دیدنی های چین

باغ هامبل ادمینیستریتور سوژو ثبت شده به عنوان میراث جهانی| جاذبه های چین

Humble Administrator's Garden

باغ هامبل ادمینیستریتور | عکس+موقعیت مکانی+جاذبه ها

باغ هامبل ادمینیستریتور در سوژو که در سال ۱۹۹۷ توسط یونسکو به عنوان میراث جهانی ثبت شد، یکی از چهار باغ کلاسیک برتر چین است (سه باغ دیگر عبارتند از کاخ تابستانی، استراحتگاه کوهستانی چنگده و باغ Lingering).

• باغ هامبل ادمینیستریتور به عنوان یک یادگار فرهنگی کلیدی :

باغ هامبل ادمینیستریتور که در گوشه شمال شرقی سوژو قرار دارد، ابتدا در سال ۱۵۰۹ توسط بازرس امپراتوری سابق – وانگ ژیانچن از سلسله مینگ ساخته شد. از آن به بعد باغ چندین بار تغییر و بازسازی شده است. این باغ که در اوایل قرن بیستم تعمیر و گسترش یافت، اکنون یک یادگار فرهنگی کلیدی تحت حفاظت دولت است.

• باغ هامبل ادمینیستریتور نمایشی از باغ کلاسیک جیانگ نان :

باغ هامبل ادمینیستریتور نمایشی از باغ کلاسیک جیانگ نان است و اکنون بزرگترین باغ کلاسیک در سوژو است که مساحتی معادل ۵٫۲ هکتار (حدود ۷ زمین استاندارد پایی) را پوشش می دهد. تمام باغ با مناظر آب، تپه‌های سبز، آلاچیق‌های ظریف و گل‌ها و درختان سرسبز، تصویری شاعرانه از جیانگ‌نان کلاسیک را تشکیل می‌دهد.

• این باغ را می توان به سه قسمت تقسیم کرد:

می توان آن را به سه قسمت باغ شرقی، باغ مرکزی و باغ غربی تقسیم کرد و هر کدام ویژگی های متفاوتی دارند. قسمت جنوبی باغ منطقه مسکونی است و موزه باغ سوژو نیز در اینجا قرار دارد.

۱) معماری باغ هامبل ادمینیستریتور:

• باغ شرقی:

باغ شرقی بزرگترین باغ است و مساحتی معادل ۲۱۰۰۰ متر مربع را پوشش می دهد. سبک باغ شرقی نسبت به دو مورد دیگر سرزنده‌تر است و مناظر وحشی و بت ها را به شما نشان میدهد. در قسمت شرقی فقط یک حوض، یک تپه، دو تالار و چهار غرفه وجود دارد. حوض فوق العاده بزرگ است و به شکل مستطیل ارائه شده است.

جزیره ای به شکل گوش در مرکز حوضچه قرار دارد. بقیه تالارها و آلاچیق ها در اطراف حوض و تپه گسترده شده اند و آرایش وحشی آن را با سبکی ساده و ناب نشان می دهند. پس از ورود از دروازه جنوبی، از طریق سالن Cymbidium Goeingii وارد باغ شرقی خواهید شد.

• باغ مرکزی:

باغ مرکزی جوهره باغ هامبل ادمینیستریتور است. این باغ با مساحتی حدود ۲۳۰۰۰ مترمربع، مناظری پرآب دارد و ۱/۳ کل محوطه را آب پوشانده است. حوض بزرگ است و با درختان قطور احاطه شده است. تمام معماری ها و تپه های مصنوعی کنار حوض به طور تصادفی پراکنده شده اند. الگوی کلی هنوز سبک ساده و قوی سلسله مینگ را حفظ کرده است. The Hall of Distant Fragrance معماری اصلی و مرکزی باغ مرکزی و همچنین کل باغ Humble Administrator’s Garden است.

• تالار عطر به عنوان محل پذیرایی از میهمانان :

تالار عطر به عنوان محل پذیرایی از میهمانان دارای پنجره هایی در چهار جهت می باشد، بنابراین میهمان می تواند مناظر اطراف را در سالن مشاهده کند. جاذبه‌های اصلی دیگر از جمله جزیره معطر، غرفه در نسیم‌های نیلوفر آبی، غرفه کوچک کانگلانگ و برف‌مانند از آلاچیق معطر Prunus Mume و غیره. بیشتر نام‌های معماری در باغ مربوط به نیلوفر آبی است که نمادی از ویژگی‌های نجیب در چین است.

• باغ غربی: 

باغ غربی با مساحت ۸۰۰۰ متر مربع، بر حوض پیچ در پیچی متمرکز شده است که به حوض بزرگ در باغ مرکزی متصل می شود. باغ وسترن به خاطر معماری‌های ظریف تزئین شده‌اش مشهور است. معروف ترین آنها سالن اردک ماندارین در قسمت جنوبی است.

تالار چهارتایی توسط تخته جداکننده و آویزها به قسمت شمالی و قسمت جنوبی تقسیم می شود. قسمت شمالی تالار ۳۶ جفت اردک ماندارین نامیده می شود که در تابستان برای مشاهده نیلوفر آبی استفاده می شود. قسمت جنوبی آن تالار ۱۸ کاملیا نام دارد.


• جاذبه های دیگری از چین که ممکن است برایتان جالب باشد:

سوژو معروف به شهر باغ ها و از اولین شهر های تاریخی| جاذبه های چین

خیابان نانجینگ اولین و شلوغ ترین خیابان تجاری در شانگهای |جاذبه های چین

برج مروارید شرقی شانگهای مکانی توریستی و ملی AAAAA| جاذبه های چین

برج شانگهای دومین ساختمان بلند جهان به شکل اژدهای مارپیچ|جاذبه های چین

رودخانه هوانگپو |بزرگترین رودخانه و رود مادر شانگهای | جاذبه های چین

نمایشگاه برنامه ریزی شهری شانگهای جاذبه گردشگری AAAA|جاذبه های چین

شانگهای شینتیاندی نقطه ای جذاب تاسیس شده در اوایل قرن ۲۱ |جاذبه های چین

معبد شش هارمونی( لیوهه) در کرانه شمالی رودخانه کیانتانگ| جاذبه های چین

ژینگ پینگ شهر باستانی در شمال شرقی شهرستان یانگشو| جاذبه های چین

کوه ها و غارهای کارست گویلین از بزرگترین توپوگرافی های جهان|جاذبه های چین

رودخانه لی با طول تقریبی ۸۰ کیلومتر در استان گوانگشی| جاذبه های چین

کوه شیان گونگ چشم اندازی پانوراما از یانگشو| جاذبه های چین

 دفتر خدمات مسافرتی شیوار سیاوشان آپارات


۲) ساختمان‌هایی با طراحی خوب در باغ هامبل ادمینیستریتور:

• سالن Drifting Fragrance:

تالار Drifting Fragrance یک تالار چهار طرفه و ساختمان اصلی در باغ مرکزی است. به سال‌های امپراتور کیان‌لونگ سلسله چینگ برمی‌گردد، پایه‌های اصلی بلو استون آن باقی مانده است. معمولاً با معماری منحصر به فرد خود گردشگران را به خود جذب می کند. در واقع چهار دیواری ای مجهز به پنجره های پانوپتیک ظریف است.

• پنجره های سالن با دید خوب به مناظر اطراف:

وقتی وارد سالن می شوید، از پنجره ها دید خوبی به مناظر اطراف خواهید داشت. تالار Drifting Fragrance از سه طرف رو به آب ساخته شد. سکوی شمالی نسبتاً بزرگ است و به عنوان یک عرشه فوق العاده برای تحسین زیبایی نیلوفر آبی حوض عمل می کند. وقتی نسیم می‌وزد، بوی نیلوفر آبی در سالن می‌پیچد. به همین دلیل است که Drifting Fragrance Hall این نام را به خود اختصاص داده است.

• غرفه درخت ققنوس و بامبو (Secluded Pavilion of Phoenix Tree and Bamboo)

آلاچیق منزوی درخت ققنوس و غرفه بامبو که در باغ مرکزی نیز واقع شده است، غرفه ای با طراحی مبتکرانه است که شایسته نام شاعرانه خود است. در پشت راهرو و مواجهه با حوض، درختان ققنوس و بامبوها در دو طرف وجود دارند که فضایی قوی از ظرافت و سکوت را ایجاد می کند.

• چهار ماه آویزان در غرفه:

چه چیزی جادویی تر از چهار در گرد در دیوارهای اطراف که مانند چهار ماه آویزان در غرفه هستند. بر روی لوح افقی چهار حرف چینی “梧竹幽居” نوشته شده توسط ون ژنگمینگ (文征明) که یک نقاش بزرگ و طراح باغ است، دیده می شود. این غرفه شایسته نام شاعرانه اش است.

• آلاچیق با چه کسی بنشینیم (Whom-to-Sit-With ):

آلاچیق با چه کسی بنشینیم در باغ غربی با نامی جالب برگرفته از شعر سوشی (苏轼) گذاشته شده است – «با کی بنشیند؟ ماه روشن، نسیم ملایم و من.» این غرفه شبیه یک بادبزن در حال باز شدن است.

• چرا به این مکان غرفه بادبان می گویند؟

سقف، پنجره‌های باز، میز سنگی، نیمکت‌های سنگی و لوح‌های افقی، همگی شبیه بادبزن‌های باز شده به نظر می‌رسند، بنابراین به آن غرفه بادبان نیز می‌گویند. در حالی که از پنجره باز شده در دیوار پشتی منظره را تماشا می کنید و غرفه Hat را می بینید، باید مهارت باغبانان ماهر را تحسین کنید.


۳) فعالیت های اصلی ای که در باغ هامبل ادمینیستریتور می توان انجام داد:

تحسین گل های رنگارنگ در دو جشنواره بزرگ انجام می شود که در آنها می توانید از درخشان ترین گل ها لذت ببرید، جشنواره آزالیا (مارس تا می) و جشنواره گل نیلوفر آبی (ژوئن تا اکتبر).

• جشنواره آزالیا:

در طول جشنواره آزالیا، صدها آزالیا کمیاب به نمایش گذاشته خواهد شد. گردشگران ضمن احساس جذابیت باغ در فصل بهار، می توانند شکوه شاعرانه و تصویری از باغ که با گل های شکوفه تزئین شده است را نیز مشاهده کنند.

• جشنواره گل نیلوفر آبی:

مقادیر زیادی نیلوفر آبی در حوضچه رشد می کند و جشنواره گل نیلوفر آبی به پروژه سنتی باغ های سوژو تبدیل شد. در طول جشنواره گل نیلوفر، گونه های مختلف نیلوفر آبی، نیلوفر روده ای و دیگر انواع گیاهان آبزی در باغ، عطر دلربا خود را پخش می کنند.


۴) گلدوزی نفیس سوژو: 

تالار عطر ارزن (秫香馆) نه تنها یک سالن روشن و بزرگ با پنجره های پانوپتیک باستانی است، بلکه یک سالن نمایشگاهی از ذات هنر گلدوزی سوژو است. در این سالن نمایشگاه، می‌توانید از گلدوزی‌های خوب سوژو که توسط ژو هایون (周海云)، یک هنرمند به نام ساخته شده، لذت ببرید. برخی از نمایشگاه‌ها در باغ‌های سوژو طراحی شده‌اند. شش نمایش گلدوزی در اینجا برگزار می شود تا گردشگران گلدوزی سوژو را بهتر درک کنند.

زمان اجرا: ۰۹:۰۰-۰۹:۲۰، ۱۰:۰۰-۱۰:۲۰، ۱۱:۰۰-۱۱:۲۰، ۱۳:۳۰-۱۳:۵۰، ۱۴:۳۰-۱۴:۵۰، ۱۵:۳۰ – ۱۵:۵۰


۵) جاذبه های نزدیک – موزه باغ سوژو:

موزه باغ سوژو که در قسمت جنوبی باغ واقع شده است، تنها موزه با موضوع باغ در چین است. از سال ۱۹۹۲ ساخته شده و در سال ۲۰۰۷ برای عموم باز شد. مساحتی بالغ بر ۳۰۰۰ متر مربع را پوشش می دهد. با بازدید از این تالارها درک بهتری از باغ سوژو خواهید داشت.

• در تالار هنر باغ چه چیز هایی می توان یاد گرفت؟

باغ‌های کلاسیک سوژو به عنوان نمونه‌ای در نظر گرفته میشود تا مفهوم غنی و جذابیت هنری باغ‌های سوژو را به گردشگران نشان دهند. در تالار هنر باغ، معرفی مختصری از هنر باغ، مانند شمع سنگی، جریان آب، طراحی معماری و پرورش گیاهان وجود دارد.


۶) مواردی دیگر که ممکن است برایتان جالب باشد:

• بهترین زمان برای بازدید:

مارس تا نوامبر زمان خوبی برای سفر است. نمایشگاه آزالیا و نمایشگاه نیلوفر آبی از آوریل تا اکتبر وجود دارد. مناظر در زمستان مانند فصول دیگر زیبا نیست، با این حال شلوغی کمتری دارد و می توانید بی سر و صدا طعم زیبایی های باغ را بچشید.

• مقاصدی برای خرید:

فروشگاه های صنایع دستی زیادی در امتداد خیابان دانگ بی (خیابان خارج از دروازه جنوبی باغ هامبل ادمینیستریتور) وجود دارد. می توانید غذاهای محلی، بادبزن تاشو سوژو و گلدوزی سوژو را در اینجا خریداری کنید.

• سایر جاذبه های اطراف:

از دروازه جنوبی خارج شده و در امتداد خیابان دانگ بی به سمت غرب به طول ۲۰۰ متر قدم بزنید. به عمارت پادشاه ژونگ پادشاهی آسمانی تایپینگ و موزه سوژو خواهید رسید. در امتداد جاده یوانلین حدود پنج دقیقه پیاده روی کنید و به موزه آداب و رسوم مردمی سوژو و باغ شیر گروو خواهید رسید.


۷) عکس هایی از باغ در سوژو :

دیدنی های چین
دیدنی های چین

تالار drifting-fragrance
تالار drifting-fragrance

باغ شرقی
باغ شرقی

نمایشگاه نیلوفر آبی
نمایشگاه نیلوفر آبی

غرفه منزوی
غرفه منزوی

موزه باغ سوژو
موزه باغ سوژو

باغ غربی
باغ غربی

غرفه با چه کسی بنشینیم
غرفه با چه کسی بنشینیم


• موقعیت مکانی:

برچسب ها
10 جاذبه برتر گردشگری شانگهای چین آثار تاریخی چین آثار هنری چین آثار هنری در چین از دیدنی های چین در جدول باغ سوژو باغ هامبل ادمینیستریتور باغ هامبل ادمینیستریتور در چین باغ هامبل ادمینیستریتور سوژو باغ های چین باغ های سوژو باغ های سوژو در چین باغ های گردشگری سوژو برترین دیدنی های سوژو بهترین دیدنی های سوژو پل های دیدنی چین جاذبه های توریستی چین جاذبه های چین جاذبه های چین گردشگری جاذبه های دیدنی چین جاذبه های دیدنی سوژو چین جاذبه های سوژو جاذبه های سوژو چین جاذبه های سوژو در چین جاذبه های کشور چین جاهای دیدنی چین چهار باغ برتر چین چینباغ هامبل ادمینیستریتور دیدنی های چین دیدنی های سوژو دیدنی های کشور چین سوژو سوژو چین سوژو در چین شهر سوژو در چین شهر های آبی سوژو شهر های آبی سوژو چین شهر های دیدنی چین مکان های دیدنی سوژو چین مکان های دیدنی شهر سوژو چین مکان های دیدنی کشور چین موزه های سوژو هامبل ادمینیستریتور

کارشناس گردشگری

دفتر خدمات مسافرتی و گردشگری شیوار سیاوشان متشکل از متخصصین مجرب گردشگری در نظر دارد پایه گذار خدمات دهی با استانداردهای بین المللی باشد. ما آنچه شما می خواهید را برنامه ریزی خواهیم کرد و بهترین پیشنهادات را با شعار مشاور امین سعی می کنیم به شما ارایه کنیم. چون ما معتقدیم ما امانت دار وقت و هزینه شما هستیم تلفن تماس : 91014574 021 موبایل پشتیبانی تورهای در حال اجرا : 09192120524

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا
بستن