دیدنی های ترکیه

موزه مدرسه کاراتای قصری باستانی از قرن سیزدهم| قونیه ترکیه

karatay medresesi

• موزه مدرسه کاراتای| عکس+ موقعیت مکانی+معماری بنا

موزه مدرسه کاراتای یکی از بناهای تاریخی قونیه که فاصله چندانی با آنتالیا ندارد. و قصری است که امروزه «Karatay Madrasah» نامیده می شود. موزه مدرسه کاراتای که در قرن سیزدهم توسط سلطان سلجوقی علاءالدین قیقباد به عنوان یک مدرسه اسلامی ساخته شد، تا سال ۱۹۵۵ به عنوان یک مدرسه فعالیت می کرد. معماری این بنا، برگرفته از تمدن ها و فرهنگ های باستانی است. اکنون این مدرسه متعلق به بنیاد سلال الدین کاراتایی می باشد. این یک موزه و مرکز فرهنگی است که مجموعه ای از سرامیک ها، نسخه های خطی و سایر آثار مربوط به دوره سلجوقی را در خود جای داده است. این ها همه آن را به یک مقصد گردشگری محبوب در ترکیه تبدیل کرده است.


 شما همراهان گرامی شیوار می توانید از طریق راه های مختلفی با کارشناسان گردشگری ما در ارتباط باشید. و تور های گردشگری خود را سازماندهی کنید. همچنین می توانید با مراجعه به پلت فرم هایی که شیوار بر روی آن ها فعالیت می کند. به اطلاعات کامل از جاذبه های جهان، هتل های لاکچری و اقتصادی، تور های ما و آخرین خبر های صنعت توریسم دسترسی داشته باشید. شیوار در خدمت شماست!


۱) تبدیل شدن کاخ کاراتای مدرسی به موزه:

این کاخ در هنگام پادشاهی بزرگ در حومه شمالی بزرگترین و زیباترین پارک در شهر Karaalioglu ساخته شده. وقتی برای اولین بار آن را می بینید، بلافاصله این تصور برای شما ایجاد می شود که این بنا نمی تواند قصری در شهر باشد. بلکه یک خانه ای بزرگ در روستا است. پارکی که مدرسه کاراتای در آن بنا شده است نه تنها از درختان مشخصه کشور، بلکه از گیاهان عجیب و غریبی نیز تشکیل شده است.

اخیراً دولت تصمیم به مرمت کاخ با هدف تبدیل آن به موزه ملی گرفته. امروزه این بنا نمونه ای از سنگ تراشی شگفت انگیز دوران سلجوقی است. و نشان دهنده آثار کاشی و سرامیک این استادان برجسته باستانی می باشد. با توجه به اینکه کشور ترکیه به صنایع دستی معروف است، کاخ کاراتای مدرسسی به یک موزه سرامیک تبدیل می شود.


۲)معماری موزه مدرسه کاراتای:

این بنای معماری شامل بسیاری از جزئیات بارز کشورهای عربی آن قرن است: بخش های کوچک رشته ای شکل و گنبدهای بزرگ. علاوه بر عناصر عربی، ویژگی‌های فرهنگی یونان باستان نیز در معماری اینجا قابل مشاهده است. به ویژه، ستون هایی که به سبک “معبد پوزیدون” ساخته شده اند. ورودی اصلی برای دوران ساخت بنا، استاندارد به نظر می رسد. امروزه تنها بخشی از مدرسه کاراتای باقی مانده است. به صورت کلی، در حال حاضر هر دو وضعیت بیرونی و داخلی کاخ توسط کارشناسان در سطح بالایی ارزیابی می شود. این بنا بیش از ۸ قرن هست که باقی مانده است.


۳)فضای داخلی این بنا در قونیه:

فضای داخلی موزه مدرسه کاراتای به اندازه نمای بیرونی آن منحصر به فرد و زیبا است. از اولین نگاهی که می اندازید، حتما شروع به تحسین آنچه می بینید خواهید کرد. یک موزاییک شگفت انگیز و بسیار بزرگ ساخته شده از سرامیک، با جزئیات کوچک اما واضح را مشاهده خواهید کرد. تصویر بزرگی که قدیسان محلی را به تصویر می کشد نیز زیبا است‌. قطعات کوچک بی شمار و کنتراست زیبای آنها با یکدیگر قابل مشاهده و ستایش است. هر کس که از این بنا دیدن می‌کند از عظمت آن شگفت زده می شود.

۴) نمایشگاه های موجود در موزه مدرسه کاراتای:

با عبور از راهروها، به سالن نمایشگاه می رسید. در این نمایشگاه اشیا بسیاری از تقریباً تمام دوره های موجود در ترکیه ، از دوران باستان تا امروز ارائه می شود. تعداد زیادی گلدان در اشکال، اندازه ها و رنگ های مختلف وجود دارد. ظروف زیبا، افتخاری برای این موزه محسوب می شوند. نمایشگاه های کاخ به بخش هایی تقسیم می شوند:بسیار قدیمی، باستانی، قرون وسطایی، پیش از انقلاب و مدرن. در بخشی از نمایشگاه که در آن ظروف سرامیکی باستانی به نمایش گذاشته می شود، می توانید اشیاء بسیار شگفت انگیز و غیرعادی ای را مشاهده کنید که انسان امروزی را شگفت زده می کند.

۵) ظروف و گلدان های قدیمی در نمایشگاه موزه:

به گفته مورخان، گلدان های به نمایش گذاشته شده در اینجا با پایه های نوک تیز ساخته شده اند. علت آن این است که بتوانند در هنگام پخت راحت آن ها را به زمین بچسبانند. در ظروف قرون وسطی، ویژگی های مدرنیته، که ما به آن عادت کرده ایم، از قبل دیده می شود، البته این واقعیت هم باید در نظر گرفت که حدود چهارصد سال قدمت دارند. علاوه بر وسایل سرامیکی خانگی، می توانید مجسمه ها، جواهرات و سایر چیزهای درخشان را در اینجا ببینید.


۶) مولانا جلال الدین کاراتای:

این بنای تاریخی یک حیاط مرکزی دارد که توسط مجموعه‌ای از کلاس‌های درس احاطه شده و با گچ‌بری‌های پیچیده و نقاشی‌های دیواری تزئین شده است. این یکی دیگر از نمونه‌های اساسی معماری سلجوقی می باشد. این بنا به افتخار استادِ سرامیک، مولانا جلال الدین کاراتای، که از شاگردان کاراتای بود، نامگذاری شده است.


• عکس هایی از موزه کاراتای در قونیه:

قونیه
قونیه

تور قونیه

تور قونیه
تور قونیه

مجری مستقیم تور قونیه
مجری مستقیم تور قونیه

موزه کاراتای
موزه کاراتای

معماری مدرسه کاراتای در قونیه
معماری مدرسه کاراتای در قونیه

موزه های قونیه
موزه های قونیه

آثار باستانی موجود در موزه
آثار باستانی موجود در موزه

فضای داخلی موزه مدرسه
فضای داخلی موزه مدرسه

فضای خارجی موزه
فضای خارجی موزه

موزه های قونیه
موزه های قونیه


• موقعیت مکانی موزه مدرسه کاراتای:

برچسب ها
آثار باستانی قونیه برترین موزه های ترکیه بهترین موزه های ترکیه ترکیه و موزه هایش تور ارزان به قونیه تور استانبول به قونیه تور برای قونیه تور به قونیه تور ترکیبی قونیه استانبول تور ترکیبی قونیه و استانبول تور ترکیبی قونیه و کاپادوکیا تور تهران به قونیه تور زمینی به قونیه تور زمینی قونیه از تبریز تور زمینی قونیه از تهران تور قونیه تور قونیه ۱۴۰۲ تور قونیه از آنکارا تور قونیه از ارومیه تور قونیه از استانبول تور قونیه از اصفهان تور قونیه از تبریز تور قونیه از تهران تور قونیه از شیراز تور قونیه از مشهد تور قونیه استانبول تور قونیه با قطار تور قونیه بزرگداشت مولانا تور قونیه پرواز مستقیم تور قونیه تابستان تور قونیه تبریز تور قونیه ترکیه تور قونیه تهران تور قونیه تولد مولانا تور قونیه زمینی تور قونیه قیمت تور قونیه کاپادوکیا تور قونیه مهرماه تور قونیه مولانا تور قونیه ویژه بزرگداشت مولانا رزرو تور قونیه زمان تور قونیه عکس هتل های ترکیه قونیه قونیه ترکیه قونیه در زمان مولانا قونیه مولانا قیمت تور قونیه ۱۴۰۲ قیمت تور قونیه بزرگداشت مولانا قیمت هتل های ترکیه کاراتای کاراتای در قونیه کاراتای قونیه لیست هتل های ترکیه مجری مستقیم تور قونیه مدرسه کاراتای موزه کاراتای موزه مدرسه ترکیه موزه مدرسه کاراتای موزه های ترکیه هتل های پنج ستاره ترکیه هتل های ترکیه هتل های ترکیه ارزان هتل های ترکیه استانبول هتل های چهار ستاره ترکیه هتل های قونیه هزینه تور قونیه

کارشناس گردشگری

دفتر خدمات مسافرتی و گردشگری شیوار سیاوشان متشکل از متخصصین مجرب گردشگری در نظر دارد پایه گذار خدمات دهی با استانداردهای بین المللی باشد. ما آنچه شما می خواهید را برنامه ریزی خواهیم کرد و بهترین پیشنهادات را با شعار مشاور امین سعی می کنیم به شما ارایه کنیم. چون ما معتقدیم ما امانت دار وقت و هزینه شما هستیم تلفن تماس : 91014574 021 موبایل پشتیبانی تورهای در حال اجرا : 09192120524

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا
بستن