دیدنی های چین

معبد غاز وحشی ساختمانی به عنوان نماد باستانی شیان| جاذبه های چین

Giant Wild Goose Pagoda (Dayan Pagoda)

معبد غاز وحشی | عکس+موقعیت مکانی+ بخش های مختلف

معبد غاز وحشی پاگودا (که به آن معبد غاز وحشی بزرگ نیز گفته می شود) به عنوان نماد قدیمی ای از شیان، یک ساختمان باستانی است که به خوبی حفظ شده و مکانی مقدس برای بودایی ها است. این شهر در حومه جنوبی شهر شیان، حدود ۴ کیلومتر (۲٫۵ مایل) از مرکز شهر قرار دارد. این معبد که در مجموعه معبد Da Ci’en قرار دارد، به دلیل شهرتش در آیین بودایی و سبک ساخت ساده اما جذابش، بازدیدکنندگان زیادی را به خود جذب می کند.


۱) بقایای ملی ، کلیدی ، فرهنگی و جاذبه گردشگری AAAA چین:

غاز وحشی پاگودا غول‌پیکر به‌عنوان بقایای ملی کلیدی فرهنگی و همچنین یک جاذبه گردشگری AAAA(از مهم ترین جاذبه های گردشگری چین ) رتبه‌بندی شده است. علاوه بر این، در تاریخ ۲۲ ژوئن ۲۰۱۴ به همراه سایر مکان های موجود در مسیر جاده باستانی ابریشم به فهرست میراث جهانی اضافه شد.

کل این منطقه خوش منظره شامل معبد غاز بزرگ وحشی، معبد Da Ci’en، و میدان‌ها، باغ‌ها و سایر امکانات اطراف است. غاز وحشی پاگودا که در ابتدا در سال ۶۵۲ در زمان سلطنت امپراتور Gaozong سلسله تانگ (۶۱۸-۹۰۷) ساخته شد، برای جمع آوری وسایل بودایی که توسط سلسله Xuanzang از هند گرفته شده بود، استفاده می شد.

راه های ارتباطی با شیوار

شما همراهان گرامی شیوار می توانید از طریق راه های مختلفی با کارشناسان گردشگری ما در ارتباط باشید. و تور های گردشگری خود را سازماندهی کنید. همچنین می توانید با مراجعه به پلت فرم هایی که شیوار بر روی آن ها فعالیت می کند. به اطلاعات کامل از جاذبه های جهان، هتل های لاکچری و اقتصادی، تور های ما و آخرین خبر های صنعت توریسم دسترسی داشته باشید. شیوار در خدمت شماست!

۲) ساخت معبد به چه شکل رخ داد؟

ژوان زانگ از چانگان (شیان باستان)، در امتداد جاده ابریشم و از میان بیابان‌ها شروع کرده و سرانجام به هند، مهد آیین بودا رسید. او با تحمل ۱۷ سال سفر و پیمودن ۱۰۰ کشور، به اشکال بودا، ۶۵۷ نوع سوترا(احکام شرعی) و چندین یادگار بودا دست یافت. پس از کسب اجازه از امپراتور گائوزونگ (۶۲۸-۶۸۳)، ژوانزانگ، به عنوان اولین راهب بزرگ معبد دا سیئن، بر ساخت یک معبد در داخل آن نظارت کرد.

با حمایت خانواده سلطنتی، او از ۵۰ سر کشیش، در معبد خواست تا سانسکریت را به زبان سوترا به چینی ترجمه کنند که مجموعاً ۱۳۳۵ جلد بود. این نوید دهنده عصر جدیدی در تاریخ ترجمه بود. او همچنین در سفر به هند، کتابی با عنوان “Pilgrimage to the West” در سلسله تانگ نوشت که محققان به آن اهمیت زیادی دادند.


جاذبه های دیگری از چین که ممکن است برایتان جالب باشد:

پارک المپیک پکن محل اصلی بازی های المپیک ۲۰۰۸ | جاذبه های چین

دیوار موتیانیو (دیوار بزرگ چین) بخشی بازسازی شده |جاذبه های چین

معبد بهشت در پکن یکی از درخشان ترین معماری های باستانی|جاذبه های چین

پارک جینگ شان با چشم اندازی کامل از شهر ممنوعه در پکن| جاذبه های چین

میدان تیان آنمن در مرکز شهر پکن هفتمین میدان بزرگ جهان| جاذبه های چین

• دفتر خدمات مسافرتی شیوار سیاوشان بلاگفا

• دفتر خدمات مسافرتی شیوار سیاوشان آپارات


۳) اندازه معبد و طبقات آن:

معبد غاز وحشی غول پیکر ابتدا به ارتفاع ۶۰ متر (۱۹۷ فوت) با پنج طبقه ساخته شد و اکنون ۶۴٫۵ متر (۲۱۱٫۶ فوت) ارتفاع دارد و دو طبقه دیگر نیز دارد. گفته می شد که پس از این اضافه شدن ضرب المثل “نجات یک زندگی فراتر از ساختن یک معبد هفت طبقه” آمد. معبد غاز وحشی بزرگ از نظر بیرونی شبیه یک مخروط است، ساده اما بزرگ و شاهکاری از ساخت و ساز بودایی می باشد.

این معبد ساخته شده از آجر، ساختار بسیار محکمی دارد. در داخل معبد، پله‌ها به سمت بالا می‌پیچند تا بازدیدکنندگان بتوانند از درهای طاق‌دار در چهار طرف هر طبقه بالا رفته و به چشم‌انداز شهر مشرف شوند. بر روی دیوارها مجسمه های ۴زیبای بودا توسط هنرمند مشهور یان لیبن از سلسله تانگ حکاکی شده است.


۴) چرا به این معبد، معبد غاز وحشی می گویند؟

در مورد اینکه چرا آن را معبد غاز وحشی غول پیکر می نامند، افسانه ای وجود دارد. بر اساس داستان های باستانی بودایی ها، دو شاخه( دسته) وجود داشت که خوردن گوشت برای یکی از آنها تابو نبود. یک روز گوشتی برای خرید پیدا نکردند. راهبی با دیدن گروهی از غازهای وحشی بزرگ که در حال پرواز هستند با خود گفت: امروز ما گوشت نداریم. امیدوارم Bodhisattva مهربان مقداری گوشت به ما بدهد. در همان لحظه غاز وحشی پیشرو بالهای خود را شکست و روی زمین افتاد.

همه راهبان مبهوت شدند و معتقد بودند که Bodhisattva خود را نشان داده تا به آنها نشان دهد که تقوای بیشتری داشته باشند. آنها یک معبد تأسیس کردند که در آن غاز وحشی سقوط کرد و از خوردن گوشت دست کشیدند.


۵) معبد دا سیئن در غاز وحشی پاگودا:

معبد Da Ci’en خانه معبد غاز وحشی غول پیکر است. در سال ۶۴۸، معبد برای بزرگداشت مرگ ملکه ساخته شد، که وضعیت و مقیاس آن بسیار بیشتر از بقیه بود. امروزه با مساحت ۵۰۷۳۸ متر مربع (۱۲٫۵ جریب)، یک هفتم مساحت اولیه، همچنان عظمت خود را حفظ کرده است.

قبل از معبد، مجسمه ای از اسقف روحانی ژوانزانگ وجود دارد. با شیرهای نگهبان در دو طرف دروازه، معبد باشکوه به نظر می رسد. می گویند که شیرها به عنوان طلسم عمل می کنند. با ورود به معبد دو ساختمان را خواهید دید. برج ناقوس در شرق و برج درام در غرب. در امتداد محور مرکزی تالار ماهاویرا، تالار موعظه، بتکده غاز بزرگ وحشی و تالار ژوان‌زانگ سانزانگ قرار دارد.


۶) میدان ها و باغ های اطراف غاز وحشی پاگودا :

میدان ها و باغ های برجسته زیادی در اطراف غاز وحشی پاگودا و معبد وجود دارد که استراحتگاه های شگفت انگیزی را به صورت رایگان در اختیار مردم محلی و گردشگران قرار می دهد. قابل توجه ترین آنها باید میدان شمالی باشد که دارای بزرگترین فواره موسیقی در آسیا است.

علاوه بر این، پارک معبد تانگ سیئن و باغ اپرای شانشی در شرق(Shaanxi Opera Garden )، باغ آداب و رسوم عامیانه شانشی در غرب، و همچنین میدان جنوبی با مجسمه راهب ژوان‌زانگ و مرکز خرید بزرگ تانگ در جنوب حائز اهمیت اند.


۷) چگونه به معبد غاز وحشی غول پیکر برویم؟

با اتوبوس:
سوار اتوبوس به شماره ۱۹، ۲۴، ۳۰، ۳۴، ۴۰۰، ۵۲۱، ۷۰۱، ۴۴، ۲۴۲، ۲۷۱، ۴۰۸ شوید و به میدان شمالی معبد غاز وحشی غول پیکر بروید؛ یا با شماره اتوبوس های ۲۱، ۲۷۱، ۴۰۸، ۶۰۱، ۶۰۶ یا خط گردشگری ۶ به میدان جنوبی معبد غاز وحشی غول پیکر بروید.

با مترو:
مستقیماً با خط ۳ و خط ۴ مترو به ایستگاه دایانتا بروید.
از خط ۲ مترو به ایستگاه Xiaozhai (خروجی C) بروید و ۱۰ دقیقه به سمت شرق پیاده روی کنید.


۸) مکان های برجسته غاز وحشی پاگودا :

• پایگاه پاگودا

شما می‌توانید از لوح تاریخی با ارزشی که توسط امپراتور تایزونگ (唐太宗) و امپراتور گائوزونگ (唐高宗) از سلسله تانگ به جای مانده و توسط خوشنویس مشهور چو سویلیانگ(Chu Suiliang) ساخته شده است، قدردانی کنید. با دیدن این لوح محافظت شده، نه تنها می‌توانید از خوشنویسی عالی، الگوهای حکاکی‌، بلکه از پشتکار ژوان زانگ نیز قدردانی کنید.


• ساختار بدنی پاگودا 

این قسمت بخش اصلی این بتکده است، بنابراین می‌توانید از درب ورودی تا طبقه بالا قدم بزنید، آثار فرهنگی برجسته را تحسین کنید و فضای بودیسم را احساس کنید. از تاریخ، شخصیت، داستان سلسله تانگ و خلاصه زندگی ژوان زانگ پس از ورود به دروازه جنوبی دیدن کنید.

می‌توانید مجموعه‌ای از مجسمه‌های بودایی، نقاشی‌ها، اشعار معروف بیش از ۱۰۰۰ سال، اشعار کمیاب ژوان زانگ و غیره را ببینید. گنجینه این معبد مجسمه مسی Sakyamuni است که بنیانگذار بودیسم می باشد. به دلیل فرهنگ مقدس بودیسم، گروه‌هایی از بازدیدکنندگان برای تماشای این مجسمه به طبقه دوم می‌آیند. علاوه بر شاعران شناخته شده دو فو (杜甫)، سن شن (岑参)، گائو شی (高适) و غیره که احساسات خود را از طریق سرودن شعر نشان می دادند و آثار آنها در طبقه ۶ ابراز وجود دارد، می توانید به طبقات بالا تر بروید. طبقه هفتم دید کاملی از این شهر باستانی به شما می دهد.


۹) عکس هایی از معبد غاز وحشی:

معبد غاز وحشی
معبد غاز وحشی

غاز وحشی پاگودا
غاز وحشی پاگودا

معبد های تاریخی چین
معبد های تاریخی چین

 معبد غاز وحشی در چین
معبد غاز وحشی در چین


۱۰) موقعیت مکانی معبد:

 

برچسب ها
از دیدنی های چین در جدول برترین معابد چین بهترین معبد در چین پاگودا غاز وحشی پل های دیدنی چین تاریخجه معبد تاریخچه معابد در چین تور چين تور چین تور چین ارزان جاذبه در چین جاذبه گردشگری چین در جدول جاذبه گردشگری در چین جاذبه های توریستی چین جاذبه های توریستی شانگهای چین جاذبه های چین جاذبه های چین گردشگری جاذبه های دیدنی چین جاذبه های دیدنی شانگهای چین جاذبه های کشور چین جاذبه های گردشگری دالیان چین جاذبه های گردشگری در چین جاذبه های گوانجو چین جاهای دیدنی چین چین تور خرید تور چین دیدنی های چین دیدنی های چین عجیب دیدنی های شانگهای چین دیدنی های کشور چین دیوار چین تور سفر چین تور شهر های دیدنی چین غاز وحشی پاگودا غاز وحشی چین غاز وحشی معبد قیمت تور چین قیمت تور چین ۱۴۰۲ قیمت تور چین گوانجو قیمت چین تور معابد چین معابد در هانگژو معبد در چین معبد در هانگژو معبد غاز بزرگ وحشی معبد غاز وحشی معبد غاز وحشی چین مکان های دیدنی چین مکان های دیدنی کشور چین مکان های دیدنی گوانجو چین ویزا چین توریستی

کارشناس گردشگری

دفتر خدمات مسافرتی و گردشگری شیوار سیاوشان متشکل از متخصصین مجرب گردشگری در نظر دارد پایه گذار خدمات دهی با استانداردهای بین المللی باشد. ما آنچه شما می خواهید را برنامه ریزی خواهیم کرد و بهترین پیشنهادات را با شعار مشاور امین سعی می کنیم به شما ارایه کنیم. چون ما معتقدیم ما امانت دار وقت و هزینه شما هستیم تلفن تماس : 91014574 021 موبایل پشتیبانی تورهای در حال اجرا : 09192120524

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا
بستن