دیدنی های چین

محله مسلمانان شیان به همراه یکی از چهار مسجد برتر در چین| جاذبه های چین

Muslim Quarter

محله مسلمانان شیان |عکس+موقعیت مکانی+تاریخچه

محله مسلمانان (نام چینی: 回民街) شیان، در نزدیکی برج درام (鼓楼)، یکی از مکان‌هایی است در شهر شیان به دلیل خیابان قدیمی‌اش با بیش از ۱۰۰۰ سال قدمت، باید از آن بازدید کنید. این خیابان که مکانی نمادین با طعمی اصیل از شیان است، به دلیل وجود داشتن نزدیک به ۳۰۰ نوع مغازه برای فروش غذا شهرت دارد. این خیابان تعداد زیادی از گردشگران علاقه مند به غذا را به خود جذب می کند تا با طعم های خوشایند آن ها را خشنود سازد.


۱) چرا این محله به اسم محله مسلمانان شناخته می شود؟

زندگی عامیانه ای که به خوبی حفظ شده به بازدیدکنندگان فرصتی عالی برای احساس فرهنگ واقعی در استان شانشی(Shaanxi) می دهد. از آنجایی که محله مسلمانان محل تجمع مردم مسلمان Hui(مسلمانان چین) است. به آن خیابان مسلم و خیابان Huimin نیز می‌گویند. بازدیدکنندگان می‌توانند از مساجد برجسته با طعم غنی چینی دیدن کنند تا فرهنگ چندگانه چین را احساس کنند.

راه های ارتباطی با شیوار

 شما همراهان گرامی شیوار می توانید از طریق راه های مختلفی با کارشناسان گردشگری ما در ارتباط باشید. و تور های گردشگری خود را سازماندهی کنید. همچنین می توانید با مراجعه به پلت فرم هایی که شیوار بر روی آن ها فعالیت می کند. به اطلاعات کامل از جاذبه های جهان، هتل های لاکچری و اقتصادی، تور های ما و آخرین خبر های صنعت توریسم دسترسی داشته باشید. شیوار در خدمت شماست!

جاذبه های دیگری از چین که ممکن است برایتان جالب باشد:

معبد غاز وحشی ساختمانی به عنوان نماد باستانی شیان| جاذبه های چین

تاریخ چین – تمدن هفت هزار ساله

شهر ممنوعه چین | Forbidden City

دیدنی های شانگهای چین | جاذبه های گردشگری شانگهای

میدان مردم شانگهای | میدان رنمین شانگهای

معبد لانگا شانگهای چین | LONGHUA

• دفتر خدمات مسافرتی شیوار سیاوشان بلاگفا

• دفتر خدمات مسافرتی شیوار سیاوشان آپارات


۲) تاریخچه محله مسلمانان شیان:

طبق تاریخ، محله مسلمانان یک خیابان تجاری پر رونق با تعداد زیادی فروشگاه های معروف بود. و بیش از ۲۰۰۰ سال پیش، برخی از بازرگانان، فرستادگان، دانشجویان از اعراب باستان، ایران و غیره مهاجرت خود را به چانگان (长安، نام باستانی شیان) آغاز کردند. که بعدها آغاز راه ابریشم بود.

از آن زمان به بعد کار خود را انجام دادند. درس خواندند. به عنوان مسئول و غیره مشغول به کار شدند. و نسلی به نسل دیگر در اینجا زندگی کردند. و تاکنون بیش از ۶۰ هزار نفر از مردم Hui (回族) در محله مسلمانان شیان زندگی می کنند. مهم نیست که چه زمانی به شیان می آیید‌. بازدید از محله مسلمانان و میل کردن غذاهای محلی و میان وعده کاری محبوبی است که باید انجام دهید.


۳) چه کاری باید در محله مسلمانان انجام دهید:

• از صحنه شلوغ محله مسلمانان دیدن کنید.

محله مسلمانان شیان مدتهاست که در فروش غذاهای خوشمزه رونق داشته است. بازدیدکنندگان می توانند فروشگاه های بی شماری را بیابند که تنقلات محلی شیان و غذاهای اسلامی را می فروشند. گردشگران هنگام قدم زدن از Dapiyuan (大皮院) تا Qiaozikou (桥梓口)، می‌توانند واقعی‌ترین زندگی شیان را احساس کنند. جدای از آن ها، محله مسلمانان در شب نیز ارزش دیدن دارد.

شما می‌توانید این محله را مملو از فضایی غنی از زندگی با چراغ‌ها و لامپ‌های روشن در کنار هم، خریدارانی که به دنبال کالاهای خود هستند، مردمی که در خیابان‌ها از غذا لذت می‌برند، و غیره ببینید. این صحنه واقعی پر جنب و جوش، تور شیان شما را فراموش نشدنی خواهد کرد.


۴) ساختمان های برجسته در محله مسلمانان:

از مساجد و دیگر بناهای زیبای محله مسلمانان دیدن کنید و شگفت زده شوید.

• مسجد بزرگ شیان:

مسجد بزرگ (清真大寺) با بیش از ۱۲۰۰ سال قدمت، به عنوان یکی از بهترین و معمولی ترین مساجد چینی، در طراحی فرهنگ سنتی چین از جنبه های مختلف شهرت دارد. که نشان می دهد چین کشوری بزرگ است و چندین فرهنگ را با هم ترکیب می کند. مسجد بزرگ شیان در HuajueXiang (化觉巷) یکی از “چهار مسجد برتر در چین” است. علاوه بر منظره دیدنی کاشی‌های لعاب‌دار آبی که سقف را می‌پوشاند. حکاکی‌های ظریف روی هر دیوار و صدها اثر نقاشی عالی از گیاهان قطعا برای شما چشم نواز خواهد بود.

• حیاط An’s :

محوطه An’s Courtyard در شماره ۱۲۵ HuajueXiang واقع شده است. این حیاط قدمتی طولانی بیش از ۲۰۰ سال دارد. می توانید از آجرها و کاشی های سیاه رنگ، کنده کاری های نفیس و همچنین نقاشی های روی الوار تیرها دیدن کنید. اینجا واقعاً مکانی عالی برای دیدن حیاط چهار گوشه با زیبایی ای باستانی است.


۵) غذا های خوشمزه شیان را در محله مسلمانان میل کنید:

از آنجایی که محله مسلمانان یک خیابان تنقلات بسیار معروف در شیان است، چشیدن انواع غذاهای خوشمزه شیان در امتداد خیابان لذت بخش خواهد بود. شما می توانید غذاهای محلی مخصوص را امتحان کنید.

• نان پیتا(Pita) خیس شده در سوپ بره:

نان پیتا خیس شده در سوپ بره که به آن یانگرو پائومو(Yangrou Paomo) (羊肉泡馍) نیز گفته می شود، بهترین غذا در شانشی است. این غذای تاریخی مدت‌هاست که مورد تحسین بسیاری از بازدیدکنندگان در سراسر جهان قرار گرفته است. شما می توانید در هر رستورانی از این محله این غذا را سفارش دهید. ورمیشل(رشته فرنگی) سفت و جویدنی لوبیا، گوشت بره تازه و نان پیتای نرم باعث می شود که طعم خاص آن شما را متحیر کند.

• سوپ دامپلینگ( کوفته):

کوفته سوپ (灌汤包子) به دلیل سوپ تازه درون کوفته ها، گوشت لطیف و بسته بندی بسیار نازک آن مشهور است. این غذا یک روش جدید برای خوردن پیراشکی نیست، بلکه یک نوآوری در ظاهر آن است. وقتی سوپ تازه را می‌چشید و پوست نازک‌شده کوفته آن را گاز می‌زنید، متوجه خواهید شد که سر آشپز چقدر مهارت دارد. در میان تمام رستوران هایی که سوپ دامپلینگ در شیان می فروشند، پیراشکی سوپ جیاسان(Jiasan) (贾三灌汤包子) معروف ترین با بهترین طعم است.

• همبرگر چینی:

همبرگر چینی یا ساندویچ چینی یا رو جیا مو (Rou Jia Mo)(肉夹馍) در تلفظ چینی، یک غذای مشهور در شانشی است. نان ترد داغ به همراه گوشت و سبزیجات داخل آن، طعم بسیار خوبی را به شما نشان می دهد.

علاوه بر غذاهای پیشنهادی فوق، تنقلات خوش طعم زیادی وجود دارد، مانند دونات خرمالو، رشته فرنگی(نودل) لیانگ پی، آب نبات چکشی، jinXi’anyouta، کیک جینگ(jing) و غیره که باعث می شود احساس کنید زمان کافی برای مزه کردن همه آن ها ندارید.


۶) نکاتی برای بازدید از محله مسلمانان:

۱٫ تقریبا تمام تنقلات در خیابان مسلمانان از نظر کمیت بسیار کافی اند، بنابراین پیشنهاد می شود که کوچکترین از هر کدام را انتخاب کنید تا بتوانید طعم های بیشتری را بچشید.

۲٫ از آنجایی که این خیابان محل تجمع مردم Hui است، لطفاً به آداب و رسوم اسلامی محلی احترام بگذارید، برای مثال امکان سرو ساندویچ چینی به همراه گوشت خوک در رستوران ها وجود ندارد. همچنین برای بازدید از مسجد، شلوار کوتاه یا دامن کوتاه نپوشید و غیره.


۷) چگونه به محله مسلمانان برویم؟

• با اتوبوس:

سوار اتوبوس شماره ۷، ۱۵، ۳۲، ۲۰۵، ۲۱۵، ۲۲۱، ۲۲۲، ۲۵۱، ۲۵۲، ۶۱۲، ۶۱۸ یا خط گردشگری ۸ (شماره ۶۱۰) شوید و در ایستگاه Zhonglou Xi (برج ناقوس غربی) پیاده شوید. به سمت برج درام قدم بزنید و به راحتی خیابان پشت برج درام را پیدا خواهید کرد. که همان محله مسلمانان است.

• اتوبوس گردشگری دانگ دانگ:

اتوبوس گردشگری دانگ دانگ با یک مسیر برای تور شبانه و یک مسیر برای تور مربوط به غذا به بهره برداری رسیده است. مسیر دوم محله Musilm و یکی دیگر از فود کورت های معروف محلی – Yongxingfang را به هم متصل می کند. گردشگرانی که دوست دارند غذاهای محلی خاص را بچشند می توانند از این اتوبوس استفاده کنند.

• با مترو:

سوار خط ۲ مترو شوید و در ایستگاه Zhonglou (برج ناقوس) پیاده شوید. از خروجی B خارج شوید. حدود ۶ دقیقه به سمت غرب پیاده روی کنید و می توانید برج درام را ببینید. خیابان پشت برج است.


۸) عکس هایی از محله مسلمانان در شیان:

محله مسلمانان در چین
محله مسلمانان در چین

خرید در چین
خرید در چین

غذاهای محله مسلمانان
غذاهای محله مسلمانان

خوراکی های چینی
خوراکی های چینی

جاذبه های چین
جاذبه های چین

محله مسلمانان در چین
محله مسلمانان در چین

غذاهای خیابانی شیان
غذاهای خیابانی شیان

تنقلات خیابانی در شیان
تنقلات خیابانی در شیان

خرید در شیان چین
خرید در شیان چین

شیان چین
شیان چین


۹) موقعیت مکانی محله مسلمانان:

برچسب ها
جاذبه های توریستی چین جاذبه های چین جاذبه های چین گردشگری جاذبه های دیدنی چین جاذبه های شیان جاذبه های شیان چین جاذبه های کشور چین جاذبه های گردشگری شیان جاذبه های گردشگری شیان چین جاهای دیدنی چین دیدنی های چین دیدنی های چین عجیب دیدنی های شیان دیدنی های شیان چین دیدنی های کشور چین شهر های دیدنی چین غذاهای خیابانی غذاهای خیابانی در چین غذاهای خیابانی شیان محله مسلمانان محله مسلمانان چین محله مسلمانان در شیان محله مسلمانان در شیان چین محله مسلمانان شیان محله مسلمانان شیان چین مسجد بزرگ چین مسجد بزرگ در چین مسجد بزرگ در شیان مکان های دیدنی چین مکان های دیدنی شیان مکان های دیدنی کشور چین

کارشناس گردشگری

دفتر خدمات مسافرتی و گردشگری شیوار سیاوشان متشکل از متخصصین مجرب گردشگری در نظر دارد پایه گذار خدمات دهی با استانداردهای بین المللی باشد. ما آنچه شما می خواهید را برنامه ریزی خواهیم کرد و بهترین پیشنهادات را با شعار مشاور امین سعی می کنیم به شما ارایه کنیم. چون ما معتقدیم ما امانت دار وقت و هزینه شما هستیم تلفن تماس : 91014574 021 موبایل پشتیبانی تورهای در حال اجرا : 09192120524

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا
بستن