دیدنی های سریلانکا

موزه دریایی گاله از آثار جهانی یونسکو ساخته شده در سال ۱۶۷۱| سریلانکا

Galle maritime museum

موزه ملی دریایی گاله| عکس+ موقعیت مکانی+ تاریخچه 

موزه ملی دریایی گاله که در فهرست یونسکو قرار دارد. یک انبار هلندی ساخته شده در سال ۱۶۷۱ در بالای Galle Fort Old Gate می باشد. این موزه تاریخچه ناوبری، حیات دریایی و مردم شناسی سریلانکا را با ۳۶۰۰ نمایشگاه باستان شناسی معرفی می کند.

۱) نمایشگاه های موجود در موزه ملی دریایی گاله:

این نمایش‌گاه ها شامل دریانوردی، تجارت دریایی، مدل‌های نهنگ کوچک‌شده، بسترهای مرجانی طبیعی، ماهی‌های اعماق دریا و شهر فرنگ(مدلی برای نشان دادن یک موقعیت) ماهیگیری سنتی در اندازه واقعی است.

نمایشگاه آخر روش های مبارزه با آلودگی دریا را به تصویر می کشد. موزه ملی دریایی در فاصله ۱ کیلومتری از ایستگاه راه‌آهن گاله، یک موزه باستان‌شناسی است که در داخل قلعه گاله واقع شده است. این تنها موزه ای است که عموم مردم را از جنبه های زیستی و مردم شناسی دریایی منطقه ساحلی جنوبی سریلانکا آگاه می کند.

راه های ارتباطی با شیوار

 شما همراهان گرامی شیوار می توانید از طریق راه های مختلفی با کارشناسان گردشگری ما در ارتباط باشید. و تور های گردشگری خود را سازماندهی کنید. همچنین می توانید با مراجعه به پلت فرم هایی که شیوار بر روی آن ها فعالیت می کند. به اطلاعات کامل از جاذبه های جهان، هتل های لاکچری و اقتصادی، تور های ما و آخرین خبر های صنعت توریسم دسترسی داشته باشید. شیوار در خدمت شماست!

۲) موزه دریایی گاله در چه سالی تاسیس شده است؟

موزه دریایی که در سال ۱۹۹۲ تأسیس شد، در انباری هلندی که در سال ۱۶۷۱ ساخته شده در بالای دروازه قدیمی قلعه گاله قرار دارد. این موزه عمدتاً بر روی نمایشگاه هایی از زندگی دریایی متمرکز بود. نمونه‌های فسیل‌ها، صدف‌ها، اسکلت‌ها و مدل‌هایی از نهنگ‌ها، دلفین‌ها، گراز دریایی و ماهی‌ها وجود داشته. این موزه همچنین نمایشگاه‌های مرتبط با دریانوردی، تجارت دریایی، ماهیگیری و آثار به‌دست‌آمده از ۲۰ کشتی غرق‌شده در اطراف گاله را به نمایش گذاشته.

سایر نمایشگاه‌ها شامل شهر فرنگ ها در اندازه واقعی از روش‌های ماهیگیری سریلانکا، نمایشگاه «پیاده روی کف دریا» با بسترهای مرجانی طبیعی، جلبک‌های دریایی و ماهی‌های اعماق دریا بوده. یکی از آثار جالب این موزه نمایش علل آلودگی دریاها، فرسایش سواحل و روش های مقابله با این مشکلات بود.


جاذبه های دیگری از سریلانکا که ممکن است برایتان جالب باشد:

• قطار کندی به الا| مسیری بسیار زیبا در دل طبیعت سریلانکا

• موزه ملی گاله| تاریخ سریلانکا

• پارک ویکتوریا با پرندگان و گیاهان نادر و کمیاب

• برج لوتوس کلمبو| بلندترین برج جنوب آسیا

• معبد گانگارامایا ساخته شده در قرن نوزدهم

• باغ گیاه شناسی هاک گالا

• دفتر خدمات مسافرتی شیوار سیاوشان بلاگفا

• دفتر خدمات مسافرتی شیوار سیاوشان آپارات


۳)سونامی اقیانوس هند چه تاثیری بر روی موزه دریایی گاله گذاشته بود؟

پیش از این، این یک جاذبه گردشگری در گاله بوده که باید حتما از آن بازدید کرد، اما پس از سونامی اقیانوس هند در سال ۲۰۰۴ همه چیز تغییر کرد. موزه به طور کامل ویران شد و تمام اقلام به نمایش گذاشته شده آسیب دید. بسیاری از نمایشگاه ها با آب به دریا بازگشتند و تنها ۲۰ درصد از ۳۶۰۰ نمایش برآورد شده قابل نجات بودند. در سال ۲۰۰۷، دولت به همراه دولت سلطنتی هلند این انبار را تحت برنامه همکاری فرهنگی سریلانکا – هلند بازسازی کردند. پس از بازسازی، موزه به طور رسمی در سال ۲۰۱۰ بازگشایی شد.


۴) بازسازی موزه دریایی گاله در سریلانکا:

این موزه، در حالی که در مقیاس کوچکتر از نسخه قبلی خود ساخته شده، دارای مجموعه مناسبی از مصنوعات است که در دو گالری چیده شده اند. اولین گالری کشتی های دریایی مختلف مورد استفاده در جنوب سریلانکا را به نمایش می گذارد. و در جوامع ماهیگیری محلی با مدل ها و کپی های جذاب به نمایش گذاشته شده است.

گالری دوم بر روی اکوسیستم های دریایی متمرکز است. مدل‌های حرا، گیاهان ساحلی، لاک‌پشت‌ها، پرندگان دریایی و پستانداران دریایی با جزئیات طبقه‌بندی آنها در اینجا نمایش داده می‌شوند. نمونه هایی از مرجان ها، صدف های دریایی و برخی از بی مهرگان را می توان در این نمایشگاه مشاهده کرد. همچنین اسکلت بزرگ یک نهنگ که در پشت بام نصب شده است، تجربه شگفت انگیزی را برای شما به ارمغان می آورد.

ساعت کاری: ۹ صبح تا ۵ بعد از ظهر، در روزهای یکشنبه، دوشنبه و در تعطیلات رسمی باز نمی باشد.


۵) عکس هایی از موزه دریایی گاله:

موزه های سریلانکا
موزه های سریلانکا

فضای داخلی موزه
فضای داخلی موزه

موزه دریایی گاله
موزه دریایی گاله

آثار موزه در سریلانکا
آثار موزه در سریلانکا

گاله سریلانکا
گاله سریلانکا

آثار دریایی موجود در موزه
آثار دریایی موجود در موزه

موزه دریایی گاله
موزه دریایی گاله

تور سریلانکا
تور سریلانکا

فضای داخلی موزه
فضای داخلی موزه


۶) موقعیت مکانی:

 

برچسب ها
بهترین هتل های سریلانکا تور سريلانكا تور سریلانکا تور سریلانکا 1402 تور سریلانکا از شیراز تور سریلانکا نوروز 1402 جاذبه سریلانکا جاذبه گردشگری سریلانکا جاذبه گردشی سریلانکا جاذبه های تور سریلانکا جاذبه های توریستی سریلانکا جاذبه های سریلانکا جاذبه های کندی سریلانکا جاذبه های گردشگری بنتوتا سریلانکا جاذبه های گردشگری کشور سریلانکا جاذبه های گردشگری کلمبو سریلانکا جاذبه های گردشگری کندی سریلانکا جاهای دیدنی سریلانکا سريلانكا كجاست سری لانکا سریلانکا سریلانکا تور سریلانکا تور ارزان سریلانکا تور لحظه آخری سریلانکا در نقشه سریلانکا روی نقشه سریلانکا کجاست سریلانکا هتل سریلانکا هتل بنتوتا سفر به سریلانکا كشور سريلانكا کشور سریلانکا کشور سریلانکا تور موزه دریایی سریلانکا گاله موزه دریایی گاله موزه دریایی گاله در سریلانکا موزه دریایی گاله سریلانکا موزه ملی گاله موزه های سریلانکا موزه های گاله هتل uall سریلانکا هتل گرنبل کلمبو سریلانکا هتل های سریلانکا هزینه سفر به سریلانکا ویزای سریلانکا

کارشناس گردشگری

دفتر خدمات مسافرتی و گردشگری شیوار سیاوشان متشکل از متخصصین مجرب گردشگری در نظر دارد پایه گذار خدمات دهی با استانداردهای بین المللی باشد. ما آنچه شما می خواهید را برنامه ریزی خواهیم کرد و بهترین پیشنهادات را با شعار مشاور امین سعی می کنیم به شما ارایه کنیم. چون ما معتقدیم ما امانت دار وقت و هزینه شما هستیم تلفن تماس : 91014574 021 موبایل پشتیبانی تورهای در حال اجرا : 09192120524

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا
بستن