دیدنی های هند

بازار چاندنی چوک| موقعیت مکانی+ کالاها+عکس| بازار های هند

Chandni Chowk

بازار چاندنی چوک| اطلاعات کامل

بازار چاندنی چوک از قدیمی ترین بازارهای دهلی قدیم است که یک بازار عمده فروشی پر هرج و مرج می‌باشد. این بازار با ردیف هایی از دستفروشان و باربران تشکیل شده و تجربه کاملی از بازار های قرون وسطایی را به شما ارائه می دهد. چاندنی چوک مکان تاریخی و مهم است و این به دلیل در دسترس بودن هر نوع کالا و همچنین مواد غذایی مشهور است. این بنا در قرن هفدهم قبل از میلاد، در هنگام فرمانروایی شاه جهان ساخته شد. بازار در مقابل قلعه سرخ واقع شده است و منظره ای از مسجد فاتح پوری(Fatehpuri Mosque.) را ارائه می دهد.

چاندنی چوک با خیابان‌های باریک و مغازه‌هایی که پراکنده هستند، حسی از خریدی قدیمی در دهلی را القا می‌کند. از قرن هفدهم، این مکان به درستی به عنوان “بهشت خریداران” نامیده می شود. در زمان سلطنت شاه جهان، کانالی پر درخت از مرکز آن عبور می کرد که در هنگام شب ماه در این منظره درخشش عجیبی پیدا میکرد. از این رو نام چاندنی چوک به معنای مکان مهتابی به وجود آمد. خرید در Chandni Chowk سرگرم کننده است زیرا بازار در چندین خیابان توزیع شده است و این خیابان های باریک مملو از انواع لباس ها، عطرها، اقلام الکترونیکی، جواهرات، شمع ها، بت های خدایان و کالاهای روزمره دیگر است.

• برای دریافت اطلاعات کامل از هتل های هند کلیک کنید!
• برای دریافت اطلاعات کامل از جاذبه های هند کلیک کنید!


• تاریخچه بازار:

تاریخچه چاندنی چوک به تأسیس شاه جهان آباد توسط امپراتور مغول شاه جهان برمی گردد. شاه جهان آباد قرار بود در میان شهرهای هند آن زمان، پایتخت باشد. چاندنی چوک در ابتدا به صورت مربعی ساخته شد که در مرکز آن استخری قرار داشت. این استخر هنگام شب در نور مهتاب می درخشید. دور تا دور این میدان مغازه ها به صورت نیم دایره چیده شده بودند. بسیاری از مردم بر این باورند که این بنا برای این ساخته شده است که دختر مورد علاقه شاه جهان، جهان آرا بیگم(Jahan Ara Begum)، بتواند هر آنچه را که نیاز دارد بخرد. این مکان محل تجمع تجار و بازرگانانی بود که از سراسر کشور به اینجا هجوم آورده بودند.

در روزهای اولیه، Chandni Chowk به خاطر تاجران نقره مشهور بود. این باعث شده است که بسیاری از مردم بر این باور باشند که به دلیل تجارت نقره به عنوان چاندنی چوک نامگذاری شده است زیرا نقره در هندی( Chandi )می باشد. الگوی اصلی استخر و مغازه هایی که به صورت نیم دایره چیده شده اند، جای خود را به مغازه های متعددی داده است که انواع و اقسام زیور آلات را می فروشند.


• مقاصد خرید در چاندنی چوک:

خرید در چاندنی چوک شامل دسترسی شما به طیف خیره کننده ای از کالاها از جمله کتاب، لباس، لوازم الکترونیکی، کفش، چرم و کالاهای مصرفی می‌شود. قدم زدن در امتداد این خیابان پر جنب و جوش می تواند بسیار هیجان انگیز باشد، بنابراین آماده باشید که مبهوت عظمت آن شوید. هر منطقه از Chandni Chowk بازارهای مختلفی دارد که به چیزهای مختلفی معروف هستند.

۱) نای ساداک(Nai Sadak)

نای ساداک عمدتاً به خاطر کتاب و لوازم التحریر معروف است. برای دانش‌آموزان و کتاب‌ دوستانی که طرفدار کتاب هستند مکانی عالی است. در اینجا، از کتاب‌های امتحانی گرفته تا کتاب‌های درسی کالج دست دوم، رمان‌های داستانی و حتی داستان‌های هندی و غیرداستانی را می توان پیدا کرد.

۲) دریبا کلان(Dariba Kalan)

داریبا کلان برای جواهرات، به ویژه اقلام نقره و طلا شناخته شده است. نکته قابل توجه در اینجا در دسترس بودن جواهرات دست ساز است. بهترین بخش خرید در این بازار این است که هزینه اقلام معمولاً حدود ۲۵ درصد کمتر از سایر بازارها است. همچنین جواهرات Kundan و Meenakari را در کنار مغازه‌هایی که عطر و روغن می‌فروشند، پیدا خواهید کرد.

۳) بازار چاوری(Chawri Bazar)

اگر به دنبال چاپ کارت عروسی به صورت عمده هستید، بازار چاوری بهترین مکان برای شماست. این بازار در فروش محصولات کاغذی تخصص دارد. انواع کارت عروسی را در اینجا پیدا خواهید کرد. کارت هایی ساده و ظریف تا فانتزی و عجیب.

۴) بازار کیناری(Kinari Bazar)

بازار کیناری بهشتی برای خرید عروسی است. این مسیر باریکی است که به دلیل فروش بهترین اقلام زردوزی مانند توری و… معروف است. به غیر از این، حاشیه های پارسی، نقوش، توری های روبانی و تمام تزیینات عروسی را نیز خواهید یافت.

۵) کاخ باگیرات(Bhagirath Palace)

این بزرگترین بازار عمده فروشی اقلام الکتریکی و الکترونیکی آسیا است. از وسایل روشنایی ساده گرفته تا لامپ های تزئینی فانتزی، همه چیزهایی را که برای تزئین خانه خود نیاز دارید پیدا خواهید کرد. آن هم با قیمت هایی بسیار ارزان!

۶) بازار بالیماران(Ballimaran Market)

این بازار به فروش کفش با قیمت های مقرون به صرفه معروف است. انواع کفش در اینجا موجود است، از کفش رسمی گرفته تا کفش های مناسب برای استفاده روزانه. شما همچنین می توانید انواع زیادی از فریم ها و عینک های آفتابی را با قیمت هایی ارزان پیدا کنید.

۷) بازار چور(Chor Bazaar)

بازار چور یکی از بزرگ‌ترین بازارهای دست‌فروشی در شهر است و چیزهایی مانند کتاب، لباس، کفش، تجهیزات باشگاه، دوربین، لوازم التحریر و عتیقه‌جات عرضه می‌کند.


• چگونه به چاندنی چوک برویم؟

بهترین راه برای رسیدن به چاندنی چوک سوار شدن در مبدا مترو دهلی و پیاده شدن در مقصد ایستگاه مترو Chandni Chowk است. شما می توانید یک ریکشا کرایه کنید تا به بازار مورد نظر برسید. همچنین می توانید پیاده روی را انتخاب کنید. با این حال، بهتر است انرژی خودتان را برای پیاده روی در بازار ذخیره کنید. اگر با وسیله نقلیه شخصی به Chandni Chowk سفر می کنید، در ورودی ایستگاه راه آهن دهلی قدیم یک پارکینگ پیدا خواهید کرد.

از طرف دیگر، می توانید با اتوبوس نیز سفر کنید. ایستگاه اتوبوس دریاگانج(Daryaganj) در دسترس ترین ایستگاه برای رسیدن به Chandni Chowk است. اتوبوس ها به طور منظم از Daryaganj به سمت چاندی چوک حرکت می کنند. اگر می‌خواهید از اتوبوس‌های شلوغ استفاده نکنید، می‌توانید یک تاکسی (ترجیحاً Uber یا OLA) اجاره کنید و در Chandni Chowk پیاده شوید.


• عکس هایی از بازار:

بازار باگیرات
بازار باگیرات

تور دهلی
تور دهلی

هتل های هند
هتل های هند

تور جیپور
تور جیپور

اقلام موجود در بازار
اقلام موجود در بازار

بازار chor
بازار chor

بازار فاتح پوری
بازار فاتح پوری

Katra Neel
Katra Neel

 Khari Baoli
Khari Baoli

بازار Kinari
بازار Kinari

بازار NAi sarak
بازار NAi sarak


• موقعیت مکانی:

 

برچسب ها
10 هتل برتر دهلی 10 هتل برتر شهر دهلی آثار باستانی جیپور هند آثار تاریخی جیپور آثار تاریخی دهلی آثار تاریخی دهلی نو آثار تاریخی دهلی نو هند آثار تاریخی دهلی هند آثار تاریخی دهلی هندوستان آثار تاریخی شهر دهلی آدرس آرامگاه همایون شاه دهلی آدرس قلعه آمبر جیپور هند آژانس مادر تور هند آگرا آگرا هند آمار ویلاس آگرا اماکن باستانی آگرا هند اماکن باستانی دهلی نو هند اماکن تاریخی آگرا هند بازار چاندنی چوک بازار های هند بازار های هندوستان برترین تور هند برترین هتل های 5 ستاره جیپور هند برترین هتل های 5* جیپور هند برترین هتل های پنج ستاره جیپور هند برترین هتل های جیپور برترین هتل های جیپور هند برترین هتل های هند برترین هتل های هندوستان برترین هتلهای جیپور هند بناهای باستانی جیپور هند بناهای تاریخی جیپور بناهای تاریخی جیپور هند بناهای تاریخی جیپور هندوستان بناهای تاریخی شهر جیپور بهترین تور هند بهترین هتل های 5 ستاره جیپور بهترین هتل های 5 ستاره جیپور هند بهترین هتل های 5* جیپور هند بهترین هتل های هند پکیج تور هند تور دهلی تور دهلی - آگرا - جیپور تور دهلی آگرا و جیپور تور دهلی آگرا و جیپور پاییز 1402 تور دهلی و آگرا و جیپور تور هند تور هند آبان ماه چاندنی چوک در هند چاندنی چوک هند رزرو آنلاین هتل های هند رزرو اینترنتی هتل های هند رزرو هتل های هند رزرواسیون هتل های هند رزرواسیون هتل های هندوستان سایت رزرواسیون هتل های هندوستان مرکز رزرواسیون هتل های هند هتل های هند هتل های هندوستان هند و بازار های آن

کارشناس گردشگری

دفتر خدمات مسافرتی و گردشگری شیوار سیاوشان متشکل از متخصصین مجرب گردشگری در نظر دارد پایه گذار خدمات دهی با استانداردهای بین المللی باشد. ما آنچه شما می خواهید را برنامه ریزی خواهیم کرد و بهترین پیشنهادات را با شعار مشاور امین سعی می کنیم به شما ارایه کنیم. چون ما معتقدیم ما امانت دار وقت و هزینه شما هستیم تلفن تماس : 91014574 021 موبایل پشتیبانی تورهای در حال اجرا : 09192120524

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا
بستن