دیدنی های چین

پارک یوشیو | با مساحت ۶۹۰٫۰۰۰ بزرگترین پارک جامع گوانگژو | جاذبه های چین

Yuexiu Park

• پارک یوشیو |عکس+موقعیت مکانی+جاذبه ها

۱) چرا باید از پارک یوشیو دیدن کنید؟!

پارک یوشیو با مساحت ۶۹۰٫۰۰۰ متر مربع بزرگترین پارک جامع گوانگژو است. این پارک در تپه یوشیو ساخته شده است که از زمان سلسله Qin (221 قبل از میلاد تا ۲۰۶ قبل از میلاد) یک مکان دیدنی مشهور بوده است. در دوره جمهوری چین (۱۹۱۲-۱۹۴۹)، رئیس جمهور وقت، سون یات سن، پیشنهاد ساخت پارک یوشیو را در تپه یوشیو داد. با این حال، این تصور تا سال ۱۹۴۹ محقق نشد.

• پارک یوشیو به عنوان یکی از هشت جاذبه گردشگری گوانگژو :

پارک یوشیو همیشه یکی از هشت جاذبه گردشگری گوانگژو بوده است، مهم نیست که ۷ جاذبه دیگر در طول زمان چقدر تغییر کرده اند. در پارک یوشیو هم نقاط دیدنی تاریخی و هم طبیعی وجود دارد. ضمن قدردانی از این مکان‌های تاریخی، ممکن است درک روشنی از تاریخ ۲۰۰۰ ساله از دوران باستان گوانگژو تا قرن گذشته داشته باشید.

۲) شهر پنج قوچ:

با دیدن مجسمه پنج قوچ متوجه خواهید شد که چرا گوانگجو را “شهر پنج قوچ” می نامند. با کاوش عمیق در دیوار سلسله مینگ، برج ژنهای و بنای یادبود سان یات سن، تصور عمیقی در مورد پارک یوشیو خواهید داشت.

در واقع پارک یوشیو یک پارک وسیع با ۷ تپه، ۳ دریاچه دست ساز با پوشش گیاهی سرسبز است که شما را به یک سرزمین پریان زیبا می برد. هر روز صبح، بسیاری از مردم محلی در حال مدیتیشن و بازی تای چی در پارک هستند. شما بدین ترتیب می توانید نگاهی اجمالی به زندگی محلی گوانگژو داشته باشید.

۳) پارک یوشیو مکانی که سران کشور های مختف از آن بازدید کردند:

پارک یوشیو به قدری راحت و زیبا است که افراد مشهور زیادی را برای بازدید در آن خواهید دید. رئیس مائو و دیگر رهبران چین چندین بار به پارک یوشیو رفتند. علاوه بر این، برخی از سران کشورهای خارجی مانند نیکسون، کیم ایل سونگ و دیگران نیز به این پارک رفته اند.


• چهار نقطه دیدنی که باید در پارک یوشیو ببینید!

پارک یوشیو به خاطر ۴ نقطه دیدنی که همگی مکان‌های تاریخی هستند، مشهور است. آنها قبلاً از نقاط دیدنی گوانگژو بوده اند که برای هر کسی که به گوانگژو می آید، بازدید از آنها امری ضروری است. با تماشای این مکان های تاریخی می توانید تاریخ گوانگژو قدیمی را لمس کنید.

۴) مجسمه/مجسمه پنج قوچ – نماد شهر گوانگژو

ساعت کاری: ۶:۰۰ صبح تا ۱۰:۰۰ شب
ساعات بازدید توصیه شده: ظرف نیم ساعت
مجسمه پنج قوچ نماد شهر گوانگژو است. مجسمه پنج قوچ که در سال ۱۹۵۹ ساخته شد، عناصری از یک افسانه چینی است. گفته می شود که در زمان های قدیم ۵ جاودانه سوار بر ۵ بز با دانه هایی در دهانشان به گوانگجو آمدند. ۵ جاودانه دانه ها را به مردم گوانگژو دادند و سپس رفتند. با این حال، ۵ بز ماندند و تبدیل به سنگ شدند. به همین دلیل است که شهر گوانگژو را “شهر پنج قوچ” نیز می نامند.

۵) نشان شانزدهمین دوره بازی های آسیایی با ترکیبی از تصویر این مجسمه:

مجسمه پنج قوچ ۱۱ متر ارتفاع دارد. بزرگترین بز، بزی نر است که در مرکز قرار دارد و در دهانش سر هایی از بذر دارد. این مجسمه سرش را بالا گرفته و به دوردست‌ها نگاه می‌کند، که نشان‌دهنده تلاش مردم گوانگژو برای زندگی مرفه است. ۴ بز دیگر اطراف این بز بزرگ به طور جداگانه علف می خورند، شیر می خورند، به بچه هایشان غذا می دهند و بازی می کنند.

خوب است بدانید که شانزدهمین دوره بازی های آسیایی در گوانگجو برگزار شد. نشان آن ترکیبی از تصویر این مجسمه با مشعل بود که هم روح بازی های آسیایی و هم آرزوهای مردم گوانگژو را نشان می داد.


• برج ژنهای – همچنین موزه گوانگژو:

ساعت کاری: ۹:۰۰ صبح تا ۵:۰۰ بعد از ظهر
ساعات بازدید توصیه شده: حدود ۱ ساعت.
برج ژنهای که برج پنج پله نیز نامیده می شود، یکی از قدیمی ترین مکان های دیدنی گوانگژو است. ارتفاع آن ۲۸ متر و عرض آن ۳۱ متر است. در سمت راست ساختمان ۱۲ اسلحه قدیمی قرار دارد. این برج به خوبی حفظ شده و دارای ظاهری باشکوه است. در سال ۱۹۲۸، از سازه چوبی به سازه بتنی بازسازی شد.

امروزه یکی از مناطق نمایشگاهی موزه گوانگژو را در خود جای داده است که در آن مواد تاریخی محلی نگهداری می شود. همچنین برای برگزاری نمایشگاه و انجام تحقیقات علمی استفاده می شود. از بالای برج ژنهای می توانید نمای کلی شهر زیبا را مشاهده کنید.


• بنای یادبود سان یات سن:

ساعت کاری: ۷:۰۰ صبح تا ۱۰:۰۰ شب
ساعات بازدید توصیه شده: ظرف ۰٫۵ ساعت

بنای یادبود سان یات سن در جنوبی ترین قسمت تپه اصلی کوه های یوشیو به نام یو جینگ واقع شده است. تالار یادبود سان یات سن در جنوب شهر قدیمی گوانگژو واقع شده است. این شیوه طراحی با فرهنگ سنتی چین مطابقت دارد. این بنای یادبود در سال ۱۹۲۹ به یاد انقلابیون بزرگ دموکراتیک ساخته شد. خوب است بدانید که سان یات سن در تمام عمر خود از هیچ تلاشی برای نجات چین دریغ نکرد. او تأثیرات عمیقی بر جامعه چین دارد و مورد تحسین بسیاری از مردم چین است.

۶) بنایی به شکل مربع با نوک تیز:

بنای یادبود سان یات سن ۳۷ متر ارتفاع دارد و شکل مربع با نوک تیز دارد. شما باید از پایین دروازه قوس بالا بروید. در اطراف پایه بنا حصارهایی تعبیه شده است. شما می توانید بنای یادبود را از نرده ها یا از بالا مشاهده کنید. با این حال، برای رسیدن به بالا، باید از پله های داخل بالا بروید. در داخل بنای تاریخی در هر طبقه پنجره هایی وجود دارد که از آن می توان بیرون را دید.

در اطراف پایه این بنای تاریخی ۲۶ مجسمه قوچ وجود دارد که نشان از “شهر پنج قوچ” (گوانگژو) دارد. در جلوی بنای یادبود سنگ مرمری به ارتفاع ۷ متر و عرض ۴ متر قرار دارد که وصیت نامه سان یات سن را حکاکی کرده است. این سخنان نشان دهنده ارادت سان به آینده چین است.


• دیوار شهر سلسله مینگ:

ساعت کاری: ۶:۰۰ صبح تا ۱۰:۰۰ شب
ساعات بازدید توصیه شده: ظرف نیم ساعت

دیوار سلسله مینگ در پارک یوشیو تنها دیوار باستانی موجود در شهر گوانگژو است. در اوایل سلسله مینگ (۱۳۶۸ – ۱۶۴۴) ساخته شد و یکی از سه یادگار فرهنگی در آن زمان است. از آنجایی که این دیوار بیش از ۶۰۰ سال سابقه دارد، بخش‌های زیادی از دیوار آسیب دیده است. بخشی از دیوار نزدیک برج ژنهای به خوبی حفظ شده است. امروزه، مجموعاً ۱۱۳۷ متر طول دارد.

گفته می شود که دولت محلی برخی از قسمت های دیوار را بازسازی خواهد کرد به طوری که طول کل آن حدود ۱۵۰۰ متر خواهد بود.

۷) درخت های  قدیمی ای که از دیوار بیرون رفته:

شگفت‌انگیزترین چیزی که پیدا می‌کنید چندین درخت قدیمی است که از دیوار بیرون می‌روند. ریشه‌های این درختان دور دیوار را می‌پیچد که روی دیوار های باستانی جاهای دیگر دیده نمی‌شود. بسیاری از گردشگران برای گرفتن عکس به اینجا می آیند. همچنین می توانید افراد محلی را در حال انجام تمرینات روی دیوار ببینید.


• جاذبه های دیگری از چین که ممکن است برایتان جالب باشد:

گوانگژو | مرکز استان گوانگدونگ در جنوب شرقی چین| جاذبه های چین

تونگلی رویایی شاعرانه از شهر آبی چینی در سوژو | جاذبه های چین

رودخانه هوانگپو |بزرگترین رودخانه و رود مادر شانگهای | جاذبه های چین

نمایشگاه برنامه ریزی شهری شانگهای جاذبه گردشگری AAAA|جاذبه های چین

شانگهای شینتیاندی نقطه ای جذاب تاسیس شده در اوایل قرن ۲۱ |جاذبه های چین

معبد شش هارمونی( لیوهه) در کرانه شمالی رودخانه کیانتانگ| جاذبه های چین

ژینگ پینگ شهر باستانی در شمال شرقی شهرستان یانگشو| جاذبه های چین

کوه ها و غارهای کارست گویلین از بزرگترین توپوگرافی های جهان|جاذبه های چین

رودخانه لی با طول تقریبی ۸۰ کیلومتر در استان گوانگشی| جاذبه های چین

کوه شیان گونگ چشم اندازی پانوراما از یانگشو| جاذبه های چین

 دفتر خدمات مسافرتی شیوار سیاوشان آپارات


• مسیرهای بازدید توصیه شده در پارک یوشیو:

۸) مسیر ی حدود ۳ ساعت :

اکثر مردم به این روش از اینجا دیدن میکنند و شما می توانید برای صرفه جویی در وقت این نوع مسیر را انتخاب کنید. به این ترتیب می توانید به سرعت به ۴ نقطه دیدنی محبوب در پارک یوشیو سفر کنید.

ورودی اصلی_ برج ژنهای_ بنای یادبود سان یات سن_دیوار سلسله مینگ_ مجسمه پنج قوچ


• پارک یوشیو کجاست؟!

پارک یوشیو در شماره ۹۸۸ جاده شمالی Jiefang، منطقه یوشیو، شهر گوانگژو، استان گوانگدونگ، چین واقع شده است. این در مرکز شهر است، بنابراین می توانید به راحتی با اتوبوس، مترو یا تاکسی به آنجا بروید.
ورودی اصلی پارک نزدیک است، می‌توانید از مترو ۲ استفاده کنید تا در ایستگاه متروی پارک یوشیو بلند شوید. ورودی اصلی حدود ۳۰۰ متر از ایستگاه فاصله دارد.
حدود ۳۵ کیلومتر از فرودگاه بین المللی گوانگژو بایون فاصله دارد.

  • حدود ۱۱ کیلومتر از برج کانتون فاصله دارد.
  • حدود ۳ کیلومتر از تالار اجدادی قبیله چن تا ورودی جنوبی پارک یوشیو.
  • حدود ۱۰ دقیقه پیاده روی از سالن یادبود سان یات سن تا ورودی جنوبی پارک یوشیو.
  • حدود ۵ کیلومتر از جزیره شامیان تا ورودی جنوبی پارک یوشیو.
  • حدود ۵۰۰ متر از موزه مقبره Nanyue King تا ورودی اصلی پارک یوشیو فاصله دارد.
  • حدود ۴ کیلومتر از کلیسای Sacred Hear
  • حدود ۲ کیلومتر از معبد شش درخت بانیان تا ورودی جنوبی پارک یوشیو.

• عکس هایی از پارک یوشیو :

مجسمه پنج قوچ در چین
مجسمه پنج قوچ در چین

مجسمه پنج قوچ
مجسمه پنج قوچ

طبیعت پارک
طبیعت پارک

طبیعت پارک یوشیو
طبیعت پارک یوشیو

طبیعت پارک
طبیعت پارک

طبیعت
طبیعت

دیدنی های چین
دیدنی های چین

مجسمه های تاریخی
مجسمه های تاریخی

دیدنی های گوانگژو
دیدنی های گوانگژو

طبیعت
طبیعت

دیدنی های چین
دیدنی های چین

درختان پارک
درختان پارک

درختان پارک یوشیو
درختان پارک یوشیو

مکان های دیدنی مشهور
مکان های دیدنی مشهور

دیدنی های چین
دیدنی های چین

پارک یوکسیو در گوانگژو چین
پارک یوکسیو در گوانگژو چین

آثار باستانی موجود در چین
آثار باستانی موجود در چین

دروازه ورودی
دروازه ورودی

مکان های دیدنی چین
مکان های دیدنی چین

نقشه جاذبه های چین
نقشه جاذبه های چین


• موقعیت مکانی پارک:

برچسب ها
از مکان های دیدنی کشور چین پارک در گوانگژو پارک های کشور چین پارک های گوانگژو پارک های گوانگژو چین پارک های یوکسیو پارک یوشیو پارک یوشیو کشور چین پارک یوشیو گوانگژو پارک یوشیو گوانگژو چین پل های دیدنی چین جاذبه های دیدنی شانگهای چین جاهای دیدنی چین دیدنی های چین دیدنی های شهر گوانگژو دیدنی های کشور چین دیدنی های گوانگژو شهر های دیدنی چین طبیعت چین طبیعت چین در گوانگژو طبیعت کشور چین عکس مکان های دیدنی چین گوانگژو مجسمه پنج قوچ چین مجسمه پنج قوچ در چین مجسمه پنج قوچ در کشور چین مکان های دیدنی چین مکان های دیدنی چین به انگلیسی مکان های دیدنی شهر چین یوشیو یوشیو پارک یوکسیو

کارشناس گردشگری

دفتر خدمات مسافرتی و گردشگری شیوار سیاوشان متشکل از متخصصین مجرب گردشگری در نظر دارد پایه گذار خدمات دهی با استانداردهای بین المللی باشد. ما آنچه شما می خواهید را برنامه ریزی خواهیم کرد و بهترین پیشنهادات را با شعار مشاور امین سعی می کنیم به شما ارایه کنیم. چون ما معتقدیم ما امانت دار وقت و هزینه شما هستیم تلفن تماس : 91014574 021 موبایل پشتیبانی تورهای در حال اجرا : 09192120524

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا
بستن