دیدنی های چین

آرامگاه مینگ میراثی تاریخی در دامنه کوه تیانشو | دیدنی های چین

Ming Tombs

آرامگاه مینگ |عکس+موقعیت مکانی+جاذبه ها

آرامگاه مینگ عمدتاً به معنای سیزده آرامگاه سلسله مینگ است. که در دامنه کوه تیانشو و حدود ۵۰ کیلومتر دورتر از میدان تیان آنمن قرار دارند. این مکان که در فهرست میراث فرهنگی جهانی یونسکو ثبت شده است، چشم اندازی طبیعی دارد و از لحاظ تاریخی اهمیت زیادی دارد.

نوع جاذبه: دیدنی ها و مکان های دیدنی، مکان تاریخی، بنای یادبود و مجسمه 

بهترین فصل بازدید: بهار و پاییز
زمان توصیه شده برای بازدید: نیم روز
ساعت کاری: ۸:۰۰ – ۱۷:۳۰ (۱ آوریل تا ۳۱ اکتبر)، ۸:۳۰ – ۱۷:۰۰ (۱ نوامبر تا ۳۱ مارس)
بلیط: ورودی های مختلف برای مقبره های مختلف
آدرس: Changci Road, Shisanling Town, Changping District, Beijing, 100009, China

• خلاصه ای از هر آنچه که باید در رابطه با مقبره مینگ بدانید!

در سال ۱۴۲۱، امپراتور یونگل (Yongle) پایتخت را از نانجینگ به پکن منتقل کرد. و  ساخت مقبره های امپراتوری در اینجا را رقم زد. سایت با دقت زیادی انتخاب شد و اصل فنگ شویی ( یک سیستم فلسفی چینی برای هماهنگ کردن همه با محیط اطراف) هم انجام شد. امپراطور یونگل اولین مقبره را برای خود ساخت و سپس ۱۲ امپراتور بعدی آرامگاه خود را در همان وادی گذاشتند.

با گذشت زمان، این دسته از مقبره ها به میراثی کلیدی تبدیل شد  که حفاظت از آن مهم بود. همچنین به عنوان یک جاذبه در سطح (AAAAA)تبدیل شد. در سال ۲۰۰۳ هم، یونسکو مقبره مینگ را در فهرست میراث فرهنگی جهانی ثبت کرد. علاوه بر تاریخ طولانی، آرامگاه های مینگ از مساحت بسیاری برخوردار هستند و ساختارهای سطحی نیز بهتر حفظ شده اند.


• ساختار آرامگاه :

در واقع، آرامگاه مینگ شامل سیزده آرامگاه امپراتور، هفت آرامگاه صیغه و یک مقبره معشوقه است که بیش از ۱۲۰ کیلومتر مربع را پوشش می دهد. برخی آرامگاه ها عمدتاً در ۸ کیلومتری آرامگاه Changlingقرار دارند. آرامگاه ها علیرغم داشتن واحد و سازه های مختلف، حیاط مربع شکلی در جلو و حیاط گردی در پشت دارند. هر مقبره یک معبد عظیم است و معماری‌های اصلی، از جلو به عقب به شرح زیر ساخته شده‌اند: لوح یادبود، طاق جلو، دروازه Ling’en، کاخ Ling’en، دروازه Lingxing، برج مینگ و عمارت Baoو….


جاذبه های آرامگاه که شما را شگفت زده خواهد کرد:

امروزه تنها سه مقبره وجود دارد که برای بازدید عموم باز است و یک مقبره حفاری شده هم در دسترس است. جاذبه های اصلی عبارتند از:

۱) راه مقدس (Sacred Way) :

به عنوان نقطه شروع آرامگاه های مینگ، راه مقدس می تواند شما را به آرامگاه چانگلینگ (长陵) برساند و به سایر راه های مقدس و مقبره های دیگر منشعب می شود. در زمان های قدیم، افرادی غیر از مقاماتی که وظیفه نگهبانی از این آرامگاه ها را بر عهده داشتند، اجازه ورود نداشتند. در روز عبادت، هیچ کس نمی توانست سوار بر اسب وارد این جاده شود و  به امپراتوران فوت شده اخترام خود را نشان دهد و حتی امپراتور هم پیاده بر اینجا قدم می گذاشت.

مسیر راه مقدس با طاق یادبود به سمت آرامگاه چانگلینگ شروع می شود که دارای پنج طاق است. این پنج طاق توسط شش ستون با کنده کاری های زیبا از حیوانات مختلف نگه داشته شده اند. کاشی‌های مرمری گرد همراه با گوشه‌های واژگون، سقف را نسبتاً برجسته می‌سازد. با عبور از راه مقدس، با دروازه قرمز بزرگ با سه در بزرگ چوبی، روبرو خواهید شد.

قسمت مرکزی فقط برای متوفی و ​​دو طرف کناری برای ادای دین ساخته شده بود. در نزدیکی دروازه قرمز بزرگ، خانه ای از لوح ها به همراه Huabiao( یک ستون مرمری) را می بینید که در هر گوشه ایستاده است. آنچه که این راه مقدس را بسیار سرگرم کننده می کند، بخش حیوانات و مجسمه های سنگی است. هر مجسمه سنگی معنای مخصوص خود را دارد. این مجسمه های سنگی هنر گرانبهای سلسله مینگ را ثبت کرده اند و آرامگاه مینگ را به موزه هنر حجاری روی سنگ تبدیل می کنند.

—————————————–

۲) آرامگاه چانگلینگ :

مقبره مشترک امپراتور یونگل و ملکه کیان(Qian)، در دامنه جنوبی کوه تیانشو قرار دارد. امپراتور یونگل به مدت ۲۲ سال حکومت کرد و پیشرفت های زیادی در زمینه های سیاسی، اقتصادی، نظامی، فرهنگی و دیپلماتیک داشته . بنابراین او در بین نسل های بعدی بسیار مورد توجه قرار گرفت. در میان سیزده آرامگاه سلسله مینگ، آرامگاه چانگلینگ بزرگترین و حفظ شده ترین مقبره با طولانی ترین تاریخ است. به عنوان اولین مقبره در آرامگاه مینگ، مقبره چانگلینگ به جاذبه اصلی این منطقه تبدیل شده.

در طراحی معماری، در جلو شکلی به صورت مربع و در عقب شکلی به صورت گرد دیده می شود. کل مجموعه معماری به سه قسمت تقسیم شده و ساختمان های اصلی در محور مرکزی هنوز وجود دارد.

کاخ Ling’en در مقبره چانگلینگ مهمترین ساختمان است. آنقدر باشکوه است که می تواند با قصر Taiheدر شهر ممنوعه برابری کند. سقف که به شکل skirt-roof است با کاشی های لعاب دار زرد تزئین شده. تیر، ستون،  قسمت افقی روی شاه تیرها و سایر سازه های چوبی از چوب نانمو که چوبی گرانبها است ساخته شده اند. به جز سقف طرح دار، کاخ ساده و بی تزیین و بدون نقاشی بیش از حد رنگارنگ است. هیچ کتابی در مورد ساختمان‌ها در سلسله مینگ یا یوان نوشته نشده است، بنابراین معماری‌های باستانی برای مورخان مهم بود تا بتوانند سبک و ویژگی‌های معماری در دو سلسله را یاد بگیرند. مقبره کاخ Ling’en به عنوان یک امر ضروری برای مطالعه در معماری های مینگ در نظر گرفته می شود.

—————————————–

۳) مقبره دینگ لینگ (Dingling) :

ساخت آرامگاه دینگ لینگ در سال ۱۵۸۴ آغاز شد و در ۶ سال بعد به پایان رسید. در سال ۱۶۲۰، امپراتور وانلی (Wanli) همراه با دو ملکه اش در اینجا به خاک سپرده شدند. اکنون، مقبره دینگلینگ جذاب ترین مقبره در میان سیزده مورد موجود است، زیرا تنها آرامگاه امپراتوری مینگ است که تاکنون حفاری شده. این آرامگاه در حال حاضر، اکنون به موزه ای با سه بخش شامل دو اتاق نمایشگاه و کاخ زیرزمینی تبدیل شده.

اولین اتاق نمایشگاه، کمربند زیبای یشمی، سکه‌های طلا، پارچه‌های ابریشمی، کلاه ایمنی و شمشیر و هر شی یشمی دیگر را به نمایش می‌گذارد. در اتاق نمایشگاه دوم، اشیای زیادی از امپراطور، ملکه و معشوقانش مانند تاج ققنوس، ظروف نقره، شمش‌های طلا، آویزهای یشمی، لوازم آرایش و… دیده می شود. همچنین سفر به کاخ زیرزمینی به شما درک بهتری از هنر سلسله مینگ، ساختار مقبره و…. می‌دهد. کل کاخ زیرزمینی ۱۱۹۵ متر مربع است و از پنج تالار، در جلو، وسط، عقب، چپ و راست با ساختارهای متمایز تشکیل شده است.

—————————————–

۴) آرامگاه ژائولینگ :

آرامگاه ژائولینگ (昭陵) در دامنه شرقی کوه Dayu قرار دارد و دوازدهمین امپراتور سلسله مینگ و سه ملکه اش در اینجا به خاک سپرده شده اند. پس از اتمام سلسله مینگ، مقبره ژائولینگ دو بار تخریب شد که در اثر جنگ و باران شدید بود. در سلسله چینگ، دولت برخی مقبره‌ها از جمله مقبره ژائولینگ را برای کاهش تنش‌های نژادی بازسازی کرد.

با تجزیه و تحلیل مکان های باقی مانده، باستان شناسان گفتند که برج مینگ و کاخ لینگین در زمان سلسله چینگ بازسازی شده اند. از سال ۱۹۸۵ تا ۱۹۶۰، مقبره ژائولینگ توسط دفتر آثار فرهنگی پکن مورد بازسازی و نگهداری قرار گرفته بود. بنابراین ژائولینگ تبدیل به بهترین ساختار مجتمع آرامگاه مینگشد . در کاخ Ling’en می توانید اطلاعات دقیقی از امپراتور و ملکه ها به دست آورید. در مقایسه با دو مقبره دیگر، مقبره ژائولینگ خلوت تر است و بازدیدکنندگان کمتری دارد، بنابراین می توانید ساختمان های باستانی را در محیطی آرام تر مشاهده کنید.

—————————————–

> می توانید خلاصه ای کوتاه از دیگر مقبره ها را در عکس زیر مشاهده کنید:

مقبره های سلسله مینگ
مقبره های سلسله مینگ

• موقعیت مکانی و حمل و نقل به این آرامگاه ها :

آرامگاه مینگ در شمال غربی شهر پکن و در ۵۰ کیلومتری میدان تیان‌آن‌من قرار دارد.

• جاذبه های اطراف آرامگاه مینگ :

دیوار بزرگ جویونگ گوان (Juyongguan) یکی از مشهورترین قسمت های دیوار بزرگ است که در دره ای به طول ۱۵ کیلومتر ساخته شده. در اینجا منظره ای دیدنی از کوه های اطراف با قله های بی شمار، درختان سرسبز و گل های پرشکوفه خواهید داشت. به عنوان یک بنای تاریخی ساخته شده در سلسله مینگ، دیوار بزرگ جویونگ گوان به عنوان گذرگاه شماره ۱ در جهان در نظر گرفته شده بود. در سلسله جین و ۸۰۰ سال قبل، این مکان به عنوان یکی از هشت مکان دیدنی بزرگ یانجینگ باستان ثبت شده و به عنوان “جویونگ گوان زمردی” ستایش می شود.

> ساعت کاری برخی از قسمت های مقبره:

ساعت کاری آرامگاه ها
ساعت کاری آرامگاه

• جاذبه های دیگری از چین که ممکن است برایتان جالب باشد:

• عکس هایی از آرامگاه مینگ:

دیدنی های چین
دیدنی های چین

آرامگاه های مینگ
آرامگاه های مینگ

دیدنی های پکن در چین
دیدنی های پکن در چین

آرامگاه های مینگ
آرامگاه های مینگ

آرامگاه های مینگ در چین
آرامگاه های مینگ در چین

مجسمه ی امپراطور ها
مجسمه ی امپراطور ها

دیدنی های چین
دیدنی های چین

مقبره مینگ
مقبره مینگ

آرامگاه مینگ
آرامگاه مینگ


• موقعیت مکانی:

برچسب ها
آرامگاه چانگلینگ آرامگاه ژائولینگ آرامگاه مینگ جاذبه های چین دیدنی های چین سیزده مقبره مینگ مقبره دینگ لینگ مقبره مینگ

کارشناس گردشگری

دفتر خدمات مسافرتی و گردشگری شیوار سیاوشان متشکل از متخصصین مجرب گردشگری در نظر دارد پایه گذار خدمات دهی با استانداردهای بین المللی باشد. ما آنچه شما می خواهید را برنامه ریزی خواهیم کرد و بهترین پیشنهادات را با شعار مشاور امین سعی می کنیم به شما ارایه کنیم. چون ما معتقدیم ما امانت دار وقت و هزینه شما هستیم تلفن تماس : 91014574 021 موبایل پشتیبانی تورهای در حال اجرا : 09192120524

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا
بستن