها از ماه می تا اکتبر می وزد و مقدار زیادی جلبک دریایی با خود می آورد. به لطف شرایط شنای دلپذیری که وجود دارد، این منطقه به طور فزاینده ای به مرکز توریستی پراسلین تبدیل شده است. مهمانخانه های ساده، هتل ها و استراحتگاه های لوکس کلاسیک و مدرن و مجموعه ای جذاب از رستوران ها در این منطقه قابل مشاهده است.

۸) شهر Anse Volbert در خط ساحلی

 همراه با خلیج بو والون در ماهه، پراسلین، می‌تواند به عنوان منطقه توسعه‌یافته‌تر سیشل با زیرساخت‌هایی کاربردی شناخته شود. تقریباً به موازات این مرکز، شهر Anse Volbert، بخش طولانی ای از خط ساحلی را در بر گرفته است. این شهر سواحل شنی با شیب ملایم و شرایط عالی برای استراحت، و شنا را ارائه می دهد. افرادی ممکن است تصمیم بگیرند تمام ۴ کیلومتر ساحل اینجا را پیاده روی کنند و از مناظر دیدن کنند.

همچنین در اینجا می توانید نقطه شروع بسیاری از تورها با اتوبوس به نقاط دیدنی یا دیگر سواحل جزیره را پیدا کنید.


۹) نمایشگاه کوچک موزه پراسلین و Gallery & Art Café des Arts :

در نمایشگاه کوچک موزه پراسلین، می توانید اطلاعاتی در مورد طبیعت، فرهنگ و تاریخ پراسلین بیابید. این موزه را می‌توانید در نزدیکی ساحل در یک ساختمان تاریخی پیدا کنید (هر روز از ساعت ۹:۰۰ تا ۱۶:۰۰ امکان بازدید وجود دارد) . در همین حال، “Gallery & Art Café des Arts” نقاشی‌ها و مجسمه‌های هنرمندان محلی و همچنین صنایع دستی تولید شده را به نمایش می‌گذارد و به فروش می‌رساند (دوشنبه – شنبه: ۱۰:۰۰ – ۲۱:۰۰).


۱۰) منطقه Anse Gouvernement در جزیره

این منطقه واقع در شرق جزیره، شامل هتل زیبای l’Archipel  می باشد که توسط باغی سرسبز احاطه شده است. در سال ۱۹۸۴، فیلم ماجراجویانه پولانسکی “دزدان دریایی” در Anse Gouvernement فیلمبرداری شد. علاوه بر این، در لبه شرقی خلیج، بازدیدکنندگان می توانند مسیری را بیابند که به Anse Matelot منتهی می شود، که در حدود پانزده دقیقه فاصله دارد.

۱۱) منطقه Anse La Blague در جزیره

این منطقه بین Anse Volbert و Baie Ste Anne قرار دارد و می توان گفت که به ندرت بازدید می شود و کم جمعیت است. با وجود خلوت نسبی آن، هنوز هم ارزش بازدید را دارد. شما می توانید با طی کردن حدود ۱ کیلومتر در خیابانی باریک پشت Anse Volbert که به ساحل شمال شرقی منتهی می شود به این مکان آرامش بخش برسید.  در منتهی الیه جنوبی جزیره، Anse La Farine قرار دارد که به زبان فرانسوی به صورت تحت اللفظی «ساحل آرد» معنی می شود، زیرا ماسه ریز آن شبیه آرد است.


۱۲) مروارید سیاه اقیانوس (Black Pearl Ocean) جزیره

 مروارید سیاه اقیانوس قطعا ارزش دیدن دارد زیرا تنها مزرعه مروارید صدف در اقیانوس هند است. در اینجا می توانید اکتشافات بزرگی انجام دهید و صدف های غول پیکر متعددی را ببینید. علاوه بر این، نگاهی به نحوه پرورش مروارید در کارگاه بیندازید. هرکسی که بخواهد جواهرات سفارشی بخرد، می‌تواند آن را در بوتیک مزرعه بیابد (ساعت کاری: دوشنبه تا جمعه: ۱۰:۰۰ – ۱۶:۰۰، شنبه ۱۰:۰۰ – ۱۲:۰۰).


جاذبه های دیگری از سیشل که ممکن است برایتان جالب باشد !

پرنده نگری در سیشل

بهترین جزایر سیشل برای بازدید

دلفین های سیشل | تور تماشای دلفین های آزاد در اقیانوس

دفتر خدمات مسافرتی شیوار سیاوشان آپارات


• عکس هایی از جزیره :

دیدنی های سیشل
دیدنی های سیشل

دیدنی در سیشل
دیدنی در سیشل

آب های پراسلین سیشل
آب های پراسلین سیشل

طبیعت سیشل
طبیعت سیشل

فضای سبز سیشل
فضای سبز سیشل

طبیعت در جزیره
طبیعت در جزیره

حیوانات جزیره
حیوانات جزیره

سیشل
سیشل

نقشه پراسلین
نقشه پراسلین

جاذبه های پراسلین سیشل
جاذبه های پراسلین سیشل

سفر به سیشل
سفر به سیشل

جزیره پراسلین
جزیره پراسلین

دیدنی های پراسلین
دیدنی های پراسلین

جاذبه های سیشل پراسلین
جاذبه های سیشل پراسلین

جزایر سیشل
جزایر سیشل

جزیره در سیشل
جزیره در سیشل

جزیره سیشل
جزیره سیشل

دیدنی های سیشل
دیدنی های سیشل


• موقعیت مکانی هتل:

برچسب ها
اقیانوس هند سیشل پراسلین پراسلین در سیشل پراسلین سیشل جاذبه های سیشل جاذبه های سیشلز جاذبه هایی که در سیشل میشه رفت جزایر سیشل جزیره جزیره پراسلین جزیره پراسلین در سیشل جزیره سیشل در افریقا جزیره سیشل کجاست جزیره هایی در سیشل که باید دید دومین جزیره بزرگ در سیشل دیدنی های سیشل دیدنی های سیشلز سفر به سیشل سیشل سیشل به چی معروفه سیشل پراسلین سیشل در آفریقا سیشل را بشناسیم سیشل کجاست طبیعت جذاب سیشل طبیعت سیشل مجمع الجزایر سیشل مقاصد استراحتی در سیشل مکان های جذاب در سیشل مکان های دیدنی در سیشل میراث جهانی یونسکو در اقیانوس هند میراث جهانی یونسکو در سیشل میوه های معروف سیشل

کارشناس گردشگری

دفتر خدمات مسافرتی و گردشگری شیوار سیاوشان متشکل از متخصصین مجرب گردشگری در نظر دارد پایه گذار خدمات دهی با استانداردهای بین المللی باشد. ما آنچه شما می خواهید را برنامه ریزی خواهیم کرد و بهترین پیشنهادات را با شعار مشاور امین سعی می کنیم به شما ارایه کنیم. چون ما معتقدیم ما امانت دار وقت و هزینه شما هستیم تلفن تماس : 91014574 021 موبایل پشتیبانی تورهای در حال اجرا : 09192120524

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا
بستن