دیدنی های مالدیو

صخره اچ پی، در کنار مرجان های رنگارنگ شنا کنید!| جزایر مالدیو

HP Reef

صخره اچ پی در مالدیو|عکس+موقعیت مکانی

اچ پی ،یکی از زیباترین مکان‌های غواصی در مالدیو، واقع در جزیره مرجانی شمالی ماله می باشد. این صخره ، با نام‌های گیریفوشی تیلا(Girifushi Thila) و صخره رنگین کمان(Rainbow Reef) نیز شناخته می‌شود، که دومین اسم به دلیل وجود مرجان‌های رنگارنگ فراوان انتخاب شده است. این صخره پر زرق و برق پر از شکل‌های شگفت‌انگیز هست که شامل شکاف‌ها، غارهای باشکوه و بلوک‌های عظیم می باشد.

• برای دریافت اطلاعات کامل از هتل های مالدیو لطفا کلیک کنید!

• برای دریافت اطلاعات کامل از جاذبه های مالدیو کلیک کنید!


۱) چه آبزیانی را می توان در این صخره مشاهده کرد؟

بخش بزرگی از صخره های اچ پی مملو از مرجان های آبی روشن، نارنجی و زرد، از جمله باد بزن های دریایی، سی فن( نوعی مرجان)، و تازیانه های دریایی می باشد.
این در حالی است که صدها ماهی کوچک، ایگل ریز(نوعی سفره دریایی)، باراکودا( نوعی ماهی)، کوسه های خاکستری، و ماهی های تن سگ دندانی در میان این مرجان ها ازدحام می کنند.

صخره اچ پی به طور مکرر به عنوان مکانی برای غواصی در تمام طول سال در نظر گرفته می شود. این صخره با غواصی هایی که تا عمق ۴۰ متری می رسد، مکانی ایده آل برای کسانی است که به دنبال کشف رازهای شگفت انگیز دنیای زیر آب هستند. در حال حاضر، این منطقه، یک منطقه ی دریایی حفاظت شده در کشور جزیره ای مالدیو است.


۲) تاثیر این صخره بر روی اقیانوس:

چشمان خود را ببندید و تصور کنید که به دنیایی رفته اید که در آن دسته های رنگارنگ ماهی ها در حالی که از کنار شما عبور می کنند شما را احاطه کرده اند. جایی که آب زلال و فیروزه ای رنگ شما را در بر گرفته است و می توانید دنیای کاملا جدیدی را ببینید.
شما می توانید از این قبیل جاذبه ها و خیلی چیزهای دیگر را در صخره های اچ پی در مالدیو تجربه کنید. صخره اچ پی در نزدیکی یک کانال باریک قرار دارد. در آن کانال باریک مواد مغذی از طریق جریان هایی که از تنگه Somosomo به سمت جزیره Taveuni می رود، تهیه می شوند.

این جزیره چند مایلی دورتر است. مواد مغذی تامین شده توسط جریان، رشد مرجان های نرم و رنگارنگ را افزایش می دهد و همچنین بر روی زندگی ماهی ها و طیف متنوع دیگر موجودات اقیانوسی تاثیر مثبت می گذارد. صخره های رنگین کمان در واقع دریچه ای هستند که نگاهی اجمالی به قلمروهای کشف نشده زیر آب به ما می دهد. فرصتی را به ما می دهد تا با طیف متنوعی از موجوداتی که در اعماق دریای فیروزه ای زندگی میکنند، برخوردی سریع داشته باشیم.


۳) بهترین زمان برای بازدید از صخره اچ پی:

آب و هوای مالدیو که در منطقه آب و هوایی موسمی استوایی قرار دارد، به طور دقیقی به دو فصل خشک و مرطوب تقسیم می شود. فصل مرطوب از ماه می آغاز می شود و تا سپتامبر ادامه می یابد. فصل خشک، از اکتبر تا آوریل، با دمای متوسط ​​سی تا سی و سه درجه سانتیگراد می تواند برای مسافرین دل پذیر باشد.
اگرچه صخره اچ پی یک سایت غواصی است که در طول سال خدمات ارائه میدهد، اما بهترین زمان برای بازدید بین اکتبر و آوریل خواهد بود، زیرا در این زمان از گزند بارندگی شدید در امان خواهید بود.


۴) نکاتی برای غواصی در صخره اچ پی:

جریان زیر آب ممکن است بسیار قوی باشد که باعث می شود غواصی دشوار شود. در این حالت توصیه می شود از غواصی خودداری کنید مگر اینکه آموزش کافی برای اینکار را داشته باشید. مواظب پرچم‌های قرمز در برخی مناطق باشید، معمولا در برخی اسکله ها دیده می شوند. این پرچم های قرمز وجود جریان های قوی را نشان می دهند. در واقع به این معنی است که به علت جریان های قوی غواصی تا اطلاع ثانوی ممنوع است.


۵) چگونه به صخره های HP برویم؟!

در میان هیمافوشی(Himmafushi) و جیریفوشی(Girifushi)، صخره‌های اچ پی وجود دارند که با یک قایق تندرو می توان به آنجا رفت. حدود ده تا پانزده دقیقه طول میکشد تا به مقصد خود برسید.


• عکس هایی از صخره اچ پی:

تور مالدیو
تور مالدیو

اچ پی
اچ پی

صخره اچ پی
صخره اچ پی

آبزیان صخره اچ پی
آبزیان صخره اچ پی

تور جزایر مالدیو
تور جزایر مالدیو

مالدیو
مالدیو


• موقعیت مکانی صخره اچ پی در مالدیو:

برچسب ها
5 هتل برتر مالدیو 5 هتل لوکس مالدیو آدرس اینترنتی سایت هتل کاندیما مالدیو آدرس سایت هتل 5 ستاره کیها مالدیو آدرس سایت هتل 5* کیها مالدیو آدرس سایت هتل پنج ستاره کیها مالدیو آدرس سایت هتل کیها مالدیو آدرس هتل میرو آیلند مالدیو آژانس مادر تور مالدیو آنگسانا ولاوارو مالدیو اچ پی صخره ارزان ترین تور مالدیو ارزان ترین قیمت تور مالدیو ارزان ترین هتل های مالدیو برترین مجری تور مالدیو برترین هتل های مالدیو بهترین تور مالدیو بهترین قیمت تور مالدیو بهترین قیمت رزرو هتل های مالدیو بهترین کارگزار تور مالدیو بهترین هتل های مالدیو بهترین هتل های مالدیو کدامند تصویر از هتل های مالدیو تور جزایر مالدیو تور مالدیو تور مالدیو 1402 تورمالدیو جزایر مالدیو خوب ترین هتل های مالدیو دبلیو یکی از برترین هتل های مالدیو دبلیو یکی از بهترین هتل های مالدیو دنیای زیر آب مالدیو رزرو آنلاین هتل های مالدیو رزرو اینترنتی هتل های مالدیو رزرو هتل های مالدیو رزرواسیون آنلاین هتل های مالدیو رزرواسیون اینترنتی هتل های مالدیو رزرواسیون هتل های مالدیو سایت رزرو آنلاین هتل های مالدیو سایت رزرو اینترنتی هتل های مالدیو سایت رزرو هتل های مالدیو سایت رزرواسیون آنلاین هتل های مالدیو سواحل مالدیوپ صخره اچ پی طبیعت مالدیو

کارشناس گردشگری

دفتر خدمات مسافرتی و گردشگری شیوار سیاوشان متشکل از متخصصین مجرب گردشگری در نظر دارد پایه گذار خدمات دهی با استانداردهای بین المللی باشد. ما آنچه شما می خواهید را برنامه ریزی خواهیم کرد و بهترین پیشنهادات را با شعار مشاور امین سعی می کنیم به شما ارایه کنیم. چون ما معتقدیم ما امانت دار وقت و هزینه شما هستیم تلفن تماس : 91014574 021 موبایل پشتیبانی تورهای در حال اجرا : 09192120524

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا
بستن