دیدنی های چین

گوانگژو | مرکز استان گوانگدونگ در جنوب شرقی چین| جاذبه های چین

Guangzhou

گوانگژو | عکس+موقعیت مکانی+جاذبه ها

گوانگژو (تلفظ /gwung-jo/) مرکز استان گوانگدونگ در جنوب شرقی چین است. این بندر بزرگ در دریای چین جنوبی، دروازه جنوبی چین به جهان است. علاوه بر اینکه یک شهر کلیدی برای تجارت جهانی می باشد. گردشگران به گوانگژو می روند تا از جاذبه های جدید، موزه ها/معابد قدیمی و آب و هوای معتدل آن لذت ببرند. پارک تفریحی (حیات وحش بزرگ) Chimelong در این شهر اکنون تم پارک شماره یک چین است.

۱) موقعیت مکانی گوانگژو در چین: 

گوانگژو بزرگترین شهر در بین شهر های مرکزی جهان است (در دلتای رودخانه مروارید: ۶۵ میلیون نفر). شهر گوانگژو یک شهر تجاری و صنعتی پیشرو است که دارای ۱۱ منطقه تحت صلاحیت خود با مساحت ۷۴۳۴ کیلومتر مربع (۲۸۷۰ مایل مربع) است. در پایان سال ۲۰۱۹، جمعیت ناحیه اداری این شهر بالغ بر ۱۵،۳۰۰،۰۰۰ برآورد شده است.

• تنها بندر چینی بین سال های ۱۷۶۰ تا ۱۸۴۲ :

گوانگژو که زمانی به نام کانتون شناخته می شد، تنها بندر چینی بود که بین سال های ۱۷۶۰ تا ۱۸۴۲ در سلسله چینگ برای بازرگانان خارجی قابل دسترسی بود. این بندر ابتدا به عنوان یک بندر تجاری و سپس به عنوان یک پایگاه تولیدی به شهرت رسید. اخیراً، صدها هزار تاجر برای نمایشگاه کانتون ( Canton- بزرگترین نمایشگاه تجاری چین) به اینجا آمده اند و به طور فزاینده ای از مکان های شهری مانند برج کانتون بازدید می کنند.


• جاذبه های دیگری از چین که ممکن است برایتان جالب باشد:

تونگلی رویایی شاعرانه از شهر آبی چینی در سوژو | جاذبه های چین

رودخانه هوانگپو |بزرگترین رودخانه و رود مادر شانگهای | جاذبه های چین

نمایشگاه برنامه ریزی شهری شانگهای جاذبه گردشگری AAAA|جاذبه های چین

شانگهای شینتیاندی نقطه ای جذاب تاسیس شده در اوایل قرن ۲۱ |جاذبه های چین

معبد شش هارمونی( لیوهه) در کرانه شمالی رودخانه کیانتانگ| جاذبه های چین

ژینگ پینگ شهر باستانی در شمال شرقی شهرستان یانگشو| جاذبه های چین

کوه ها و غارهای کارست گویلین از بزرگترین توپوگرافی های جهان|جاذبه های چین

رودخانه لی با طول تقریبی ۸۰ کیلومتر در استان گوانگشی| جاذبه های چین

کوه شیان گونگ چشم اندازی پانوراما از یانگشو| جاذبه های چین

 دفتر خدمات مسافرتی شیوار سیاوشان آپارات


۲) سه چیزی که گوانگژو برای آن مشهور است:

• خرید:

گوانگژو بزرگترین و پررونق ترین مرکز تجاری در جنوب چین است. بازارهای پوشاک بزرگی دارد که عمدتاً به صورت عمده فروشی هستند، اما می توانید خرده فروشی هایی نیز پیدا کنید. بهترین خریدها شامل پوشاک، لوازم آرایشی، لوازم برقی و محصولات دیجیتال و همچنین صنایع دستی مشخص و چای چینی است. گوانگژو به عنوان “بهشت خرید” شناخته میشود. می توانید تقریباً هر چیزی را که می خواهید بخرید پیدا کنید، همچنین اوقات خوشی را سپری کنید.

•  غذاهای کانتونی:

غذاهای کانتونی یکی از “هشت سبک عالی آشپزی چینی” است. غذاهای گوانگژو، آشپزی چائوژو و آشپزی هاکا غذاهای فرعی آن هستند. غذاها با ویژگی هایی که دارند مثل طراوت، خنکی و لطافت مورد علاقه اکثر افرادند. غذاهای کانتونی احتمالاً به اندازه غذاهای فرانسوی در سراسر جهان معروف هستند. به دلیل تعداد زیاد چینی های خارج از کشور از گوانگدونگ، این سبک غذاهای چینی است که در اکثر رستوران های چینی در سراسر جهان سرو می شود.

• نمایشگاه کانتون:

گوانگژو بزرگترین شهر تولید کالا در کشور است، بنابراین بزرگترین نمایشگاه تجاری کالاهای چین در آنجا برگزار شود. نمایشگاه کانتون در ماه های آوریل/مه و اکتبر/نوامبر هر سال برگزار می شود و صدها هزار نفر از سراسر جهان را به خود جذب می کند. این نمایشگاه به عنوان “نمایشگاه شماره یک چین” تجلیل می شود.
در همان نزدیکی، شنژن و دونگوان بزرگترین منطقه تولید لوازم الکترونیکی جهان را تشکیل می دهند، و بنابراین، دسته بزرگی از افراد علاقه مند به تجارت وسایل الکترونیکی به اینجا می آیند.


۳) آیا این شهر برای سفر امن است؟

گوانگژو یک مرکز تجاری شلوغ با صدها هزار بازدید کننده از سراسر جهان است (قبل از COVID-19) و شاید چند ملیتی ترین شهر چین باشد. اگرچه این امر کنترل آن را نسبت به سایر شهرهای چین پیچیده‌تر می‌کند، اما در مقایسه با شهرهایی با اندازه مشابه در جهان، امنیت گوانگژو در بین بهترین‌هاست.

چین کشوری است که کنترل‌های شدیدی بر حمل اسلحه و مجازات‌هایی برای جرم دارد و اکنون دوربین‌های مداربسته در همه جا در خیابان‌ها وجود دارد. گوانگژو از نظر ایمنی عمومی بهشتی برای گردشگران است.


۴) در گوانگژو به چه زبان هایی صحبت می شود؟

کانتونی زبان اصلی گوانگژو است. اکثر ساکنان آن به زبان کانتونی صحبت می کنند. تعداد کمی به گویش های Chaoshan و Hakka صحبت می کنند. با این حال، در دهه های اخیر، با اسکان تعداد زیادی از مهاجران و ملی شدن، ماندارین در گوانگژو بیشتر و بیشتر محبوب شده است.

انگلیسی “اولین زبان خارجی” و یک موضوع اصلی مورد نیاز در مدارس و دانشگاه های چین است، بنابراین جوانان باید بتوانند به زبان انگلیسی ساده ارتباط برقرار کنند.


۵) آب و هوای گوانگژو: 

گوانگژو دارای آب و هوای نیمه گرمسیری مرطوب با آفتاب فراوان و بارندگی و بدون برف است. تابستان‌ها طولانی، مرطوب و گرم است و زمستان‌ها کوتاه، معتدل و آفتابی است.

• بهترین زمان برای بازدید از گوانگژو:

از ماه می تا اکتبر دمای روز اغلب از ۳۰ درجه سانتیگراد (۸۶ درجه فارنهایت) بیشتر می شود. حتی در خنک ترین زمان، از دسامبر تا فوریه، دما همچنان به حدود ۲۰ درجه سانتیگراد (۶۸ درجه فارنهایت) می رسد و به ندرت در شب به زیر ۱۰ درجه سانتیگراد (۵۰ درجه فارنهایت) می رسد. بهترین زمان برای بازدید از گوانگژو پاییز و زمستان است، از اکتبر تا مارس ، زیرا دما معتدل است و میزان بارندگی کمتر است.


۶) شش کار برتر برای انجام در گوانگژو:

• از نماهای برج کانتون و مرکز مالی CTF لذت ببرید!

این دو آسمان خراش چه از بیرون و چه از داخل، جاذبه های بزرگ و شاهدی بر توسعه گوانگژو هستند. برج کانتون (رتبه ۱ در trip advisorدر سال ۲۰۱۹)، بلندترین برج چین و دومین برج بلند جهان، دارای یک سکوی رصد، یک راه هوایی و یک چرخ و فلک در بالای برج است. برج کانتون ۷۰ متر از مرکز مالی جدید CTF واقع در نزدیکی آن که هشتمین ساختمان بلند جهان (۲۰۱۹) است، بلندتر است.

• درباره گوانگژو قدیمی بیشتر بدانید!

موزه ها و مناطق معماری قدیمی در گوانگژو بهترین مکان برای آشنایی با تاریخ و داستان های شهر هستند. معبد اجدادی خانواده چن تمرکزی بر معماری، کنده کاری و نقاشی باستانی چینی دارد. همچنین از سالن یادبود سان یات سن و معبد شش درخت بانیان دیدن کنید.

• تلفیق فرهنگی را از نزدیک ببینید!

تاریخ استعماری گوانگژو فرهنگ های رنگارنگ خارج از کشور را به گوانگژو آورده است و آنها با فرهنگ محلی ادغام شده اند. گوانگژو ساختمان‌های تاریخی و خیابان‌های قدیمی را به سبک سنتی چینی حفظ می‌کند، اما می‌توانید مجموعه‌ای از معماری‌های بریتانیایی و فرانسوی را نیز در جزیره شامیان پیدا کنید.

اگر عاشق فرهنگ مذهبی هستید یا به ادیان مختلف علاقه مند هستید، علاوه بر بازدید از معابد بودایی، کلیسای جامع Sacred Heart و مسجد Huaisheng، قدیمی ترین مکان های عبادت مسیحی و مسلمان گوانگژو برای بازدید وجود دارند..

• از تم پارک Chimelong دیدن کنید!

تم پارک Chimelong به اندازه پارک اقیانوس هنگ کنگ و دیزنی لند در سطح جهانی نیست، اما همچنان مورد تحسین قرار گرفته.

مجموعه تم پارک شامل:

  • یک پارک سافاری ( دارای رتبه دو کارهایی که باید در گوانگژو انجام دهید در TripAdvisor)
  • سیرک Chimelong
  • یک شهربازی با وسایل سواری هیجان انگیز
  • پارک آبی Chimelong

• از پارک های شهر دیدن کنید!

پارک های شهر مکان های فوق العاده ای برای استراحت در داخل شهر هستند. ممکن است از بازدید از پارک Yuexiu در صبح زود لذت ببرید، جایی که می توانید مردم محلی را در حال ورزش در میان مناظر زیبا ببینید. همچنین مجسمه پنج بز را در پارک که نماد شهر گوانگجو است، ببینید.

• زندگی شبانه گوانگژو را تجربه کنید!

گوانگژو فعالیت های جالبی را برای انجام در شب فراهم می کند، مانند گشت و گذار شبانه در رودخانه مروارید و لذت بردن از یک اپرای کانتونی. کافه هایی نیز در سراسر شهر هستند.


۷) هتل ها و محل اقامت در گوانگژو :

از آنجایی که گوانگژو یک کلان شهر بین المللی است، هزینه های اقامت عموماً بیشتر از مناطق استانی است. با این حال بازدیدکنندگان می توانند از میان طیف وسیعی از گزینه ها انتخاب کنند: از هتل های ستاره دار درجه یک گرفته تا انواع هتل های زنجیره ای، خوابگاه های جوانان و غیره.

• هتل های سطح بالا در شهر:

هتل های سطح بالا شامل بسیاری از برندهای معروف بین المللی ۵ ستاره هستند، به عنوان مثال. هتل ریتز کارلتون و فور سیزن. بیشتر این هتل ها در پررونق ترین مناطق تجاری گوانگژو قرار دارند: Tianhe و Haizhu. سطح مدیریت و کیفیت خدمات این هتل ها پیشرفت در چین را سبب میشود.

• هتل های زنجیره ای اقتصادی در شهر:

در سال های اخیر، هتل های زنجیره ای اقتصادی مختلف به سرعت در گوانگژو توسعه یافته اند. در میان آنها، Home InnsHanting, Motel, Jinjiang Star, و ۷ Days همگی از برندهای معروف هتل با نرخ های متوسط هستند. آنها اقامتی راحت و امن ارائه به شما می دهند.

• بهترین مکان برای اقامت در گوانگژو بستگی به این دارد که چه کسی هستید و چرا به آن سفر می کنید:

  • اگر برای اولین بار از گوانگژو بازدید می کنید: منطقه Yuexiu جاذبه های زیادی دارد.
  • اگر با خانواده خود سفر می کنید: منطقه لیوان ساکت تر است.
  • اگر می خواهید فضای کلان شهر داشته باشید: به منطقه Tianhe، به ویژه شهر جدید Zhujiang بروید.
  • اگر با کسی که دوستش دارید سفر می کنید: در جزیره شامیان استراحت کنید.
  • اگر برای نمایشگاه کانتون از گوانگژو بازدید می کنید: در نزدیکی سایت یا در منطقه هایزو بمانید.
  • اگر فقط یک شب استراحت دارید: در نزدیکی فرودگاه بین المللی Guangzhou Baiyun بمانید.

• عکس هایی از شهر گوانگژو:

غذاهای گوانگژو
غذاهای گوانگژو

مراکز تجاری چین
مراکز تجاری چین

حمل و نقل در چین
حمل و نقل در چین

برج های گوانگژو
برج های گوانگژو

گوانگژو قدیمی
گوانگژو قدیمی

کلیسا های چین
کلیسا های چین

حیات وحش چین
حیات وحش چین

چین
چین

شهر های چین
شهر های چین

شهر های چین
شهر های چین


• موقعیت مکانی:

برچسب ها
از مکان های دیدنی کشور چین برترین دیدنی های چین برج های تجاری چین بلندترین برج های جهان در چین بنادر تجاری در چین بهترین دیدنی های چین پارک های گوانگژو تم پارک در چین جاذبه های توریستی چین جاذبه های توریستی شانگهای چین جاذبه های چین جاذبه های چین گردشگری جاذبه های چینی جاذبه های دیدنی چین جاذبه های دیدنی شانگهای چین جاذبه های شهر گوانگژو جاذبه های کشور چین جاذبه های گردشگری شهر گوانگژو جاذبه های گردشگری کشور چین جاذبه های گوانجو چین جاذبه های گوانگژو جاهای دیدنی چین دیدنی های چین دیدنی های چین در جدول دیدنی های چین شانگهای دیدنی های چین عجیب دیدنی های چین گوانگژو دیدنی های شهر گوانگژو دیدنی های گوانگژو عکس مکان های دیدنی چین گوانگژو مراکز تجاری چین مراکز تجاری در چین مکان های دیدنی چین مکان های دیدنی چین به انگلیسی مکان های دیدنی چینی مکان های دیدنی شهر چین مکان های دیدنی کشور چین مکان های دیدنی گوانجو چین

کارشناس گردشگری

دفتر خدمات مسافرتی و گردشگری شیوار سیاوشان متشکل از متخصصین مجرب گردشگری در نظر دارد پایه گذار خدمات دهی با استانداردهای بین المللی باشد. ما آنچه شما می خواهید را برنامه ریزی خواهیم کرد و بهترین پیشنهادات را با شعار مشاور امین سعی می کنیم به شما ارایه کنیم. چون ما معتقدیم ما امانت دار وقت و هزینه شما هستیم تلفن تماس : 91014574 021 موبایل پشتیبانی تورهای در حال اجرا : 09192120524

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا
بستن