دیدنی های ترکیه

مسجد عزیزیه قونیه بنایی زیبا ساخته شده در قرن ۱۹ میلادی| مساجد ترکیه

• مسجد عزیزیه|عکس+موقعیت مکانی+معماری بنا

مسجد عزیزیه یا (عزیزیه مسجد) یک مسجد عثمانی در قونیه ترکیه است. به دلیل بالکن ستون دار مناره اش، ویژگی معماری ای که به ندرت در مساجد ترکیه دیده می شود، شناخته شده است. مسجد اول بین سال‌های ۱۶۷۱ و ۱۶۷۶ توسط دامات مصطفی پاشا که شوهر حتیجه سلطان، دختر سلطان محمد چهارم بود، ساخته شد. اما هنگامی که در اثر آتش سوزی در سال ۱۸۶۷ ویران شد، توسط Pertevniyal، مادر سلطان عبدالعزیز در سال ۱۸۷۴ مجدداً راه اندازی شد. (نام عزیزیه اشاره به عبدالعزیز دارد).


۱) معماری مسجد عزیزیه در قونیه به چه صورت است؟

این مسجد به سبک التقاطی معماری عثمانی ساخته شده. به عبارتی در دوران تصدی معماران بالی در اواسط قرن نوزدهم، فرم‌های امپراتوری و نئوکلاسیک را با طراحی سنتی مسجد عثمانی ترکیب کردند. این بنا ویژگی های زیادی دارد که آن را منحصر به فرد می کند. بنای مناره ای دوتایی دارد. در هر مناره سقف بالکن با ستون هایی ساخته شده است که این مسجد را در ترکیه منحصر به فرد می کند. بر خلاف بسیاری از مساجد دیگر، طبقه اصلی آن مرتفع است و برای رسیدن به طبقه اصلی از پله ها استفاده می شود.

همچنین فضای زمین پهن نیست و حیاط ندارد. به همین دلیل şadırvan (چشمه های آب) در مجاورت مناره ها قرار دارند. نمازخانه مربع شکل و سقف آن گنبدی بزرگ است. گلدسته دارای سه گنبد کوچکتر بر روی شش ستون مرمری می باشد. یکی دیگر از ویژگی‌های جالب مسجد، پنجره‌های آن است که پهن‌تر از درها هستند.


 شما همراهان گرامی شیوار می توانید از طریق راه های مختلفی با کارشناسان گردشگری ما در ارتباط باشید. و تور های گردشگری خود را سازماندهی کنید. همچنین می توانید با مراجعه به پلت فرم هایی که شیوار بر روی آن ها فعالیت می کند. به اطلاعات کامل از جاذبه های جهان، هتل های لاکچری و اقتصادی، تور های ما و آخرین خبر های صنعت توریسم دسترسی داشته باشید. شیوار در خدمت شماست!


۲)فضای داخلی مسجد در قونیه به چه شکل می باشد؟

مسجد عزیزیه مسجدی تاریخی است که به نام سلطان عبدالعزیز می باشد کسی که دستور ساخت آن را در قرن نوزدهم داده است. این مسجد به دلیل معماری متمایز خود که عناصری از سبک سنتی عثمانی و سبک مدرن اروپایی را ترکیب می کند، شناخته شده است.در اوقات غیر نماز پذیرای بازدیدکنندگان است و راهنمای تورها نیز در دسترس هستند. فضای داخلی مسجد با گچ بری‌های پیچیده، نقاشی‌های دیواری و سنگ مرمر تزیین شده است. این مسجد محل اصلی عبادت برای مردم محلی است.


۳)معماری فضای خارجی مسجد به چه شکل است؟

مسجد دارای یک گنبد مرکزی بزرگ، چهار گنبد کوچکتر و یک بالکن ستوندار از مناره های آن است که از ویژگی های معماری به ندرت دیده شده در مساجد ترکیه می باشد. این مسجد در سبک baroque, empire و rococo با استفاده از سنگ تراشیده شده ساخته شده است.

گنبد مرکزی مسجد که با سرب پوشیده شده است در گوشه هایش به گنبدهای کوچک تکیه داده. در این بنا که دارای ورودی در ضلع شمالی، شرقی و غربی می باشد، نور از پنجره‌های بزرگ وارد می شود و فضایی عرفانی می سازد. مسجد دارای دو فواره از سنگ مرمر است که در مجاورت مناره ها قرار دارند. هنرهای تزیینی مسجد توسط Mihbub Efendi خوش نویس قونیه ای ساخته شده است.


• عکس هایی از مسجد در قونیه ترکیه:

تور قونیه
تور قونیه

مسجد عزیزیه قونیه
مسجد عزیزیه قونیه

مساجد ترکیه
مساجد ترکیه

مساجد تاریخی در قونیه
مساجد تاریخی در قونیه

فضای داخلی مسجد
فضای داخلی مسجد

مسجد عزیزیه
مسجد عزیزیه

قونیه ترکیه
قونیه ترکیه

گنبد مسجد
گنبد مسجد


• موقعیت مکانی مسجد:

برچسب ها
آثار باستانی قونیه اسم هتل های ترکیه بهترین هتل ترکیه بهترین هتل های ترکیه بهترین هتل های ترکیه استانبول بهترین هتل های ترکیه انتالیا تور ارزان به قونیه تور برای قونیه تور به قونیه تور ترکیبی قونیه استانبول تور ترکیبی قونیه و استانبول تور ترکیبی قونیه و کاپادوکیا تور تهران به قونیه تور زمینی به قونیه تور زمینی قونیه از تبریز تور زمینی قونیه از تهران تور شهر قونیه تور قطار قونیه تور قونیه ۱۴۰۲ تور قونیه از آنکارا تور قونیه از ارومیه تور قونیه از استانبول تور قونیه از اصفهان عزیزیه مسجد عکس هتل های ترکیه قوانین هتل های ترکیه قونیه قونیه ترکیه قونیه مسجد عزیزیه قیمت هتل های ترکیه لیست هتل های ترکیه مساجد قونیه مساجد قونیه ترکیه مسجد مسجد عزیزیه مسجد عزیزیه قونیه هتل ترکیه هتل های ارزان ترکیه هتل های استانبول هتل های استانبول در میدان تقسیم هتل های ترکیه هتل های ترکیه ارزان هتل های ترکیه استانبول هتل های ترکیه استانبول تکسیم هتل های ترکیه انکارا

کارشناس گردشگری

دفتر خدمات مسافرتی و گردشگری شیوار سیاوشان متشکل از متخصصین مجرب گردشگری در نظر دارد پایه گذار خدمات دهی با استانداردهای بین المللی باشد. ما آنچه شما می خواهید را برنامه ریزی خواهیم کرد و بهترین پیشنهادات را با شعار مشاور امین سعی می کنیم به شما ارایه کنیم. چون ما معتقدیم ما امانت دار وقت و هزینه شما هستیم تلفن تماس : 91014574 021 موبایل پشتیبانی تورهای در حال اجرا : 09192120524

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا
بستن