دیدنی های سیشل

باغ گیاه شناسی ویکتوریا ماهه دنیای لاک پشت های آلدابرا | دیدنی های سیشل

SEYCHELLES NATIONAL BOTANICAL GARDENS

باغ گیاه شناسی ویکتوریا | عکس+موقعیت مکانی+ گیاهان

باغ گیاه شناسی ویکتوریا می تواند برای کسانی که می خواهند طراوت و آرامش را حس کنند گزینه ی مناسبی باشد.  یک ساعت پیاده‌روی در باغ‌های کوچکی که درختان بومی، گل‌ها، گیاهان زینتی، نخل‌ها، لاک‌پشت‌ها آن را تزیین کرده اند، قطعا دل پذیر خواهد بود. در ورودی باغ، خیابان مملو از درختان نخل، تصویری از فضای سبز غنی به شما ارائه میدهد.  این باغ در Mon Fleuri، جنوب ویکتوریا واقع شده است.

۱) باغ گیاه شناسی ویکتوریا ماهه توسط چه کسی تاسیس شد؟

بهشتی از آرامش که توسط ریوالتز دوپون، یک کشاورز موریسی علاقه مند به گیاهان عجیب و غریب، تأسیس شده است. اینجا در ابتدا فقط باغی برای ایجاد سازگاری در گیاهان وارد شده توسط متخصصان کشاورزی بود، اما با گذشت زمان این باغ به پارکی تبدیل شد که مردم برای کشف زیبایی طبیعت و برای پیاده روی به آن سر می زدند. باغ گیاه شناسی ویکتوریا هم یک باغ زینتی تشکیل شده از بخش هایی استوایی، هم باغ گیاهان زینتی است.

باغ گیاه شناسی ویکتوریا
باغ گیاه شناسی ویکتوریا

۲) درختان COCO DE MER :

درختان نخل با شکوه و عظمت در این باغ دیده می شوند. درخت کوکو دمر نر یا ماده، منحصر به فرد سیشل است. درخت نخلی که ارتفاع آن تا ۳۰ متر می رسد، latanier است که از برگ های آن برای پوشاندن کلبه های سنتی استفاده می شود. در جلوی کیوسک اطلاعات، درختان چشمگیری مانند breadfruit , the pink cassia و درخت دارچین کانون توجه هستند.

۳) دنیای لاک پشت های غول پییکر آلدابرا :

اگر به دنبال کشف جنگلی استوایی هستید، نخل‌های کوکو دو مر را می‌توانید در جزیره پراسلین در Valle de Mai پیدا کنید. با ادامه ی مسیر خود، می توانید مکانی را ببینید که برای ادای احترام به بنیانگذار Dupont در نظر گرفته شده است. اینجا در کنار درختچه های زینتی و گونه های رنگارنگ مانند hibiscus, the frangipani  قرار دارد. در طرف دیگر راه مرکزی، دنیای لاک پشت های غول پیکر آلدابرا را خواهید دید و بر خلاف نمونه هایی که در موزه تاریخ طبیعی به نمایش گذاشته شده اند، این لاک پشت ها زنده و سالم هستند و حتی پس از گذشت قرن ها همچنان به زیستن ادامه می دهند.

۴) نهالستان باغ :

با خروج از محوطه لاک پشت، باغ ارکیده را خواهید دید که گیاهانی وانیلی دارد. ارکیده غول پیکر همانطور که از نامش پیداست، می تواند ساقه هایی تا ارتفاع ۳ متر داشته باشد. در نهالستان باغ گیاه شناسی، باغبان شما را  با گونه های گیاهی مختلف آشنا می کند. رز ونزوئلا، درختی با گل‌های قرمز، چوب ماهون، درختی بلند که تا چند دهه دیگر هم از چوب آن برای ساخت خانه یا مبلمان استفاده می‌شود. همگی اینجا هستند.

۵) پرندگانی که ممکن است ببینید :

باغ سپس به یک جنگل زیبا باز می یابد که پیاده روی اینجا می تواند لذت بخش باشد. درختان عظیم تاکاماکا بسیاری از سواحل سیشل را در برابر فرسایش محافظت می‌کنند. در طول مسیر، بازدیدکنندگان می‌توانند با پرندگان رنگارنگی که در باغ برای مدت طولانی زندگی کرده اند، ملاقات کنند. اگر خوش شانس باشید، ممکن است بتوانید کبوتر آبی زیبا، turtle doves و شاه ماهی را  ببیند.

درختان کوکو د مر
درختان کوکو د مر

۶) خانه ارکیده :

جدیدترین جاذبه ی موجود، خانه ارکیده است که شامل مجموعه ای از ارکیده های رنگارنگ می شود. شما می توانید انواع بومی ارکیده را ببینید که در طبیعت شکوفا می شوند.

۷) باغ چینی گوانگژو :

باغ گوانگژو که در دسامبر ۲۰۱۶ افتتاح شد، بر روی تپه کوچکی در منطقه غربی باغ واقع شده است و ساختارهای اصلی یک شهر چینی را به نمایش می گذارد. مجسمه‌ای از پنج قوچ که طبق باور چینی‌ها تاثیر خوبی بر رفاه کشور و زندگی بشر دارد. این باغ که یک هکتار مساحت دارد، همچنین گیاهانی از گوانگژو را به نمایش می گذارد که به همراه گیاهان سیشل کاشته شده اند. این گیاهان شامل بامبو، ارکیده و درخت kapok است که معمولاً به عنوان کاپوک قرمز یا درخت قهرمان نیز شناخته می شود. 

۸) باغ هندی :

باغی از گیاهان هندی متنوع که نماد پیوندهای فرهنگی بین سیشل و هند است، تأسیسات جدیدی است که در باغ گیاه شناسی سیشل افتتاح می شود. 

۹) درخت CANNONBALL :

درخت CANNONBALL یکی از چشم نوازترین گیاهانی است که در باغ یافت می شود، این نام به این دلیل است که نه تنها میوه ها بزرگ، گرد و سنگین هستند، بلکه اغلب با صداهای بلند و انفجاری به زمین می افتند. به نظر می آید که درخت گلوله توپ از آمریکای جنوبی، هند و جزایر کارائیب سرچشمه گرفته باشد. این یک درخت غیر معمول با گل ها و میوه هایی است که در امتداد تنه اش رشد می کنند. این میوه بوی نامطبوعی دارد و به سادگی با مالیدن آن به پوست یا لباس می توان از آن به عنوان دافع حشرات استفاده کرد.

۱۰) گیاهان ادویه بومی سیشل :

علاوه بر درختان نخل، گیاهان ادویه‌ای و درختان میوه نیز مانند باغ‌های گیاه‌شناسی موریس برای بازدید وجود دارد. بیشتر آنها فقط در سیشل رشد می کنند.

۱۱) حوضچه شکوفه های نیلوفر آبی :

حتماً باید نگاهی به این حوضچه که تعداد زیادی شکوفه گل نیلوفر دارد بیندازید.


جاذبه های دیگری از سیشل که ممکن است برایتان جالب باشد !

گونه های گیاهی سیشل
گونه های گیاهی سیشل

۱۲) حیوانات :

می توانید از دیدن لاک پشت های غول پیکر آلدابرا شگفت زده شوید. این لاک پشت ها از سایت میراث جهانی آلدابرا به جذابیت این باغ ها می افزاید. آنها یکی از برترین جاذبه های باغ گیاه شناسی هستند زیرا به بازدیدکنندگان اجازه می دهند تا از نزدیک با برخی از موجوداتی که تا سن بسیار بالایی زندگی می کنند آشنا شوند. لاک‌پشت‌ها در محوطه‌ای قدیمی نگهداری می‌شوند. این موجودات باشکوه، می‌توانند تا ۱۰۰ سال زندگی کنند.

 

لاک پشت های آلدابرا
لاک پشت های آلدابرا

• تاریخچه:

تصمیم برای ایجاد یک باغ گیاه شناسی در سیشل توسط اداره مجمع الجزایر در ۳ مارس ۱۹۰۰ گرفته شد. امید بود که این امر کشاورزان را در کارشان حمایت کند و آنها را تشویق به کشت گیاهان جدید کند. پس زمینه این امر وابستگی اقتصاد سیشل به کشت وانیل و محصولات نارگیل بود. بنابراین، باغ گیاه شناسی به سنت “Jardin du Roi” ساخته شد، که قبلاً در جنوب ماهه در زمان حکومت فرانسه تأسیس شده بود و اهداف مشابهی را دنبال می کرد.

۱۴) اجرا و مدیریت باغ در زمان تاسیس به عهده ی چه کسی بود؟

اجرا و مدیریت باغ به گیاه شناسی متولد موریس، پل ایونور ریوالز دوپون سپرده شد. پس از انتصاب او به عنوان متصدی باغ گیاه شناسی، دوپون در ۴ فوریه ۱۹۰۱ با شش کارگر شروع به چیدمان باغ کرد. دوپون همچنین متصدی Crown Lands و مسئول جنگل‌های نخل سیشل در پراسلین و کوریو بود. او از سفرهای متعددش تعداد زیادی گیاهان گرمسیری را از سراسر جهان به سیشل آورد که امروزه اساس تنوع زیستی باغ را تشکیل می دهد.

۱۵) امروزه چه سازمانی باغ گیاه شناسی را مدیریت می کند؟

در سال ۱۹۳۵ دوپون به موریس بازگشت و در ۲۰ ژانویه ۱۹۳۸ در سن ۶۷ سالگی درگذشت. در سال ۱۹۵۶، زوج سلطنتی بریتانیا از سیشل دیدن کردند. به مناسبت این بازدید، شاهزاده فیلیپ درخت نخل سیشل را کاشت که یکی از معدود درختانی است که در خارج از زیستگاه طبیعی خود میوه می دهد. پس از استقلال سیشل، مدیریت پارک به وزارت محیط زیست انتقال یافت که دفتر مرکزی آن نیز در حاشیه محوطه قرار دارد. این باغ که در ابتدا یک ایستگاه گیاه شناسی بود، اکنون به پارک و یکی از مهم ترین جاذبه های گردشگری جزیره ماهه تبدیل شده است.

۱۶) ساعت کاری و آدرس باغ:

باغ گیاه شناسی در جاده مونت فلوری است و می توان با پای پیاده یا ماشین از مرکز شهر ویکتوریا به آن رسید. پیاده روی حدود ۲۰ دقیقه طول می کشد. ساعات کاری: دوشنبه تا یکشنبه: ۰۸:۰۰ صبح تا ۵:۰۰ بعد از ظهر

• عکس هایی از باغ گیاه شناسی:

درختان باغ
درختان باغ

گونه های گیاهی باغ
گونه های گیاهی باغ

راه های موجود در باغ
راه های موجود در باغ

راهنمایی که توجه باغ به لاک پشت ها را نشان می دهد
راهنمایی که توجه باغ به لاک پشت ها را نشان می دهد

باغ گیاه شناسی سیشل
باغ گیاه شناسی سیشل

 

پرندگان موجود در باغ
پرندگان موجود در باغ

ورودی باغ
ورودی باغ

لاک پشت های باغ
لاک پشت های باغ

نقشه بوتانیکال گاردن ویکتوریا
نقشه بوتانیکال گاردن ویکتوریا

نمونه های گیاهی
نمونه های گیاهی

باغ های سیشل
باغ های سیشل

ساعت کاری باغ
ساعت کاری باغ

پیاده روی در باغ
پیاده روی در باغ

مرکز نگهداری لاک پشت ها در باغ
مرکز نگهداری لاک پشت ها در باغ

تنوع گیاهی باغ
تنوع گیاهی باغ


• موقعیت مکانی:

برچسب ها
باغ گیاه شناسی سیشل ویکتوریا باغ گیاه شناسی ماهه باغ گیاه شناسی ویکتوریا باغ گیاه شناسی ویکتوریا ماهه باغ گیاه شناسی ویکتوریا ماهه سیشل باغ های گیاه شناسی در ویکتوریا باغ های گیاه شناسی سیشل جاذبه های سیشل جاذبه های سیشلز جاذبه های ویکتوریا دیدنی های سیشل دیدنی های سیشلز دیدنی های ویکتوریا مکان های دیدنی در سیشل مکان های دیدنی سیشل

کارشناس گردشگری

دفتر خدمات مسافرتی و گردشگری شیوار سیاوشان متشکل از متخصصین مجرب گردشگری در نظر دارد پایه گذار خدمات دهی با استانداردهای بین المللی باشد. ما آنچه شما می خواهید را برنامه ریزی خواهیم کرد و بهترین پیشنهادات را با شعار مشاور امین سعی می کنیم به شما ارایه کنیم. چون ما معتقدیم ما امانت دار وقت و هزینه شما هستیم تلفن تماس : 91014574 021 موبایل پشتیبانی تورهای در حال اجرا : 09192120524

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا
بستن