دیدنی های ترکیه

موزه باستان شناسی قونیه آثاری از دوره های تاریخی گوناگون| ترکیه

Konya Archeology Museum

• موزه باستان شناسی قونیه|عکس+موقعیت مکانی+اطلاعات کامل

موزه باستان شناسی قونیه مجموعه متنوعی از آثار باستانی و آثار هنری را در خود جای داده است، که قدمت آن به دوره های مختلفی باز می گردد. نمایشگاه های موزه تاریخ غنی قونیه و مناطق اطراف آن را به نمایش می گذارد. بازدیدکنندگان می‌توانند با زندگی روزمره مردمی که قرن‌ها پیش در این منطقه زندگی می‌کردند. و همچنین با آداب و رسوم فرهنگی و مذهبی آن زمان آشنا شوند. همچنین دارای یک باغ زیبا با معماری سنتی ترکیه و فضایی آرام است.


۱) تفاوت موزه باستان شناسی قونیه با دیگر موزه های ترکیه چیست؟

بسیاری از موزه‌های باستان‌شناسی ترکیه در دهه‌های گذشته مدرن شده‌اند، اما موزه قونیه نه. این یک مکان قدیمی گرد و غبار گرفته با نور ضعیف و اطلاعاتی سرشار است. اگر برای کشف جاذبه های تاریخی در قونیه هستید، اجازه ندهید که این موزه از دست شما در برود. اگر از این موزه‌های باستانی با فضای گنج‌یابی خوشتان می‌آید، قبل از اینکه دیر بشود، به موزه قونیه بروید.

نمایش جامعی از یافته‌های سایت باستان‌شناسی Çatalhöyük و مجموعه‌ای شگفت‌انگیز از تابوت‌های رومی با تزئینات پیچیده وجود دارد.موزه قوم نگاری قونیه نیز در نزدیکی قرار دارد که مجموعه کاملی از صنایع دستی، لباس، جواهرات، فرش و کالاهای خانگی ترکی را در خود جای داده است.


 شما همراهان گرامی شیوار می توانید از طریق راه های مختلفی با کارشناسان گردشگری ما در ارتباط باشید. و تور های گردشگری خود را سازماندهی کنید. همچنین می توانید با مراجعه به پلت فرم هایی که شیوار بر روی آن ها فعالیت می کند. به اطلاعات کامل از جاذبه های جهان، هتل های لاکچری و اقتصادی، تور های ما و آخرین خبر های صنعت توریسم دسترسی داشته باشید. شیوار در خدمت شماست!

۲) آثار موزه باستان شناسی قونیه از چه دورانی هستند؟

موزه باستان شناسی قونیه برای اولین بار در سال ۱۹۰۱ در ساختمانی در گوشه جنوب غربی مدرسه راهنمایی Karma افتتاح شد. در سال ۱۹۲۷ این آثار برای نمایش به موزه مولانا(Mevlana) منتقل گردید. آثاری که در سال ۱۹۵۳ از اینجا برداشته شده و به مسجد İplikçi منتقل شده اند، از سال ۱۹۶۲ به ساختمان موزه باستان شناسی کنونی منتقل شده و مورد دید و بازدید قرار گرفته اند.

با شروع از عصر نوسنگی، مصنوعات مربوط به دوره های برنز قدیم، برنز میانی (مستعمرات تجاری آشوری)، آهن (Phrygian, Urartian) کلاسیک، Hellenistic، رومی و بیزانس در موزه به نمایش گذاشته شده است.


۳) آثار مربوط به دوران نوسنگی:

در سالن نمایشگاه، آثار ماقبل تاریخ مربوط به دوران نوسنگی (۶۵۰۰ قبل از میلاد تا ۵۳۰۰) مثل گلدان های سفالی که در حفاری در Obsidian و در تپه Çatalhöyük کشف شده اند موجود است. سر نیزه ها، خنجرها، ابزارهای تراشیده از آینه، و آینه های سنگی نیز پیدا شده است. همچنین سنگ و استخوان، زیور آلات زنانه به نمایش گذاشته شده است.


۴) آثار موجود در موزه از دوران برنز قدیم و میانه:

در دوران برنز قدیم (پیش از میلاد ۳۰۰۰-۱۹۵۰)، اشکال مختلف مثل گلدان های سفالی صیقلی درخشان، زیر لیوانی های January، گلدان های چکمه ای شکل، وزنه ها و جغجغه های یافت شده در کاوش ها در این موزه نگهداری می شوند. در همان سالن نمایشگاه، آثار مربوط به دوران برنز میانه (مستعمرات تجاری آشوری) که در حفاری های Karahöyükکشف شده اند، مثل ظروف ساخته شده از سفال، چراغ های نفتی خوشه ای به شکل انگور، تبرهای برنزی، خنجر، داس و سنگ ها به نمایش گذاشته شده اند. همچنین مهرهای برنزی از ۱۷۵۰ تا ۱۹۵۰ قبل از میلاد موجود است.


۵) آثار مربوط به دوران آهن و هلنیستی :

در سالن نمایشگاه، آثار مربوط به عصر آهن (قرن های ۶-۸ قبل از میلاد) مثل قطعات گلدان Phrygian که در کاوش تپه علاءالدین قونیه یافت شده وجود دارد. و گلدان های سفالی Phrygian تزئین شده با نقش های هندسی که در تپه Kıcıkışla، واقع در ۲۰ کیلومتری شمال منطقه Karapınarکشف شده، به نمایش گذاشته شده است. علاوه بر این، در این سالن نمایشگاه، کوزه‌ها، بشقاب‌ها و کاسه‌های سفالی به اشکال مختلف متعلق به عصر هلنیستی (۳۳۰-۳۰ قبل از میلاد) وجود دارد.


۶) سالن عصر روم (۳۰ قبل از میلاد – ۳۹۵ پس از میلاد):

برجسته ترین سالن نمایش موزه باستان شناسی قونیه، سالن عصر روم (۳۰ قبل از میلاد – ۳۹۵ پس از میلاد) است. در این سالن ۶ تابوت ساخته شده از سنگ مرمر مرغوب وجود دارد. مهمترین تابوتها، تابوت Heracles است که در روستای Yunuslar در ناحیه Beyşehir پیدا شده است. ۱۲ کار سخت هراکلس، که در اساطیر یونان به عنوان نیمه خدا شناخته می شود، بر روی تابوت هراکلس، که مربوط به ۲۵۰-۲۶۰ قبل از میلاد است، شرح داده شده است. تابوت های سنگی دیگر ،girland و pamhliya هستند که از سنگ مرمر بسیار مرغوب ساخته شده اند.


۷) مجسمه های خدایان در سالن رومی موزه باستان شناسی قونیه:

در تالار نمایشگاه رومی، مجسمه پوزیدون، مجسمه آفرودیت، خدای سلامتی، نیم تنه زن و مرد اسکلپیوس، تابوت سفالی، چراغ‌های نفتی، بطری‌های عطر، بطری‌های شیشه‌ای، دستبند، حلقه‌ها و گوشواره‌های طلا و شانه عاج به نمایش گذاشته شده است. علاوه بر این، پیکره های خدایان و الهه ها از برنز و مجسمه گاو نر در بخش دوره رومی قرار دارند. موزاییک‌های کف که به قرن ششم پس از میلاد برمی‌گردد، و در حفاری‌های صومعه Tatköy و حفاری‌های کلیسای Alibeyhöyük پیدا شده بودند. از محل حفاری برداشته شدند و به موزه باستان‌شناسی منتقل شدند، بازسازی شدند و در سالن نمایشگاه رومی به نمایش گذاشته شدند.


۸) آثار سنگ مرمر موجود در موزه:

آثار سنگ مرمر معمولاً در باغ واقع در قسمت جلویی ساختمان موزه به نمایش گذاشته می شود. قطعات معماری، ستون‌ها، سرستون‌ها، تابوت‌ها، سنگ‌های قبر، شیرها و سنگ‌های محراب متعلق به دوران روم و بیزانس وجود دارد. ساختمان موزه در منطقه Meram مرکزی قونیه، محله Sahibata، خیابان Sahibata، پلاک ۹۱ واقع شده است.


۹) عکس هایی از موزه باستان شناسی قونیه:

تور قونیه
تور قونیه

شهر قونیه
شهر قونیه

تور قونیه
تور قونیه

آثار تاریخی قونیه
آثار تاریخی قونیه

آثار تاریخی ترکیه
آثار تاریخی ترکیه

موزه باستان شناسی قونیه
موزه باستان شناسی قونیه

موزه های ترکیه
موزه های ترکیه

آثار موجود در موزه باستان شناسی
آثار موجود در موزه باستان شناسی

قونیه در ترکیه
قونیه در ترکیه

موزه های ترکیه
موزه های ترکیه

تاریخ ترکیه
تاریخ ترکیه

آثار قونیه
آثار قونیه

آثار تاریخی قونیه
آثار تاریخی قونیه

آثار تاریخی
آثار تاریخی

فضای داخلی موزه در قونیه
فضای داخلی موزه در قونیه

آثار از دوران تاریخی قونیه
آثار از دوران تاریخی قونیه

تاریخ قونیه
تاریخ قونیه

موزه های قونیه
موزه های قونیه

موزه باستان شناسی قونیه
موزه باستان شناسی قونیه

قونیه
قونیه


۱۰) موقعیت مکانی موزه:

برچسب ها
آثار باستانی ترکیه برترین موزه های ترکیهپ بهترین موزه های ترکیه پرواز قونیه از شیراز پرواز قونیه استانبول پرواز قونیه تبریز تور ارزان به قونیه تور استانبول به قونیه تور برای قونیه تور به قونیه تور تهران به قونیه تور زمینی به قونیه تور قونیه تور قونیه از آنکارا تور قونیه از ارومیه تور قونیه از استانبول تور قونیه از اصفهان تور قونیه از تبریز تور قونیه از تهران تور قونیه از شیراز تور قونیه از مشهد تور قونیه استانبول تور قونیه اقساطی تور قونیه بزرگداشت مولانا تور قونیه پاییز ۱۴۰۱ تور قونیه ترکیه تور قونیه قیمت تور قونیه مهر ۱۴۰۲ تور قونیه مولانا تور قونیه ویژه بزرگداشت مولانا جاهای دیدنی قونیه جدول قونیه چرا مولانا به قونیه رفت چرا مولانا در قونیه دفن شده خانه مولانا در قونیه ساعت به وقت قونیه ترکیه شهر قونیه فاصله تبریز تا قونیه فاصله قونیه تا استانبول فاصله قونیه تا مرز ایران قونیه قونیه از شیراز قونیه استان قونیه استانبول قونیه امروز قونیه امروزی قونیه برای کدام کشور است قونیه به ترکی استانبولی قونیه به زبان ترکی استانبولی قونیه پایتخت قونیه پایتخت سلجوقیان قونیه پایتخت کجاست قونیه پایتخت کدام سلسله بود قونیه پایتخت کدام کشور است قونیه تا آنتالیا قونیه تا استانبول قونیه تا استانبول چند کیلومتر است قونیه ترکیه مناطق دیدنی قونیه ترکیه مولانا قونیه تولد مولانا قونیه جاذبه گردشگری قونیه جز کدام استان است قونیه چگونه شهری است قونیه چیست قونیه یعنی چه قیمت تور قونیه بزرگداشت مولانا مجری مستقیم تور قونیه موزه آثار باستانی در قونیه موزه باستان شناسی موزه باستان شناسی قونیه موزه در قونیه موزه های ترکیه موزه های قونیه هزینه تور قونیه

کارشناس گردشگری

دفتر خدمات مسافرتی و گردشگری شیوار سیاوشان متشکل از متخصصین مجرب گردشگری در نظر دارد پایه گذار خدمات دهی با استانداردهای بین المللی باشد. ما آنچه شما می خواهید را برنامه ریزی خواهیم کرد و بهترین پیشنهادات را با شعار مشاور امین سعی می کنیم به شما ارایه کنیم. چون ما معتقدیم ما امانت دار وقت و هزینه شما هستیم تلفن تماس : 91014574 021 موبایل پشتیبانی تورهای در حال اجرا : 09192120524

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا
بستن