دیدنی های چین

پارک المپیک پکن محل اصلی بازی های المپیک ۲۰۰۸ | جاذبه های چین

Beijing Olympic Park (or Beijing Olympic Green)

پارک المپیک پکن |عکس+موقعیت مکانی+بخش های مختلف پارک

پارک المپیک پکن (یا المپیک سبز پکن) در انتهای شمالی محور مرکزی شهر پکن، نزدیک به لبه جاده کمربندی چهارم شمالی واقع شده است. منطقه مرکزی پارک المپیک پکن محل اصلی بازی‌های المپیک ۲۰۰۸ پکن بود. مساحت کل پارک ۱۱۳۵ هکتار است. این پارک به سه منطقه تقسیم می شود: انتهای شمالی پارک المپیک پارک جنگلی المپیک است که ۶۸۰ هکتار وسعت دارد.

منطقه مرکزی (منطقه B) که ۲۹۱ هکتار است، محل اصلی و منطقه ساخت و ساز تاسیسات پشتیبانی می باشد. در انتهای جنوبی پارک به مساحت ۱۱۴ هکتار، استادیوم و محوطه اختصاصی ساخته شده است. علاوه بر این، باغ چینی قرار است در محدوده پارک المپیک گنجانده شود.

راه های ارتباطی با شیوار

 شما همراهان گرامی شیوار می توانید از طریق راه های مختلفی با کارشناسان گردشگری ما در ارتباط باشید. و تور های گردشگری خود را سازماندهی کنید. همچنین می توانید با مراجعه به پلت فرم هایی که شیوار بر روی آن ها فعالیت می کند. به اطلاعات کامل از جاذبه های جهان، هتل های لاکچری و اقتصادی، تور های ما و آخرین خبر های صنعت توریسم دسترسی داشته باشید. شیوار در خدمت شماست!

۱) مفاهیم ارائه شده در پارک المپیک چه چیز هایی هستند؟

پارک المپیک شامل سه مفهوم است: علم و فناوری، سبز، مردمان شهر پکن. این پارک ادارات، تجارت، هتل، فرهنگ، ورزش، جلسات و محلی برای سکونت را در یک منطقه شهری جدید ادغام می کند. این منطقه دارای زیرساختی محکم و شبکه حمل و نقلی مناسب است. حمل و نقل راحت، جمعیت متمرکز، زیرساخت های شهری خوب، امکانات تجاری، فرهنگی و سایر خدمات، آن را به منطقه ای رو به رشد در پکن تبدیل کرده است.


جاذبه های دیگری از چین که ممکن است برایتان جالب باشد:

دیوار موتیانیو (دیوار بزرگ چین) بخشی بازسازی شده |جاذبه های چین

کارخانه مروارید پکن | Pearl Factory Beijing

موزه تاریخ طبیعی شانگهای | Shanghai Museum

مرکز خرید IFC شانگهای | Shanghai IFC Mall

موسیقی چین | موسیقی سنتی چین | CHINA MUSIC

• دفتر خدمات مسافرتی شیوار سیاوشان بلاگفا

• دفتر خدمات مسافرتی شیوار سیاوشان آپارات


۲) تمرکز پارک المپیک پکن در چیست؟

پارک المپیک بر برنامه ریزی توسعه بلندمدت شهر و همچنین نیازهای زندگی مادی و فرهنگی مردم تمرکز دارد. دارای فضای سبز و زیبایی است. و می تواند خدمات مراکز عمومی چند منظوره را ارائه دهد. قادر به ارائه خدماتی مانند مجموعه مسابقات ورزشی، همایش ها و نمایشگاه ها، سرگرمی های فرهنگی و خرید در اوقات فراغت می باشد.


•  جاذبه ها یا مکان های اصلی در پارک پکن را بیشتر بشناسید:

۳)  استادیوم ملی پکن (لانه پرنده):

استادیوم ملی که به آن Bird Nest نیز می گویند، در جنوب منطقه مرکزی پارک المپیک پکن واقع شده است. ساختمان اصلی ورزشگاه، لانه پرندگان نام دارد. این بخش میزبان مراسم افتتاحیه و اختتامیه، دو میدانی و فینال فوتبال بازی های المپیک ۲۰۰۸ پکن بود. مساحت ساخت ورزشگاه ۲۵۸۰۰۰ متر مربع است. تعداد صندلی‌های داخل سالن تقریباً به ۹۱۰۰۰ می‌رسد که از این تعداد تقریباً ۱۱۰۰۰ صندلی موقت هستند.

پس از بازی‌های المپیک پکن، استادیوم ملی پکن به یک مکان حرفه‌ای بزرگ تبدیل می‌شود که در آن مردم می‌توانند در فعالیت‌های ورزشی شرکت کنند و از سرگرمی‌های ورزشی لذت ببرند. همچنین به یک ساختمان شاخص در پکن و یک میراث ورزشی المپیک تبدیل می شود.


۴)  مرکز ملی آبزیان پکن (Water Cube):

در طول بازی‌های المپیک ۲۰۰۸، مرکز ملی ورزش‌های آبی (که Water Cube نیز نامیده می‌شود) میزبان مسابقات شنای شیرجه، شنای همزمان و سایر مسابقات ورزشی بود. ظرفیت این بخش ۱۷۰۰۰ نفر است که شامل ۶۰۰۰ صندلی دائمی است. بقیه صندلی های موقت اضافی به تعداد ۱۱۰۰۰ است که پس از بازی المپیک پکن حذف شد. پس از مسابقه، این بخش به مکانی پیشرفته شامل مرکز ورزش، تناسب اندام و مکانی برای گذراندن اوقات فراغت تبدیل شد.


۵)  استادیوم سرپوشیده ملی پکن:

استادیوم سرپوشیده ملی پکن که Folding Fan نیز نامیده می شود، به عنوان یکی از سه مکان اصلی در طول بازی های المپیک پکن شناخته می شد. استادیوم سرپوشیده ملی در طول بازی های المپیک عمدتاً مسئولیت مسابقات ژیمناستیک، ترامپولین و هندبال را بر عهده داشت. پس از المپیک، استادیوم ملی سرپوشیده پکن به عنوان مکانی با امکانات ورزشی درجه یک خدمات همه جانبه از جمله مسابقات ورزشی، فرهنگی و سرگرمی را به شهروندان ارائه می دهد.

استادیوم سرپوشیده ملی از ساختمان اصلی، یک سالن ورزشی و محیط بیرونی مربوطه تشکیل شده است. مساحت ساختمان ۸۰۹۰۰ متر مربع است. ۱۸۰۰۰ صندلی دائمی و ۲۰۰۰ صندلی موقت در داخل سالن وجود دارد.


۶) دهکده المپیک: 

دهکده المپیک (Olympic Village) یا دهکده ورزشکاران به محل اقامت متمرکزی اطلاق داده می شود که توسط شهر میزبان بازی های المپیک، برای ورزشکاران و مربیان المپیک ارائه شده است. این مکان دو هفته قبل از مراسم افتتاحیه المپیک افتتاح شد و سه روز پس از مراسم اختتامیه المپیک بسته شد.

دهکده المپیک به عنوان محل اقامت اصلی ورزشکاران از کشورها و مناطق مختلف در نظر گرفته می شود. و همچنین مسئولیت اسکان، پذیرایی، سرگرمی، اوقات فراغت و سایر خدمات را به کلیه ورزشکاران المپیک و پارالمپیک، ارائه میداد.


۷) پارک جنگلی پکن:

پارک المپیک جنگلی در مجموع حدود ۶۸۰ هکتار مساحت دارد و میزان پوشش سبز آن به ۹۵٫۶۱ درصد می رسد. این پارک ۱۰ برابر بزرگتر از پارک Beihai است و این افتخار را دارد که بزرگترین چشم انداز سبز شهری در آسیا باشد.

فضای سبز آن به ۴۷۸ هکتار و مساحت آبی ۶۷٫۷ هکتار می رسد. ۵۵ میلیون درخت و درختچه، بیش از ۲۸۰ گونه گیاهی وجود دارد. پس از بازی، این بخش را به استراحتگاهی با چشم انداز طبیعی برای شهروندان پکن تبدیل کردند. پارک غربی دارای برخی از مکان ها، از جمله زمین تنیس سبز المپیک پکن (در حال حاضر مرکز ملی تنیس)، زمین تیراندازی با کمان و استادیوم هاکی بود. جایی که فیلدهای تیراندازی با کمان و هاکی به عنوان مکان‌های موقت پس از بازی‌ها حذف شده‌اند.


۸) وضعیت پارک جنگلی بعد از بازی های المپیک:

پس از بازی‌های المپیک، پارک جنگلی المپیک به روی عموم باز شد و تبدیل به بزرگترین پارک عمومی ای شد که گردشگری، تفریح، ورزش و تناسب اندام را به طور کلی در پکن ادغام می‌کند. در اینجا می توانید در مسیرهای جنگلی قدم بزنید و هوای تازه طبیعی را در این شهر شلوغ تنفس کنید.

همچنین می‌توانید کفش‌های ورزشی بپوشید، در این پارک که با درختان و گل‌ها احاطه شده است، بدوید. سالمندان می توانند با سوار شدن به تله کابین خوش منظره از زیبایی مناظر لذت ببرند. زوج ها می توانند یک دوچرخه پشت سر هم سوار شوند و از لحظات عاشقانه لذت ببرند.


۹) بتکده لینگ لانگ:

بتکده لینگ لانگ در مرکز پارک المپیک واقع شده است. طراحی آن بر اساس عناصر فرهنگ معماری سنتی چین است. در این بتکده از دیوار های فولادی و شیشه ای، سایر فناوری های پیشرفته و تکنیک های مدرن برای بیان انتزاعی نور، ویژگی های بدیع و شفاف استفاده می شود. وظیفه اصلی بتکده لینگ لانگ پخش تلویزیون در طول بازی های المپیک پکن است.


۱۰) مساحت کل ساخت و ساز بتکده لینگ لانگ:

مساحت کل ساخت و ساز بتکده لینگ لانگ به ۴۲۹۹ متر مربع می رسد که مساحت زمین ۳۶۳۶ متر مربع و مساحت زیرزمینی آن ۶۶۳ متر مربع است. ارتفاع کل بتکده لینگ لانگ ۱۳۲ متر است. و به هفت طبقه تقسیم شده است. لابی طبقه اول برای استراحت استفاده می شود. طبقه ۲ و ۶ استودیو هستند. طبقه بالایی هم برای گشت و گذار است.


۱۱) پارک المپیک در کجا قرار دارد؟

پارک المپیک پکن در منطقه چائویانگ، در شمال محور مرکزی شهر پکن واقع شده است. مساحت آن ۱۱ کیلومتر مربع است. از شمال تا کرانه جنوبی رودخانه Qinghe، از جنوب تا جاده Beitucheng، از شرق به جاده Anli و جاده Beichen شرقی و از سمت غرب به جاده Lincui و جاده Beichen غربی امتداد دارد.

از میدان تیانانمن (مرکز پکن): حدود ۱۴ کیلومتر، ۵۵ دقیقه با ماشین
از شهر ممنوعه: حدود ۱۳ کیلومتر، ۵۰ دقیقه رانندگی
از معبد بهشت: حدود ۱۸ کیلومتر، ۱ ساعت رانندگی
از کاخ تابستانی: حدود ۱۳ کیلومتر، ۳۰ دقیقه رانندگی
از ایستگاه راه آهن پکن جنوبی: حدود ۲۱ کیلومتر، ۷۰ دقیقه با ماشین
از فرودگاه بین المللی پکن: حدود ۳۲ کیلومتر، ۱ ساعت رانندگی


۱۲) چگونه به پارک پکن برویم؟

اگرچه پارک المپیک پکن کمی دورتر از مرکز شهر است، شبکه حمل و نقل کامل شهر پکن همچنان می تواند شما را با مترو یا اتوبوس به آنجا برساند.

مترو: سوار خط ۸ یا ۱۵ مترو شوید و در ایستگاه المپیک سبز پیاده شوید (奥林匹克公园站)

اتوبوس: سوار اتوبوس ۸۲، ۴۱۹، ۵۳۸ یا ۶۴۵ شوید و در ایستگاه Guojia Tiyuchang Dong (国家体育场东站) پیاده شوید.
سوار اتوبوس ۸۱، ۸۲، ۸۶، ۵۱۰، ۶۰۷ یا خط ویژه ۱۳ یا ۱۵ شوید و در ایستگاه Guojia Tiyuguan (国家体育馆站) پیاده شوید.


۱۳) عکس هایی از پارک المپیک در پکن:

پارک جنگلی پکن
پارک جنگلی پکن

پارک های پکن در چین
پارک های پکن در چین

پارک های پکن
پارک های پکن

پارک های پکن
پارک های پکن

فضای داخلی پارک در پکن
فضای داخلی پارک در پکن

لانه ی پرندگان در پکن
لانه ی پرندگان در پکن

تور های پکن چین
تور های پکن چین

پارک های پکن چین
پارک های پکن چین

پکن چین
پکن چین

پارک المپیک چین
پارک المپیک چین

تور چین
تور چین


۱۴) موقعیت مکانی پارک در پکن:


برچسب ها
المپیک چین المپیک در چین المپیکپ باند دیوار چین بهترین هتل چین پارک المپیک پارک المپیک پکن پارک المپیک پکن چین پارک المپیک پکن در چین پارک المپیک جنگلی پکن چین تاریحچه دیوار چین تاریخ المپیک چین تور پارک المپیکپ تور پکن تور پکن ۱۴۰۲ تور پکن چین تور چين تور چین تور چین 1402 تور چین اردیبهشت 1402 تور چین ارزان تور چین نوروز 1402 تور شانگهای تور گروهی چین تور گوانژو چین جاذبه چین جاذبه های توریستی چین جاذبه های توریستی شانگهای چین جاذبه های چین جاذبه های دیدنی چین جاذبه های دیدنی شانگهای چین جاذبه های کشور چین جاذبه های گردشگری چین جاذبه های گردشگری دالیان چین جاذبه های گوانجو چین جاهای دیدنی چین چین تور خرید تور چین دیوار چین دیوار چین تور رزرو هتل چین سفر چین تور شهر شانگهای چین جاذبه طبیعت پکن در چین طبیعت چین فیلم دیوار چین قیمت تور چین قیمت تور چین ۱۴۰۲ قیمت تور چین گوانجو قیمت چین تور کارگزار هتل چین گوانژو هتل چین هتل چین شانگهای هزینه تور چین ۱۴۰۲ ویزا چین توریستی

کارشناس گردشگری

دفتر خدمات مسافرتی و گردشگری شیوار سیاوشان متشکل از متخصصین مجرب گردشگری در نظر دارد پایه گذار خدمات دهی با استانداردهای بین المللی باشد. ما آنچه شما می خواهید را برنامه ریزی خواهیم کرد و بهترین پیشنهادات را با شعار مشاور امین سعی می کنیم به شما ارایه کنیم. چون ما معتقدیم ما امانت دار وقت و هزینه شما هستیم تلفن تماس : 91014574 021 موبایل پشتیبانی تورهای در حال اجرا : 09192120524

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا
بستن