دیدنی های چیندیدنی‌هارسانه

شهر ممنوعه چین | Forbidden City

این شهر مجموعه معماری های باستانی درخشان و سحرآمیز چین در مرکز بجینگ (پکن) پایتخت این کشور قرار دارد
شهر ممنوعه چین در جهان دارای شهرتی فراوان است. شهر ممنوعه چین در معماری های خاندان باستانی چین یک مروارید است و در جهان پردامنه ترین و کامل ترین مجموعه معماری های چوبی باستانی به شمار می رود.یونسکو در سال ۱۹۸۷ شهر ممنوعه بیجینگ را در فهرست میراث جهانی به ثبت رساند. اثر تاریخی شهر ممنوعه چین در سال ۱۴۰۶ میلادی به دستور جو دی؛ دومین امپراتور سلسله مینگ به مدت ۱۴ سال ساخته شد.
تا سال ۱۹۱۱ میلادی که سلسله چینگ از بین رفت به مدت ۵۰۰ سال ۲۴ امپراتور در شهر ممنوعه اقامت داشتند و امور کشور را سر و سامان می دادند.مساحت شهر ممنوعه بیجینگ ۷۲۰ هزار متر مربع، طول آن از جنوب تا شمال یک هزار متر و عرض آن از شرق تا غرب ۸۰۰ متر است.طراحی شهر ممنوعه از نمای کلی تا ریزترین جزییاتش طوری انجام شده که بازتابی از مقاصد فلسفی و مذهبی و نمادی از عظمت و قدرت امپراطور باشد. مانند رنگ زرد: رنگ امپراطور است که تقریبا در تمامی سقف ها از آن استفاده شده است.شهر ممنوعه بزرگترین مجموعه کاخ باقیمانده در جهان است.
شهر ممنوعه چین طوری ساخته شده که مرکز آن محصور به دیوار پکن باشد و در داخل مجموعه دیوارکشیده بزرگتری به نام شهر امپراطوری قرار داشت.در اطراف دیوار ۱۰ متری و در خارج از شهر رود حفاظتی به عرض ۵۰ متر دیده می شود. شهر ممنوعه به طور جدی طبق نظام تشریفاتی سلسله های فئودالی و استاندارد سیاسی و روحیه اصول اخلاقی ساخته شده است.طرح کلی، دامنه، شیوه معماری، رنگ و تزیینات همه نمایانگر امتیازات خاندان و درجه بندی است. ۳ قصر این ممنوعه یعنی قصر تای حه، قصر جون حه و قصر بایو حه که توجه گردشگران را بیشتر جلب می کند، محل اعمال قدرت امپراتوری امپراتوران و بر پایی مراسم پرشکوه است.
قصر تای حه، مرکز تمامی شهر ممنوعه و تخت سلطنت طلایی رنگ امپراتور در این قصر دیده می شود. این قصر نیز دارای مجلل ترین معماری در شهر ممنوعه است.در شمال میدان به مساحت ۳۰ هزار متر مربع، این قصر در سکوی مرمری سفید رنگ به بلندای ۸ متر ساخته شده است. ارتفاع آن ۴۰ متر است که به لحاظ ارتفاع، بلندترین بنای شهر ممنوعه چین است.در فرهنگ چین، اژدها نماینده قدرت امپراتوری است و امپراتور پسر آسمانی اژدهای حقیقی نامیده می شود. در درون قصر تای حه در بالا و پایین حدود ۱۳ هزار شکل اژدها تزیین شده است.تعداد قصرها و اتاق ها در شهر ممنوعه بسیار زیاد است.
به اعتقاد پیشینیان، اقامتگاه امپراتوران آسمانی دارای ۱۰ هزار اتاق است و امپراتورانی که پسر امپراتور آسمانی دانسته می شدند نباید تعداد اتاق هایشان از شمار اتاق های امپراتور آسمانی تجاوز کند.مجموعه معماری های شهر ممنوعه چین تمرکز تبلور درایت مردم چین است. از ساختار مجموعه معماری ها تا تزیینات هر اتاق و هر دیوار سرشار از اندیشه های عجیب و غریب است. مثلا سکوی سفید رنگ قصر تای حه، این قصر را مجلل تر کرده است.
در تاسیسات زهکشی در این سکو از مجسمه سازی سر نوعی اژدها استفاده شده است. به گونه ای که در ۳ طبقه این سکو جمعا بیش از یک هزار مجسمه سر این نوع حیوان استفاده شده است وهنگام زهکشی در بارش باران همانند فواره آب از دهان اژدها خارج می شود.
در میان حیاط این شهر جمعا ۳۰۸ ظرف مسی بزرگ برای ذخیره آب وجود دارد که برای پیشگیری از آتش سوزی مورد استفاده قرار می گرفتند و در زمستان افراد مخصوصی زیر این ظرف ها آتش روشن می کردند تا آب داخل آن یخ نبندد.در دوره سلسله مینگ ۱۰۰ هزار صنعتگر و یک میلیون کارگر در ساخت این شهر عظیم به خدمت گمارده شدند تا بزرگترین و کامل ترین مجموعه معماری*های جهان را بسازند.مصالح ساختمانی از سراسرکشور حتی استان یونن که در فاصله چند هزار کیلومتری قرار داشت به این محل انتقال داده *شد.
اشیا و کشفیات باارزش در شهر ممنوعه حفظ شده و شمار آنها به حدود یک میلیون قطعه می رسد که یک ششم کل کشفیات چین را شامل می شود.مجموعه معماری های شهر ممنوعه چین سمبل فرهنگ درخشان چین است. به عقیده معماران چینی و خارجی؛ طراحی و معماری شهر ممنوعه آثار برجسته و بی همتایی است که نشان دهنده فرهنگ و سنت دیرینه این کشور و دست آوردهای برجسته صنعتگران در زمینه معماری در ۵۰۰ سال گذشته است.در سال های اخیر شمار گردشگران شهر ممنوعه چین چند برابر افزایش یافته است به طوری که از مرز ۱۰ میلیون نفر در سال نیز فراتر رفته است.

نقشه شهر ممنوعه چین
نقشه شهر ممنوعه چین
شهر ممنوعه چین
شهر ممنوعه چین
شهر ممنوعه بیجینگ
شهر ممنوعه بیجینگ
شهر ممنوعه
شهر ممنوعه
شهر ممنوعه
شهر ممنوعه
شهر ممنوعه چین
شهر ممنوعه چین
شهر ممنوعه چین
شهر ممنوعه چین

موقعیت مکانی شهر ممنوعه در نقشه گوگل :

برچسب ها
تاریخچه شهر ممنوعه چین تصاویر شهر ممنوعه چین تور پکن تور پکن و شانگهای تور چین تور گوانجو تور گوانژو جاذبه های گردشگری بیجینگ جاذبه های گردشگری پکن جاذبه های گردشگری چین دیدنی های پکن دیدنی های چین شهر ممنوعه بیجینگ شهر ممنوعه پکن شهر ممنوعه چین فیلم از شهر ممنوعه پکن فیلم از شهر ممنوعه چین

کارشناس گردشگری

دفتر خدمات مسافرتی و گردشگری شیوار سیاوشان متشکل از متخصصین مجرب گردشگری در نظر دارد پایه گذار خدمات دهی با استانداردهای بین المللی باشد. ما آنچه شما می خواهید را برنامه ریزی خواهیم کرد و بهترین پیشنهادات را با شعار مشاور امین سعی می کنیم به شما ارایه کنیم. چون ما معتقدیم ما امانت دار وقت و هزینه شما هستیم تلفن تماس : 91014574 021 موبایل پشتیبانی تورهای در حال اجرا : 09192120524

‫۴ نظرها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا
بستن