دیدنی های سیشل

جزیره کوریوز مرکز نگهداری لاکپشت های غول پیکر آلدابرا |دیدنی های سیشل

Curieuse Island

• جزیره کوریوز |عکس+موقعیت مکانی+ لاک پشت ها

جزیره کوریوز خانه زیبای لاک پشت های غول پیکر وحشی است. تنها چند صد متر جزیره سه ضلع کوریوز را از پراسلین جدا می کند. نقطه شروع بسیاری از سفرها به خانه کوهستانی لاک پشت های غول پیکر، Anse Volbert است. از آنجا، فقط یک مسیر کوتاه بیست دقیقه ای بر روی اقیانوس باید طی کنید تا به Baie Laraire برسید. در اینجا، در آب های شفاف، حتی ممکن است بتوانید تعدادی طوطی ماهی ببینید.

۱) Anse St. José در سیشل:

از طرف دیگر، قایق شما ممکن است از سمتی برود که بتوانید Anse St. José را در جنوب جزیره ببینید. از سال ۱۸۳۳ تا اواسط قرن بیستم، کوریوز محل استقرار یک ایستگاه قرنطینه برای جذامیان بود. امروزه تنها چند خرابه قدیمی و خانه دکتر باقی مانده است.

۲) چیزهای زیادی که ممکن است در مسیر ببینید:

این خانه در واقع یک ساختمان استعماری فرانسوی است که قدمت آن به سال ۱۸۷۰ باز می‌گردد و این روزها موزه ای کوچک و مرکز بازدیدکنندگان را در خود جای داده است. از Baie Lazare، یک مسیر پیاده‌روی ۱٫۵ کیلومتری (۱ مایلی) به آنسه سنت خوزه وجود دارد. در طول مسیر، چیزهای زیادی برای دیدن خواهید یافت، از جمله حرا، حلزون های دریایی، مارمولک های مختلف، skinks، و پرندگان دیگر.

۳) ایل روژ :

خاک لاتریت مایل به قرمز که مشخصه جزیره است باعث شد لازار پیکو پس از کشف جزیره آن را “ایل روژ” نامگذاری کند. با این حال، این نام در سال ۱۷۶۸ تغییر کرد، زمانی که یک قایق به رهبری Marc Jospeh Marion de Frense مالکیت جزیره را با نام تاج فرانسه در اختیار گرفت. حفاظت و مراقبت از گیاهان و حیوانات توسط چند پارکبان که تنها ساکنان جزیره هستند انجام می شود.

۴) پنجمین جزیره بزرگ در سیشل:

کوریوز پنجمین جزیره بزرگ در بین جزایر سیشل است و طبیعت بکر و فرصت های عکاسی زیادی را در اختیار مهمانان قرار می دهد. از سواحل صخره ای برجسته و لاک پشت های غول پیکر عجیب و غریب  تا درختان نخل کوکو دو مر و جنگل های دست نخورده حرا. متأسفانه، در دهه ۱۹۷۰ بخش های بزرگی از جنگل های اصلی با آتش سوزی از بین رفت. از آن زمان، تلاش های همه جانبه ای برای بازگرداندن تعادل اکولوژیکی جزیره صورت گرفته است.

۵) لاک‌پشت‌های غول‌پیکر Aldabra :

در اقیانوس هند در قسمت شمالی ماداگاسکار، رشته‌ای از ۱۱۵ جزیره به نام سیشل قرار دارد. در میان این جزایر عجیب و غریب، کوریوز قرار دارد – یکی از منحصر به فرد ترین جزایر روی کره زمین. این جزیره گرانیتی کوچک یک پارک ملی و یکی از معدود مکان‌هایی در جهان است که لاک‌پشت‌های غول‌پیکر Aldabra در آن پرسه می‌زنند. جزیره کوریوز خانه بیش از ۳۰۰ خزنده باشکوه است.

۶) داستان ناپدید شدن لاک پشت ها:

گفته می شود که یک روز در سال ۲۰۰۴ لاک پشت ها ناپدید شدند. محیط بان ها مثل هر شب به کنار ساحل رفتند تا به آنها غذا بدهند، اما لاک پشت ها رفته بودند و به سمت کوه در حال حرکت بودند. هیچ کس نمی دانست چرا تا اینکه یک روز بعد سونامی جزیره را درنوردید. باور نکردنی است که آنها می دانستند سونامی در حال آمدن است و از آن زمان، محیط بانان رفتار آنها را بسیار دقیق زیر نظر دارند.

۷) تاریخچه جزیره :

تاریخ این جزیره به اندازه ساکنانش جذاب است. همانطور که گفته شد در سال ۱۸۲۹، جزیره کوریوز به یک مکان برای جذامی ها تبدیل شد و تا سال ۱۹۶۵ این عنوان را  داشت که در واقع برای کمک به محافظت از لاک پشت ها در برابر شکارچیان و محافظت از اکوسیستم جزیره در برابر نفوذ انسان بود.  خوب است بدانید که لاک پشت های غول پیکر آلدابرا تنها چیزی در جزیره نیستند که شکارچیان غیرقانونی می خواهند به آن دست پیدا کنند.

۸) خانه نخل Coco De Mer :

این جزیره همچنین خانه نخل Coco De Mer ( یک نخل غول پیکر ماقبل تاریخ با بزرگترین دانه جهان است ) می باشد. دانه ای که می تواند قیمت بالایی در بازار سیاه داشته باشد. این جزیره اکنون توسط گروهی اختصاصی از محیط بانان محافظت می شود.

۹) قفس های بچه لاک پشت های غول پیکر در جزیره:

به علت خطر بالای وجود شکارچیان و شکار غیرقانونی، بچه لاک پشت های غول پیکر در جزیره کوریوز در قفس هایی با قفل و کلید محکم نگهداری می شوند. اما متأسفانه، این امر مانع از سرقت ۲۵ نوزاد از جزیره توسط شکارچیان غیرقانونی در سال ۲۰۱۶ نشد. این نوزادان از چند ماهه تا چهار ساله بودند. این اولین بار بود که چنین تعداد زیادی لاک پشت از جزیره دزدیده می شد. این سرقت خسارت بزرگی برای سازمان پارک ملی سیشل بود.

چند ماه پس از سرقت، یکی از محیط بانان در جنگل های جزیره به جست و جو پرداخت و چهار بچه لاک پشت غول پیکر را کشف کرد. و این امید را به وجود آورد که جمعیت لاک پشت های غول پیکر آلدابرا می توانند بهبود یابد.

۱۰) چگونه به جزیره کوریو در سیشل برویم:

بهترین راه برای رسیدن به جزیره کوریوز از جزیره پارسلین در همان نزدیکی است. با قایق حدود ۲۰-۳۰ دقیقه طول می کشد. گشت و گذارهای یک روزه و نیم روزه با کروز وجود دارد که می توانید به راحتی به صورت آنلاین، از طریق هتل یا اپراتورهای تور در جزیره رزرو کنید. بیشتر این تورها شامل باربیکیو و توقف در جزایر مجاور و مکان‌های غواصی است. 


جاذبه های دیگری از سیشل که ممکن است برایتان جالب باشد !

جزیره لادیگ چهارمین جزیره بزرگ با ۱۰km وسعت | دیدنی های سیشل

اسکای دایوینگ در سیشل| لذت پرش از ارتفاع

زیر دریایی تفریحی سیشل فرصتی برای کشف دنیای زیر اقیانوس

حقایق جالبی در مورد سیشل

جزیره پراسلین دومین جزیره بزرگ بعد از ماهه | دیدنی های سیشل

پرنده نگری در سیشل

بهترین جزایر سیشل برای بازدید

دلفین های سیشل | تور تماشای دلفین های آزاد در اقیانوس

دفتر خدمات مسافرتی شیوار سیاوشان آپارات


۱۱) عکس هایی از جزیره کوریوز :

جزیره های سیشل
جزیره های سیشل
لاک پشت های کوریوز
لاک پشت های کوریوز
جزایر سیشل
جزایر سیشل
سواحل سیشل
سواحل سیشل
اقیانوس هند
اقیانوس هند
ساحل جزیره
ساحل جزیره
جزایر سیشل
جزایر سیشل
دیدنی های سیشل
دیدنی های جزیره های سیشل
جزایر سیشل
جزایر سیشل
لاک پشت های دبی
لاک پشت های سیشل
فضای داخلی جزیره
فضای داخلی جزیره
مرکز نگهداری لاک پشت ها
مرکز نگهداری لاک پشت ها در جزیره
جزایر سیشل
جزایر سیشل

موقعیت مکانی جزیره :


 

برچسب ها
اقیانوس هند پنجمین جزیره بزرگ سیشل جاذبه های سیشل جاذبه های سیشلز جزایر سیشل جزیره های سیشل دیدنی در سیشل دیدنی های آلدابرا دیدنی های سیشل دیدنی های سیشلز سیشل سیشل اقیانوس هند سیشل کجا بریم سیشلز عکس هایی از جزایر سیشل عکس هایی از جزیره کوریوز سیشل عکس هایی از سیشل کوریوز کوریوز سیشل کوریوز سیشلز لاک پشت در سیشل لاک پشت های سیشل لاک پشت های سیشل آلدابرا مجمع الجزایر سیشل مجمع الجزایر سیشل کجاست مرکز نگهداری لاک پشت های آلدابرا مکان های دیدنی آلدابرا مکان های دیدنی در سیشل مکان های دیدنی سیشل مکان های دیدنی سیشل کوریوز

کارشناس گردشگری

دفتر خدمات مسافرتی و گردشگری شیوار سیاوشان متشکل از متخصصین مجرب گردشگری در نظر دارد پایه گذار خدمات دهی با استانداردهای بین المللی باشد. ما آنچه شما می خواهید را برنامه ریزی خواهیم کرد و بهترین پیشنهادات را با شعار مشاور امین سعی می کنیم به شما ارایه کنیم. چون ما معتقدیم ما امانت دار وقت و هزینه شما هستیم تلفن تماس : 91014574 021 موبایل پشتیبانی تورهای در حال اجرا : 09192120524

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا
بستن